Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:18

BeFunny schreef:
Wij gaan dit weekend verhuizen. En gaat er nog om spannen morgen laatste loodjes. Vloer boven deel moet nog geleverd dus dat is dan nog niet af maar morgen alles effe een Sophie geven en zaterdag deel over en zondag de rest. En dan nog wat restan spullen in de volgende week. Pff deze week met hitte was wel hell.

Succes!! Jullie kunnen het!

Hier schieten we onwijs op, maar het weer begint wel zn tol te eisen. Hele huis is geschilderd (muren, plafonds, binnen houtwerk) op 1 deur en het laatste stuk plafond in de woonkamer na. De stukadoors zijn klaar en het is mooi geworden.
Bovenste twee verdiepingen zijn schoon op de badkamer na.
Lampen die we hebben hangen allemaal al, nieuwe cilinders in de deuren. Luxaflex allemaal schoongemaakt en al terug gehangen. Eerste dozen op zolder al uitgepakt.

Bizar wat we in anderhalve week allemaal hebben kunnen doen.
Morgen komt ons bed *\o/* Waarschijnlijk slapen we volgende week al ergens in het nieuwe huis. Op de 22ste verhuizen we.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:45

DubbelDun schreef:
@befunny: leuke vertikking :)
Sterkte met de verhuizing.

O God ik lees het net 2 flinke vertolkingen. Maar Sophie wie dat is mag Joost weten :')

PSvanLot

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:48

Ik heb heel lang alleen meegelezen en gekeken naar alle prachtige verbouwingen. Inmiddels wonen we hier 3 jaar en komt na de bouwvak de aannemer om te kijken hoe we ons huis aan de zijkant kunnen uitbouwen.

We willen de gehele zijkant van het huis uitbouwen met aan de voorkant een kleine bijkeuken en daarachter een keuken. We twijfelen nog wel over het formaat. 8x2/8x2,5/8x3? Ook loopt het perceel niet heel makkelijk. Maar ik hoop dat de aannemer slimme ideeën heeft en misschien kan ik hier ook wat laten zien en vragen stellen?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:54

PS als het qua budget kan zou ik 8x3 doen.

Hier op het moment ook weer druk aan het schilderen, er waren nog ruimtes die nog niet gedaan waren (wonen hier nu een jaar) en die wil ik graag af hebben voordat ik weer moet werken (na een lang ouderschapsverlof).
Vandaag het trapgat weer, dit weekend de wc en volgende week de binnendeuren en de trap zelf.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:30

Het budget is het probleem niet :o Maar moeten even laten uitzoeken wat het mooiste er uit komt te zien op het perceel.

Is het niet te warm om te schilderen? Hier moet ook het trappengat en de hal een opfrisbeurt krijgen, maar ik wacht toch nog een paar dagen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:06

@PSvanLot: als het budget het probleem niet is zou ik er een architect naar laten kijken ipv een aannemer.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:07

DubbelDun schreef:
@PSvanLot: als het budget het probleem niet is zou ik er een architect naar laten kijken ipv een aannemer.

We hebben alles al getekend en hebben een binnenhuisarchitect. De aannemer zal toch het uiteindelijke werk moeten doen en berekenen wat de kosten gaan zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:12

Dat is waar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:12

Even daargelaten hoe het er op het perceel uit zoet
Lijk in eerste instantie vooral naar wat het meest praktische is qua gebruik staks
Misschien ziet de kleinste maat er hartstikke leuk uit
Maar als je dan moet proppen om de functies er in te krijgen
Schiet je er eigenlijk niks mee op :n

Architect zou ik voor iets als dit ook absoluut niet aanraden :n
Het gaat om een waarschijnlijk vrij simpele aanbouw, dat is met een aannemer vaak veel relaxter kijken naar het hoe en wat dan een architect , ook omdat de aannemers die ik ken ook heel erg naar praktisch nut van de ruimte kijken
En de architect oplossingen voor dit soort dingen vaak nodeloos duur worden door allerlei “leuke” dingen die de architect verzint

