Ik had een tienstrippenkaart van de Bootcampclub gekocht, en bedacht gisterenavond dat die in 2015 geactiveerd moest worden. Dus gauw nog gedaan! Was maar 30 euro, maar toch zonde als hij verlopen was .
joyce_eddy
Geplaatst: 01-01-16 16:17
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Elkaar goed helpen met nieuwe bespaar tips!
Ntlie_
Geplaatst: 02-01-16 16:43
Hallo allemaal!
Ik lees hier af en toe wel eens mee, maar wil me nu toch even melden. Sinds bijna een jaar samenwonend en merk dat er toch best veel geld doorheen gaat per maand aan boodschappen. We zitten nu in een huurhuis maar willen in 2016 een huis kopen. Nu hard aan het sparen en dus kan ik het wel gebruiken om zoveel mogelijk geld te besparen!
Scoupy heb ik inmiddels op mijn telefoon staan en inmiddels één keer kunnen gebruiken. Zit er een systeem in wanneer er weer nieuwe cashback acties komen of is het gewoon een kwestie van in de gaten houden?
Verder ga ik het topic vanaf nu dus wat fanatieker volgen, hoop dat ik er uiteindelijk wat aan heb.
Scoupy is geloof ik 1x per maand. Ik hou het gewoon in de gaten.
Ik zou gewoon een vast bedrag met jezelf afspreken wat je per maand en per week mag uitgeven en hier gewoon je boodschappen van doen. Ik pin maandelijks 200 euro en wil voor 50 euro per week mijn boodschappen doen. Elke zondag leeg ik m'n portomonee en heb ik een extra spaarpotje aangelegd.
Hebben wij ook hoor, wij storten maandelijks een vast bedrag naar onze 'boodschappenrekening' en daar haal ik de hele maand boodschappen van. We komen elke maand makkelijk uit en wat over is gaat naar de spaarrekening, maar mijn doel is dus om nét iets meer nog per maand over te houden.
Scoupy is eens per maand en soms wat extra. Je hebt ook nog Kortingisleuk, duurt iets langer voor je geld terug krijgt en werkt wat minder fijn/overzichtelijk.. Maar toch een aanrader, soms net de wat duurdere producten daar.
Ik lees hier al een tijdje mee en heb mede door dit topic de Scoopy-app geinstalleerd. Ben zelf heel slecht in goedkoop boodschappen doen, omdat ik vaak 's middags pas bedenk wat ik 's avonds wil eten. Kom dus ook dagelijks in de supermarkt. Heb al vaak geprobeerd van deze gewoonte af te stappen en weekbooschappen te doen, maar 9 van de 10 keer gooi ik dan veel weg.
Heb mezelf sinds kort een wekelijks budget gegeven om boodschappen van te doen. Ik ben alleen en hoop voor 75 euro uit te komen. Maar ben erg benieuwd wat jullie per week uitgeven aan boodschappen. Heb al een beetje terug proberen te zoeken in dit topic, maar heb het nog niet echt kunnen vinden.
Dat is inderdaad wel heel veel. Ik geef mezelf 50 euro en dat is al heel ruim.
minka
Geplaatst: 04-01-16 13:26
Het is inderdaad voor mij alleen, denk dat 50 euro ook wel mogelijk moet zijn hoor, maar 30 wordt lastig vrees ik.. Wel goed om te lezen dat het met een stuk minder moet kunnen, leef nu eigenlijk te luxe.
Mandyy
Geplaatst: 04-01-16 13:33
Dat is wel heel ruim gerekend voor één persoon! Ik doe 1x per week boodschappen en soms tussendoor wat verse producten.
Oeh Simone, jij ook hier. Maar €75,- is inderdaad een flink bedrag! Ik red het meestal wel om nog onder de €50,- te blijven voor z'n tweeën, mits we geen gekke dingen doen. Als er bijvoorbeeld eters komen of we willen een paar keer vis eten, dan wordt het lastiger.
Denk trouwens wel, dat als ik ook elke dag of om de dag steeds maar een paar boodschappen haalde ipv één keer per week alle, ik dan ook over de 50 euro heen zou gaan.
Moet er trouwens nog wel bij zeggen, ik hoef geen groente en fruit te kopen. Dat scheelt enorm. Mijn vriend heeft een groente/delicatessenzaak en zorgt dus wekelijks voor de groente en fruit in huis.
Ik geef max 100 euro per week uit voor mijzelf + 4 kinderen (waarvan 2 in de luiers) + de kat. Dit bedrag is dan ook inclusief alles (verzorgingsproducten, dierenvoeding, luiers, eten enz)
T3mptati0n
Geplaatst: 04-01-16 14:20
Wij proberen 50,- in de week voor 2 volwassenen en 1 mee-etend kind. De andere is daar nog ietsje te jong voor wel excl voeding/luiers/shampoo/hondenbrokken
Redden vaak net niet 50,- in de week, doen altijd per 2 weken boodschappen en zijn dan ongeveer 110/120€ kwijt, dus al met al best netjes dacht ik
kking
Geplaatst: 04-01-16 15:13
vibabu schreef:
Dat is inderdaad wel heel veel. Ik geef mezelf 50 euro en dat is al heel ruim.
Ik ben ook alleen en ik hou het nooit zo goed bij, maar ik denk dat ik tussen de 30 en 50 per week zit. Daarin zit ook kattenvoer voor 1 kat.
Ik ga mezelf gewoon een tijdje 50 euro per week geven, vind het altijd lastig te bepalen wat ik daadwerkelijk uit geef, want ik pin aan het begin van de week dan een bedrag, maar gebruik bij de AH bijvoorbeeld als de zelfscan, dus dat wordt gepind.
Ik maak elke week een lijstje met wat we willen eten. Verandert nogal eens, maar als we ons er aan houden zijn we het goedkoopst uit. Ik doe mijn boodschappen vaak bij de AH en ik kijk dan wat er in de bonus is en probeer minstens één of 2 keer iets te eten uit de bonus. Haal ook nog wat boodschappen bij de Lidl, zoals drinken en wat andere dingetjes. Scheelt ook weer wat en ligt voor mij op de route naar de AH.
Net m'n wekelijkse boodschappen gedaan, ben bij elkaar €40,- kwijt en volgensmij ben ik niks vergeten.
Bjarni
Geplaatst: 04-01-16 18:19
In het kader van goede voornemens, hier ook het boodschappenbudget weer eens onder de loep genomen. Afgesproken dat we nu €75 per week pinnen (we zijn met zijn tweetjes) wat er dan niet aan de dagelijkse boodschappen opgaat gaat in een potje voor een keer afhalen of uit eten. En ik spaar de koopzegels van Ah, dat gaat ook in dat potje. Nu ,5 boekje vol, als de 2e vol is ga ik ze inwisselen.
Het liep hier de spuigaten uit, elke week 1 of 2 keer afhalen en/of nog een keer uit eten en dan de gewone boodschappen nog volgens mij moet dit al een stuk schelen, ik heb deze week wat bonusaanbiedingen ingeslagen bij de AH, betekent wel dat we volgende week alleen nog wat groenten en fruit nodig hebben en de rest bijna wel in huis hebben voor 2 weken. Verder hebben we nog 2 katten maar dat reken ik nog even apart, eerst dit maar eens vol gaan houden