[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:28

Boemklatsch schreef:
Ik heb me eerder hier al gemeld, maar het huis wat we toen op het oog hadden liep spaak omdat de verkopers er 40K meer voor wilde hebben als dat het waard is. Zonde, maar daar beginnen we niet aan.

Hebben een optie gehad op een nieuwbouw en vandaag de makelaar gebeld om het voorlopig koopcontract op te gaan stellen! *\o/*
Erg spannend, een huis kopen is nieuw voor jou (voor vriend niet) en al helemaal alles wat bij een nieuwbouw komt kijken. :=

Reken erop dat er VEEL geld bij komt :+ Ik heb ook nieuwbouw gekocht en voor ieder dingetje dat je anders wilt, mag je een paar 100 euro neerleggen.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:00

barbaras schreef:
Goedemiddag allemaal,

Ik heb nog een klein vraagje, gewoon nieuwsgierig naar omdat het vroeger nog wel eens meegenomen werd voor een hypotheek. Is het nog steeds mogelijk om extra inkomsten zoals bv stalgeld mee te nemen in de hoogte van je hypotheek?

Dat vroeg ik me ook af, mijn vriend heeft dat met (band/muziek) optredens. Over de 50x spelen per jaar met een leuk inkomen waardoor hij gecombineerd op een gemiddeld hoger inkomen uitkomt als ik. Zonder de optredens zou hij lager zitten als ik en wordt de hypotheek alweer een stuk lager.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:44

Neonlight schreef:
Spannend Boemklatsch! Wanneer zal het huis klaar zijn? Collega van mij is ook aan het wachten op een nieuwbouwwoning bij jou in de buurt. Zou in maart klaar zijn maar wordt geloof ik nu april of mei. Die is ook flink bezig met vloeren, keuken, badkamer, bestrating en ga zo maar door.

Ze starten met bouwen 4 maanden nadat het 9e huis (van de 12) verkocht is, en ze zaten nu met ons er bij op 8 geloof ik. Oplevering zal dénk ik voorjaar 2020 op zijn vroegst zijn. Wij gaan wel een andere kant op, richting Oostelbeers. :)

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:46

Tiggs schreef:
Boemklatsch schreef:
Ik heb me eerder hier al gemeld, maar het huis wat we toen op het oog hadden liep spaak omdat de verkopers er 40K meer voor wilde hebben als dat het waard is. Zonde, maar daar beginnen we niet aan.

Hebben een optie gehad op een nieuwbouw en vandaag de makelaar gebeld om het voorlopig koopcontract op te gaan stellen! *\o/*
Erg spannend, een huis kopen is nieuw voor jou (voor vriend niet) en al helemaal alles wat bij een nieuwbouw komt kijken. :=

Reken erop dat er VEEL geld bij komt :+ Ik heb ook nieuwbouw gekocht en voor ieder dingetje dat je anders wilt, mag je een paar 100 euro neerleggen.

Houden we inderdaad rekening mee. We hebben de complete kostenlijst met meer- en minderwerk al doorgenomen en zijn van het duurste scenario uitgegaan. :j Huidige huis zal, waarschijnlijk, ook boven de aanschafprijs weg gaan maar daar hebben we nu niet op gerekend.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:46

Oh wat leuk! Spannend.

Prachtige omgeving daar !
Zit niet gek ver van je af dan :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:35

Afgelopen paar maanden steeds wel meegelezen in het topic, maar nu het hier helemaal rond is durf ik het eindelijk meer openbaar te delen haha!

Wij hebben een te renoveren boerderij vlak bij Hoogeveen gekocht :D
Man wat was het spannend... :D

1 september hadden wij de eerste bezichtiging, 7 september de tweede bezichtiging met de aannemer. Daarna de onderhandelingen (SPANNEND) en daar kwamen we gelukkig toch uit (hadden we eerlijk gezegd niet verwacht :') ). Toen 21 september de taxatie en alles met de bank regelen. En nu 28 november al de sleuteloverdracht!

Afbeelding

Dak van het huis en de paardenschuur hebben de grootste prioriteit en gaan we direct (laten) aanpakken. De rest van het huis gaan we de komende jaren in gedeeltes aanpakken. We hebben er echt zoveel zin in!

corine1981

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:26

Gefeliciteerd Marlies! Wat een schatje om te zien :)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:47

Gefeliciteerd!! Wat een ontzettend schattig huis <3

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:54

Super gaaf Marlies!! Ben stiekum
Benieuwd naar de inhoud van het huis

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:57

Bedankt!! Het is nog best onwerkelijk dat het gewoon écht gelukt is haha! We hadden nogal een flinke eisen/wensen lijst ook :D

Het enige punt waar we niet aan hebben voldaan is dat we de zoektocht een jaar geleden begonnen met "we willen echt géén klushuis!" We hebben nu dus wel redelijk het summum van een klushuis :+ We gaan hem (in de loop der tijd) volledig strippen van binnen. Maar we hebben geen haast en op het dak na (wat we dus wel gelijk laten vervangen) is de constructie an sich verder goed. Dus al doen we er 15 jaar over...

Nog een foto van de voorkant

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:24

Leuk huis Marlies!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:44

Leuk huisje Marlies!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:55

wat een geweldig ding! gefeliciteerd met jullie sprookjeshuis

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:46

Veel succes! Leuk huisje.

En wel een goed bedoelde waarschuwing van een ondertussen redelijk ervaren klusser... Als je ergens aan begint zul je merken dat het een soort sneeuwbal effect wordt en dat er ineens heel veel meer in verbinding zit met elkaar dan je denkt haha.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:19

Prairy schreef:
Veel succes! Leuk huisje.

