[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:32

Faelivrin schreef:
Hier nog steeds geen bod.. Iemand enig idee hoe ik de makelaar aan het verstand kan brengen dat hij wat meer zijn best moet doen? :\ Even voor de duidelijkheid, hij doet geen moer, belt niet achter mensen aan ect..

Weet je wat je eens moet doen, een bekende laten bellen als geintereseerden naar jou woning, weet je direct wat voor vlees je in de kuip hebt :D

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:57

pfffff wij zijn ook bezig met een koopwoning.
Alles zo'n beetje rond tot de bkr toetsing. Daar kwam een negatieve A-codering uit, er stond nog een bedrag open bij de Otto.
Kon me niet voorstellen dat ik nog ergens schulden had want heb helemaal geen herinneringen of aanmaningen gekregen..
Ik de Otto gebeld en zij zagen in hun systeem dat ik dat bedrag al gelijk in 1x heb betaald na de herinneringen.
Blijkt nu dat de Otto vergeten is dit door te geven aan het BKR dat het bedrag al betaald is en de codering voorzien moet zijn van een einddatum.
En dit gaat over een rekening van juni 2008!
Ik ben nu al in de weer met de klantenservice die dit nu gaan regelen met het BKR, t schiet maar niet op!
Moet een bewijsje hebben voor de hypotheekadviseur dat ze dit hebben gemeld aan het BKR maar wacht nu al een week bij een lege brievenbus...
Heb net een brief aan het BKR gestuurd..
wat nog meer te doen?
De rekening is dus 2 jaar geleden al betaald maar de Otto heeft dit gewoon "vergeten" door te geven..

Liezel1

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:04

Dat hebben wij gehad met T-Mobile.
Daar was een rekening van gestuurd, maar die bleek niet te kloppen. T-Mobile heeft dat ook toegegeven en de rekening hoefde niet betaald te worden, althans, niet die ene rekening.
Wat schetst onze verbazing, Hij stond wél geregistreerd bij het BKR als zijnde nooit betaald.
Wij contact gezocht met T-Mobile en ze hebben via e-mail toegezegd dat ze de codering zouden intrekken. Na een tijdje stond hij er nog...... Wij contact opgenomen met het BKR, en daar werd gezegd dat een dergelijke codering nooit wordt ingetrokken, maar over 1 maand zou hij alsnog verlopen zijn.... zolang stond hij er dus al.....

Lekker allemaal....

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:07

Manjafiek schreef:
100m2 leefoppervlak totaal? Of mag je er ook een verdieping bovenop bouwen? 100m2 is namelijk echt niet groot. Wij hebben een hoekhuis gekocht van 150m2 leefoppervlak.

ja totaal dus dat is heel klein! Voor mijn vader geen probleem, die wilt daar lekker zijn pensioen uitzitten en heel oud worden met de paardjes in de tuin.. Maar daardoor is het slecht verkoopbaar!

Oew, je hoort veel over de BKR!!! Zover ik weet heb ik niets staan, enige wat er kan staan is dat ik mijn telefoon rekening 1x een dagje te laat heb betaalt en dus wel een herhinnering kreeg.. maar zit bij HI en die zjin kennelij niet zo moeilijk.. Maar idd Otto, Wehkamp, Bijekorf, T -mobile enz. staan er om bekent dat ze bij het mminste gering dingen doorgeven of vergeten op te heffen daar!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:28

oh het kan nog sterker: wij hebben onze hypotheek van dit huis afgelost (ingewikkelde constructie, we betalen dan rente aan de bv van mijn man) en Centraal Beheer was effe vergeten door te geven aan het Kadaster dat alles al betaald was. Dus we willen een hypotheek afsluiten voor het nieuwe huis, konden we ineens veel minder krijgen..gelukkig is het rechtgetrokken, maar ze waren dit in 2006 ook "vergeten" door te geven aan het kadaster!
Vandaag handtekening gezet bij de aannemer, veel geld bespaard door strak te onderhandelen (heeft mijn man gedaan hoor, ik houd me nu bezig met de renovering van de stal :D ) en volgende week gaan ze beginnen! 1 oktober zitten we erin!

