[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:40

Mjetterd schreef:
Woensdag ochtend om 9 uur een afspraak *\o/*

Dan nog even een vraagje :o, hoe gaat het met de bewoners die dan het huis uit moeten als je het huis koopt.
Is er een bepaalde vastgestelde tijd waarin de bewoners het huis uit moeten? bepalen de huidige bewoners wanneer jij de sleutel krijgt?

gaat inderdaad in overleg.
bij ons was het vooraf al afgesproken dat het per 17 december zou zijn.
we hebben er ook bijna 3 maanden op moeten wachten geloof ik.

juffie25

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:42

Pfff ik ben echt mega zenuwachtig... Nog 4 nachtjes wachten en dan hebben wij de sleutel ook in handen!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:22

Komt wel goed meid

Zo ik ben een weer even klaar mee voor vandaag.
Heb weer 10 dozen in staan pakken.
Dus wel weer even genoeg.
Ik vraag me alleen af wanneer mijn vriend de eerste doos gaat inpakken.
De dozen die er nu staan (stuk of 25) heb ik allemaal ingepakt.

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:24

IvysToeter schreef:
Komt wel goed meid

Hahah dat ken ik... Mijn vriend is heel druk in de schuur dozen aan het inpakken..
Jaja het gereedschap is heeeeeeeeeeeel belangrijk!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:33

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:44

Tinkels schreef:
Leuk al die linkjes van huizen:

Zal ook even meedoen: http://www.funda.nl/koop/verkocht/hoorn ... outswei-1/

Leorah, doen jullie de paarden bij huis?

Ooh, ook al zo'n mooi huis! Ik hoop toch echt dat ik ook ooit zoiets in de toekomst zou kunnen kopen :D!

IvysToeter schreef:
Komt wel goed meid

Haha, dat zou mij irriteren :Y).
Gelukkig gaan mijn vriend en ik allebei vanuit ons eigen huis, dus doen we allebei onze eigen spullen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:00

Tinkels schreef:

leuk, maar jee hadden die mensen niet even op kunnen ruimen voor de foto's?
Wel lekker veel ruimte om huis.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 08:07

Mjetterd, het irriteert mij ook.
Maar ik zeg niks
Hij doet weer andere belangrijke dingen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:23

Ach, als hij weer andere dingen doet is dat ook wel weer fijn natuurlijk :).
Het volgende punt waar mijn vriend en ik bij aan zijn gekomen:
Als je gaat samen wonen, wat is handig om te doen qua rekeningen? Beide je eigen houden en een gezamelijke voor huishoudgeld bijvoorbeeld? Of ook nog een gezamelijke spaar rekening voor grote uitgaven?
En maak je dan beide een afgesproken bedrag per maand over na de gezamelijke rekeningen?
Wat is handig of vanzelfsprekend.

Haha ik heb echt nergens verstand van :').

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:31

rekeningen is helemaal je eigen keuze. Wij hebben elk gewoon aparte rekeningen. Wel maak ik maandelijks een bedrag over naar mijn vriend voor dingen die van zijn rekening afgeschreven worden. Ons huis hebben we samen gekocht, maar er zit meer geld van mijn vriend in dan van mij. Het is vooral belangrijk dat je alles goed vast laat leggen.
Voor het aflossen maak ik ook geld naar mijn vriend over. (ik heb een eerdere relatie een en/of rekening gehad en hij is er met het geld vandoor gegaan, dus ik hou het tegenwoordig allemaal liever zelf in de hand)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:32

Hier hebben we gewoon allebei onze eigen rekeningen gehouden, en bij de hypotheekverstrekker (ING) een nieuwe gezamelijke rekening geopend waar alle vaste lasten en de boodschappen enzo van betaald worden.

Hier maken we allebei automatisch elke maand een afgesproken bedrag naar over, dat hebben we op onze eigen rekeningen ingesteld dat dat automatisch overgemaakt wordt een paar dagen voordat de hypotheek enzo eraf gaan :)

Als we eens wat teveel er af halen (i.v.m. verbouwings-rekeningen) dan storten we allebei wat extra, maar normaal gesproken komt er maandelijks genoeg op voor alle gezamelijke rekeningen en blijft er wel wat over om te sparen voor bvb. nieuwe spullen ofzo :)

Is wel heel fijn hoor om gewoon allebei nog je eigen rekening te houden, die gebruik je dan gewoon voor je eigen spullen, kun je gewoon vrijuit zelf over beslissen want dat is echt je eigen geld...hoef je niet moeilijk te gaan doen :P

Betaal je dan bvb. je autokosten van als je allebei een eigen auto hebt, je hobby's, en gewoon allerlei dingen die je graag zelf wilt kopen en die niet direct voor "samen" zijn. Zo betaal ik vaak ook van mijn eigen rekening vanalles voor de katten (die ik al had) en sowieso voor Rena.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:33

vorige relatie was bij mij gezamenlijke vaste lasten rekening, daar ging op wat er aan vaste lasten uit ging ( dus woonkosten, gwl, verzekeringen etc en voor grote uitgaven zoals wasmachine etc hadden we een spaarrekening daar aan vast gehangen .
verder hadden we gewoon wel beide een eigen rekening
boodschappen deed ik van mijn rekening, want ik deed de boodschappen, totale bijdrage aan alles ging naar rato

nu gaat alles van eigen rekeningen met een vaste verdeling wie wat betaald, maar dat is ook meer omdat ik er later bij ben gekomen in het huishouden zeg maar , dus ik ben bepaalde dingen gaan betalen en die gaan dus niet meer van zijn, maar van mijn rekening.
als we gaan kopen, dan komt er wel weer een setje gezamenlijke rekeningen voor de vaste lasten en samen sparen, maar de eigen rekeningen blijven wel gewoon bestaan denk ik .

