Okee...ook even wat " warmmaaktips"
* haal eerst alle overbodige prulletjes weg, dat leidt alleen maar af en haalt " eenheid" weg. Je kunt alles bijv. in een verhuisdoos doen, hoef je het niet meteen kwijt te zijn, maar kun je even " voelen" hoe het zonder is.
Sowieso is het dus de bedoeling dat al me assesoires weg gaan zodra ik geschikte nieuwe heb. dus dat was ik al van plan
Dan laat je alleen staan: Bank en stoel(en), salontafel, kastjes, en andere grote meubelen.
* Ga vervolgens een beetje met je meubeltjes schuiven. Dierenkooien en manden e.d. kun je het beste wat verdekter opstellen, ook voor de dieren vaak prettig om ergens in een hoekje te mogen bivakkeren.
Schuiven word lastig vanwege me bank en het licht inval en de buiten deur(heb al aardig wat geprobeerd maar dit is hier de beste manier). En mijn beesten in een hoekje weg stoppen begin ik niet aan,anders moet ik er ook niet aan beginnen
* Ga naar een tuincentrum en haal een paar mooie, GROTE potten (liefst hout, houtkleurig oid....dus geen hoogglans wit, zilver, hoogglans zwart) en zet daar een paar mooie (gevonden in het bos?) takken in. Hout maakt altijd warm, dus wat houten accessoires, mits mooi groot, doen het altijd goed.
Bedoel je het dan op deze manier deco;[
Afbeelding ]
* Bij de Xenos, Blokker en Ikea, kun je voor een habbekrats mooie gran foulards kopen. Kun je mooi je beschadigde bank mee opleuken en voegt ook warmte toe. Niet te drukke prints...liefst Uni. Paar bijpassende kussentjes en voila.
Zoals deze vind ik wel mooi staan (denk ik ) vanwege dat het dan mooi mats bij de bovenbladen van de meubels.[
Afbeelding ]
*Zet op een salontafeltje een mooi centrepiece neer. Bijvoorbeeld een mooie houten schaal met wat deco/kaarsjes. Verder niets.
Is een super leuk idee,weet alleen niet of het handig is voor hier
want het is tevens ook de eettafel, en met een hond die met ze staart er alles af stoot.
Maar ga zeker kijken of ik dat kan toepassen en kan behouden haha.* Kijk kritisch naar de verlichting en kijk of het iets toevoegt of juist niet. Nieuwe lampen zijn niet goedkoop, maar als je een serie kunt scoren, geeft dat ook weer eenheid en warmte.
De lampen die ik nu heb staan is een gehele serie (en idd niet goedkoop ahaha)* Aan de muur vind ik altijd één groot schilderij/canvasdoek mooier dan veel kleine, tenzij de kleine schilderijtjes mooi in een rechthoek/vierkant gehangen zijn als een geheel.
Ik heb nu op 1 wand dan de grote spiegel hangen en voor de rest 2 foto lijsten van mijn dierbaren en dan de 3 luik.* Ik zie dat je een glazen vitrinekastje hebt? ik vind glas altijd vrij kil en koud aandoen, zeker i.c.m. leer enzo. Misschien kan het kastje naar boven verhuizen?
Dat is de oude situatie
dus alles wat daar op staat is weg,het ging om de kleur van de muur.*Verder zou ik proberen om alle apparatuur weg te werken in één meubel....liefst achter deurtjes. Ook apparatuur zorgt voor een wat killere uitstraling.
Is ook van de oude situatie,nieuwe foto s staan een pagina terug.Naja...een hele rits tips, geen idee of je er wat mee wilt/kunt doen

maar succes!