Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:51

Kijk eens wat ik vond <3 <3 <3

Afbeelding

Liet hem ook aan mijn vriend zien, die werd ook gelijk super enthousiast! En ging gelijk internet afzoeken naar zulke 'plakken' hout om er een deur van te maken. :D

Kaaaren

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:11

ja gaaf!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:27

Gave plakken! Als wij op het werk een boom hebben met een leuke ronding erin laten we die soms ook wel expres zitten! Laatst nog een aantal bladen voor op tafel van gemaakt (om een stukje op te zetten, of een koffie/theepot).

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:36

Supermooi die plakken!
In Obdam in Noord Holland zit een bedrijf wat deze plakken ook kan leveren.
Ze hebben onderandere olijfhout :~
Het is wel prijzig, maar daarentegen gaat het ook een levenslang mee. Ik denk niet dat zo'n stuk natuur snel verveelt in je huis.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:44

In eerste instantie is het voor de slaapkamer, maar ik twijfel of ik het niet ook (of i.p.v. boven) beneden wil. Voor de doorgang hal - woonkamer. Vriendlief zegt slaapkamer, maar ik vind het zo'n gaaf 'pronkstuk' dat het van mij best gezien mag worden! Dus vind het dan al snel jammer dat het op de slaapkamer weggestopt word. Denk inderdaad ook niet dat het snel zou gaan vervelen.

Sting, hebben jullie ook van die grote planken die je dus als deur zou kunnen gebruiken?
Hier zitten overigens ook wel van die schaverijen in de buurt dus kunnen daar ook altijd informeren en anders moeten we maar naar de andere kant van het land. :P

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:50

Marinke mooi !!! Helemaal in combi met die kleur muur ;)
ik heb een paar boerenplavuizen gehaald om te kijken voor de kleur en ben een beetje -O- Ze zijn zo donker !!!

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:57

ohh waaw marinke mooi hoor ;) mocht je tips hebben waar je die planken kan kopen !! tip mee!!
ik zoek ze al mega lang voor een tafel van te maken

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:44

Meelezer meldt zich even…Marinke…anders eens informeren bij Richard Wigink in Holten?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:30

Suuuper gaaf, die plank/deur :+:

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:37

_Marinke_ schreef:
Sting, hebben jullie ook van die grote planken die je dus als deur zou kunnen gebruiken?
Hier zitten overigens ook wel van die schaverijen in de buurt dus kunnen daar ook altijd informeren en anders moeten we maar naar de andere kant van het land. :P

Haha, nee, helaas! Zo breed kunnen we ze bij ons niet maken. Max breedte is 55 cm zo uit mijn hoofd, dus dat lukt niet. Zie dat die uit je voorbeeld ook uit meerdere stukken bestaat, maar voor een gewone deur van 90 cm zou je dus minstens 2 stukken moeten hebben (zeker als je bedenkt dat de deur bedekt moet zijn + nog een 'bobbel' aan de zijkanten). Maar bij andere schaverijen moet het vast ook lukken! Gewoon bellen en navragen, ze hebben wel vaker 'gekke' bomen, al zijn de meeste bomen mooi recht, dan heb je het minste afval.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:47

Ik denk ook dat je niet moet verwachten dat het echt iets afsluit. Dus als het veel toch zou opleveren waar je last van hebt, zou ik idd niet voor zo'n plank kiezen :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:28

Supergaaf <3
Het zal idd niet isoleren voor tocht of geluid, dus is meer een pronkstuk dan echt voor het nut, verwacht ik.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:35

Sting, Schaverij of rondhout zagerij? Wij maken vloerdelen tot 45 cm breed en zijn daarmee al een uitzondering. Of gaat het bij jullie meer om voorschaven, vandiktebank of zo?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:15

Kinke schreef:
Meelezer meldt zich even…Marinke…anders eens informeren bij Richard Wigink in Holten?

Bedankt voor de tip!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:58

Sorry ik kom even binnen vallen, maar ik heb een tip nodig!!
Normaal vind ik mezelf best aardig met kleuren kiezen maar mijn broer heeft sleutel gekregen van zijn huurhuis....
De kozijnen zitten lekker en goed in de verf!
Maar ze zijn een beetje crème/ gelig...
Hij heeft mijn bank ( zand kleur) en Vloer moeten we nog uitkiezen...
Wat ik het mooiste vond voor de muur is een soort licht bruine kleur maar ikzelf had witte kozijnen...
Maar nu zijn kleur kozijnen crème/ geel zijn weet ik het even niet meer!
Sorry ik heb geen foto's gemaakt!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 00:06

is er geen mogelijkheid deze te verven? Zijn ze 9001 en verkleurd of echt créme gelig?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 00:53

MissBambi schreef:
is er geen mogelijkheid deze te verven? Zijn ze 9001 en verkleurd of echt créme gelig?

