Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:25

Ik denk dat het niet 1 dingetje is, maar een combinatie van dingen.
Een leren bank is niet echt 'warm' net als fris groene (?) muren en het gladde parket.
Ik weet niet of je dat net gedaan hebt allemaal :=

Je bent ook net klaar met de meubeltjes schilderen, dus als ik de tip zou geven, probeer het hout wat doorleefder te laten lijken door vergrijzen/ wash dan eh... moet je weer je meubeltjes gaan klussen :o

Qua accessoires kan je beginnen met de lamp vervangen en de schilderijlijstjes minder strak aluminium te laten zijn denk ik.
De donkergroene deurposten warm wit schilderen.

Airborn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:28

shantal, misschien dat je al een eind opweg bent met zacht/oud roze kussens, kleedje en wat andere zacht roze assesoires. Niet helemaal in de stijl die je wil misschien maar als je nu met zilver erbij gaat werken word het er zeker niet warmer op denk ik.

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:38

Ik kom even uit het niets binnenvallen, heb niet heel het topic doorgelezen/gekeken (ga ik nog doen).
Maar mag ik hier een foto plaatsen van onze woonkamer?
Ik vind het een lastige woonkamer om in te delen op een leuke manier maar wil het erg graag anders als dat het nu is..

De meubels zijn totaal geen geheel, dus er moeten sowieso nieuwe spulletjes gekocht worden maar wat?
Dus als er hier creatieve mensen zijn ontvang ik graag tips en ideeën!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:43

Nicolletje schreef:
Ik denk dat het niet 1 dingetje is, maar een combinatie van dingen.
Een leren bank is niet echt 'warm' net als fris groene (?) muren en het gladde parket.
Ik weet niet of je dat net gedaan hebt allemaal :=

Je bent ook net klaar met de meubeltjes schilderen, dus als ik de tip zou geven, probeer het hout wat doorleefder te laten lijken door vergrijzen/ wash dan eh... moet je weer je meubeltjes gaan klussen :o

Qua accessoires kan je beginnen met de lamp vervangen en de schilderijlijstjes minder strak aluminium te laten zijn denk ik.
De donkergroene deurposten warm wit schilderen.

Ik had in oude huis veel grijs, zwart, wit en lime groen. Groen werkt idd niet als warme kleur. Nu hebben we alsnog wit/grijs/zwart, maar krijgen een vinylvloer in bruintinten, waar ook grijs doorzit. Is al warmer en ik heb het groen toch maar ingeruild voor roodtinten :=

Ik heb altijd hele mooie ideeen in mijn hoofd, maar krijg het nooit voor elkaar, dus kijk ik hier mee en pik overal wat ideeen van :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:46

shantal schreef:
Moet je na gaan dat je nooit klaar bent met je huisje en dat je vaak wel tegen dingen aan loopt.
Maar goed dat je er nu op vooruit gaat,dan de eerste keus ;)
shantal schreef:
Hoi Hoi,

Ik kom ook weer eens binnen vallen nu ik alles klaar heb in de huiskamer kwa grote meubels te hebben geschilderd.
Nu is het tijd voor de aankleding.
Maar daar loop ik wel wat op vast, ik weet wel dat ik in landelijke brocante styl wil en met zilver wil gaan werken.
Maar ik ben snel geneigd om te veel kleine dingen te willen kopen :n
En zit al te kijken voor mooie kunstbloemen, want heb totaal geen groene vingers.

Hebben jullie misschien nog tips voor me?

Hierbij foto s van vandaag nu alles op ze plek staat;
(foto s zijn alleen te groot voor zo te plaatsen)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2748_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 5089_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7759_n.jpg

Had iemand voor mij nog leuke tips?

Ik zou voor een meer bruine of andere warme tint op de muren gaan
Wat meer rust in je accessoires (dus meer 1 kleur, bijpassend, niet te veel)
Het kleed op die plek voegt in mijn ogen niet zo veel toe? zou ik naar de bank trekken onder de salontafel.... en wellicht een ander kleed
kussens in een leuke kleur op de bank die bij je accessoires passen
een leuk bijpassend plaid op de bank
een mooi tafelstuk op je salontafel of een mooie bijpassende tafelloper

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:08

Ik vind dat groene juist wel heel leuk,
Alleen vind ik de lampen wat too much en het vloerkleed zou inderdaad anders mogen.

En misschien juist eens gaan experimenteren met je assecoires, haal eens wat dingen weg.
En probeer het eens een week. Je merkt dan vanzelf of die assecoire wat toevoegt of gewoon loze opvulling is.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:11

Ik heb net al mijn muren staan schilderen hahaha voordat ik de meubels had.
Want ik wilde eerst voor andere meubel gaan tot dat ik dit tegen kwam en het toch leuker vind.
Idem dito met de lampen.

