[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkels

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:46

ik vindt 4000-5000 euro niet veel in deze tijd...
Bij ons was er flink wat te handelen :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:39

Bij ons is er ook zoiets van de vraagprijs af gegaan als hierboven genoemd. Maar meer afdingen was ook niet reëel, zelfs in deze tijd.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:41

Ik dacht eigenlijk ook dat er tegenwoordig wel meer af te praten viel :).

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:55

Ik denk dat het er ook van afhangt wat voor huis het om gaat, ons huis zal bijvoorbeeld geen 50000 afgaan, maar op een huis van drie ton is dat best mogelijk!

Schrok me net lam, hadden in 1x zoveel views op ons huis.. toen bedacht ik mij dat ik de link hier neergezet had haha! :+

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:25

Sterker nog, wij zouden een ton onder de vraagprijs bieden bij het vorige huis waar we interesse in hadden. (dat zouden we zelf nooit gedaan hebben, maar dat was het advies van onze makelaar. Zij weten altijd meer wat er voor hypotheek op rust en hoog de nood is bij de verkopende partij)

Voor ons is het ook een beetje afhankelijk van wat we voor ons eigen huis gaan krijgen. (als we het ooit verkocht krijgen dan, maar ik moet er gewoon vanuit gaan dat dat lukt toch? )

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:32

er is bij ons ook wel onderhandeling mogelijk... we zijn al een ton gezakt, maar ja.. je moet toch wat he. elke maand dat ik nu de hypotheek voor een leegstaand huis betaal is zo zonde van het geld.. :(

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:41

juval schreef:
er is bij ons ook wel onderhandeling mogelijk... we zijn al een ton gezakt, maar ja.. je moet toch wat he. elke maand dat ik nu de hypotheek voor een leegstaand huis betaal is zo zonde van het geld.. :(

dat is wel heel zuur.... wij hóeven gelukkig niet weg. Er zit in onze vraagprijs wel wat onderhandelingsruimte, maar veel zakken gaan wij niet. Want als het niet lukt dan blijven we gewoon zitten waar we zitten. Daar is de plek te goed voor. Het is alleen dat we verliefd waren op dat ene huis en dat leek binnen bereik. Toen dat verkocht was hebben we overwogen om ons huis weer uit de verkoop te halen, maar nu hebben we toch wel weer iets leuks gevonden. Voor ons is het gewoon een kwestie van proberen. Dit is natuurlijk een luxe positie.

Want dat is voor veel mensen een probleem dat ze met hypotheeklast blijven zitten zolang ze niet verkocht hebben en daardoor kunnen mensen zoals wij daar toch een soort van profiteren....

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:03

Poeh wat gaan jullie hard. Leuk al die linkjes naar de woningen. Lijkt meer heerlijk de mogelijkheid om je paard aan huis te stallen, maar dat is voor mij toch wel iets boven budget. Maar heb niks te klagen. Ben superblij met het appartementje dat ik nu heb kunnen kopen. Eigenlijk is alles nu ingediend/geregeld. Wachten maar op goedkeuring van de hypotheek. Volgens de hypotheekadviseur hoef ik me geen zorgen te maken, maar zal blij zijn als akkoord is gegeven.

Ik ben in een weekje drie keer :o gaan kijken naar mijn appartement. Eerste keer alleen, toen nog een keer met een handige klusser en de laatste keer met nog een andere handige klusser en voor mezelf om het zeker te weten. Daarna heb ik een bod op tafel gelegd dat ook weer resoluut van tafel werd geveegd. De verkopers waren al flink in prijs gezakt en er was bijna geen speling meer. Maar goed met de uiteindelijke prijs ben ik ook tevreden. Sleuteloverdracht duurt nog even, pas 25-02-2013. Verkopers hebben een huis op het oog en moeten dan nog verhuizen...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:43

Wij zitten 14.000euro onder de vraagprijs en ze zijn zelf al een keer gezakt.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:49

IvysToeter schreef:
Wij zitten 14.000euro onder de vraagprijs en ze zijn zelf al een keer gezakt.

Als wij gaan bieden gaan wij ook 14000 onder de vraagprijs zitten :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:52

Is dat dan nog ergens op gebaseerd, die 14.000 euro, dat de vraagprijs wat te hoog ligt?

Of is het meer in het kader van elkaar gek maken dat er tegenwoordig heul veel vanaf zou kunnen, of gewoon even proberen zo van: wie niet waagt..... :P

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:58

pmarena schreef:
Is dat dan nog ergens op gebaseerd, die 14.000 euro, dat de vraagprijs wat te hoog ligt?

