Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FatCat

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:37

Is het eventueel mogelijk om de badkamer iets groter te maken Goof? Als je toch gaat renoveren is een muurtje afbreken en terug opbouwen niet zoveel extra werk maar kan wel een enorm verschil maken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:39

Nee klopt, dat zou ik graag willen, maar dat lukt niet. De enige muur die verplaatst zou kunnen worden, daar achter zit direct het raam van de andere kamer. Dat zou betekenen dat de muur halverwege het raam terug geplaatst zou worden. Helaas.
Overigens hoef ik niet perse een grotere badkamer. Ik hoef er niet meer in dan een douche en wastafel. Opbergruimte heb ik daaromheen genoeg, ik hoef er verder nauwelijks spullen kwijt.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:42

Ah ok - dus geen toilet - dat scheelt al!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:44

Nee hoor. Dat zou allemaal ideaal zijn hoor, maar zover wil ik allemaal niet uit- en verbouwen.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:30

Ceetje_bokt schreef:
xIrlijn schreef:
Hoi allemaal! Ik lees al een hele poos sporadisch mee met jullie, maar omdat ik vrij weinig ervaring met inrichten heb heb ik nooit actief meegekletst. Maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Ik heb een lichte studentenkamer met een heel groot en hoog raam waar de hele dag de zon op staat. Nu vroeg ik me af: weten jullie misschien iets leuks ter decoratie? Ik dacht zelf aan een kleine hangplant aan strodraad vanaf de kruising van de kozijnen, en een extra simpele plant op de vensterbank o.i.d. en de nepplantjes eraf. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee of weten jullie nog leuke ideeën? :D
[ [url=m/9opPLz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige erker! Voor een groots raam, mag wat mij betreft een groot gebaar. Dus grote planten (of planten die snel groeien en een bv een grote lantaarn met kandelaar.

Dankje! Ik had nog helemaal niet gedacht aan wat groots, stom haha. Bedankt voor het meedenken! Ga hier eens afbeeldingen van zoeken hoe zoiets zou staan :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:55

xIrlijn schreef:
Hoi allemaal! Ik lees al een hele poos sporadisch mee met jullie, maar omdat ik vrij weinig ervaring met inrichten heb heb ik nooit actief meegekletst. Maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Ik heb een lichte studentenkamer met een heel groot en hoog raam waar de hele dag de zon op staat. Nu vroeg ik me af: weten jullie misschien iets leuks ter decoratie? Ik dacht zelf aan een kleine hangplant aan strodraad vanaf de kruising van de kozijnen, en een extra simpele plant op de vensterbank o.i.d. en de nepplantjes eraf. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee of weten jullie nog leuke ideeën? :D
[ [url=m/9opPLz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou de kleine dingen uit de vensterbank halen en er grotere dingen terug zetten, planten, kaarsen etc

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:56

@goof: hoe groot is de ruimte vanaf het punt dat je kunt staan ??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:03

Goof schreef:
Janine1990 schreef:
Goof, ik zou tegels ook juist niet uitsluiten. Het sluit heel goed af waardoor je eigenlijk geen last van rot zou kunnen krijgen. Dat krijg je pas als er lucht en vocht bij komt. Kijk maar eens naar palen in de grond, die rotten pas bij de oppervlakte, daaronder blijven ze gewoon goed.

Verder weet ik niet hoe je plafond is, maar als je ruimte hebt voor zo'n elektrisch afzuigsysteem kan je er heel wat mee zonder dat het kapot gaat. Zo'n afzuigsysteem werkt echt goed om te drogen!

Mijn ouders hebben ook een plafond van kunststof schrootjes in de douche, daarboven zit de houten dakconstructie, het lijdt niet door het afzuigsysteem.

Oh ja en een gesloten douchecabine die niet tot het dak gaat houdt vocht en warmte ook lekker binnen de cabine. Is mijn ervaring.

Ik heb geen ruimte voor een douchecabine, het wordt 1 vloer met afvoerput erin en douchewand.
Een plafond heb ik ook niet echt, ik heb een schuine wand. daarin zit een klapraam, luchten kan ik het wel.

Befunny; heb je die panelen ook echt in de douche zelf?

Ja ik noem het altijd cabine hoor, maar een douchewand heeft hetzelfde effect (ik heb twee van die glazen wanden, maar de rest is gewoon betegeld). Mits je natuurlijk in de douche zelf de wanden zo goed mogelijk waterdicht kan krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:10

Wat betreft die erker... idd alle kleine meuk uit de vensterbank en een paar grote zonaanbiddende planten erin. Vb 2 grote voor het voorste raam of bij de zijraam 2 wat grotere en dan 2 of 3 kleinere hangende planten voor het grootste raam. Zoiets zou ik doen denk :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:30

Ik zou er twee statementvazen zetten. Bijvoorbeeld twee grote buikvazen met een paar bandwilgentakken erin, of zo.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:17

Wij hebben ook hele kleine badkamer met schuine wanden. Hij is nu bijna af, jeej!
Wij hebben alles erin, kon precies! Toilet, douche en wastafelmeubel. We hebben deels tegels en deels stucwerk met badkamergeschikte muurverf.

