Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:04

Erg mooi bed.

Wij hebben die manden onder op die foto hier een stuk of 10 staan, ooit gekregen voor niets.
Die hebben we nu slordig en scheef opgestapeld en dient nu als boeken kast.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:18

Heel mooi bed maar niks voor ons :+

Hier liep de planning helemaal anders en dat leverde ons onze eerste verhuis ruzie op :+
Had me er helemaal op ingesteld vanavond gordijnen ed uit te zoeken en andere dingen te halen. Eerder weggegaan van de startborrel van het werk ed.
Arjan is naar het huis gegaan en ik heb in mijn boze bui heel veel dingen ingepakt en naar het huis gebracht, in de keuken staan nu alleen nog dingen die we echt nodig hebben :+
Blijkt nu ook dat de twee rolgordijnen aan de achterkant verschillend zijn :n de ene is heel ander materiaal, verpakking is exact hetzelfde. Maar mijn schoonvader heeft hem al hangen en dus ook al op maat geknipt :n was voor mij even mijn knakmomentje :o
Maar goed dat rolgordijn verhuisd nu naar het keukenraam, zodat er achter weer gewoon twee dezelfde hangen. Vind het heel lief dat mijn schoonvader zoveel doet hoor, maar soms erger ik me aan zijn grenzeloze eigen initiatief :o

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:25

Jaiks Saskia, kan me er iets bij voorstellen... dat zou voor mij ook een knak-momentje zijn :o

Zag op de vorige pagina's dat er al over winterse temperaturen gepraat wordt; ergens heb ik best zin in de winter :j Dit wordt onze eerste winter met onze heerlijke kachel :+:

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:37

Zijn er hier mensen met een bedstee inclusief foto?

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:40

Wij hebben op zolder een soort van bedstee staan. Zal ff een foto zoeken. Is niet veel bijzonders hoor.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:42

Hmmm iemand ervaring met een meterkast die opeens om de zoveel minuten heel hard tikt??? Zou het bijna knallen noemen :? Is opeens begonnen en eigenlijk alleen 's avonds laat en 's ochtends vroeg :?
Meter zit in afgesloten trapkast, maar je hoort het heel duidelijk op zolder.......

Het zit niet in de nieuwe "stoppenkast", maar in de oude kast met de meters zeg maar......

Zoiets vaags!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:45

Nog even een reactie op het bed van Jolandaa: GAAF :))

@Manzano: Vreemd... Heb er zelf geen ervaring mee :n

@Kaygee: Oh gaaf, een bedstee. Ben benieuwd naar de foto!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 05:02

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 07:38

Nou Kaygee, ik zie dat jullie ook al een mooi hok voor Mo in de tuin hebben. _O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 07:47

Manzano, ik vroeg het zojuist een collega. Hij vroeg als eerste of het om een oude meter ging.
Hij vermoedt dat ie het ook overdag doet, maar dat je het dan door omgevingsgeluiden minder hoort?!
Raadde aan contact met het energiebedrijf op te nemen.

Dat steigerhouten bed vind ik echt ontzettend gaaf!! <3

Diesel, mijn vriendin had vroeger thuis een bedstee. Helaas geen foto van, maar ik was daar altijd zo jalours op :D

sakkia, héél herkenbaar..... Verhuizen (en o.a. behangen :+ ) zijn niet goed voor een relatie :D
En dat van schoonvaders met eigen inititieven ook héél herkenbaar! Van de ene kant ben je zeker super blij met alles wat ze voor je doen, maar af en toe zou je willen dat ze thuis waren gebleven :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 07:59

Ooooh ik zie ineens het zinnetje over schoonvaders voorbij komen; ook zooooo herkenbaar :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:13

Familie van mij heeft een bedstee in de voorkamer. Daar speelden wij altijd in toen we nog klein waren :D
Kaygee, Foto's moet ik thuis bekijken!
Vank, Zo'n kachel en een echte winter is wel heel idyllisch :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:33

Goedemorgen

Gelukkig hebben wij nooit lang of erg ruzie hoor :+
Maar als ik dat adn van het rolgordijn hoor dan denk ik: Zie en voel je dat dan niet? Het is een totaal ander rolgordijn dan die je de avond daarvoor hebt opgehangen. Maar nee gewoon de schaar er in en ophangen........ Tja en ik maar bonnen bewaren voor als er iets terug gebracht moeten worden :+ Maar dat kan nu dus niet meer. En vind dat gewoon echt zonde :o

Maar goed, ga vanmiddag nieuwe rolgordijnen halen voor het raam voor en dan kijk ik direct even bij de kapstok en ik vond die lamp die ze in de folder van de karwei hadden staan ook wel mooi voor boven de eettafel. Zal het zo even opzoeken.
Gelukkig ben ik om half 12 vrij, dus kan ik vandaag ook alweer heel veel doen.

Wat een rotweer niet :oo

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:37

Het komt hier ook met bakken uit de hemel...
Ik zit op m'n werk, maar m'n vriend wilde vandaag weer een en ander overbrengen. Hoop dat het gauw weer droog word!

