Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:58

Uiteraard, maar daar gaat de vloer ook niet besteld worden :) We laten het alleen leggen door een bedrijf dat garantie verleent.

Even voor de duidelijkheid, dit gaat alleen om een benedenverdieping, waar vrij duur laminaat in gaat en wat we er gewoon mooi strak in willen hebben incl plinten. De ondervloer is vrij lastig, en waarschijnlijk moet er gelijmd gaan worden.
De bovenverdieping gaan we wel zelf doen, met goedkoper laminaat. Daar is het minder erg dat als het niet superstrak ligt, en daar hebben we ook veel meer tijd voor om het erin te leggen, dus daar kunnen we rustig aan werken, ipv dat het een haastklus wordt.

edit: het is voor mij op het moment lichamelijk niet haalbaar om het te doen, dus dan zou mn man het alleen moeten. Hij is overigens best handig hoor, maar er moeten nog héél veel andere dingen gebeuren. Die doet ie allemaal zelf, dit is iets waarbij we voor een stukje gemak kiezen :)
Door anderen laten doen (en mogelijk niet tevreden zijn) is niet best voor vriendschappen heb ik al eens gemerkt.

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:02

Laura, Als het vrij duur laminaat is, zitten de legkosten dan niet bij de prijs in?
Mijn laminaat was 80 euro per m2, heb het gekregen voor 50 e per m2 en hierbij zat de ondervloer, het leggen en de plinten inbegrepen!

Laminaatvloer in de keuken (en hal) is het domste wat ik gedaan heb in mijn huis :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:04

Hoezo? Ik heb nu ook laminaat in mn keuken en hal, en dat bevalt prima :)
In het nieuwe huis is het een open keuken, dus daar ga ik ook geen andere vloer in leggen.

Oh dat zou wel kunnen, dat het leggen erbij in zit... Eens navragen, dank voor de tip!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:06

Mootje schreef:
Laura, Als het vrij duur laminaat is, zitten de legkosten dan niet bij de prijs in?
Mijn laminaat was 80 euro per m2, heb het gekregen voor 50 e per m2 en hierbij zat de ondervloer, het leggen en de plinten inbegrepen!

Laminaatvloer in de keuken (en hal) is het domste wat ik gedaan heb in mijn huis :+

ben ook heel benieuwd waarom?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:08

Ik heb een hoogglans laminaatvloer en je ziet er alles op... Als ik iets heb laten vallen, mijn jas / schoenen hebben gedruppeld, kan ik meteen een dweil pakken!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:11

ja daar kan ik me iets bij voorstellen, ik wil iets met houtgroeven en dus ook niet strak effen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:11

Ahh ok, bij ons wordt het niet iets glanzend, dus zal dat probleem niet snel hebben.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:13

wij krijgen over de hele benedenverdieping pvc.. behalve het toilet natuurlijk ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:14

ff, ik heb groeven aan alle kanten van het laminaat en er zit structuur in de plank zelf, maar wel hoogglans... Volgende huis wordt gewoon echt hout en tegels :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:17

Ik wilde eigenlijk ook houtparket, maar daar ben ik van teruggekomen na het zien van de vloer van mijn broer na het krijgen van een kind :D
Op dit moment ligt er kurk op de benedenverdieping van het huis, ik moet zeggen dat dat ook nog niet zo lelijk is, maar het is wel wit/lichtgrijs, en dat vind ik dat weer niet mooi.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:19

ik zie zo op tegen het onderhoud van een houten vloer.
goed laminaat is zo onderhoudsvriendelijk en amper van echt te onderscheiden.
plavuizen wil helaas bij ons niet.

kurk kan niet zo goed tegen vocht, en dat lijkt me drama met beesten in huis

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:24

Kurk is toch weer helemaal hip?
Ik vind een gietvloer ook geweldig, maar het hangt echt van het type huis af waar ik hierna woon wat er op de vloer komt... Een gietvloer in een jaren '30 huis vind ik persoonlijk niet kunnen :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:32