Edit ; binnenhuis architect is dan wel weer handig als je wil kijken wat handig is qua flow en lay out

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:22

Sonja_vR schreef:
Even daargelaten hoe het er op het perceel uit zoet
Lijk in eerste instantie vooral naar wat het meest praktische is qua gebruik straks
Misschien ziet de kleinste maat er hartstikke leuk uit
Maar als je dan moet proppen om de functies er in te krijgen
Schiet je er eigenlijk niks mee op :n

Architect zou ik voor iets als dit ook absoluut niet aanraden :n
Het gaat om een waarschijnlijk vrij simpele aanbouw, dat is met een aannemer vaak veel relaxter kijken naar het hoe en wat dan een architect , ook omdat de aannemers die ik ken ook heel erg naar praktisch nut van de ruimte kijken
En de architect oplossingen voor dit soort dingen vaak nodeloos duur worden door allerlei “leuke” dingen die de architect verzint

Edit ; binnenhuis architect is dan wel weer handig als je wil kijken wat handig is qua flow en lay out

Zo is het precies. Het moet functioneel zijn, en ook gezellig blijven. Ik heb wel een oud plaatje met het plan. Zal het eens oven zoeken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:46

Deze tekeningen hebben we vorig jaar zelf gemaakt, de originele tekeningen heb ik niet op de computer. Tekeningen zijn ook niet helemaal juist op maat, alleen de 2 of 3 meter breedte extra klopt.

Dit is de situatie als we 3 meter uitbouwen. Links onderin een kleine bijkeuken. Die hoeft niet groot te zijn.

Tussen de keuken en de woonkmer komen houten shuifdeuren. Bij de openslaande tuindeuren komt een zithoek met een houtkachel en aan de voorkant een grote hoek/loungebank.

Afbeelding
Afbeelding

Dit is de situatie met 2 meter uitbouwen
Afbeelding
Afbeelding

Steeds als ik naar deze voorbeelden kijk denk ik dat ik 3 meter teveel vind en 2 meter te weinig.. Volgende week hier eens uitmeten met 2,5 meter.

Ook moeten we nadenken of een 6 meter lange keuken wel praktisch is en willen we kijken of we de hoek er uit kunnen halen, maar we zitten daar met het draagpunt van het huis, dus daar moeten we naar de kosten laten kijken. Dan lijkt 2 meter weer wel genoeg...

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:44

Ik denk dat 2,5 mtr een mooi gemiddelde is en zou die hoek er niet uithalen. Zeker met 2,5 mtr heb je dan loopruimte genoeg en het geeft wat meer speelsheid aan de ruimte.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:22

Ik zou geen lange keuken van 6 meter doen, maar een van bijv 3 en dan daarvoor een eilandje met barkrukken.

De eettafel dan met ‘het hoofd’ tegen de lange muur naast de keuken. Kijk je vanaf de tafel mooi door het grote raam en is de loop vanuit de deur logischer. 3 meter is dan lekker ruim, kan er een fijne grote tafel staan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:18

Absoluut geen eiland meer. Dat hebben we nu en daar vind ik echt niks aan.

Maar je idee van de tafel is wel tof. Maar dan zal ik ernstig bergruimte te kort hebben.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 14-08-20 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:19

Wij hebben nu een lange keuken van bijna 6m en ik vind t niet heel handig, je blijft op en neer lopen omdat alles best ver uit elkaar staat. Een gedeelte zit bij ons in een uitbouw waardoor de tafel niet centraal staat (beetje zoals de situatie die je getekend hebt met dat hoekje) en dat maakt het nog irritanter vind ik persoonlijk. Mogelijk als je tafel echt centraal staat dat het al anders is, dan heb je iets minder loop naar de tafel toe

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:07

En zo iets? Doorgang vanuit hal naar woonkamer en geen deur naar keuken. Op die korte muur een hoge kastenwand voor oven, koelkast etc. Dan links een korter stuk voor koken en gootsteen en werkruimte. Niet helemaal tegen de korte wand ivm de deur naarde bijkeuken. De tafel dan iets meer richting deuren?