En wel een goed bedoelde waarschuwing van een ondertussen redelijk ervaren klusser... Als je ergens aan begint zul je merken dat het een soort sneeuwbal effect wordt en dat er ineens heel veel meer in verbinding zit met elkaar dan je denkt haha.

Haha we hebben ook al meerdere keren tegen elkaar gezegd dat we onszelf waarschijnlijk nog heel vaak gaan vervloeken de komende jaren :') :') :') . En we hebben nu al dat we denken van "de elektra vervangen gaan we als 1 van de eerste dingen doen (want ook bijna 100 jaar oud...). Hm.. Maar dan moeten we eigenlijk ook al gaan nadenken over de nieuwe indeling... En als we dit zus of zo willen dan... Nou ja, etc :+ . Als we er daadwerkelijk in zitten zullen we dat vast nog veel meer gaan hebben haha! Wij zijn helemaal geen ervaren klussers.

In mijn Yorek volgtopic werd al gevraagd om een volgtopic van de verbouwing haha. Misschien ga ik dat wel doen. Kunnen andere delen in onze ellende :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:11

Echt een schattig huisje. <3

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:19

Mooi huis! Gefeliciteerd...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 00:20

Haha, Wij zitten met onze woning ook al zo
.. plan was om eerst de badkamers boven aan te pakken maar dat wordt nu eerst de kinderbadkamer en dan de keuken. Maarrrrr... dan moeten we eigenlijk gelijk de hele benedenverdieping aanpakken want de indeling, vloer en plafonds willen we anders...
Dan heb ik het nog niet over simpele dingen als een dakraam en zolder uitbreiden :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:42

joyce_eddy schreef:
Super gaaf Marlies!! Ben stiekum
Benieuwd naar de inhoud van het huis

Oh dit even gemist!

Even paar fotootjes;

Woonkamer. Heel wat jaren sigaren in gerookt, dus alles is enorm vergeeld naast dat het natuurlijk enorm gedateerd is. Op termijn gaan we de enorme schouw weghalen aangezien er geen dubbele pijp in zit en de schoorsteen op het dak ook nogal lelijk is en dus gelijk weg gaat wanneer het dak wordt vervangen. We overwegen de verbinding naar de zolder open te maken met een vide in de woonkamer.
Afbeelding

Keuken met prachtige boogverbinding naar de woonkamer :')
Afbeelding

De nogal gedateerde én nogal kapotte badkamer.
Afbeelding

En de stallen hebben ook nog wel "iets" werk nodig
Op deze schuur liggen zeer aangetaste en lekke asbestplaten. Dat is een van de grote prioriteiten. Er komen uiteraard nieuwe platen op en de houtdelen moeten worden vervangen omdat die zijn aangetast door het vocht.
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:59

Ik zou de vide niet helemaal open maken, maar er een glazen pui in zetten. Je bent je nu al ongans aan het stoken doordat er geen plafond in zit, als je de rest open maakt kun je er echt niet meer tegenop stoken.

Ik heb ook een schuin plafond en een open verbinding naar de keuken en een open trap en ben voor een 200m3,dat is al veel kleiner dan alleen jouw woonkamer, al heel wat moeite aan het doen.

Als ik je een advies zou moeten geven mbt tot de verbouwing, is om toch echt dingen die gesloopt moeten worden en opnieuw opgebouwd, dat te doen voordat je er woont en niet ruimte voor ruimte. Er zit namelijk stiekem heel veel aan elkaar vast, je zei net al de elektra, maar hoe zit het met de aan een afvoer van water? Die gaat ook door muren en vloeren.

Maak eens een planning /to do lijst en kijk wat er bij komt kijken technisch gezien, dus niet het eindresultaat maar alles wat eraan vooraf gaat, en ook welke ruimtes fast-food effect op heeft.

Maar goed, maak je verbouwing topic zeker aan, dan zul je nog veel meer advies krijgen haha.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:35

Advies is zeker welkom! We gaan veel in overleg met de aannemer doen om hopelijk de grootste fouten te voorkomen. En we willen wel leren een boel zelf te doen, maar dingen die kritisch zijn of te lastig voor beginners gaan we uitbesteden. Qua stoken is het verbruik van de huidige mensen overigens een stuk lager dan we nu in onze niet geïsoleerde chalet kwijt zijn haha! (nu kan dat ook al snel :+ ).

Al het breekwerk voor we er wonen zou mooi zijn, maar denk niet dat we dat gaan redden. En voor een deel willen we ook bekender met het huis worden voor we een definitieve nieuwe indeling gaan bepalen. Maar we hebben al wel het e.e.a aan ideeën op papier en zodra we de sleutel hebben en alles echt even goed en rustig gaan bekijken gaan we een planning maken. We hebben sowieso voor de sleuteloverdracht al een afspraak met de aannemer om alles door te spreken.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:20

Hebben jullie dat ook? Dat je moet afkicken van Funda als je eenmaal een huis gekocht hebt :o

Laatst dacht ik: o, ik heb al een paar dagen niet op Funda gekeken! Voorheen was dat het eerste wat ik s ochtends deed en dan nog een paar keer op de dag. Wat een rust nu!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:34

Anna79 schreef:
Hebben jullie dat ook? Dat je moet afkicken van Funda

Herkenbaar idd.. al een jaar een koophuis maar soms toch even spieken

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:21

Anna79 schreef:
Hebben jullie dat ook? Dat je moet afkicken van Funda als je eenmaal een huis gekocht hebt :o

Haha nope, heeeerlijk, geen gefrustreerd "vinden we ons huis ooit nog" gevoel bij elk nieuw huis op Funda binnen onze zoektocht wat toch steevast niet geschikt was :+

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:38

Gaaf Marlies wat een mooi project? Hoeveel stallen zitten er bij?