[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:12

Eleionomae

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:20

Dat ziet er keurig uit zeg! Dat zijn erg mooie foto's :j
En wat een prijs verschil met onze woning :') wij hebben een soort gelijk huis qua oppervlak gekocht alleen hebben wij een oude badkamer/toilet een zolder die nog niet zo mooi is als die van jullie en een garage aparte garage naast de fietsenschuur, maar wij hebben 152.000 euro betaald :+ ik vergeet nog wel eens dat het noorden echt nog veel goedkoper is :))

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:24

Ja en dan is dit nog niet de allerduurste plek hoor :)
Het was met 7 wk verkocht.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:32

Dat hebben jullie mooi vlot gedaan zeg :j het huis wat wij hebben gekocht stond ook nog maar 4 week op de markt, maar de makelaar vertelde mij achteraf ook dat als ze het van funda had moeten hebben het langer had geduurd (ik ken de verkopende makelaar vrij redelijk), maar ook door niet al te beste foto's en door een inrichting waar het meerendeel van de kopers niet doorheen kon kijken. Wij zijn met haar die avond naar 3 woningen geweest, en toen bleek dit huis gewoon zo fijn aan te voelen van binnen dat je dan ineens wel overal doorheen kunt kijken.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:47

Wij hebben nu ook zon 'doorheenkijk' huis gekocht.... alles jaren 70. Incl badkamer en wc met groene tegels.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:53

Bij ons is alles 'gelukkig' grijs/grijzig :')
Afbeelding

In de badkamer gaan we eerst alleen het schrootjes plafond even witten en dan zien we volgend jaar of het jaar er op wel. Alles is beter dan wat we nu hebben (woningbouw badkamer hokje van het formaat waar je nog geen pony in wilt stallen zeg maar :') )

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:55

Badkamer ligt bij ons al op de stort.
De keuken heeft de tegels die jij laat zien die laten wij nog ff zitten :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:57

Ja de wc hebben ze bij ons volgens mij wel opnieuw staan tegelen, want die tegels hebben we ook in de keuken (en in de keuken vind ik ze echt foeilelijk, maar daar plaatsen we gewoon een plaat voor tzt) en ik denk dat we dit jaar nog wel gewoon een nieuw toilet en fonteintje in de wc beneden kunnen plaatsen en dat het dan al wel heel anders lijkt :j

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:00

Wij hebben op de keuken na t hele huis kaalgetrokken. Ook muren verzet en deurkozijnen. 3 slk zijn nu bijna af en de badkamer wordt deze week betelgeld. Beneden beginnen ze hopenlijk deze week met de fundering van de uitbouw. Over 3/4 wk willen we erin. Dan is t beneden nog niet klaar maar hebben we iig keuken badkamer met toilet en slaapkamers

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:03

Wat een verbouwing! Wij krijgen 1 september de sleutels en willen eigenlijk dat weekend van de 5e al verhuizen haha :')

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:08

Wij hebben de sleutels sinds 29 jul (en in de week van de 11-18 jul hebben we ook al mogen slopen) we moeten 17 sept uit ons huis zijn.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:10

Pittig! maar je krijgt er wel wat prachtigs voor terug :j

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:13

Dat hoop ik wel ja... al vraag ik met weleens af waar we aan begonnen zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:15

@Eleionomae: Dat gaat nog snel!

Wat voor inboedel/opstalverzekering hebben jullie allemaal? We hebben 2 zadels die we dan eigenlijk mee willen laten verzekeren dus ik vroeg het me af. :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:06

Ik heb tot een maximaal bedrag de opstal- en inboedelverzekering afgesloten. Voorlopig ruim voldoende voor de waarde van mijn inboedel (en een heleboel extra's), maar als mijn vriend erbij komt, wordt dat wrs anders. Die heeft namelijk een hoop bedrijfsapparatuur aan huis staan.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:03

Hoi allemaal, ik heb al een tijdje een stipje staan maar nog nooit gereageerd geloof ik :o

Mijn naam is Angela, 22 jaar, en ik ben samen met mijn vriend op zoek naar een koophuis in het dorp waar mijn ouders wonen. Nu hebben wij een erg leuk huis gezien (wel een opknapper, maar dat vinden we juist leuk) maar nu moet eerst het appartement van mijn vriend verkocht worden. Door vakantie en verschillende makelaars die door prive omstandigheden niet konden komen of niet meer terug belden (in totaal 3 verschillende) hebben we afgelopen vrijdag eindelijk een makelaar gevonden die wel z'n best wil doen. We krijgen als het goed is vandaag de offerte en ik hoop dat hij snel op Funda komt en snel verkocht wordt O:)
Wel ben ik bang dat het huis wat wij op het oog hebben snel verkocht is maar dat blijft spannend. Heb er nu al rare dromen over gehad := Helaas zijn er veel appartementen te koop waar mijn vriend woont dus ik heb echt mn fingers crossed :D Hier in het dorp worden er wel nieuwbouw huizen gebouwd maar dat ligt ver boven ons budget, woon helaas in een dure regio..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:23

@maarten ja idd snel maar we willen ook nog een beetje van onze vakantie genieten dus we zetten vaart achter de verhuizing haha. Mijn vriend gaat vd week even achter de opstal aan, dat had hij al eerder moeten doen maar dat is weer een ander verhaal. De inboedel gooien we dan ook een stukje omhoog. We hebben alles via interpolis lopen

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:00

Anoniem schreef:
@Eleionomae: Dat gaat nog snel!