Ze zijn echt crème gelig,, en ik stelde idd het al voor: verf ze wit!! Maar het zijn best veel ramen en ik weet niet of m'n broer het aanwilt,,,
want ze zitten wel lekker in de lak!
Persoonlijk zou ik het zelf wel wit gaan verven maar ik weet niet zeker of hij het aanwilt , dus ik dacht als ik misschien achter een alternatief kan komen , zou een extra zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 01:35

Oh blijf dit topic tof vinden <3

Zit momenteel in een kast en eettafel dip , de kattenspullen en alles er tussen :P

Afbeelding
Afbeelding

En nee had geen ruzie met camera :n

Probleem is de serie lampen , dan de tafel en dan de grote krabpaal en 2 poepbakken .

Afbeelding

Krabpaal 2 in de woonkamer , eventueel kan ik proberen de andere hier heen te schuiven maar vermoed dat die te groot is (hamster woont tijdelijk daar , als bak leeg is proberen we hem naar boven te krijgen )

Woonkamer ook niet naar mijn zin maar dat is denkvoer voor de volgende keer , heb al een pot groenige verf voor op de muur achter de bank en een pot oranje verf 8-) . En heb nog steeds niks gevonden voor op die muur , ik zit nu te denken aan een stuk heteluchtballon stof <3

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 07:18

de eettafel onder de lampen en de vakkenkast achter de bank, tussen bank en eettafel in als scheiding .

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:17

mirim schreef:
de eettafel onder de lampen en de vakkenkast achter de bank, tussen bank en eettafel in als scheiding .

Ja dit lijkt mij ook het beste begin, of had je het zo al eerder staan?
Ik vindt de tafel en stoelen heel gaaf.

Misschien nog een staande lamp ergens voor meer omgevingslicht.
Ik zou de wanden zo laten. Vindt het best een mooi geheel. Ik zou wel een groter kleed kopen in de zithoek.
Dar zorgt denk ik toch voor een ruimelijker effect.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:24

@rebecca: zijn er zoveel kattenbakken en krabpalen van dat formaat nodig?
In onze kleinste woning hadden wij voor twee katten 1 grote krabpaal en de kattenbakken op de gang. Ten eerste zit je zelf dan niet in die lucht, zit je hele kamer niet onder de grit én het scheelt ruimte.
Nu we een heel groot huis hebben staan alle kattenbakken (en kattenkamer) op zolder en hebben we beneden alleen 1 krabpaal en twee ligmandjes :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:00

Ik vind het vooral heel rommelig ogen Rebecca (maar misschien is het met daglicht anders ;)).

Misschien kun je de dozen onderin de vakkenkast zetten ipv bovenin en in die dozen dan de kattenspullen (Niet de krabpaal natuurlijk :D)?

Kan de krabpaal bijvoorbeeld in de gang of kun je een kleinere kopen?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:35

De eettafel staat daar zo gek nog niet, alleen wel de lampen goed gaan hangen. De kast achter (in lijn van) de eettafel zetten. En dan de katten spullen in mooie opbergdozen.

En de krabpaal zou ik ergens anders heen doen, geen extra kamer over?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:30

Ik vind de kleuren zoals ze nu zijn erg mooi, je hebt ook mooie meubels zo te zien.
Het is alleen wat rommelig, ik zou dus zeker proberen de rommeltjes uit het zicht te krijgen.
Groter kleed idd of geen kleed, lampen boven de eettafel, maar ik neem aan dat je dat al wel van plan was ;) zou de lampen wel wat hoger hangen.

Persoonlijk zou ik de heftige kleuren in accessoires houden en de muren dan rustig. En zeker twee muren in een heftige kleur zou ik niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:14

De vakkenkast heeft overal gestaan , naast de bank in lijn met de eettafel . Achter de tafel , de tafel stond eerst onder de lampen met de kast erachter .

De beide palen worden gebruikt , de ene meer dan de ander . De kleine paal zou naar boven kunnen. En de poepbakken hebben ook overal gestaan , oude poes komt niet al te makkelijk meer boven .

De lampen hingen er al , heb geen idee wat ik ga aantreffen als ik het weg sloop . Kwestie van de stroom eraf en even kijken , wil sowieso andere lampen er boven :) . Groter kleed ga ik voor kijken , zal waarschijnlijk niet groen worden maar een lekker hoogpolig kleedje zou ook lekker zijn