Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 00:12

droger is wel nodig als je weinig ophangruimte hebt, of wanneer je anders de was in dezelfde ruimte moet hangen als waar je katten ook slapen bijvoorbeeld, met oog op de haren enz.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 00:18

Ik denk niet dat ik veel goedkoper kan. Iedereen zal rond basis rond 50 euro zitten. Digitaal is zo'n beetje de norm, en basis internet en een telefoonaansluiting ook. Wisselen van provider geeft vaak alleen een hoop ellende en in euro's maakt het niet veel uit.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:21

Wat wordt er veel gekletst in dit topic! Gezellig! Hier nog ff de lappie aan voor ik naar school en werk ga glibberen.
Ik strijk nog ouderwets, wel een stoomstrijkijzer, maar niet zo'n reservoir. Ik strijk zo weinig mogelijk, maar met twee kantoorbanen komen er toch wel aardig wat overhemden en pantalons voorbij.

Tijdschriften hebben wij al heel lang niet meer. Ik koop de afgeschreven Viva's van de bieb (ik zei het, ik ben echt een krent), 20 stuks voor 1 euro :D . Af en toe voor mijn dochtertje wat nieuwe tijdschriften van de boekenhandel, maar dat is echt een uitzondering (bobo ofzo).

Wij hebben ziggo, 59 euro voor internet en tv. Wij hebben een duur abonnement, mijn man werkt in de ict en om thuis te werken heeft hij nogal zwaar dataverkeer nodig. En we hebben extra zenders op de digitale tv, dat is 10 euro per maand. We hebben geen vaste telefoon, wel allebei twee mobieltjes (1 privé en 1 zakelijk). Zodra het kan, zeggen we de privémobieltjes op, ik vind het niks om met twee foons te lopen.

Ik houd wel een huishoudboekje bij. Wij hadden echt enorme vaste lasten tot begin dit jaar, i.v.m. de kinderopvang. Wij zaten ruim boven de 3.500 euro per maand, en dat is zonder benzine en boodschappen :o En we hebben geen gekke hypotheek. Er ging nog wel wat vanaf met de belastingteruggaaf, maar dan bleef het nog veel. Wij leven best ruim, maar ik moet het wel een beetje in de peiling houden. Anders smijten we het echt over de balk aan onzin (vooral buiten de deur eten en dagjes uit). Nu hebben we een stuk minder lasten, maar ik houd het nog steeds braaf bij. Geeft gewoon een goed gevoel om te zien waar alles aan op gaat, hoeveel je nog hebt etc. Ik ben wel een beetje een controlfreak wat dat aan gaat.

Vanmiddag even langs de kruidvat, veel thee inslaan! En ik moet nog naar de opticien, nieuwe lenzen bestellen, die zijn helaas nooit in de aanbieding :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:32

Ik kan hier niet meer zonder droger :o
toen we de droger kochten hadden we hier nog geen dubbel glas. In de winter kon ik elke dag een ker of 3 de ramen zemen, stonden er per kamer een stuk of 5 vochtvreters (die veel te vaak geleegd moesten worden) en duurde het soms 2 dagen voor de was droog was.
Ik kon er bijna niet meer tegenaan stoken en de was stond zelfs in de woonkamer omdat het allemaal zo lang duurde.

Dan kan je beter een droger hebben! scheelt frustraties, je kan ineens weer gebruik maken van laagtarief stroom in het weekend. De frustraties dat je 10 keer op een avond dat rek op een andere plek in de woonkamer moest zetten omdat die in de weg stond. Je kon altijd wel ergens niet bij.

Daarbij geeft de droger warme lucht, scheelt weer iets in stoken :)
Nu hebben we dubbelglas, maar nog steeds vind ik de droger heerlijk. Zaterdag ochtend beddegoed eraf en in de wasmachine, aansluitend in de droger en hup, zo weer op bed!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:11

stef schreef:
Ik heb KPN, heb geen kabel. Moet dus ook de vaste telefoonlijn houden voor mijn internet, terwijl ik de telefoon zelden gebruik

dat is niet meer.
ik had ook vaste telefoon voor mijn internet.
toen kwam xs4all met een sim only pakket [internet zonder telefoon abo] en ik ben overgestapt en de vaste telefoon de deur uit gedaan.
abo kost mij 30,-

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:12

beddengoed is inderdaad fijn met de droger, hoef je maar weinig van aan te schaffen want het kan er dezelfde avond weer op :D
Soms gooi ik er drogerdoekjes bij in voor de lekkere geur, die kun je heel goedkoop halen bij de Action (volgens mij 1euro voor een pakje, die van Robijn zijn veel duurder maar soms wel in de aanbieding bij de Makro). Nu overigens niet meer; door de zwangerschap kan ik echt niet tegen dat soort geurtjes, ook geen parfum meer op dus... Heb zelfs Neutral moeten kopen omdat ik echt misselijk werd van mijn wasmiddel, wat ik normaal zalig vind ruiken :') dus dat was weer een extra uitgave helaas.
Parfum kies ik normaal vaak als kerstcadeau trouwens bij mijn ene werkgever, bij de andere vaak iets anders nuttigs. Een verrassingspakket kies ik nooit, zitten te veel boodschappen in waar ik niets aan heb (met vlees erin of alcohol). Komend weekend vieren we de verjaardag van mijn man, ben benieuwd wat we daaraan kwijt zullen zijn qua boodschappen, ik gok zo'n E35 extra?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:17

Fleurtje100 schreef:
Wasdroger hebben we ook niet, al lijkt het me best fijn, niet meer de was ophangen, vooral met sokken en ondergoed, gatsie wat is dat veel werk.

