[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:23

Streepjes kunnen wel tof zijn hoor, of polkadots. En anders een hele lichte kleur? Of een mooi fotobehang?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:24

karin1985 schreef:
Nou ASR is nu net de partij die ontzettend vlot heeft gereageerd. Binnen 2 weken had ik de afkoopofferte binnen.. Maar nu moet CMIS (mijn hypotheekverstrekker) er nog een akkoord naartoe sturen omdat het aan hen verpand is. Maar dat kan dus wel even duren..

Adviseur heeft gister de Bank gebeld. Ze hebben nog minimaal 2 weken voordat ze überhaupt naar het dossier kijken. Valt niet aan te morren want het is te druk. Het is toch eigenlijk van de zotte dat een bank je zo lang kan gijzelen... Tegen die tijd zijn we al 6 weken onderweg....

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:38

karin1985 schreef:
karin1985 schreef:
Nou ASR is nu net de partij die ontzettend vlot heeft gereageerd. Binnen 2 weken had ik de afkoopofferte binnen.. Maar nu moet CMIS (mijn hypotheekverstrekker) er nog een akkoord naartoe sturen omdat het aan hen verpand is. Maar dat kan dus wel even duren..

Adviseur heeft gister de Bank gebeld. Ze hebben nog minimaal 2 weken voordat ze überhaupt naar het dossier kijken. Valt niet aan te morren want het is te druk. Het is toch eigenlijk van de zotte dat een bank je zo lang kan gijzelen... Tegen die tijd zijn we al 6 weken onderweg....

Ook dat is een herkenbaar verhaal. Het is overal drama momenteel. Hier heeft het ruim 13 weken geduurd voordat iedereen alles rond had.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:40

Tink89 schreef:
Streepjes kunnen wel tof zijn hoor, of polkadots. En anders een hele lichte kleur? Of een mooi fotobehang?

Er zit nu fotobehang op. Dat maakt het zo druk..
Strepen is een mogelijkheid maar het is de korte zijde en kan het idd korter maken ipv langer. Stucen gaat m niet worden. Te duur en het is maar een wandje. Dat zou dat hele gedeelte aan die kant incl trapkast ed. mee moeten. Verven is wel een optie, maar ziet er wellicht ook wat raar uit. Lichte kleur is ook een optie. Lastig lastig.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:08

Horizontale strepen? Dan lijkt het breder...

Of een heel creatief idee: muur bekleden met houten planken. Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:46

Hier zie je goed het verschil van horizontale en verticale strepen:
Afbeelding

De rest van de muren zijn wit? Dan zou ik denk ik gaan voor een heel fijn, licht, streepje (horizontaal) niet te overweldigend maar wel net iets anders zeg maar. :)

Zo iets (al zou het nog iets lichter mogen denk ik, meer naar wit toe):
Afbeelding

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:43

Afbeelding
Hout behang overdwars. Je hebt t ook in neutralere kleuren.

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:18

Na de 20 extra pagina.s te hebben doorgelezen kom ik toch wel tot de conclusie dat jullie je bijna allemaal in het stadium bevinden, waarin ik hopelijk ook ooit eens kan mee babbelen. Ik ben namenlijk een verkopende partij, waar maar geen schot in wil zitten. Net 25.000 gezakt om ook vooruit te kunnen, maar heeft nog weinig effect. Ik lees dus nog maar stilletjes verder mee, maar kan nergens voor input zorgen in het topic. Ik hang echter nog altijd "aan" het topic.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:30

Heb je de link van jullie huis Brease, ben wel benieuwd.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:40

Ik lees nog steeds mee.

brease, hoe lang staat je huis al te koop? heb je een linkje van je huis, misschien kunnen we nog tips geven? Zijn er wel meer dit tips gevraagd hebben hier met de verkoop van hun huis.
Mag ook via pb.

Ik ben hier ook als huis verkoper in dit topic gekomen, ik vond het wel leuk om af en toe mijn frustraties te uiten. Het huis is uiteindelijk toch verkocht. Frustrerende voor mij was dat we heel idioot veel bezichtigingen hadden, waar dan steeds geen bod uit voort kwam.

Nu woon ik tijdelijk gehuurd in een te koop staand huis. Over geen schot in zitten gesproken.... dit huis zit ook echt geen schot in. Staat al 3 jaar te koop geloof ik. Alleen nu is dat ons pakkie an niet. Wij hebben een nieuw huis gebouwd waar over ongeveer anderhalve maand in gaan.

Neemt niet weg dat ik soms wel te doen heb met de verkopers van dit huis. Maar dit is ook een nogal moeilijk verkoopbaar huis vanwege allerlei speciale dingen.

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:52

Ah gelukkig niet de enige meelezer. Met onze 1,5 jaar te koop mag ik uiteraard niet klagen als ik jullie verhalen lees. Maar ja geen een kijker via de makelaar. Wel drie via marktplaats en die komen dan vooral om de optie van de halve hectare land met stallen etc. Via funda is hier geen zoekoptie voor, waar ik ook contact met funda heb gezocht om een mogelijkheid te vinden. Maar het blijft huurweide en dan kun je het niet als zoekoptie toevoegen. Ik moet het hebben van mrkps en mond op mond recame.

