[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rampshellie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:15

Bij ons hadden ze graag alle peertjes terug gewild :')

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:17

Vervelend Alizeetje. En een uiterste datum neerleggen, met de dreiging tot ontbinding van koopcontract?

En ja mensen, de brievenbus en de deurbel. Maakte er toen maar een geintje van, dat als mensen op bezoek kwamen, ze door het gat in de deur moesten roepen 'DingDong'. Inmiddels begin ik er een klein beetje geïrriteerd door te raken. :') :') }>

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:20

De uiterste datum is er hoor, dat is 18 oktober (staat zo in compromis)! Dus dan houden we dat maar in gedachten ;)

Kan me voorstellen dat je geïrriteerd bent, gaat spannend worden, binnen 9 dagen. Benieuwd welke 'geintjes' ze nog bedacht hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:33

Somebody, hebben jullie een aankoop makelaar of doen jullie het zelf ?

Snap dat je er inmiddels kriegelig van wird zeg... wat een gezemel

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:25

Sonja_vR schreef:
Somebody, hebben jullie een aankoop makelaar of doen jullie het zelf ?

Snap dat je er inmiddels kriegelig van wird zeg... wat een gezemel

Ik doe het officieel zelf, maar heb daarbij gelukkig wel hulp en raad van heel wat mensen (waaronder een makelaar die ik ken via de paarden, etc).
Ik ben erg aan het aftellen, nog 9 dagen, wachten op wat ze nu weer verzinnen. :+

@Alizeetje: jeetje, dat duurt dan nog wel een flinke tijd. Vervelend dat jullie zo eigenlijk nergens naartoe kunnen werken. Dat geeft mij wel een soort rust/houvast. Ik duim dat ze snel iets definitief weten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:32

Dan heb je idd al dat geneuzel zelf , maar goed hun makelaar lijkt het wel te snappen , scheelt misschien al iets ;)

Gewoon goed opletten bij de inspectie voor de overdracht en indien nodig gewoon op je strepen gaan staan.
Hopelijk handelen ze het uiteindlijk gewoon netjes af. Ga ik trouwens wel een beetje vanuit, als ze rare dingen doen is het hun probleem om het op te lossen of moet er een regeling getroffen worden wat betreft kosten etc .. dat zullen ze ook niet willen

(Wij deden het ook zelf hoor :j )

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:52

Jullie nog tips waar op te letten bij de inspectie vd overdracht? Onze makelaar gaat natuurlijk mee, maar het is ook wel fijn om zelf even op te letten op het een of ander

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:56

Whoehahaha.. sorry Somebody, maar ik moet er wel vreselijk om lachen!
Wat hebben wij dan geluk gehad met onze verkopers!

En serieus de Coax-kabels??? Als je die er niet zonder schade uit kunt halen, dan mogen ze die echt niet zomaar weghalen. En waarom zouden ze dat willen? Die dingen zijn toch op maat gemaakt? Die kun je niet per definitie hergebruiken....

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:47

Liezel1 schreef:
Whoehahaha.. sorry Somebody, maar ik moet er wel vreselijk om lachen!
Wat hebben wij dan geluk gehad met onze verkopers!

En serieus de Coax-kabels??? Als je die er niet zonder schade uit kunt halen, dan mogen ze die echt niet zomaar weghalen. En waarom zouden ze dat willen? Die dingen zijn toch op maat gemaakt? Die kun je niet per definitie hergebruiken....

Ik moet zeggen, het is ook gewoon heel grappig. De brievenbus, deurbel, coax-kabels. Zij willen gewoon overal geld voor zien, haar laatste bericht was gewoon een soort chantage 'als je het niet wilt overnemen, dan halen we het eruit'. Daar kwam het op neer.
Nu moet ik zeggen, het verbaasd me niet, in het eerste mailtje wat ik van haar doorgestuurd kreeg van haar makelaar, stond ook letterlijk: vooraf wil ik even vermelden dat alles in principe te koop is voor de juiste prijs.
Maar dat ze zelfs de deurbel wil verkopen, dat gaat me net ff te ver :') :')

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:48

Eleionomae schreef:
Jullie nog tips waar op te letten bij de inspectie vd overdracht? Onze makelaar gaat natuurlijk mee, maar het is ook wel fijn om zelf even op te letten op het een of ander

Heb je bij de bezichtigingen iets gezien wat gerepareerd moest worden? Dan moet je dat nog extra checken (bij ons deed 1 raam het niet naar behoren bv). Verder is het meer een formaliteit, meterstanden noteren, etc. (en in mijn geval controleren op aanwezigheid van; deurbel/brievenbus/coax-kabels/wc-rolhouder/ikea rekje :D :D :D :') )

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:57

Onze verkopende partij laat alles achter, gordijnen, vloeren, brievenbus etc :') en wat stuk was hebben ze al laten repareren. Dat lieten ze ons al zien toen we er even waren om de garage nog even te bekijken

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:32

Onze verkopers hebben een lijst gemaakt van dingen zie gratis en voor niks willen achterlaten. Heel relaxed. Ben wel benieuwd of de beloofde nieuwe keuken straks daadwerkelijk compleet en onbeschadigd in het huis zit..