Mijn vriend gooit ze gewoon over de grond, hoe hard ik hem ook heb uitgelachen de eerste keer toen ik het zag, het werkt wel.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:18

om te drogen bedoel je??

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:41

Zo er wordt echt veel gekletst hier!!

Wij hebben geen droger. Soms wel lastig maar we redden het aardig.
Afwasmachine hebben we wel en moet zeggen dat ik daar erg blij mee ben. Stop hem wel bomvol en gebruik alleen dreft tabletten, die zijn wel wat duurder maar heb ook eigen merk gebruikt en daarmee werd de vaat toch echt minder schoon.

Hier geen tijdschriften of kranten.
Wel een pakket van KPN met internet, telefoon en tv en 2 abbonementen voor mobiele telefoons.
Zag pas dat in nog steeds lid ben van de ANWB en da terwijl we ook gratis pechservice hebben van seat... Was alleen te laat met opzeggen. Nu dus al in de agenda gezet voor volgend jaar.

Vandaag ga ik weer boodschappen doen.
Ben benieuwd. We eten deze week weinig thuis met jubileum van mn vaders werk (dus buffet), mn vader jarig (dus eten bij mn ouders), trouwdag opa en oma (dus buffet). Daarbij moet mijn vriend 2x een late dienst draaien en eet ik alleen. Verder ook weinig bijzondere dingen nodig. Wel vast wat aanbiedingen kopen voor mijn verjaardag van volgende week maandag.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:06

flicka schreef:
Ik denk niet dat ik veel goedkoper kan. Iedereen zal rond basis rond 50 euro zitten. Digitaal is zo'n beetje de norm, en basis internet en een telefoonaansluiting ook. Wisselen van provider geeft vaak alleen een hoop ellende en in euro's maakt het niet veel uit.

Telfort is 37,50..... Ik ga die maar nemen denk ik. En zonder telefonie 32,50 (heb geen vaste telefoon meer).

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:12

wij hadden een upc all in one abbo voor 55 euro/maand. We hebben besloten om over te stappen op alleen internet voor 15 euro. Scheelt ons dus 40 euro/maand!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:13

Toad schreef:
wij hadden een upc all in one abbo voor 55 euro/maand. We hebben besloten om over te stappen op alleen internet voor 15 euro. Scheelt ons dus 40 euro/maand!!

Maar dan heb je dus geen tv meer??

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:53

Net weer boodschappen gedaan was weer maar 30 euro kwijt *\o/*

Ik was alleen in het weekend en de droger gebruik ik eigenlijk alleen voor de handdoeken ect verder niet. Strijken doe ik al helemaal niet heb er een hekel aan en is niet nodig.

Qua tijdschriften heb ik alleen bit en die ga ik eind van het jaar opzeggen was nu te laat ermee, ben wel lid van de bieb lees nogal veel.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:28

trouwens, voor de mensen die sokken verschrikkelijk vinden...
kennen jullie de sock clips?
Afbeelding

Ik moet ze nog steeds bestellen :=
Maar het idee is GENIAAL!
Je maakt paren van je sokken, doet per paar een clip erop.
Pakt ze uit de lade, clip eraf, sokken aan.
Savonds sokken uit, clip erop en in de wasmand. Bij het doen van de was flikker je de sokken met clip en al in de machine, en vervolgens kan je ze aan de clip ophangen of met clip en al in de droger doen, en dan HUP zo terug de lade in!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:30

En wat kosten die dingen?? Lijkt me dure hobby voor al je sokken :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:32

geen idee :')

maar tijd is ook geld, als je weet hoelang ik bezig ben met het uitzoeken van de sokken van mn vriend :=
en als het veel scheelt in irritaties en werk, dan is het het ws wel waard :)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:35

Dat lijkt me een heel handig systeem, nooit meer alleenstaande sokken en het scheelt bij het ophangen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:35

Nou ik doe over het uitzoeken van 20 paar sokken van mijn vriend max 5 minuten (en dat is dan echt lang :') ).

Gewoon of allemaal verschillende sokken kopen, of juist dezelfde.
Vriendlief heeft van die sokken met monday - sunday. Die zijn ideaal ;)
En heel veel effen zwarte. Maar als je daar aan de binnenkant in de bovenrand met een gekleurd stukje draad een kleurtje in naait heb je de paren zo bij elkaar.

