Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:46

mysa schreef:
Sting, Schaverij of rondhout zagerij? Wij maken vloerdelen tot 45 cm breed en zijn daarmee al een uitzondering. Of gaat het bij jullie meer om voorschaven, vandiktebank of zo?

We hebben een woodmizer, ik dacht dat die tot 55 cm ging. Halen ook wel eens planken door een vandiktebank inderdaad, bij een bevriende aannemer. Maar met een woodmizer + veel schuren moet het lukken hoor :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:43

Ah ben druk geweest vandaag :P , waskamer deels ontruimd dat het logeerbed de hamsterkamer in is en nu daar poezen kamer neerplanten . Daar gaan de bakken heen en 1 paal , even kijken of poes lukt naar boven te gaan om haar behoeften te doen :)

Heb een kleed op het oog die tussen hocker en muur past , 30 cm groter is nog een best verschil in het antraciet past bij de bank en gordijnen . Cremé nog over nagedacht maar dat word te licht , lamp is lastig ik weet wat ik wil maar is even zoeken . De vakjes kast is weer in lijn met de eettafel geschoven , heb wel een enorm gat over maar dat is even uitzoeken hoe ik dat opvul . Krabpaal 2 kan er ook eventueel staan , dat is de grote in de hoek die krijg ik amper boven de kleine is zo boven . De ventilator voor de zomer staat nu onder de klok , dan heb ik die hoek over voor een staande lamp .

Zal de vensterbank opruimen en 1 a 2 dingen terugzetten , de kast met hamster in de hoek wil ik boven hebben en het liefst wat groens in die hoek of wat plankjes op de muur ....

Kaaaren

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:02

klinkt goed Rebecca!! benieuwd naar een nieuwe foto :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:18

Ik ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:30

Morgen met daglicht :j , dan kan ik nog even de laatste rommeltjes stiekem verstoppen ;) haha

Rotvakjes kast pleurt bijna uitelkaar , maar hij was zo op zijn pl :') ek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:25

Stofzuiger wou niet wat ik wou :') , maar de camera ook niet :P . Hamster moet nog naar boven , kattenbak blijft staan (poes word vanmiddag geopereerd , heb haar liever niet boven dan) . En de kast moet nog gewit worden (waar hamster nog op staat)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nadeel van de stoelen is de katten hun nagels , ze zijn nog net niet helemaal gaar op het zitgedeelte -O-

Nu nog lampje , nieuw kleedje. Oude kleed naar boven huffen , en dan wat decoratie en de laatste frummels opruimen .

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:47

Begint idd al wat te worden!

Ik zou de kasten allebei 10 cm ruimte geven. Dus niet tegen de vesterbank, en niet tegen elkaar.
Dat geeft iets meer ruimtelijkheid. Ook loopt dan de grijze lijn op de muur wat meer door, wat ook weer ruimte lijk maakt. Dat kastje wit schilderen lijkt mij heel goed idee.

Voor de stevigheid en ruimtelijkheid zou ik zelf nieuwe bakken maken voor de ikea kast: http://www.huis-inrichten.com/wp-conten ... 00x635.jpg
Deze houten bijvoorbeeld die kan je dan tot aan de top dicht maken. Handvat erop en je kast is mooi rustig :D

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:46

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:57

Wat een gaaf ding voor de kat!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:18

Inderdaad, zoiets wil ik ook wel maken voor mijn poezels!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:49

Oehh die is gaaf :oo

Zaag kan ik wel wat mee , recht kan ik nog steeds niet :') . Die bakjes zijn wel ruig :j

Ik mis mijn vloerkleedje wel -O- :')

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:16

Ik kom ook even binnenvallen! Wij hebben gisteren de sleutel van ons eerste huurhuisje gekregen, dus dit topic is wel leuk om ideetjes op te doen voor inrichtingen etc. :D

We laten de muren zoals ze zijn, woonkamer dus grijs en verder is alles wit. Ik wil misschien nog een muur in de slaapkamer verven maar dat zie ik later wel. Eerst maar een vloer er in, de ondervloer ligt er in elk geval, straks beginnen met het leggen van het laminaat.