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:23

wat ook absurd dat dat zomaar kan worden "vergeten" om door te geven. wij zitten straks ook nog echt in de problemen om zon laks misverstand. komen een paar weken overheen dat het allemaal verwerkt is, hopen dat het op tijd is....

gelukkig is het bij jullie goedgekomen josefien en liezel, maar wat een geregel he, dat je daar dan zelf achter moet komen en dan ook nog eens erop moet toezien dat het dan ook daadwerkelijk wordt gedaan. heb er gewoon stress van

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:09

egopost: weer even bij het nieuwe huis geweest, ben nog steeds blij, wat een heerlijke rustige plek! de stallenbouwer is geweest en we hebben alles doorgenomen, ook de omheining van de wei en hij maakt offerte. Ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:12

Wat leuk Josefien :)

ik heb net water/gas en electriciteit geregeld voor ons nieuwe huis :) . Tv/radio/internet doe ik dan als we definitief overgaan (duurt wsl een maand omdat we de badkamer en toilet gaan veranderen).

Nog 10 dagen en dan hebben wij de sleutel :D

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:13

ik ben jaloers op jullie...bij mij is het nog wachten :P

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:46

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:55

Oew, spannend martine!

Wij kunnen zaterdag eindelijk gaan tekenen. Eerst zouden we vanavond gaan, maar toen begonnen de oude mensjes terug te krabbelen en wilden tot november de tijd hebben om te verhuizen := Na flink onderhandelen zijn we er nu uit dat we begin September de sleutel krijgen, een maand later dan gepland (bah, ik heb mn vakantie al opgepakt voor Augustus), maargoed, ik ben blij dat het toch door gaat, en hopelijk kan ik in Augustus dan al in het rechter gedeelte beginnen te werken, want dat staat sowieso al leeg.

Dit is ons nieuwe huisje :D
Afbeelding

Enne, heb em ook al een beetje bewerkt :')
Afbeelding

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:56

Wouw wat een leuk huis :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:00

Heeft het huis momenteel 2 deuren? Wat leuk. Vooral de bewerkte versie is leuk :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:08

Het zijn zelfs twee huizen :j Met binnenin wel een deur om van t ene naar het andere huis te gaan. Het is vroeger een café geweest. De tweede deur halen we weg, en opzij komt er een deur bij :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:09

En je hebt ruimte voor een bak en stallen erbij, gezien je onderschrift?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:13

Jaaahhh :D :D
4000m² grond, en met een beetje geluk kunnen we nog een stuk akker erbij kopen :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:15

Dit vraagt ook om een foto :D

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:17

Wat een leuk huis Annemiek!!!

Morgenavond hebben wij ons eerste hypotheekadviesgesprek :):) Spannend :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:19

Ik neem zaterdag mijn camera mee en dan ga ik flink foto's schieten :D
Het uitzicht is prachtig. Het is een rustig straatje met een stuk of 10 boerenhuisjes, bijna iedereen heeft wel een wei met een paard :D Als je aan de ene kant het straatje uit loopt kom je uit bij een bos, en aan de andere kant kom je uit in het veld, waar je kilometers ver kan rijden, een halve kilometer verderop loop je Duitsland in waar je geen mens tegen komt in t veld :D Vanuit onze tuin kijken we ook uit op het veld, met aan de horizon nog wat huisjes en boompjes.
Nadeel is natuurlijk dat er nog niet eens een bakker in het dorp ligt :')

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:21

Tja je kunt niet alles hebben 8nnemiek ;)

@Pactricia, succes :+
Gisteren hadden wij nummer 7 en het verschil tussen hoogste en laagste is 40.000 euro dus shoppen wordt beloond :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:22

Zo wat een verschil zeg!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:24

8nnemiek schreef:
Zo wat een verschil zeg!

:j gelukkig zijn we bij de laagste begonnen en langzaam omhoog gekrabbeld :+

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:25

Miep, mag ik zo brutaal zijn te vragen waar je allemaal geweest bent??? Wij hebben morgen de ING over de vloer, en zaterdag een afspraak bij de Hypotheker..

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:29

Dat mag :Y)

Waar wij zijn geweest :

Tussenpersoon waar onze verzekeringen lopen.
Hypotheker
Huis en Hypotheek
Tussenpersoon van makelaar
Rabobank
Tussenpersoon waar zwager hypotheek heeft kunnen afsluiten (bij de rest kreeg hij niets)
Tussenpersoon en tevens vriend van mijn vriend waar wij dus het meeste konden krijgen.

Het staat ook nog zo'n beetje in de volgorde hoe het opliep.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:02

@8nnemiek leuk zeg, jullie nieuwe onderkomen!
wij zijn totaal niet tevreden over de ING maar helaas zitten we er al aan vast. Er is door ons een klacht ingediend en die is door de regiomanager gegrond verklaard en we krijgen alle extra gemaakte kosten terug..dus ze hebben wel ingezien dat ze fout zaten..