Ben gelukkig ook nooit sokken kwijt....

Maar volgens mij gaan we lekker offtopic :))

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:43

Ik help mijn ouders een beetje met het bezuinigen op boodschappen.
Nu maak ik lijstjes van wat er in de aanbieding is.
Wij kopen bij de Dekamarkt, AH, Dirk, C1000 en Spar. (Spar zit in het dorp, daar kopen we alleen kleine dingen. Want is daar best duur!)
Wij proberen onder de 200,- euro uittegeven per week, (hier zitten dan wel de benzine/gas kosten bij) en wat overblijft gaat in een potje om te sparen. Wij zijn wel een gezin van 4 personen. (+hond & kat)
Laatst had mijn moeder vriendinnen op bezoek/te eten. Dus toen was het ruim over de 200 heen.
Dus het lukt niet altijd om onder het budget te blijven...

Ook verstop ik de koekjes, anders gaan ze binnen een week op. En nu zijn ze er nog. }> Ookal heeft m'n vader alweer wat nieuws gekocht.

Mijn vader was vanochtend naar de Deka en de AH om aanbiedingen te scoren, maar bij AH was het brood al uitverkocht!
Was dan ook wel een goede aanbieding; 3 broden voor 2 euro.

Maar we gaan er nu dus wel bewuster mee om. En ik vind het wel leuk om alles uit te zoeken en het eten voor de week uit te kiezen :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:56

manzano schreef:
Nou ik doe over het uitzoeken van 20 paar sokken van mijn vriend max 5 minuten (en dat is dan echt lang :') ).

Gewoon of allemaal verschillende sokken kopen, of juist dezelfde.
Vriendlief heeft van die sokken met monday - sunday. Die zijn ideaal ;)En heel veel effen zwarte. Maar als je daar aan de binnenkant in de bovenrand met een gekleurd stukje draad een kleurtje in naait heb je de paren zo bij elkaar.

Ben gelukkig ook nooit sokken kwijt....

Maar volgens mij gaan we lekker offtopic :))

die heeft mijn vriend dus ook... alleen komen ze niet altijd allemaal in de wasmand terecht :=
EN dan draagt die 2 verschillenden dagen tegelijk zegmaar, waardoor ik het never nooit meer fatsoenlijk kloppend kan krijgen :=

Binnekort ga ik ze echt bestellen, scheelt mij werk, scheelt hem werk (hij meot zn eigen sokken bij elkaar zoeken tuissen de schone was _O- )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 14:57

Ik gooi echt alles in de droger. Is volgens mij ook de enige manier om kleding een beetje haarvrij te maken

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:27

Hier net weer terug van boodschappen doen.
Was €35,-kwijt. Dit incl. kattenvoer en 4 pakken om zelf appeltaart of kwarktaart te maken vast voor mn verjaardag (deze waren in de aanbieding)
Vond het toch wel netjes.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:35

Hier geen droger, maar lekker aan de waslijn :D
Zomers buiten (zo droog), in de winter binnen in het trapgat, verwarming iets aan en het is zo droog.
Weet niet eens waar ik zo'n ding kwijt moet hier, en vind het zonde van m'n stroomverbruik.
Was heb ik zo'n 2x per week een trommel, en soms nog een 3e, dus niet gek veel.

We hebben allebei een mobiele telefoon, sim only.
Huistelefoon hebben we niet, wel t.v. van ziggo en extra eredivisie (mannen hé).

Ik heb mijn pony, die kost me niet zo gek veel per maand, mijn man gaat graag naar voetbalwedstrijden van twente, dus dat tikt wel aan met de benzine, maar het ligt redelijk gelijk aan mijn hobby.

Op de tv boven heb ik zo'n tussenstuk zitten voor het echt kunnen uitzetten, sluipstroom hé, zonde.
Verder weinig stoken, gordijnen dicht, tochtstrips, dubbel glas, deuren dicht als je ze toch niet gebruikt.

Ik ben echt erg volgens mijn man. :')

Ik hoef deze week geen boodschappen te doen :D, scheelt me weer, fijn.
Laatst bijgewerkt door _CS_ op 06-02-12 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:35

opisop_shop schreef:
om te drogen bedoel je??

Ja. Hij hangt eerst de grote dingen op en als slips en sokken over zijn, slingert hij dat in het rond.
Moest dus hard lachen de eerste keer, maar het droogt prima en gaat niet stinken, ik doe het nu ook :o

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:48

Als ik die sokken dingen zou kopen ben ik een fortuin kwijt denk ik, heb zoveel sokken!! Koop ik wel zo af en toe nieuwe sokken als er weer wat kwijt zijn

ondergoed en sokken van vriendlief leg ik op bed neer als het droog is, mag ie zelf uitzoeken ;)
ik heb zelf allemaal plaatjes en printjes sokken dus dat is vrij gemakkelijk en kost eigenlijk ook weinig moeite....