Voor de geïnteresseerden de link:
http://m.funda.nl/koop/havelterberg/hui ... aarweg-21/

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:10

brease!
met dat huis kwamen mijn ouders ook op de proppen voor mij vooral omdat er dus die wei en stallen bij zaten!
maar het hele huis trekt me niet, de tuin lijkt ook heel groot maar volgens mijn ouder stond het wel op een mooie plek?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:38

Ik vind het wel een leuk huis, maar denk dat je er met echt goede foto's véél meer uit kunt halen. Zoals de eerste foto, je ziet het halve huis niet eens... Denk dat je het huis en de mogelijkheden tekort doet zo :j

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:46

Alja! Ga weg, das toch ook maar wat toevallig. Dan vast en zeker via marktplaats. Nou de tuin is iniminie wat dat betreft hoor, maar voordelig want ik ben liever bij de paarden bezig. Het zit rondom het huis maar is weinig aan te onderhouden. Wat de plek betreft, het enige huis met uitzicht op weides en bossen. Havelterberg heeft maar 65 huizen en is heel idyllisch met alle openhaard pluimen.

@berdien. nog nooit zo bekeken eigenlijk. Je gaat ervanuit dat de makelaar het wel weet. Maar we twijfelen zowiezo om over te stappen naar een andere. Ik zal er gelijk achteraan gaan. Echter is het zo veel groen dat het denk ik moeilijk is om het er mooi op te krijgen. Dank je wel voor het kijken!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:56

Nee helaas makelaars willen t wat foto's betreft niet altijd snappen. Kijk maar eens opfoutehuizen.nl :(

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:02

Ik vind de foto's ook niet geweldig. De keuken alleen maar vanaf 1 kant en dan staat ie er nog niet eens helemaal op. Van de slaapkamers heb ik geen idee van de ruimte aan de hand van de foto's.
Bij de foto's van de woonkamer valt het best wel op dat het parket gebruikssporen heeft.
Dan die groene muur.... Mensen kijken daar slecht doorheen, al zijn er vast wel mensen die het leuk vinden. Uitgesproken kleuren is wel lastig vind ik.

Een plattegrond zou ook wel prettig zijn.

Hoe ligt het weiland ten opzichte van het huis?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:29

Ik krijg idd bij het kijken van de foto's voor mezelf geen goed beeld van hoe het in elkaar zit.
Een goede fotograaf zet zo'n huis met een drone op de foto, als er zoveel groen is dat het niet goed in beeld te krijgen is. "hoogte foto" noemen ze dat ook wel.

Huis/lokatie is volgens mij weinigm is mee.

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:44

@symbeami. Welke groene muur? Ik heb allemaal witte muren en een lichtgrijs. Bijzonder om te horen hoe het op iedereen over komt. Een heel groot punt van aandacht, ik ga gelijk opzoek.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:55

In een slaapkamer, deze http://www.funda.nl/koop/havelterberg/h ... ot&foto-11

En deze foto kon ik niet thuisbrengen, maar dit is een deel van de slaapkamer?
http://www.funda.nl/koop/havelterberg/h ... ot&foto-10

Hier ligt het accent heel erg op het bureau.
http://www.funda.nl/koop/havelterberg/h ... ot&foto-12
Mooi bureau hoor, maar als ik naar een huis kijk dan wil ik weten hoe de ruimte van de kamers is. En ik weet dat het met wat kleine kamers soms lastig op de foto zetten is, maar volgens mij kan dit beter.

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:58

@symbeami. Oh zo ik dacht dat je het nog over de woonkamer had. Tja..dat is de kinderkamer. En idd het kantoor. Die gaat er binnenkort uit en dan kan ik gelijk die foto verbeteren. Dank je wel.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:36

Ik heb ook even kritisch gekeken brease en ik vind dat:

- Het huis op de eerste foto amper te zien is door het groen.
- De keuken wel heel erg klein is en bovendien niet heel tactisch op de foto staat.
- De badkamer wat rommelig is. Als die flessen enzo even eruit en een mooie, lichte foto maken.
- Al die foto's van de tuin en de omgeving voegen voor mij weinig toe. De omgeving bekijken mensen wel via google maps en je tuin is niet echt een pre.

Hoop dat je er iets aan hebt :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:44

Ben het grotendeels met Tink eens. Behalve dan dat ik een goeie foto van de tuin wel een aanrader vind.
Maar idd, heel veel tuin en omgeving voegt niet echt vel toe

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:06

Beste Tink. Super bedankt voor je kritische blik. Hier heb ik zeker wat aan. Ik ga ermee aan de slag. En idd de flessen in de douche vond ik ook echter leek het of de makelaar haast had met foto's maken. Het valt me erg op dat een ieder het complete huis mist op de foto's. Ik ga ermee aan de slag.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 06:43

Succes! Deel je het resultaat hier? Ben benieuwd :)

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:00

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte. Ben nu eerst zoekende naar een goede interieur fotograaf.