Weten jullie planten die het goed doen op een dakterras? Ik heb geen groene vingers, dus het zou wel fijn zijn als ze niet al te veel aandacht nodig hebben Het dakterras is best groot, maar ik kan niets in muren slaan, dus klimmers lijken mij uitgesloten. De planten op de foto leven niet meer, op het buxus bolletje na
Het wordt behoorlijk warm in de zon, en het kan er flink waaien, dus dat moeten ze ook kunnen hebben.
Wat een lekker terras! Met veel zon zou ik gaan werken met bakken tropische planten, met wat kiezel ed voor goede drainage doen die het daar vast lekker en op een terras hou ik wel van een vakantiesfeertje. Als je let op winterhardheid (bijv trachycarpus fortunei, vijg, sierbanaan,.. 's winters ff inpakken met rieten matjes bij de vorst) dan hoef je niet te sjouwen en kun je 's zomers in je eigen vakantieparadijs.
Bij de bovenste foto hangt nog een stuk stronk, die moet er nog vanaf. Daar knabbelen de konijnen heel graag op.....
Ik vind de muur op zich wel heel mooi, vooral als de klimop van de buren gaat uitlopen, dan komt er bij ons een soort groene rand over de muur en zie je de kale takken niet meer. Dat is het afgestorven deel van onze klimop.....
Ik vind jouw muur echt helemaal te gek. Als ik daar naar kijk zou ik best mijn schuur willen hebben van zo'n mooie oude steensoort. Die is nog heel lelijk van de wortels van de klimhortensia die er tegenaan gestaan heeft. Ik moet daar echt nog iets op verzinnen.
Nic
Geplaatst: 02-04-12 11:11
Ik wil ook wel zo'n muur... Geeft mij een patio-gevoel.
En dat dakterras is ook prachtig! Je zou ook nog wat van die grote graspollen in potten kunnen zetten, dat geeft ook wel een leuk effect. Je zou ook nog wat grote scimmia's neer kunnen zetten, zodat je ook een beetje hoogteverschillen krijgt. Anders blijft het zo'n verzameling potjes.
Die grijze beits op de schutting is ook mooi zeg!
Hier niet getuinierd van het weekend. Met het koudere weer op komst durf ik ook niet zo veel te doen. Vrijdag wel een gras-reddings-pakket van mijn moeder gekregen: mosdoder, kalk en graszaad om bij te zaaien. Dus daar ga ik binnenkort maar eens mee aan de slag. Wie weet helpt het.
Oleander zou ik niet snel doen, die potten worden superzwaar en in de winter moet ze ze van het dak halen en naar binnen brengen. Ik kan daar gelijkvloers al niet helemaal enthousiast van worden maar als er ook nog tilwerk aan te pas komt is het helemaal een doffe ellende. De bamboe kan wel buiten blijven, agave heeft ook winterharde soorten en dingen als canna, eucalyptus enzo zijn daar ook leuk bij.
Jam, Een brander met een spatel. Iig geen hogedrukreiniger, want dan spuit je je voegen eruit Het is niet echt weer voor de tuin.... Heb er ook de komende twee weekenden geen tijd voor
Antheman
Geplaatst: 04-04-12 19:12
jamiroquai schreef:
Nou ja zeg, zijn we allemaal in slaap gevallen?
Iemand een idee hoe ik de achtergebleven wortels van mijn klimop van de muur afkrijg?
Nee dat gaat niet, het zijn echt de allerdunste haartjes. Ik heb het met een staalborstel geprobeerd en zelfs dat gaat moeilijk. Ik wil de stenen niet beschadigen.....
Mootje
Geplaatst: 04-04-12 19:41
Mootje schreef:
Jam, Een brander met een spatel
jamiroquai
Geplaatst: 04-04-12 21:06
Laurabram
Geplaatst: 04-04-12 21:23
jamiroquai schreef:
Het was ook geen tuinweer vandaag zeg.
Zal dat ook helpen voor de wortels van mijn klimhortensia op m'n schuurmuurtje? Ik ben ook bezig geweest met een staalborstel, maar dat is echt een drama. (Je wilt niet weten wat er dan in je ogen terecht komt )
Tuinman gebeld voor eerste hulp voor m'n Olijfboom. Hij komt hem snoeien en bemesten. Ik durf zelf niet te knippen .
Nouja, je hebt tegenwoordig wintervaste tot -15. Alleen heb je kans dat er geen olijven aan komen. Wij krijgen er ook 2 in de tuin.
Blackje
Geplaatst: 05-04-12 08:25
jamiroquai schreef:
Iemand een idee hoe ik de achtergebleven wortels van mijn klimop van de muur afkrijg?
Ik heb er heel veel staan afplukken, wat een werk he!!
jamiroquai
Geplaatst: 05-04-12 09:01
#zucht#
Wat is dat toch duur, een neiuwe tuin. 70 m2 bestraten met een tegel van 30 euro per m2 Die ophoging laten weghalen- is belachelijk duur, maar we gaan het NIET zelf doen.
Desnoods doen we de tuin in 2 fasen: dit jaar de rotzooi eruit en bestraten en dan volgend jaar het houtwerk. Dat is ook nog eens een flinke kostenpost. Ik zal eens een schets proberen te maken van hoe ik het wil hebben.....