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:10

Symbeami schreef:
Tinkels schreef:

leuk, maar jee hadden die mensen niet even op kunnen ruimen voor de foto's?
Wel lekker veel ruimte om huis.

haha, het staat inmiddels leeg ;) vanaf mei al.
Dus heb het niet gezien met die troep.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:39

Bedankt voor de reacties! Zoals pmarena het doet is denk ik voor ons ook een goede manier, ik zal het er eens met mijn vriend over hebben :).

Ik denk even in het vooruitzicht, is het onverstandig als je na 1 keer kijken al een bod doet? (Dan wel direct de eerste keer iemand mee die er verstand van heeft)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:59

Mjetterd schreef:
Bedankt voor de reacties! Zoals pmarena het doet is denk ik voor ons ook een goede manier, ik zal het er eens met mijn vriend over hebben :).

Ik denk even in het vooruitzicht, is het onverstandig als je na 1 keer kijken al een bod doet? (Dan wel direct de eerste keer iemand mee die er verstand van heeft)

ik zou sowieso een tweede keer gaan kijken. Wij zijn bij een huis wezen kijken waar we in eerste instantie helemaal weg van waren, maar in werkelijkheid viel het behoorlijk tegen. Toen een tweede keer gaan kijken en iemand mee genomen die een kostenraming kon maken van wat er allemaal aan dat huis gebeuren moest. Dit ook ivm een evt. bod, dan kun je daar rekening mee houden. De tweede keer keken we er al heel anders tegen aan. (het huis is inmiddels verkocht, wij hebben geen bod uit kunnen brengen omdat ons huis eerst verkocht moet zijn)

Huis wat we nu op het oog hebben en voor de eerste keer bezichtigd hebben gaan we ook nog een keer bekijken voordat we een bod uitbrengen. (als het zover komt... eerst serieuze kopers voor ons huis vinden)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:03

Ik heb maandag bezichtigd en dinsdag was het mondeling van mij :+ Geen spijt van gehad, ben na 2 jaar nog ontzettend blij met mijn appartement. Maar over het verstandig was...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:29

Wij hadden het op zaterdagochtend om 10 uur bezichtigd, en voor 12 uur diezelfde middag was het mondeling van ons! Zo snel kan het gaan haha.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:45

Wauw, dat is allebei wel super snel! Dan ben je denk ik direct akkoord gegaan met de vraagprijs :)?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:49

Vaak zie je een tweede keer nog wat andere dingen.... hangt natuurlijk wel van het type huis af. Een appartement waar verder weinig aan hoeft te gebeuren is natuurlijk wel anders dan een huis buitenaf, waar misschien heel veel aan opgeknapt moet worden. Dan loont het juist de moeite om voor een tweede keer te gaan kijken, dan zie je misschien nog dingen die je in de onderhandelingen mee kunt nemen.
Maar als je indruk bij de eerste keer kijken goed is en je weet al zeker dat je het wilt kopen, dan kun je ook wel meteen een bod doen.
Ik ga dus wel een tweede keer kijken, juist om het bod te bepalen. (wij maken wel gebruik van een aankoopmakelaar)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:53

Ik snap inderdaad wat je bedoeld, bij een huis waar veel aan moet gebeuren zou ik ook zeker een 2de keer gaan kijken.
Het huis waar wij naar toe gaan lijkt al zo goed als af te zijn en we hebben voor ons zelf al bedacht wat we zouden willen aanpakken, maar dit hoeft niet direct en kan ook op lange termijn. :)

Morgen ochtend is het zover :D! Best spannend....

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:00

Interessant topic dit, zal me ook eens melden :D
Wij hebben ons huis inmiddels ook alweer een jaartje te koop: http://funda.nl/48453869/
We zijn op zoek naar een huis met 'room for a pony' :D Maar goed eerst ons eigen huis maar eens zien kwijt te raken!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:56

Iemand enig idee?
bij ons nieuwe huis moet dus een betonbalk van de fundering gerepareerd/vervangen worden.
de man van de bouwkundige keuring zegt dat maximaal 4000,- gaat kosten (en hun moeten het hoog inschatten)
zou je dit nu nog (zo kort voor we de sleutel krijgen) op de 1 of andere manier alsnog met de oude bewoner kunnen delen o.i.d?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:37

Heb je het bouwkundig rapport opgevraagd voordat je een bod gedaan hebt? want dan had je dat kunnen weten. Denk niet dat je nog wat met de oude bewoner kan regelen. Bij ons staat overal duidelijk bij in het bouwkundig rapport "is keuze van de koper" (nou zijn er bij ons huis niet zulke ernstige dingen aan de hand die zoveel geld zouden moeten kosten)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:30

Net terug van een huis kijken :)!
Mooi en goed onderhouden huis, badkamer en keuken zijn wst verouderd maar eventueel kan dat ook later aangepakt worden want functioneert allemaal nog wel prima. Mooie ruime slaapkamers.
Het enige minpuntje is dat het zithoekje van de woonkamer redelijk klein is, en dit is vooral een struikelpuntje voor mijn vriend. Ik zie het niet als echt een probleem, want we kunnen er prima zitten met zn 2en en kunnen met veel visite de eethoek erbij pakken :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:38

Om terug te komen op je vraag wbt de vraagprijs, nee, niet de vraagprijs geboden. Fors eronder zelf. Uiteindelijk een 4000-5000 onder de VP uitgekomen. Verkopers wilden er graag snel vanaf, wij wilden het snel hebben. Verkopers hadden ook al een nieuwe woning toen.