Of is het meer in het kader van elkaar gek maken dat er tegenwoordig heul veel vanaf zou kunnen, of gewoon even proberen zo van: wie niet waagt..... :P

Wij vinden de vraagprijs inderdaad iets aan de hoge kant voor deze tijd. Daarbij komt ook dat het altijd fijn is als er wat af kan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:03

Uiteraard is dat fijn :j

Duimen dat ze nog ruimte hebben, spannend is dat altijd :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:06

4000-5000 was reëel :) Op een vraagprijs van 144.500 is het toch nog best leuk. Dan moet je geen tienduizenden euro's er af willen kletsen. Bovendien is 'deze tijd' ook een beetje overgehyped. Sommige huizen dalen wel iets in waarde, maar niet elk huis keldert direct tienduizenden euro's. Zijn begonnen met een openingsbod van 135k geloof ik en op 139k uitgekomen.

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:06

wij zaten met ons huis 15.000 onder de vraagprijs! Best goed hoorde ik om mij heen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:14

*zucht* mannen... :+
ik ben dus al een hele tijd druk met dozen verzamelen, inpakken etc.
dat vriendlief nog geen 1 doos in heeft gepakt vind ik niet zo erg.
maar toen ik net zei dat ik nog wat dozen in ging pakken zei hij: "lief en goed dat je het doet, maar binnenkort kunnen we geen dozen meer kwijt hier en ik wil niet een maand in de dozen zitten"...
ben ik dan nou gek?

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:15

Hahah hebben wij dezelfde man;) hahah die van mij zegt precies hetzelfde...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:20

ik zei tegen hem: "euhhh we gaan verhuizen? dan is dat nou eenmaal zo.."
ik weet niet meer zo goed wat hij daar op zei, maar ik weet nog genoeg plekjes in huis waar we nog wel wat dozen neer kunnen zetten zonder dat we er heel veel last van hebben.
tuurlijk hebben we op een gegeven moment geen ruimte meer, dan stop ik gewoon.
maar zoalng we nog ruimte hebben voor dozen ga ik vrolijk verder.
ik heb geen zin straks alles op het laatste moment te doen.
zegt vriendlief: "dan doen we toch als we de sleutel hebben iedere avond een paar dozen inpakken en heen en weer rijden"
tja, daar heb IK dan weer geen zin in.
maandag krijgen we de sleutel en maandagmiddag wil ik eigenlijk al zoveel mogelijk dozen heen en weer rijden die we nu hebben staan.
dan hebben we toch ook weer nieuwe ruimte... ja toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:34

Mannen.... :P

Echt dat "ach dat komt toch wel een keer, we hebben geen haast..." terwijl je als vrouw gewoon het nieuwe nestje lekker vlot in orde wilt hebben :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:38

ik wil gewoon zo snel mogelijk zoveel mogelijk spullen aan 'de andere kant' hebben.
en ik heb zoiets van als we nog niks hebben ingepakt kunnen we ook niet snel veel spullen daar hebben staan, ja toch?
*zucht* ik heb ineens ook helemaal geen motivatie meer om dozen in te pakken.
heb net enkel wat zomerpyjama's en zomer t-shirts (die ik in de zomer onder mijn werkshirt doe) in een trolley ingepakt.
is er in ieder geval weer een beetje kledingkast leeg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:49

Ojee, klinkt als relatie-testende verhuis-stress :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:51

we gaan volgend jaar trouwen.
komt vast wel goed :j
maar het is toch ook gewoon gek om te zeggen: "ik wil geen hele maand in de dozen zitten"
als je gaat verhuizen (van het ene huis naar het andere huis en niet bij je ouders vandaan) dan weet je toch dat je in de dozen en de zooi komt te zitten?
in de avond dozen inpakken kan gewoon en ze dan gelijk naar het andere huis brengen.
maar ik wil ook wel tussendoor af en toe eens een avondje zitten.
we hebben sowieso afgesproken met kerst en oud&nieuwe vrij weinig tot niks te doen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:54

IvysToeter schreef:
*zucht* mannen... :+
ik ben dus al een hele tijd druk met dozen verzamelen, inpakken etc.
dat vriendlief nog geen 1 doos in heeft gepakt vind ik niet zo erg.
maar toen ik net zei dat ik nog wat dozen in ging pakken zei hij: "lief en goed dat je het doet, maar binnenkort kunnen we geen dozen meer kwijt hier en ik wil niet een maand in de dozen zitten"...
ben ik dan nou gek?

En dat is dus bij ons precies andersom haha! Ik heb een overactieve vriend :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:55

Nou, hier zit nog genoeg in dozen, laat maar lekker zitten, hahaha, veel schijn je helemaal niet nodig te hebben en weer helemaal blij als je iets na meer dan een jaar tegen komt, hahaha, heb je weer wat nieuws.
Maar goed, nu zijn wij iets anders verhuisd en aan het verbouwen dan de meesten, dozen doen mij dan ook helemaal niets ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:03

Ik vind het ook niet geweldig als ons niet zo hele grote flatje vol staat met dozen.
Maar het is gewoon even niet anders.het is maar tijdelijk.