Ik zat wel te denken om een kleed (proberen te maken ) voor over mijn bank in het zacht licht bruin/creme.
Want mijn bank begint nu al stuk te gaan met een jaartje( vanwege een stoute-hond-die-weet-dat-hij-niet-op-de-bank-mag,-maar-toch-doen)

Ik zat ook te kijken om misschien te gaan stylen met lichte kleuren paars? ipv roze. (vriend is niet zo van de roze ik wel hahah)

Voor de rest de assesoires die er nu in staan hoeft overigens niet te blijven,dus daar kan ik wel mee gaan spelen dan zeg maar.

De plaid ligt er nu nog vanwege dat daar een buro stoel staat, en dat het zo minder krast op het laminaat(wat er overigens ook net ligt)

Hier heb ik nog een foto voordat ik aan alles was begongen,maar me vriend vond dit totaal niks.
(sorry beetje grote foto,maar hij staat op hyves en die heb ik beschermd staan)
Afbeelding

Dus eigelijk zou ik juist niet met zilver aan de gang moeten zo te horen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:26

Ik wou dus niet adviseren om je muren in bruin/ leem/ warm te schilderen omdat ik niet helemaal opmaakte uit je verhaal of het pas geschilderd is :o maar ja dus :=

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:30

Hahaha, ik weet ook niet meer wie het schreef kreeg in 1x een volle lading tips :) wat overigens niet erg is.

Maar zoals te zien op de laatste foto heb ik die kleur wel al gehad ;) en ik had toen alleen die muur zo, en de rest creme.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:32

Ik zou de deuren van de kastjes ook wit maken, en alleen het blad wat grijziger (wash), alle spullen op de kastjes en tv vind ik rommelig ogen, kies eerder voor een kleur wat betreft accessoires.
Verder wat kleurloze waxinelicht houders (aldi heeft hele lekkere toetjes in een glaasje voor iets van 0,89€ de glaasjes gebruik ik hier om waxinelichtjes in te doen.
Je zou ook op de buffet kast aan een kant een paar fotolijstjes kunnen zetten (neutrale kleuren, verschillend formaat en stijl) en aan de andere kant een onderbord (bijvoorbeeld van "bewerkt" metaal) met grote kaarsen in een of twee kleuren (bijvoorbeeld turquoise en grijs of bruin) en hou dan de overige accessoires in een en dezelfde kleur (dus bijvoorbeeld turquoise) zoals kussens op de bank.
De kooi neemt nu een hele prominente plaats in, die zou ik sowieso van het tafeltje afhalen en het tafeltje uit de woonkamer halen, en de was ergens anders laten drogen.

(sorry)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:41

Sowieso is het de bedoeling om alles in 1 kleur te gaan stylen, dit alles is nog van me ex aan assesoires dus hecht er geen waarde aan voor de rest.
Dus als ik met de tijd andere leuke dingen (in 1 geheel :) ) heb dan verdwijnt de rest langzamer hand uit het zicht.

Ok ik zat ook te denken om die deuren in krijtverf te doen,maar ik kan ze nog steeds room wit schilderen want ze zijn nu nog onbeschilderd en alleen gescheurd nu (moest namelijk nog krijtverf bestellen).

Das wel een leuke tip van de foto lijstjes en de waxine houders (Y)

De kooi op de grond word geen succes vanwege tocht , en de hond en een kleine kat,dus dat is geen optie.
Maar moet nog ongeveer 2 jaar wachten dan hebben de ratjes hun leeftijd alweer bereikt en komen er geen nieuwe meer.
En ja het wasgoed (was wasdag dus hangt er niet elke dag) en helaas geen ruimte om het ergens anders op te hangen woon daar te klein voor.
Woon helaas niet in een eengezinswoning of nog leuker boederi :)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:06

Okee...ook even wat " warmmaaktips"

