Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Varekaj schreef:Ze gebruiken de data anoniem om inzicht te krijgen in koopgedrag. Marketingsgewijs is dat dus heel interessant voor hen.
Heb de app doorgespit en er zitten best veel winkels bij waar ik regelmatig eens wat koop. Je kan alle meldingen van aanbiedingen uitschakelen, zo wordt je niet overspoeld met mails/aanbod voor superdeals etc. Heb me ook aangemeld en ga het gewoon een tijdje proberen.
Bij aanmelden stond dat ze eenmalig tot 90 dagen teruggaan voor cashbacks. Zou wel leuk zijn, heb afgelopen maand best wat dingen gekocht via winkels die meedoen, fijne start zo![]()
Enige wat ik me nog afvraag: die maximale €5 cashback/maand... Is dat over alle aankopen samen of is dat max. €5 cashback/maand per winkel? Want dat verschilt best wel.
Varekaj schreef:Dan heb je het over maximaal €60/jaarbasis dus aan cashback.
Varekaj schreef:Hier gaat elke mogelijk misbare cent naar de reisrekening momenteel.
Maandag naar het centrum om een laptop en printer uit te zoeken. Vriend had als alternatief zo'n all in one desktop in gedachten, dus zo een scherm waar achterin de pc etc in verwerkt zit. Iemand daar ervaring mee? Enige nadeel daaraan is dat die niet mee kan naar buiten als ik bij mooi weer op een/ons terras wil werken of op reis etc![]()
Loop nu echt tegen een hoop dingen aan in een aantal sollicitatieprocedures en heb het er wel mee gehad.
Prairy schreef:Jij hebt wel de niet-standaard baantjes, ik ben wel een beetje jaloers haha
denice schreef:Leuk Fealynn! Ik heb een vriendin die wel 3x per jaar naar IJsland gaat, het schijnt er prachtig te zijn.
Ik heb voor mijn werk een Macbook air gehad, heb verder niets met apple maar kan hier toch wel heel fijn mee werken! Dus, verder geen Apple apparaten hoeft geen bezwaar te zijn.
Fitzroy schreef:Wat leuk, Faelynn! Maar als je tour guide bent, moet je dan zelf niet veel van het land weten?
.
VanHuisUit schreef:Ik ben nooit zo van het koppelen van mijn privé gegevens ook al is het maar mijn naam met gegevens van anderen. Ik koppel dus ook niet mijn bonuskaart met mijn gegevens, maar gebruik hem gewoon anoniem. Ik heb ook geen airmiles etc. Dan maar geen korting![]()
Zo de schoorsteenveger is net met windkracht 7 en flinke slagregens het dak op geweest, arme man, wat een beroep... en de schoorsteen is in ieder geval goedgekeurd. Had al doemscenario's in gedachten dat dat niet goed zou zijn en het me nog meer geld zou gaan kosten maar gelukkig niet dus.
Nieuwe cv ketel plus installatie en wat leidingen omleggen kost me inclusief BTW 3400 Euromaar dan zit ik er weer warmpjes bij. Schijnt 30 - 40 % op mijn huidige gebruik te gaan besparen. Dus betaalt zich in een jaar of 3 terug. Hoop ik dan maar.
VanHuisUit schreef:Wat een rollercoaster Faelynn![]()
Maar ergens vind ik jouw kerstboom actie ook wel passen bij nu IJsland
PSvanLot schreef:Ojee Faelynn, nu heb je wel een toffe reis, maar geen werk meer? Of begrijp ik dat verkeerd?
Varekaj schreef:Vallen ze over 1 week vrij? Echt? Je hebt sowieso recht op vakantie, toch alleen maar handig als je die al voor het starten of kort erna kan doorgeven zodat ze qua planning weten waar ze staan?
Heb je dan bij je andere WG vaste vrije weken? Of laat je je vakantiedagen uitbetalen?
Zeker.Citaat:Heb je hem wel een nota met het goedkeuren van de schoorsteen laten maken voor de verzekering?
Varekaj schreef:Da's wel interessant als je dat zo als extraatje boven op je loon kan regelen. Scheelt toch weer iedere maand.
Exact wat jij hebt was de reden dat ik gestopt ben in het ziekenhuis. Zelf flexibel als een elastiekje, allemaal fijn en wel maar wederkerig de poot stijf houden en zaken die niet overeenstemmen met contract of gewoon wettelijk niet mogen... Dan houdt het een keer op. Gelukkig heb je nog een job en kan je daarmee verder.
PSvanLot schreef:Heb je dan geen vrije dagen meer Faelynn?
Neonlight schreef:Extra belasting als je over de 40 uur komt? En als je het spreid niet? Dat is nieuw voor mij, vreemde belastingstelsel heb jij....
Je betaalt alleen meer belasting als je op jaarbasis boven een bepaald bedrag uit komt namelijk, dat zijn de belasingschalen. Als je op maandbasis een keer hoger uit komt (of weekbasis) waardoor je omgerekend op basis van dat salaris in een hogere schaal zou komen betaal je even meer, maar bij belastingaangifte komt dat er uit en krijg je dat gewoon terug. Je betaalt dus echt niet meer belasting tenzij je op jaarbasis in een hogere belastingschijf zou vallen. Maar gezien je part-time werkt en niet een fiks betaalde baan hebt lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Jammer dat je nieuwe baan niet doorgaat doordat ze moeilijk doen over de reis. Nu komt dit net nadat je aangenomen werd, maar hier zijn zoveel nieuwe mensen die al dingen gepland hadden voor ze begonnen/aangenomen werden, daar wordt wel omheen gewerkt en ze krijgen daar gewoon vrij voor. Zou ook idioot zijn als mensen op de arbeidsmarkt hun agenda helemaal leeg moeten houden voor een "misschien komt er een baan".