Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ceetje_bokt schreef:xIrlijn schreef:Hoi allemaal! Ik lees al een hele poos sporadisch mee met jullie, maar omdat ik vrij weinig ervaring met inrichten heb heb ik nooit actief meegekletst. Maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik heb een lichte studentenkamer met een heel groot en hoog raam waar de hele dag de zon op staat. Nu vroeg ik me af: weten jullie misschien iets leuks ter decoratie? Ik dacht zelf aan een kleine hangplant aan strodraad vanaf de kruising van de kozijnen, en een extra simpele plant op de vensterbank o.i.d. en de nepplantjes eraf. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee of weten jullie nog leuke ideeën?
[ [url=m/9opPLz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Prachtige erker! Voor een groots raam, mag wat mij betreft een groot gebaar. Dus grote planten (of planten die snel groeien en een bv een grote lantaarn met kandelaar.
xIrlijn schreef:Hoi allemaal! Ik lees al een hele poos sporadisch mee met jullie, maar omdat ik vrij weinig ervaring met inrichten heb heb ik nooit actief meegekletst. Maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik heb een lichte studentenkamer met een heel groot en hoog raam waar de hele dag de zon op staat. Nu vroeg ik me af: weten jullie misschien iets leuks ter decoratie? Ik dacht zelf aan een kleine hangplant aan strodraad vanaf de kruising van de kozijnen, en een extra simpele plant op de vensterbank o.i.d. en de nepplantjes eraf. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee of weten jullie nog leuke ideeën?
[ [url=m/9opPLz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Goof schreef:Janine1990 schreef:Goof, ik zou tegels ook juist niet uitsluiten. Het sluit heel goed af waardoor je eigenlijk geen last van rot zou kunnen krijgen. Dat krijg je pas als er lucht en vocht bij komt. Kijk maar eens naar palen in de grond, die rotten pas bij de oppervlakte, daaronder blijven ze gewoon goed.
Verder weet ik niet hoe je plafond is, maar als je ruimte hebt voor zo'n elektrisch afzuigsysteem kan je er heel wat mee zonder dat het kapot gaat. Zo'n afzuigsysteem werkt echt goed om te drogen!
Mijn ouders hebben ook een plafond van kunststof schrootjes in de douche, daarboven zit de houten dakconstructie, het lijdt niet door het afzuigsysteem.
Oh ja en een gesloten douchecabine die niet tot het dak gaat houdt vocht en warmte ook lekker binnen de cabine. Is mijn ervaring.
Ik heb geen ruimte voor een douchecabine, het wordt 1 vloer met afvoerput erin en douchewand.
Een plafond heb ik ook niet echt, ik heb een schuine wand. daarin zit een klapraam, luchten kan ik het wel.
Befunny; heb je die panelen ook echt in de douche zelf?
Limoen schreef:Wij hebben ook hele kleine badkamer met schuine wanden. Hij is nu bijna af, jeej!
Wij hebben alles erin, kon precies! Toilet, douche en wastafelmeubel. We hebben deels tegels en deels stucwerk met badkamergeschikte muurverf.
Die erker zou ik alle kleine dingetjes uithalen en een paar grote planten neerzetten bijvoorbeeld. Je kunt soms beter een aantal grote dingen neerzetten die het meteen mooi opvullen en body geven.
Onze wc make-over!De eerste ruimte in ons huis dat af is nu! Jeej!
[ [url=m/RGCZ99.jpg]Afbeelding[/url] ]
Phylos schreef:Was het veel werk/gedoe en prijzig om zo'n fonteintje aan te leggen? Ik heb het ook niet en zou het bij een renovatie wel graag willen.
Phylos schreef:Was het veel werk/gedoe en prijzig om zo'n fonteintje aan te leggen? Ik heb het ook niet en zou het bij een renovatie wel graag willen.
vec schreef:Phylos schreef:Was het veel werk/gedoe en prijzig om zo'n fonteintje aan te leggen? Ik heb het ook niet en zou het bij een renovatie wel graag willen.
Grappig, wij hebben er juist voor gekozen weg te laten. Loodgieter vertelde dat ze er tegenwoordig bij bijna iedere renovatie uit gaan.
Hoeft geen prijzig verhaal te zijn om er een te maken aangezien er al water en afvoer zit bij de wc.