Wat voor inboedel/opstalverzekering hebben jullie allemaal? We hebben 2 zadels die we dan eigenlijk mee willen laten verzekeren dus ik vroeg het me af. :)

Ik heb een normale inboedel verzekering, maar wel gemeld dat ik mijn paard extern heb staan. Ik heb mijn zadel op zo'n beugel liggen die je op slot kunt doen, en dan is hij gewoon meeverzekerd. Uiteraard is de kast waar de zadelsteun in hangt ook op slot. Ik betaal iets van 50 euro per jaar, maar heb geen van Gogh aan de muur of andere extreem dure dingen in huis, ik meen 50k in totaal voor de verzekering incl paardenmeuk.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:23

Ik heb gister onze opstal geregeld en vanaf het moment dat we er wonen wordt onze inboedel ook opgeschaald. Betalen nu 4.50 ofzo en dat gaat straks een stukje omhoog. Zijn n 10tje kwijt voor de opstal verzekering.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:19

Ik lees al een tijdje met jullie mee. Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een mooie jaren 30 woning/appartement in Arnhem. Inmiddels zo'n 4x een bezichtiging gehad en donderdag de volgende staan waar we tot nu toe erg verrast over zijn, alleen moet er nog wel het één en ander worden opgeknapt. Door de bezichtigingen weten we nu steeds beter wat we wel en niet willen. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:25

Hier is het laatste stukje van de verkoop en overdracht info handelingen verricht, gisteren is de boel ingemeten door het kadaster.
We moeten officieel het gaas rechts een 10 cm opschuiven onze tuin in maar dat laten we nu voor wat het is (er staat een haag die we terug gesnoeid hebben en gaas voor hebben gezet. Die haag blijft zolang we onze buurman hebben, tegen de tijd dat die verhuist word het hiis verkocht en zullen de kopers dienhaag vast wel weg willen hebben dus dan kijken we dan wel als we hier zelf nog wonen)
En de andere kant van de tuin daar winnen we bijna een halve meter(iets wat de buurman aan die kant ook zelf al zei toen we er net woonden. )
Die schutting is ooit aan het eind heel krom neergezet, dus vanaf halverwege moet hij verder naar de buren toe)
Blij dat we die schutting nog niet vervangen hebben.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:22

Maar dat is het mooie van als je afspreekt dat je het geeft aan de 5 mensen voor je die het ook gedaan hebben. Dan krijg je wat je geeft, waar me niks mis mee lijkt, maar er zit dan ook gene verplichting aan. Heb je geen tijd of wil je de feedback niet geven, dan doe je het niet, geen probleem, maar dan loop je ook het risico dat je overgeslagen wordt voor zelf feedback te krijgen.

Het is nu inderdaad ook jammer dat je zelf moeite steekt in feedback geven aan 5 mensen in de hoop zelf ook feedback te krijgen en er vervolgens 5 mensen het niet doen. Als iedereen feedback geeft aan degene die het ook doen, dan is het toch gewoon eerlijk?

Als iemand vermeld dat zijn feedback de volgende dag komt, ja dan neem je een risico. Ik zou je waarschijnlijk dan gewoon als 6de in mijn lijstje erbij in nemen. Maar je kunt niet alle situaties gaan lopen uitschrijven hoe iemand wel of niet zou moeten reageren.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:01

Shiloh schreef:
Maar dat is het mooie van als je afspreekt dat je het geeft aan de 5 mensen voor je die het ook gedaan hebben. Dan krijg je wat je geeft, waar me niks mis mee lijkt, maar er zit dan ook gene verplichting aan. Heb je geen tijd of wil je de feedback niet geven, dan doe je het niet, geen probleem, maar dan loop je ook het risico dat je overgeslagen wordt voor zelf feedback te krijgen.

Het is nu inderdaad ook jammer dat je zelf moeite steekt in feedback geven aan 5 mensen in de hoop zelf ook feedback te krijgen en er vervolgens 5 mensen het niet doen. Als iedereen feedback geeft aan degene die het ook doen, dan is het toch gewoon eerlijk?

Als iemand vermeld dat zijn feedback de volgende dag komt, ja dan neem je een risico. Ik zou je waarschijnlijk dan gewoon als 6de in mijn lijstje erbij in nemen. Maar je kunt niet alle situaties gaan lopen uitschrijven hoe iemand wel of niet zou moeten reageren.

Verkeerde topic? (ik kan hem niet helemaal plaatsen in elk geval :D )

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:12

HAhaha, ja sorry, telefoon heeft raar gedaan denk ik :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:07

Das het boktspook :D
Af en toe post je in een topic iets en het spook plempt het dan stiekem in een ander topic neer.