Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:15

Voor als je even niet meer weet wat je op de plank van je salontafel leggen moet.. mijn dochter heeft de oplossing verzonnen
Afbeelding

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:04

Past prima. Af en toe afstoffen...
Vandaag de kamers van de jongens gereorganiseerd. Zo eens in de zoveel tijd draaien we de meubels om. Een goede gelegenheid om dan alle hoekjes ook weer te soppen. Maar poe....wat een hoop spullen hebben ze intussen.

MoniqueT

Berichten: 8854
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:05

Ik schrik ervan dat de fonteintjes in het toilet lijken te verdwijnen?? Jee, ik kom toevallig vaak bij mensen waar het kraantje al een tijd lang kapot is, verschrikkelijk vind ik dat. Ik wil gewoon na toiletbezoek mijn handen wassen. En die handdoekjes? Ha, ik veeg mijn handen vaak aan mijn broek af :-) Thuis wissel ik ze ook dagelijks.

TinkerTreas

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:09

Wij hebben ook geen fonteintje in het toilet. Maar ik woon in een huurhuis, dus daar wil ik geen grote aanpassingen doen. Maar ik zou het wel fijner vinden als er wel 1 in zat. Zeker met de kinderen. Nu moeten we in de keuken onze handen wassen.

MoniqueT

Berichten: 8854
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:11

Ik zou het thuis nog niet zo heel erg vinden om in de keuken mijn handen te gaan wassen, maar op visite zeer zeker wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:17

Mja, ik ga in mijn huurhuis geen wastafel in t toilet laten zetten. Die kosten ga ik niet aan beginnen.

Daarnaast neem ik aan dat we allemaal netjes onze billen kunnen vegen en dus niet in de poep en plas zitten te graaien. Dus het zal wel loslopen met de vieze zooi.

Noor
Berichten: 483
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:25

Limoen schreef:
Wat leuk zeg!

Onze wc is ook heel klein. We hebben een ruimte besparend inbouwreservoir en een verkorte toilet. Kleinste hoekfonteintje. Maar het kan zo heel goed. Je kunt er prima zitten en alles gebruiken etc.


Mag ik vragen welke kleur je op de muren hebt? En welk merk? (Als dat van belang is)

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:03

_San87_ schreef:
Mja, ik ga in mijn huurhuis geen wastafel in t toilet laten zetten. Die kosten ga ik niet aan beginnen.

Daarnaast neem ik aan dat we allemaal netjes onze billen kunnen vegen en dus niet in de poep en plas zitten te graaien. Dus het zal wel loslopen met de vieze zooi.


Paar bacteries gaan we ook niet dood aan... ;)

Ik vind het ook geen probleem om naar de keuken te lopen inderdaad, voor visite vind ik het nog wel eens vervelend. Maar als ik dan zie hoe visite bij mijn ouders met het fonteintje omgaan... Dan denk ik wel eens: Gatver... blij dat ík dat niet hoef schoon te maken. Echt, netjes is anders... -O-

Even anders... Op mijn werk moet ik echt te vaak handen wassen. (wij maken o.a. grondstoffen voor babypoeder en andere voedingswaren) Daarbij ook altijd met alcohol etc. Ik leef praktisch op kantoor op Rituals :+ De zeep maakt je handen gewoon zó kapot. Vorige week waren we zand aan het afrijen en ik greep even naast de balk. Meteen een mega jaap op mijn knokkel, behoorlijk diep ook. :+
Door het werk aan huis ook thuis regelmatiger aan het handenwassen dan gebruikelijk. Hebben jullie nog tips voor een fatsoenlijke zeep voor de zeer gevoelige en droge huid?

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:11

(Werk)handschoenen aan doen, scheelt vieze handen en dus veelvuldig wassen én dus ook beter voor je handen. Als je vaak hele droge handen handen hebt en gewone handcreme niets doet.... hielcreme gaan gebruiken.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:13

Wat zouden jullie doen?

Badkamers in helemaal tegelen in neutrale kleuren (Wit/Warm grijs) en kleur in brengen via plantjes/bloempotten/geverfde kast(en)

Of

Badkamer deels tegele en de niet betegelde muren verven in een mooi kleurtje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:14

Dat laatste.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:17

DubbelDun schreef:
(Werk)handschoenen aan doen, scheelt vieze handen en dus veelvuldig wassen én dus ook beter voor je handen. Als je vaak hele droge handen handen hebt en gewone handcreme niets doet.... hielcreme gaan gebruiken.


Heb dus ook regelmatig gewoon werkhandschoenen aan... Maar ja... zeg nu zelf... Een beetje zand afrijen moet toch geen kwaad kunnen? Ja, wel als je je per ongeluk stoot blijkt. :')
En vind werkhandschoenen ook gewoon onfrisse dingen, als ik koffie moet zetten en koek ga snijden ofzo, dan wil ik gewoon eerst mijn handen wassen. Zeker voor mijn gasten.

Handcreme (of eigenlijk de bodycreme van rituals) werkt wel hoor, moet het gewoon regelmatig gebruiken (heb dus ook een tube mee naar het werk). Hielcreme is me wat te vet, het moet (in mijn ogen) gewoon meteen intrekken, zodat ik weer iets kan gaan doen.

