FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:58

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:21

Wauw wat mooi!
Bijzonder sfeervol geheel, wel veel werk om die tuin te onderhouden. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:31

Tuinman inhuren :)) ,Tof plekje !

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:59

hobbelheks schreef:
Victory-Boy schreef:
@hobbelheks: Wat bedoel je met te veel Groningen?

Dat vlagtwedde wel aardig een uithoek van nl is, net zoiets al zeeland bijvoorbeeld

Oh, zo. :)
Tja, ik kom zelf uit de randstad, maar vind het hier heerlijk. Maar kan goed begrijpen dat niet iedereen hier wilt wonen (gelukkig maar, anders werd het een tweede randstad, haha). Voordeel van hier is dat ik pony's aan huis kan houden en niet in een rijtjeshuis hoef te wonen (gruwel) zonder de hoofdprijs te hoeven betalen, nadeel is dat je overal ver(der) weg van zit. En dat Groningse taaltje ... ik vind het helemaal niets (sorry :o ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:01

Vlagtwedde is ook wel echt een uithoek idd, ook niet makkelijk bereikbaar.. En de taal idd niet te volgen, zelfs voor mij al Drent niet :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:09

Beter Gronings dan Fries want dát is helemaal moeilijk te begrijpen :P

Maar Vlagtwedde is zelfs voor mij te ver Oost Groningen. Maar goed, ik wil sowieso niet aan de andere kant van het Eemskanaal wonen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:13

Fries valt mee :')

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:18

Froukje schreef:

Maar Vlagtwedde is zelfs voor mij te ver Oost Groningen. Maar goed, ik wil sowieso niet aan de andere kant van het Eemskanaal wonen :+

Hahaga en zelfs Fries ga je uiteindelijk verstaan :))

Ik wil dus ook absoluut niet richting randstad of drukte maar met 1,5 uur zit ik wel door heel noord en midden nl zeg maar, dat redt je in vlagtwedde niet

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:22

Froukje schreef:

Maar wij zitten wel lekker dicht bij de Duitse grens. :+
Voor ons ook alleen handig voor het tanken, maar goed. :=

Ik wilde vroeger nooit in Groningen wonen, wél in Drenthe. Groningen vond ik niks aan, net als Friesland, Zeeland, Flevoland en Noord-Holland.. Maar ik moet zeggen ... het is best te doen. :+ Liever zit ik in Drenthe of Gelderland, maar helaas niet te betalen voor ons. Of we komen in een rijtjeshuis en dat wil ik pertinent niet. :brr: Het is vrijstaand of niets. Maar, zoveel mensen, zoveel wensen gelukkig.

hobbelheks schreef:
Froukje schreef:

Hahaga en zelfs Fries ga je uiteindelijk verstaan :))

Ik wil dus ook absoluut niet richting randstad of drukte maar met 1,5 uur zit ik wel door heel noord en midden nl zeg maar, dat redt je in vlagtwedde niet

Nee, het kost ongeveer 2 á 2,5 uur om van hier naar Amsterdam te komen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:30

Gelukkig wil niet iedereen op de zelfde plek wonen denk ik dan altijd maar. Anders werd het op de rustige plekken ineens heel druk.

Daarom blijf ik lekker in aardbevingsgebied. Hoe meer mensen er hier weg gaan hoe rustiger het word :D Tenzij ik de loterij win, dan verhuis ik direct naar Drenthe en het bos.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:53

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:56

Cayenne schreef:
Kijken jullie weleens op huispedia of op Funda wat momenteel de geschatte waarde van je huis is?
En klopt dat een beetje?

Ook maar es gecheckt. Huidige woning vorig jaar gekocht en wordt nu door zowel funda als huispedia ongeveer 80.000 hoger gewaardeerd. Onze vorige woning wordt gemiddeld 30.000 lager gewaardeerd dan waarvoor we het verkocht hebben :=

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:17

Hier ook minimaal 45.000 hoger dan het bedrag wat we betaalt hebben. We hebben ook wel flink wat verandert, er woonden eerst echte tokkies en nu is het gewoon een netjes huis :D

Je kan denk ik beter friezen hebben dan groningers :P Ze kunnen hier in omgeving vaak geen normaal ABN, ik kon mijn schoonouders ook gewoon niet verstaan toen ik net een relatie had. En dan ben ik nog best wat gewend qua accenten/talen gezien ik zelf uit Friesland kom.

Hier binnen een uurtje in zwolle, veel verder ga ik ook niet vaak :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:03

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 22:55

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:47

Ik wil die wc rol houder wel :D

Die in Vlagtwedde is mooi. Wonen nu zeker hipsters in, gezien de fiets in de gang.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:34

Kymalin schreef:
Cayenne schreef:
Kijken jullie weleens op huispedia of op Funda wat momenteel de geschatte waarde van je huis is?
En klopt dat een beetje?

Ook maar es gecheckt. Huidige woning vorig jaar gekocht en wordt nu door zowel funda als huispedia ongeveer 80.000 hoger gewaardeerd. Onze vorige woning wordt gemiddeld 30.000 lager gewaardeerd dan waarvoor we het verkocht hebben :=

Ik heb ook maar eens gekeken en ik geloof dat er een bord te koop mn tuin in gaat :+ Wist echt wel dat ik een leuke overwaarde had maar dit had ik ook niet echt verwacht, als de schatting klopt dan he :D

Gekocht voor 89.000 in afbraak staat(lees, schrootjes van beneden naar boven, geplakt op de stuc... badkamer uit de jaren 70, lekkend dakkapel, slecht geïsoleerd. Enige wat wel goed was was de vloer, balken en het pannen dak :+ ) , waarde volgens funda nu: 192.000 Maar moet zeggen er zit ondertussen ook best wel een vermogen in aan materiaal, voordeel alleen dat die kosten over een langere periode zijn gegaan en ik daar niet zo veel van heb gemerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:00

Dieseltje, maar als jullie het zo grondig hebben verbouwd is het logisch dat het nu een stuk meer waard is :D
Laat het anders opnieuw taxeren? :P

Rebecca: Ik mis toch wat kleur :')

Het huis in Lunteren vind ik best leuk! Niet te moeilijk over gedaan qua inrichting :D Alleen de buitenkant moet echt je smaak zijn.

Het huis in Valthe is qua inrichting ook mijn smaak niet, maar ik denk dat je daar best al veel mee bereikt wanneer je de helft eruit smijt en die lelijke vloerbedekking eruit haalt :+

Dit huis in Winterswijk vind ik ook niet verkeerd!
https://www.funda.nl/koop/winterswijk-b ... orstweg-4/

De Bonte Piet :D Zijn er nog scheepsliefhebbers?
https://www.funda.nl/koop/harlingen/hui ... iderhaven/

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:36

Dat huis in Winterswijk, kleuren vind ik niet mooi en het huis op zich ook niet helemaal, maar het plekje lijkt me heerlijk. Veel vrijheid en privacy. <3

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 13:37

Tja ik ben zelf van oorsprong Overijsselse, en mijn HELE familie is Drents, maar toch is Groningen voor mij ook net té. Gelukkig ken ik wel veel aardige mensen UIT Groningen (he Froukje). :D

Dat huis in Winterswijk oooooh <3 Al is Winterswijk ook wel een beetje het eind van de wereld. Heb stage gelopen in de Achterhoek nabij Ruurlo en toch was zelfs voor de mensen daar Winterswijk "een heel roteind". :')

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:09

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:45

Die in vlagwedde is leuk, mooi plekje!

Maar die laatste is echt: :oo *-:) :wow:
Waar is die rode vrachtwagen als je hem nodig hebt. :~

Knudd