* haal eerst alle overbodige prulletjes weg, dat leidt alleen maar af en haalt " eenheid" weg. Je kunt alles bijv. in een verhuisdoos doen, hoef je het niet meteen kwijt te zijn, maar kun je even " voelen" hoe het zonder is.
Dan laat je alleen staan: Bank en stoel(en), salontafel, kastjes, en andere grote meubelen.
* Ga vervolgens een beetje met je meubeltjes schuiven. Dierenkooien en manden e.d. kun je het beste wat verdekter opstellen, ook voor de dieren vaak prettig om ergens in een hoekje te mogen bivakkeren.
* Ga naar een tuincentrum en haal een paar mooie, GROTE potten (liefst hout, houtkleurig oid....dus geen hoogglans wit, zilver, hoogglans zwart) en zet daar een paar mooie (gevonden in het bos?) takken in. Hout maakt altijd warm, dus wat houten accessoires, mits mooi groot, doen het altijd goed.
* Bij de Xenos, Blokker en Ikea, kun je voor een habbekrats mooie gran foulards kopen. Kun je mooi je beschadigde bank mee opleuken en voegt ook warmte toe. Niet te drukke prints...liefst Uni. Paar bijpassende kussentjes en voila.
*Zet op een salontafeltje een mooi centrepiece neer. Bijvoorbeeld een mooie houten schaal met wat deco/kaarsjes. Verder niets.
* Kijk kritisch naar de verlichting en kijk of het iets toevoegt of juist niet. Nieuwe lampen zijn niet goedkoop, maar als je een serie kunt scoren, geeft dat ook weer eenheid en warmte.
* Aan de muur vind ik altijd één groot schilderij/canvasdoek mooier dan veel kleine, tenzij de kleine schilderijtjes mooi in een rechthoek/vierkant gehangen zijn als een geheel.
* Ik zie dat je een glazen vitrinekastje hebt? ik vind glas altijd vrij kil en koud aandoen, zeker i.c.m. leer enzo. Misschien kan het kastje naar boven verhuizen? 8-)
*Verder zou ik proberen om alle apparatuur weg te werken in één meubel....liefst achter deurtjes. Ook apparatuur zorgt voor een wat killere uitstraling.

Naja...een hele rits tips, geen idee of je er wat mee wilt/kunt doen :D maar succes!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:10

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:39

dems75 schreef:
Okee...ook even wat " warmmaaktips"

* haal eerst alle overbodige prulletjes weg, dat leidt alleen maar af en haalt " eenheid" weg. Je kunt alles bijv. in een verhuisdoos doen, hoef je het niet meteen kwijt te zijn, maar kun je even " voelen" hoe het zonder is. Sowieso is het dus de bedoeling dat al me assesoires weg gaan zodra ik geschikte nieuwe heb. dus dat was ik al van plan :D
Dan laat je alleen staan: Bank en stoel(en), salontafel, kastjes, en andere grote meubelen.
* Ga vervolgens een beetje met je meubeltjes schuiven. Dierenkooien en manden e.d. kun je het beste wat verdekter opstellen, ook voor de dieren vaak prettig om ergens in een hoekje te mogen bivakkeren. Schuiven word lastig vanwege me bank en het licht inval en de buiten deur(heb al aardig wat geprobeerd maar dit is hier de beste manier). En mijn beesten in een hoekje weg stoppen begin ik niet aan,anders moet ik er ook niet aan beginnen :o
* Ga naar een tuincentrum en haal een paar mooie, GROTE potten (liefst hout, houtkleurig oid....dus geen hoogglans wit, zilver, hoogglans zwart) en zet daar een paar mooie (gevonden in het bos?) takken in. Hout maakt altijd warm, dus wat houten accessoires, mits mooi groot, doen het altijd goed.
Bedoel je het dan op deze manier deco;
[ Afbeelding ]
* Bij de Xenos, Blokker en Ikea, kun je voor een habbekrats mooie gran foulards kopen. Kun je mooi je beschadigde bank mee opleuken en voegt ook warmte toe. Niet te drukke prints...liefst Uni. Paar bijpassende kussentjes en voila.
Zoals deze vind ik wel mooi staan (denk ik ) vanwege dat het dan mooi mats bij de bovenbladen van de meubels.[ Afbeelding ]
*Zet op een salontafeltje een mooi centrepiece neer. Bijvoorbeeld een mooie houten schaal met wat deco/kaarsjes. Verder niets. Is een super leuk idee,weet alleen niet of het handig is voor hier :) want het is tevens ook de eettafel, en met een hond die met ze staart er alles af stoot.
Maar ga zeker kijken of ik dat kan toepassen en kan behouden haha.

* Kijk kritisch naar de verlichting en kijk of het iets toevoegt of juist niet. Nieuwe lampen zijn niet goedkoop, maar als je een serie kunt scoren, geeft dat ook weer eenheid en warmte.
De lampen die ik nu heb staan is een gehele serie (en idd niet goedkoop ahaha)
* Aan de muur vind ik altijd één groot schilderij/canvasdoek mooier dan veel kleine, tenzij de kleine schilderijtjes mooi in een rechthoek/vierkant gehangen zijn als een geheel.
Ik heb nu op 1 wand dan de grote spiegel hangen en voor de rest 2 foto lijsten van mijn dierbaren en dan de 3 luik.
* Ik zie dat je een glazen vitrinekastje hebt? ik vind glas altijd vrij kil en koud aandoen, zeker i.c.m. leer enzo. Misschien kan het kastje naar boven verhuizen? 8-)
Dat is de oude situatie :D dus alles wat daar op staat is weg,het ging om de kleur van de muur.*Verder zou ik proberen om alle apparatuur weg te werken in één meubel....liefst achter deurtjes. Ook apparatuur zorgt voor een wat killere uitstraling. Is ook van de oude situatie,nieuwe foto s staan een pagina terug.
Naja...een hele rits tips, geen idee of je er wat mee wilt/kunt doen :D maar succes!