Maar heb gewoon een beetje een lastige huid. Waterontharder is de oplossing grotendeels. Maar daar heb ik nog geen plek voor helaas.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:18

FatCat schreef:
Wat zouden jullie doen?

Badkamers in helemaal tegelen in neutrale kleuren (Wit/Warm grijs) en kleur in brengen via plantjes/bloempotten/geverfde kast(en)

Of

Badkamer deels tegele en de niet betegelde muren verven in een mooi kleurtje.


Ik ben van het eerste :j Alleen dan ook niet van de geverfde kasten :o

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:26

@janine: ik heb deze https://www.pluswerkhandschoenen.nl/pro ... 3zEALw_wcB en die dingen liggen overal... voor de mest vd paarden, om het hooi los en nat te maken, voor in de tuin en om te klussen. Ze zijn redelijk waterdicht (op het gele deel) en als ze gaan stinken of kapot gaan dan gooi ik ze weg. Ik koop ze in Duitsland(Ebay) want hier kan ik geen maatje 7 vinden voor een leuke prijs :D

Phylos

Berichten: 5684
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:30

FatCat schreef:
Wat zouden jullie doen?

Badkamers in helemaal tegelen in neutrale kleuren (Wit/Warm grijs) en kleur in brengen via plantjes/bloempotten/geverfde kast(en)

Of

Badkamer deels tegele en de niet betegelde muren verven in een mooi kleurtje.

Eerste. Ook met het oog op een eventuele verkoop. Ook kasten neutraal maar bijvoorbeeld kleur door handdoeken badmat accessoires etc.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:40

Noor schreef:
Limoen schreef:
Wat leuk zeg!

Onze wc is ook heel klein. We hebben een ruimte besparend inbouwreservoir en een verkorte toilet. Kleinste hoekfonteintje. Maar het kan zo heel goed. Je kunt er prima zitten en alles gebruiken etc.


Mag ik vragen welke kleur je op de muren hebt? En welk merk? (Als dat van belang is)

In de wc hebben wij ‘cement’ van gamma

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:10

DubbelDun schreef:
@janine: ik heb deze https://www.pluswerkhandschoenen.nl/pro ... 3zEALw_wcB en die dingen liggen overal... voor de mest vd paarden, om het hooi los en nat te maken, voor in de tuin en om te klussen. Ze zijn redelijk waterdicht (op het gele deel) en als ze gaan stinken of kapot gaan dan gooi ik ze weg. Ik koop ze in Duitsland(Ebay) want hier kan ik geen maatje 7 vinden voor een leuke prijs :D


Die hebben wij op stal, vind ik nog smeriger dan gewone leren werkhandschoenen.

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:52

LOL, zo zie je maar, ieder zijn ding :D

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:43

Janine1990 schreef:
FatCat schreef:
Wat zouden jullie doen?

Badkamers in helemaal tegelen in neutrale kleuren (Wit/Warm grijs) en kleur in brengen via plantjes/bloempotten/geverfde kast(en)

Of

Badkamer deels tegele en de niet betegelde muren verven in een mooi kleurtje.


Ik ben van het eerste :j Alleen dan ook niet van de geverfde kasten :o

Had jij zelf niet eerder een kast geverft in dit top? hahah

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:50

FatCat schreef:
Had jij zelf niet eerder een kast geverft in dit top? hahah


Ja, maar niet in de badkamer :P

Badkamer zou ik de kast juist basic houden en inderdaad gaan voor plantjes, handdoeken en andere accessoires.


Als je per se kleur wilt verven zou ik inderdaad een muur verven.

kraakte
Berichten: 3077
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:03

Wij hebben ook geen kraantje op het toilet. Is gewoon ook echt geen ruimte voor.
Vind zelf handen wassen in zo’n piepklein bakje altijd super onhandig.
Gisteren en vandaag verhuisdag. Mn oude woning is leeg en schoon! Hier staat t nu vol.... eind van de week zal alles wel weer een plekje hebben gevonden hopelijk! En kan ik eens voor en na foto’s gaan maken :)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:39

Toilet zonder wasbakje kan ik me niet inbeelden.. denk nu bijvoorbeeld alleen maar als iemand op bezoek is en die persoon heeft haar maandstonden. Dan wil je toch absoluut je handen wassen en aub niet in mijn keuken..

Ik kan begrijpen dat er soms echt geen ruimte voor is, maar doelbewust weglaten omdat het niet mooi is zou ik nooit doen. Wij hebben zelfs een groot meubel. Oude tv kast van mijn oma omgetoverd. Voor ons zelf ligt er een handdoekje. Als we gasten hebben heb ik 6 dezelfde handdoekjes en dan zet ik er een wasmandje naast.

Afbeelding
Afbeelding

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:50

Prachtig, Leen. Werkt het goed je kraantje zo? Wij zijn voor ons nieuwbouwhuis met meubels bezig en ik vind het erg mooi staan zo schuin maar mijn man is bang dat het niet praktisch is

MoniqueT

Berichten: 8854
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:59

Mooi gedaan Leen!

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:09

Mooi zo Leen! Zeker als je toch de ruimte hebt :)