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:11

Oja, mocht iemand interesse hebben in mijn enorme grijze boekenkast? Hij is 2,30 x 2,30. Onderste deel is, dacht ik, 45-50 cm. Bovenste deel is 30? De achterwand is wit. Ik hoef er geen hoofdprijs voor aangezien het een doe-het-zelf pakket is geweest.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:13

Zo kan het inderdaad ook!! Wat heb je links aan de lange wand in het blauw gemaakt?

Dan zou bovengenoemde optie kunnen met de tafel tegen de wand

De deur veranderen zou kunnen, daar heeft voorheen ook de deur gezeten. Moet a
Spoiler:
lleen alle electra er weer uit. Ik zal het eens tekenen in het programma.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 14-08-20 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:16

Ik heb ook nog een witte buffetkast in de aanbieding. komt bij Trendhopper vandaan. 1,10 m breed, 1,90 hoog. Zes schuifdeurtjes met ruitjes. Kleur wit maar makkelijk over te schilderen. Onderaan een beetje waterschade maar is niet rot.

De grijze kast
Afbeelding

De witte kast
Afbeelding

En ik heb de kamer van mijn oudste wat veranderd. Hij gaat over een week naar de middelbare en heeft een werkplek nodig. Er komen nog drie zwarte plankjes op de muur. Hij heeft dit zelf uitgezocht.

Afbeelding

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:19

PSvanLot schreef:
Zo kan het inderdaad ook!! Wat heb je links aan de lange wand in het blauw gemaakt?

Spoiler:

Dat is het gedeelte waar je kookt met de gootsteen en een stuk werkruimte.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:25

karijn schreef:
PSvanLot schreef:

Spoiler:

Dat is het gedeelte waar je kookt met de gootsteen en een stuk werkruimte.

A oke, en het stuk erachter dan weg?

Het nadeel van de deur in de woonkamer maken is dat wanneer ik in de kelder wil zijn ik via de woonkamer daarheen moet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:39

karijn schreef:
Ik heb ook nog een witte buffetkast in de aanbieding. komt bij Trendhopper vandaan. 1,10 m breed, 1,90 hoog. Zes schuifdeurtjes met ruitjes. Kleur wit maar makkelijk over te schilderen. Onderaan een beetje waterschade maar is niet rot.

De grijze kast
[ [url=m/RmKTBq.jpg]Afbeelding[/url] ]

De witte kast
[ [url=m/nFC1Xc.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik heb de kamer van mijn oudste wat veranderd. Hij gaat over een week naar de middelbare en heeft een werkplek nodig. Er komen nog drie zwarte plankjes op de muur. Hij heeft dit zelf uitgezocht.

[ [url=m/cF72Zw.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fpsA3o.png]Afbeelding[/url] ]

Toffe kamer van je zoon!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:34

Dank je

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:52

PSvanLot, hoe belangrijk is een deur vanuit de keuken naar je tuin? Anders zou je zou ook nog de keuken in een hoek kunnen zetten met n mooi groot raam erboven. Heb je mooi uitzicht naar buiten als je in de keuken aan t werk bent

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:49

Mmm daar zeg je me wat. Eigenlijk niet heel belangrijk, want je zou ook door de tuindeuren naar binnen/buiten kunnen.
Met een beetje knutselen kom ik dan hierop uit.
De keuken is dan 4,90 lang ongeveer en het korte stuk 2,20

Afbeelding

Krijg je een beetje dit uitzicht, hij wil alleen geen groot raam plaatsen in de muur achter de keuken...
Afbeelding

Denk dat dit misschien wel een hele toffe oplossing is!