Die erker zou ik alle kleine dingetjes uithalen en een paar grote planten neerzetten bijvoorbeeld. Je kunt soms beter een aantal grote dingen neerzetten die het meteen mooi opvullen en body geven.

Onze wc make-over! :D De eerste ruimte in ons huis dat af is nu! Jeej!
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:18

Zooo wat een verbetering Limoen!! Heel erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:36

Heul gaaf!

karin1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:06

mooi!!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:26

Ontzettend gaaf zeg! Mooi voorproefje voor de rest.
Hadden jullie in eerst instantie geen fonteintje?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:27

Heel Mooi! Is dit echt hout boven het toilet?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:34

Oeh die is mooi geworden!
Ben nu ook wel benieuwd naar de badkamer :-)

Hier wordt t steeds wat huiselijker. Vandaag spul in mijn huurwoning opgehaald waaronder t kastjes.
Net ff fotootje geschoten, rolgordijn wordt nog vervangen voor n grijs Plissé gordijn.
Afbeelding

Morgen de laatste restjes ophalen waaronder ook de planten en nog de woning schoonmaken, dan nog eenmaal terug voor de sleutels en dan is dat mooi afgesloten!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:42

Dat is fijn om dat zo af te sluiten idd!

Dankjewel allemaal! We hebben de plankjes van steigerhout gemaakt, van onze oude vensterbanken van het vorige huis haha. Hergebruik :') :D Het is allemaal al duur genoeg, dus wat we op dit soort manieren kunnen oplossen is mooi meegenomen. :))

Er zat idd geen fonteintje toen we het huis kochten. En door 1 van de koofjes aan de zijkant loopt de riolering van de wc in de badkamer die we ook hebben aangelegd nu. In de badkamer zat ook geen wc.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 01:02

Was het veel werk/gedoe en prijzig om zo'n fonteintje aan te leggen? Ik heb het ook niet en zou het bij een renovatie wel graag willen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:08

Limoen schreef:
Wij hebben ook hele kleine badkamer met schuine wanden. Hij is nu bijna af, jeej!
Wij hebben alles erin, kon precies! Toilet, douche en wastafelmeubel. We hebben deels tegels en deels stucwerk met badkamergeschikte muurverf.

Die erker zou ik alle kleine dingetjes uithalen en een paar grote planten neerzetten bijvoorbeeld. Je kunt soms beter een aantal grote dingen neerzetten die het meteen mooi opvullen en body geven.

Onze wc make-over! :D De eerste ruimte in ons huis dat af is nu! Jeej!
[ [url=m/RGCZ99.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel erg mooi +:)+ .

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:32

Phylos schreef:
Was het veel werk/gedoe en prijzig om zo'n fonteintje aan te leggen? Ik heb het ook niet en zou het bij een renovatie wel graag willen.

Bij ons zit de kelder onder de wc, waar de riolering en de hoodkraan ook zitten. Dus wij hebben een gat in de wc vloer gemaakt dus was meteen de afvoer en de waterleiding geregeld. Fonteintje kostte 70,- ofzo? + een waterleiding en een afvoerbuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:21

Phylos schreef:

Grappig, wij hebben er juist voor gekozen weg te laten. Loodgieter vertelde dat ze er tegenwoordig bij bijna iedere renovatie uit gaan.

Hoeft geen prijzig verhaal te zijn om er een te maken aangezien er al water en afvoer zit bij de wc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:34

vec schreef:
Phylos schreef:

Grappig, wij hebben er juist voor gekozen weg te laten. Loodgieter vertelde dat ze er tegenwoordig bij bijna iedere renovatie uit gaan.

Hoeft geen prijzig verhaal te zijn om er een te maken aangezien er al water en afvoer zit bij de wc.

Is dat echt? Wat is het idee daarachter?

Ik heb zelf ook geen wastafeltje in het toilet (gebruik antibacteriele gel), maar ik dacht dat het heel normaal is die wel te hebben. Ben wel benieuwd waarom ze eruit gelaten worden tegenwoordig :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:40

Ik vind het zelf niet mooi en functioneel. Vind het handboekje dat er vaak hangt ook altijd zo vies brrr.
Was mijn handen in de keuken. Poets iedere avond voor slapen gaan snel het toilet en de klinken dus die blijven wel schoon.

Het minder mooie was veelal de reden om het wet te laten zei de loodgieter.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:45