Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:54

Ik moet zometeen in een andere plaats zijn, denk dat ik aansluiten boodschappen ga doen bij de aldi of lidl en weer even flink in ga slaan.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:24

Sharmila schreef:
De Appie vind ik ook niet fijn. Ik had eens aioli nodig. De kinders die er werkten hadden er nog nooit van gehoord. Heb het aan 6 verschillende gevraagd. Nergens te vinden. Ben uit ellende naar de Jumbo doorgereden.

Haha zoiets heb ik eens gehad met kikkererwten. Die jochies keken me echt aan zo van 'die is gek'.... :D Uiteindelijk had ik ze zelf gevonden. Zou er echt niet voor naar een andere winkel gaan hoor, desnoods halen ze de baas maar :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:07

Hihi! Zo was hier eens een oudere man op zoek naar paneermeel, hij dacht ook slim te zijn en vroeg het aan jongen. Die had geen idee wat het was! Soort van brood/beschuit kruim zei die man. Oohw!! Beschuit!! Maar nee daar lag het ook niet... Uiteindelijk heb ik die arme man maar naar het paneermeel geleid...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:33

Sharmila schreef:
En ik vind ginger ale altijd zo lekker. Die hebben ze niet in een goedkope variant. Ben het in ieder geval nog nooit tegen gekomen.

ik zag het vanmorgen bij de aldi 6 kleine flesjes voor iets van 1,80

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:17

Mijn moeder heeft gisteren bij de Aldi snijbonen mee genomen, niet normaal hoe veel dat scheelt! Gisteren dus gesneden en in de vriezer gegooid.
Verder hebben we maandag boodschappen gedaan voor de hele week, was 6 euro kwijt :+
Voor maandagavond hadden we nog eten in huis, dinsdag, woensdag en donderdag eten we ergens anders en vrijdagavond eten we altijd patat en dat hebben we ook nog in huis. Had dus alleen maar brood, vleeswaren en drinken nodig voor de week :))

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:54

Haha, ik dacht al; dát doe je knap voor 6 euro! ;-)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:58

Da's natuurlijk de beste manier van bezuinigen: bij anderen gaan eten! *D

Wat is volgens jullie van de bekendste supers de goedkoopste?
Ik kocht mijn Zuid-Amerikaanse biefstukjes altijd bij de Heyn, nu bij de Aldi en het smaakt even lekker! Prijs verschil per verpakking voor 2 stuks (ong. zelfde gewicht) zeker vijf euro! Euroshopper roomboter bij Heyn momenteel 1,08 (weinig smaak aan), Aldi, Milsana roomboter (heerlijk van smaak) 0,89 per pakje.
En zo kan ik nog wel even doorgaan!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:00

Nou, gisteren had ik voor 1,29 500 gram snijbonen bij de Aldi, terwijl ze bij de COOP op de folder waren voor 2,50. Dat vond ik toch wel een aardig verschil!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:04

van de bekende supers? Aldi en Lidl buiten beschouwing latend zou ik zeggen Hoogvliet of Dirk/Bas/Digros
Al vind ik de laatste niet heel prettig winkelen, hoogvliet wel. Hoogvliet is ook uit de telegraaftest als goedkoopste uit de test gekomen.
Goede kwaliteit, veel keuze, lage prijs :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:05

Ik ga van het weekend maar eens naar de Aldi :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:16

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:21

Met A merk producten is de Jumbo de goedkoopste, want zie je het ergens anders goedkoper dan krijg je het product gratis en passen hun de prijs aan. Dit heb ik al verschillende malen zelf meegemaakt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:27

Zou kunnen, maar ik heb toch liever een super waar ik niet zelf moet gaan onderzoeken of het elders eventueel goedkoper is. Bovendien toont het lijstje in de link wel aan dat dit zeker niet altijd het geval is. En ik begin langzamerhand te leren dat "A merken" wel inspelen op ons kwaliteitsgevoel maar dat we voor de A-status vaak gewoon te veel betalen. Die dure tv reclames ( duizenden euro's per minuut) moeten toch ergens van betaald worden.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:34

Ik weet de prijzen van de meeste producten die ik vaak koop wel uit mijn hoofd, dus dan is het makkelijk vergelijken. En aangezien de AH en de Jumbo hier bij elkaar zitten, loop ik eerst eve naar de AH om daar te kijken en dan bij de Jumbo. En meestal schilt dat toch veel, vb.: Pasta van Grand Italia bij de AH 1,18 terwijl bij de Jumbo 1,08. Je zult denken dat is maar 0,10 maar als dit op ong. 100 producten zo'n verschil zit loopt dat aardig op.

