Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
. Hebben dit jaar nog geen 900kwh verbruikt.
ben 5 maanden fulltime thuis geweest ipv fulltime werken 
zolang zit ik toch niet beneden.
Waarschijnlijk ook omdat we steeds meer koken en bakken. Twee keer per week brood bakken.. Maar dat verdienen we dan wel weer terug op de boodschappenrekening

dat is vervelend..8nnemiek schreef:Hier vloerverwarming, dus die kun je niet eens voor een paar uurtjes uitzetten, of na het werk aanzetten. Die heeft er twee uur voor nodig om op te warmen![]()
We zijn hier zo'n 50 euro aan stroom kwijt per maand, en 10 tot 100 euro aan gas, zomer tot winter..
.
Rest van de dag staat hij op 15 graden tot ik naar huis rij dan zet ik hem weer op 18 graden. Tenzij ik naar paard ga want dan gaat hij of om 20:00 aan of helemaal niet meer.
Amerikaanse koelkast heeft een halve kast ernaast, we hebben nog een kast, en een kist. Komt ook omdat we in ploegen werken en veel maaltijden invriezen, regelmatig een deel koe kopen, en we afgelegen wonen (moeten minimaal 7 km naar een supermarkt) en we daardoor ook extra voorraden hebben, want even snel naar de winkel gaan gaat niet.
Wij zijn koukleumen.
Komt omdat we in een cleanroom werken, waar het 22 graden is, en we daar nog een extra cleanroompak aan hebben. Dan is stil zitten bij een lagere temperatuur als 22 graden vaak frisjes. Verwarming gaat als we niet thuis zijn terug naar 19 of 20 graden, maar dat haalt hij niet. 's Morgens zetten we hem ook niet aan. Enige wat verwarmd wordt is de benedenverdieping (vloerverwarming en wat radiators) en de badkamer boven. Verwarming is gisterenavond teruggedraaid, en als we rond 16:30 thuis komen is het nog rond de 21 graden. Heel ver terugdraaien doen we nooit, want bijstoken is minder verbruikend dan omhoogstoken.
Als ik thuis kom gaat hij op 20.5 en ga ik alsnog onder mn dekentje op de bank zitten, om niet dood te vriezen, of trek ik een extra dik vest aan.

haha