Kan er zeker wel wat mee *\o/*

Heb reactie in het dik gedrukte gezet, dankje wel.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:43

Nicolletje schreef:
Ik ga met Saffier mee, dat is ook wat ik me zat te bedenken net.
En Dems (kwam later voorbij)

Die kleur groen die je op de muren hebt kan wel warmer, maar ik persoonlijk zou het dan combineren met witte (ipv donkergroene) deurposten
http://pinterest.com/pin/205054589254110605/
zoiets

Ziet er wel erg leuk uit,maar voor nu laat ik het nog even zo. Ben blij dat ik net klaar ben hier. :D

en doorleefder hout
http://pinterest.com/pin/152700243585869641/
Hoe zou ik dit nog kunnen doen?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:40

Bij de intratuin hebben ze veel mooie nepbloemen, deze kunnen mooi combineren in een grote vaas met hout :)
http://www.bloomyourroom.nl/upload/files/00000196.jpg
http://stijlidee.files.wordpress.com/20 ... =560&h=371

Ik heb zo'n windlicht op de salontafel staan:
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/q ... 788214.jpg
Ik heb 2 katten en kan dus niets open en bloot neerzetten haha, dit gaat goed!
Ik heb er versiering in, in de kleuren van het huis. Kan er eindeloos mee varieren :)

we zouden er bijna een interieurtopic meeting van kunnen gaan maken :')

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:03

Nicolletje schreef:

Deze link had ik ook al via meubels pimpen gekregen/gezien.
En daar vanuit heb ik dus de bovenbladen van alles gedaan, moet alleen nog een potje bestellen voor de secetaire af te maken en tv meubel de deurtjes (of ik ga wat met de tip doen van hierboven''weet jullie namen nog niet'' )

Marley schreef:
Bij de intratuin hebben ze veel mooie nepbloemen, deze kunnen mooi combineren in een grote vaas met hout :)
http://www.bloomyourroom.nl/upload/files/00000196.jpg
http://stijlidee.files.wordpress.com/20 ... =560&h=371

Ik heb zo'n windlicht op de salontafel staan:
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/q ... 788214.jpg
Ik heb 2 katten en kan dus niets open en bloot neerzetten haha, dit gaat goed!
Ik heb er versiering in, in de kleuren van het huis. Kan er eindeloos mee varieren :)

we zouden er bijna een interieurtopic meeting van kunnen gaan maken :')

Vind dit super leuke dingen,maar zou dit ook passen in de kleine ruimte van mijn huisje?
Mijn huiskamer is maar 5x6m en overal staat wel al wat zeg maar,waar ik kwa opberg ruimte niet anders om heen kan (en heb net alles ''klaar met verven'' en aanschaffen)

Die windlichten vind ik ook super leuk, zat ook te denken (als met de tijd het hok weg is na 2 jaar) om een ombouw bij mijn radiator te maken zodat ik een vensterbank krijg om dan 2 grotere aan te schaffen voor op de vensterbank.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:18

Mag ik hier ook even binnenvallen? :)
Ik zit namelijk met interieurdilemma's (voor het huis waar ik nog niet in woon :P)

Ik zit vooral met combinatie kleuren van de meubels en de vloeren van de leefruimte. Het is een beige blinkende tegel. Ik voel me haast 'verplicht' om alles verder in te richten in aardetinten maar dat gaat saai worden denk ik.. Ik vind een wit salon heel mooi, maar ik heb een hond die mee verhuisd en ik denk dat de sofa zo snel zwart zou zien :+
Iemand tips qua kleurenpalet?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:20

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:35

Dat is leuk zeg,konde ze dat ook maar met mijn huiskamer haha

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:38

shantal ik zou eens beginnen met dat kleed daar weg te halen!
of onder de tafel of helemaal weg maar niet zo doelloos midden in de kamer...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:40

Dat kan dus wel met jouw huiskamer :)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:42

Ik moet eerst iets verzinnen voor onder de buro stoel :) voor misschien met zo een wit plastic (van de ikea bv ) neer te leggen zodat mijn laminaat netjes blijft.
Daarna kan die onder de tafel.
Want vind hem wel weer passen bij mijn meubels.

Ja maar dat ik dus een foto upload en dat je aan geeft bv wat je leuk vind en dat hun er dus wat van maken en dat je dus ook het resultaat kan zien ;)
Of kijk ik er over heen dat zo iets wel kan?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:45

plastic mat lijkt me beter dan het kleed... het ligt daar zo in het niets haha

je zou zelf met photoshop het een en ander kunnen doen?
ben er zelf niet zo handig mee anders zou ik nog wel wat voor je willen knutselen :)