M'n schoonvader zocht iets om een kast te kunnen rollen. Bedacht ie dat ie gewoon de kop van de bezem af kon breken en dan de steel kon gebruiken.... }:0

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:38

Balen van het rolgordijn, Sas! Dat soort dingen kun je gewoon niet overlaten aan een man :')
Kentaro :=
Van de week ben ik in trouwens in een megastore van de praxis geweest... Daar kun je echt verdwalen zeg :oo Zo groot dat ik niet eens de borden van de paden kon lezen!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:41

Zo hadden wij in ons vorige huis een bed en een tv'tje op zolder. Dat tv'tje stond met een lange kabel eraan in de hoek, dan kon je het dichterbij zetten als je wilde kijken. Wat doet schoonpa? Snijdt gewoon een heel stuk van de kabel af "want er was toch zoveel lengte over". Dát soort dingen :roll:
Van dat rolgordijn dat zou hij ook gedaan kunnen hebben :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:42

Nog wat gekocht ook?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:43

Hahaha Mootje dat had ik laatst ook in de Praxis. Geen idee ook meer wat ik zocht toen maar heb het ook niet kunnen vinden.

Ja ik twijfel nog een beetje wat ik ga doen vanmiddag. Of even het halkastje in elkaar zetten zodat we de mutsen en de sjaals e.d. ook op kunnen bergen. Of beginnen met het opruimen van mijn kleding kast. Dat kan op zich wel snel trouwens. Ben echt van plan veel weg te doen deze keer. Dan hou ik even wat kleren achter voor de komende 2 weken en dan gaat de rest over naar het nieuwe huis. Dan hoeft alleen de kast van Arjan nog............

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:47

Kentaro, een oppottafel in de korting :D Nicolle had me getipt (in het tuintopic)
Mamamiesje _O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:49

Morning!

:= Oh echt? Ik verbaas me hier echt van de brutaliteit van sommige schoonpapa's :=. Denk dat als die van mij met zo'n geintje aan zou komen, hij daarna voorlopig even niet meer op visite hoeft te komen :'). Gelukkig is die van mij heel lief en zal niks doen zonder te vragen. Laat hem maar lekker met de electradraadjes spelen :).

Wat raar Manzano. Lijkt me ook wel heel vervelend als je dat 's nachts hoort!

Weet iemand hier een oplossing? Ik heb bij mijn ene afzuiger in de douche zo'n klepje op de schuurmuur, maar die is vannacht met al die wind onwijs gaan klepperen, waardoor ik elke keer wakker schrok.
Ik wil wel zo'n klepje en niet een open rooster, ivm wind. Nu zat ik te denken om een stukje dik plakband/ dubbelzijdig tape/isolatietape (??) op het klepje te plakken, zodat je het niet hoort als-ie open en dicht kleppert. Maarja.. Zou het werken?

Ah, een bedstee... Zo leuk! Mijn oom en tante hadden dat in hun oude huis beneden in de woonkeuken, maar die vonden het niets en hebben er toen een gigantisch grote voorraadkast van gemaakt :'). Ik vind ze geweldig, maar dan voor de sier, zou zelf nooit in zo'n hokje willen slapen.

Balen van dat rolgordijn Sakkia. Snap best dat je even een knap-momentje had :j.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:55

Kentaro schreef:
Manzano, ik vroeg het zojuist een collega. Hij vroeg als eerste of het om een oude meter ging.
Hij vermoedt dat ie het ook overdag doet, maar dat je het dan door omgevingsgeluiden minder hoort?!
Raadde aan contact met het energiebedrijf op te nemen.

Dat steigerhouten bed vind ik echt ontzettend gaaf!! <3

Diesel, mijn vriendin had vroeger thuis een bedstee. Helaas geen foto van, maar ik was daar altijd zo jalours op :D

sakkia, héél herkenbaar..... Verhuizen (en o.a. behangen :+ ) zijn niet goed voor een relatie :D
En dat van schoonvaders met eigen inititieven ook héél herkenbaar! Van de ene kant ben je zeker super blij met alles wat ze voor je doen, maar af en toe zou je willen dat ze thuis waren gebleven :+

Tnx!
Proberen idd contact te krijgen met Stedin, maar schiet niet op nog.

Overigens is het voor 200% zeker overdag niet aan de orde.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:56

Nou hij had al gezegd dat hij even met het raamkozijn bezig zou gaan, dus prima, maar ga dan niet ongevraagd rolgordijnen ophangen als het de avond daarvoor zo'n drama was en toen waren we zelfs met zijn drieën :+
Nogmaals ik waardeer echt alles wat ie voor ons doet, maar soms kan hij gewoon beter even wachten.
Ik hou me wijzelijk stil trouwens, heb geen zin in discussie er over :n

Heb vroeger heel veel in een bedstee geslapen. Geweldig vond ik dat :j Kennissen van mijn ouders woonden op een boerderij waar in de opkamer 2 bedstedes zaten :j Heel knus

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:58

Yv, Je zou er een paar dunne stootbumpertjes in kunnen plakken! Scheelt in het ieder geval in geluid.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:01

Stootbumpertje? Waar moet ik dan aan denken? Hoor dat woord voor het eerst :D!

Oh, en trouwens.. Bedankt voor alle tips van die orchidee, maar hij is echt overleden. Heb gister maar een nieuwe gekocht, hij bleef bruin, zelf na heeeeel kort afknippen. Ziet er nu weer een stuk frisser uit, haha.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:03

Originele bedstedes zijn redelijk klein, omdat mensen in die tijd nog dachten dat al je bloed naar je hoofd toe stroomde als je gaat liggen. Toen sliep iedereen zittend :D
Yv, Kun je hem niet vastzetten met een ijzerdraadje ofzo?