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:35

Wij hebben ook nog plinten en enkele dorpels die nog geplaatst moeten worden en die de verkoper achter ging laten. De plinten lagen al in de garage. De boordstenen niet... die moesten nog geleverd/afgehaald worden. Benieuwd of hij dat gaat doen zoals afgesproken. Vrees er al wat voor :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:39

Meestal zorgen ze er wel voor, als er echt afspraken niet nagekomen zijn/ongeregeldheden zijn kan het zo zijn dat een deel van de koopsom bij de notaris blijft staan tot het opgelost is ( zijn verschillende sancties/maatregelen voor)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:34

Nou ik kreeg vandaag te horen dat we 1 september om kwart voor 11 bij de woning moeten zijn en daarna om kwart over 11 gaan tekenen bij de notaris. Het komt nu echt dichtbij :D

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:21

Haha, dat verhaal van die brievenbus en deurbel :') Wat een rare types!
Bij ons lieten de verkopers alles achter wat we wilden hebben en daarnaast nog veel meer. Van gordijnen tot tuinmeubilair, allerlei gereedschap en zelfs een rollator :D Waren oude mensen die gingen verhuizen naar een appartement, dus die konden dat niet meenemen. Ze hebben ook een gloednieuwe koelkast in de keuken geplaatst, omdat de oude net voor de verkoop kapot was gegaan, echt heel fijn.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:46

Eleionomae schreef:
Nou ik kreeg vandaag te horen dat we 1 september om kwart voor 11 bij de woning moeten zijn en daarna om kwart over 11 gaan tekenen bij de notaris. Het komt nu echt dichtbij :D

*\o/* yaaay!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:51

Wat hebben jullie allemaal verschrikkelijk aardige verkopers, vooral die rollator is leuk! :j Ik denk dat ik straks een soort semi-casco huis aantref, alhoewel, ik mag niet zeuren, ik krijg wel een blik verf van ze, waar nog 10 ml in zit.

Eleionomae; super spannend en leuk. Bij jullie dus ook maar een vrij beperkte ruimte voor laatste inspectie. Ik vond een half uur nogal kort, maar hun makelaar gaf aan dat hij zou zorgen dat hij er iets eerder zou zijn.

Hier komt het verder allemaal erg dichtbij, over een week is het al bijna zover. Inmiddels stromen de spullen binnen, lampen, KPN-installatiepakket, muurstickers, afspraken voor leveringen van bed/meubels, etc. <3

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:02

Het komt voor jullie allemaal vlot dichterbij. Ik word ondertussen gek van het omzetten van mijn beleggingspolis.

Alle papieren zijn ingestuurt en ASR hoeft alleen nog toestemming te krijgen van CMIS om het af te sluiten. Maar CMIS is aan het verhuizen en loopt achter, minimaal een maand... Zucht en ondertussen gaat de beurs onderuit...pfff elke dag je beleggingswaarde zien dalen is niet leuk. Maar helemaal niet gaan kijken valt ook niet mee.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:04

karin1985 schreef:
Het komt voor jullie allemaal vlot dichterbij. Ik word ondertussen gek van het omzetten van mijn beleggingspolis.

Alle papieren zijn ingestuurt en ASR hoeft alleen nog toestemming te krijgen van CMIS om het af te sluiten. Maar CMIS is aan het verhuizen en loopt achter, minimaal een maand... Zucht en ondertussen gaat de beurs onderuit...pfff elke dag je beleggingswaarde zien dalen is niet leuk. Maar helemaal niet gaan kijken valt ook niet mee.

Laten we het niet over de ASR hebben, als ik zie wat een drama dat geweest is voor de verkopers van mijn huis. Jeetje, wat is het momenteel bij alle banken/financiële diensten een zooitje ongeregeld. Precies in de juli/augustus maanden gaan verhuizen/vakantie vieren/etc. :(

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:06

Nou ASR is nu net de partij die ontzettend vlot heeft gereageerd. Binnen 2 weken had ik de afkoopofferte binnen.. Maar nu moet CMIS (mijn hypotheekverstrekker) er nog een akkoord naartoe sturen omdat het aan hen verpand is. Maar dat kan dus wel even duren..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:36

@somebody, half uur is idd niet veel maar ik maak me er geen zorgen om, t huis was echt in top staat :j

Wij hadden net n kijker voor onze huurwoning. Die wil de hele inboedel wel overnemen :') dus wellicht kunnen we straks opzoek naar een andere bank en eettafel haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:32

@Eleionomae: Spannend!
@Somebody: Wat een gezeur zeg, hopelijk komt het allemaal snel goed.

Hier doen ze gelukkig ook niet moeilijk met spullen. Ze willen juist dingen laten staan omdat ze het anders zelf moeten weggooien. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:08

Ruimtelijk vraagje.. Er staat een woning te koop staan met aan de korte wand (iets langer dan drie meter) een muurschildering (dat is redelijk druk en aanwezig).. Nu zitten we er over te denken om die muur opnieuw te behangen, maar het behang dat op de andere muren zit is er niet meer (en mogelijk ook ander bad en dus kleurverschil). Nu kan er dus ander behang op in de kleur wit of een kleur grijs/terracotta of een streepmotief (om wat lengte te krijgen). Maar omdat het de korte zijde van de woning betreft heb ik voor het kiezen van een andere kleur of streepmotief wat vrees en een ander soort behang in het wit vind ik ook wat gek.. Dus wat te doen. (optie is ook om het zo te laten natuurlijk  ) Hier nog iemand ideeën?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:12

Of gewoon t behang er af en stucen of verven? Wij gaan gewoon overal over t behang heen verven. T behang is niet helemaal onze keuze qua structuur maar t ziet er nog zo goed uit dat ik t zonde vind om het er af te trekken.

Ik zou anders gewoon voor wit behang gaan. Maar ik ben sowieso niet zo van strepen/motieven in de kamer. Denk dat de korte wand een kleur geven het ook optisch korter doet lijken