Zo zier het er nu uit:
Afbeelding de gordijnen hebben we overgenomen van de vorige bewoners, crème rolgordijnen met donkergrijze overgordijnen. Het licht is wat slecht op de foto :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:18

Komt omdat je tegenlicht hebt ;) Volgende keer gewoon met je rug naar het raam gaan staan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:58

Mooi huisje , niet te grote ramen :)

Via via aan een ander formaat tapijt gekomen, even geschrobt maar opzich staat hij al beter !

Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:35

En ik " moet " kiezen voor een vloer tussen koele lichtgrijze estrikken of keramisch parket in warme houtkleur. Allebei super mooi, maar wel elkaars tegengestelde.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:38

Ik zou voor de lichtgrijze gaan denk ik , passen meubels ook vaak wel bij

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:41

Rebecca schreef:
Ik zou voor de lichtgrijze gaan denk ik , passen meubels ook vaak wel bij

Lichtgrijze is ook super mooi. Maar ik heb wel heel koel licht in mijn woonkamer ( ramen op het noorden ), dus het maakt de indruk wel koud. Het klopt wel dat mijn houten kast er super mooi bij staat, die past dus echt niet bij de houtlook tegels ( vind ik ). Zucht , echt moeilijk die keuze !!

Moeilijke ervan is dat je gewoon ziet dat de houtlook tegels de ruimte gelijk "warm" maken. Dat doen de lichtgrijze tegels natuurlijk helemaal niet. Daar moet de warmte dan weer echt van de meubels komen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:29

Afbeelding
Deze keuze ....
Zoals je ziet kast past echt niet bij houtlook tegels, wel bij de lichtgrijze tegels. Maar houtlook is wel veel warmer ....
Wat er nu ligt is ook best mooi ( wel beetje brede voeg ), maar mega koud zonder vloerverwarming.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:09

Je kan ook je kast lichtgrijs verven :')

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:12

Tja dat is toch persoonlijke smaak, maar ik zou gelijk voorde houtlook gaan...
Ik vind de tegel(tje)s idd erg koel ogen en ook klein. Het zou mij gauw te druk worden denk ik.
Kun je de kast niet schilderen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:26

Natuurlijk kan ik de kast verven. Maar ik heb ook een tafel in die kleur.... Ook verven dan ??
Plus houtlook is wel een super veilige keuze en ligt bij 90% van de huizen in Nederland ( zonder dat ik nu iemand wil beledigen ).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:11

Ik vind dure grijze tegels net stoeptegels.... Ze zijn erg saai als t gaat om kleur. Hout leeft veel meer. En ja, dat hebben veel mensen, maar het zijn je meubels die het verder doen.
Tafel en kast kan je prachtig krijgen met krijtverf

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:30

Kun je die houtlook niet in vergrijsd krijgen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:15

Haha, nou toevallig zei ik idd net dat die grijze tegels net stoeptegels zijn .... houtlook is er ook in vergrijsd idd. Zal ik ook nog een foto van maken. Maar die vind ik weer best donker en gelijk ook weer koeler.

Weet je wat het probleem ook is ? Ik houd van de stijl met donkere muur met stoer hout er tegen/ voor. Plus van stoere houten meubelen. Maar dat is niet mooi op een houtlook vloer..... Toch ??

En hoe zien jullie een eettafel in krijtverf voor je ? Is dat mooi ?? Hebben jullie daar een mooi voorbeeld van ? En dan zonder wit ( ik wil echt geen riviera maison stijl).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:30

Ik heb een donkergrijze krijtverf tafel, werkt prima. Geen gedoe met schuren. Alleen wel goed aflakken. Kan morgen wel een foto maken evt