Behandeld kurk kan juist prima tegen vocht, er zit een flinke laag kunststof overheen :) Ook met huisdieren werkt het prima, heel onderhoudsvriendelijk. Deze vloer ligt er al 10 jaar ofzo in, en zag eruit alsof ie gisteren gelegd is :) En dat met 3 kinderen en een kat!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:07

Als je laminaat wilt laten leggen dan kun je het op werkspot plaatsen, krijg je als het goed is diverse offertes. Buurmeisje van mij heeft dat ook gedaan voor ong 150 m2 en dat kostte haar zo'n 500euro maar het was wel in een paar uur goed en netjes gelegd :)
Wij hebben ongeveer dezelfde woning maar iets minder m2 en zijn meerdere dagen bezig geweest met leggen haha. Dus in een volgend huis laat ik het ook doen, scheelt zoveel tijd!

Wij hebben overigens donkergrijs op de vloer liggen.... ook geen succes met 2 katten, elk stofje zie je dus ik stofzuig me helemaal wezenloos.... vooral omdat we nogal een grote raampartij hebben en als het zonnetje naar binnen schijnt dan lijkt het soms net of we dagen niets gedaan hebben := Dat doe ik de volgende keer ook anders.... ik wil tegels dan denk ik, en een lekkere vloerverwarming eronder, warme voetjes :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:24

Ik heb licht laminaat, en ook daar zie je alles op.
Gelukkig schijnt de zon hier nooit binnen. :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:26

Lang leve de winter :D

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:43

Ik heb straks beneden donkergrijs laminaat en boven wit.... hahaha beide zo`n kleur waar je veel op gaat zien... Maarja we zien wel!

Bij mij komt trouwens ook laminaat in de keuken en hal te liggen. Maar in de hal komt wel een hele grote droogloop mat, zodat niet alles onder zit als je met natte schoenen en een paraplu binnenkomt.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:03

fokfanaat schreef:
ik zie zo op tegen het onderhoud van een houten vloer.
goed laminaat is zo onderhoudsvriendelijk en amper van echt te onderscheiden.
plavuizen wil helaas bij ons niet.

kurk kan niet zo goed tegen vocht, en dat lijkt me drama met beesten in huis

We hebben in de woonkamer volle eiken parket ( eiken planken ) liggen, afwerking geborsteld zodat het wat ruwer aanvoeld en niet glad, en met best veel "weren" erin,
en dat valt super mee van onderhoud ! We hadden er schrik van, maar het valt echte reuze mee.
Mijn grijs - zwarte vloer daarentegen in de keuken en gang, daar zie je alles op, vuile voeten, druppels, ...

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:48

Ik hoef in de keuken idd ook geen laminaat weer. Nu hebben we tegels.

Hoe duur zijn gordijnen gemiddeld eigenlijk?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:49

Gordijnen zijn niet goedkoop, margriet :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:50

Ik wou het zelfde zeggen. Mijn ouders hebben een groot huis en de gehele beneden verdieping vorig jaar zien en waren wel een paar duizend euro lichter :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:51

Wel als je ze bij de hema besteld en alles misgaat :+ dan krijg je korting op korting op korting :))

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:57

Nou wij hebben 2 ramen van 340 breed en 1 van 240. En dan hebben we nog een keukenraam, maar daar willen we van die brede witte luxaflex. Maar had op de site van hema gekeken en dat komt voor deze ramen uit op zo'n 800 euro, maar dan hebben we nog geen roede om ze aan op te hangen. Maar ja die stoffen moet je natuurlijk ook in het echt zien, maar dit is misschien een voorzichtige indicatie.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:05

Raamdecoratie is echt duur! Maar gelukkig heb ik een schoonpaps die daarin doet.

Je kan het zo duur en zo goedkoop maken als je wilt natuurlijk.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:06

Nou ja in dit huis willen we oud worden, dus het moet wel goede kwaliteit zijn.