Ik koop niet alleen A-merk, maar van sommige producten heb ik liever het A-merk.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:06

Wij doen in principe tegenwoordig boodschappen bij de Jumbo en op een volle kar scheelt het toch vaak al gauw 10 tot 15 euro ten opzichte van dezelfde kar bij de Albert Heijn. Mijn ouders zijn dus wel omgeslagen, bij de Jumbo komen wij als gezin echt goedkoper uit..

Voor mezelf probeer ik in elke supermarkt zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen. Dus als ik bij de AH boodschappen doe, pak ik het eigen merk (tenzij een aanbieding aantrekkelijk is) en dat geldt ook voor de Jumbo, Hoogvliet etc. Wil sowieso meer boodschappen doen bij bijvoorbeeld de Aldi/Lidl als ik m'n eigen huisje heb. Groenten en fruit zijn daar prima, markt zal dan ook een uitkomst zijn :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:27

Ik vergelijk gewoon voor mezelf de A-merken met de low-budgetafdeling en dan kijk ik of ik ert het extra geld voor over heb. En dat doe ik dan per winkel waar ik kom... tot nu toe he bik maar 1 A-merk dat ik graag wil hebben: De Ruijter vruchtenhagel, die smaakt gewoon heel anders dan het eigen merk van de AH. Voor de rest vind ik Euroshopper prima, maar als ik luxe wil doen neem ik wel eens een potje pindakaas van AH eigen merk mee :). AH eigen merk is voor mij ook al een soort A-merk _O-

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:44

Wat ik zeker wel bij de Heyn zal blijven halen is hun eigen merk koffiepads (mokka) - die van de Aldi vind ik vies en erg bitter - de verse knoflooksaus bij de deli-afdeling en Ciabatta afbakbroodjes.

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:46

..en laten we natuurlijk de geweldige euroshoppers niet vergeten! Prachtig zo'n boodschappen mandje in volledig rood/wit. := Maar het scheelt wel in prijs. ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:51

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik van de week een koffiezetapparaat heb gekocht waar één kop koffie 62 cent kost O:) Gelukkig gaat het maar om 1 kop koffie per dag!

Ik koop ook steeds vaker de onbekende merken. Ik eet eigenlijk niets meer kant en klaar, dus bij mij gaat het alleen om rijst / pasta / melk / yoghurt. Kruiden / sauzen / boemboes etc. haal ik bij de turkse supermarkt of bij de toko!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:03

ik heb het niet gezien maar mijn man had het er van de week over dat de boodschappen weer duurder gaan worden... -O-
iets vanwege de verpakkings kosten of zo iets.
nu moet iedereen nog dieper bukken bij de schappen. :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:08

Ik vind er altijd barweinig verschil tussen zitten eigenlijk, tussen A-merken en B-merken. Cola proeven veel mensen vaak wel, maar de rest proef ik eigenlijk echt amper verschil tussen. Dan leg ik liever 50 cent neer voor iets van een B-merk dan dat ik er 2,49 voor betaal als A-merk.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:14

Dat heb ik ook Courses :j koekjes vind ik van euroshopper of Jumbo E-merk net zo lekker, maakt me vrij weinig uit.. Chips koop ik ook gerust bij de Aldi of Lidl, chocolade vind ik daar ook erg lekker :) Het is maar net waar je de nadruk op legt. Persoonlijk geef ik dan liever meer geld uit aan gezond en goed voedsel en besparen op koekjes bijvoorbeeld, dan andersom. (bedoel hier trouwens niet mee dat andere mensen het fout zouden doen als zij andere keuzes maken!!)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:19

En toch toen ik laatst op zoek was naar goedkope pakken drinken, kwam ik uiteindelijk uit bij Taksi, eigen merk dubbel fris was duurder, B-merk appelsap en sinaasappelsap was ook duurder.
Bij de supercoop zijn nu de toiletrollen van Page in de aanbieding 32 rollen voor 7,99, dat is 25 cent per rol dat is 1 cent per rol goedkoper als de vergelijkbare toiletrollen ven het eigen merk.
Dan neem ik dus wel een A-merk mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:24

Het viel mij laatst ook al op dat Jumbo zijn aanbiedingen erg slecht zichtbaar maakt in de winkel. Bij veel producten stond niets aangegeven. Vind ik een erg slechte zaak!

Over C1000 ben ik meer tevreden!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:33

Zonnebloem, dat doen wij inderdaad ook zo :j