Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 16:46

Mannen hebben echt iets met die desktops :+ wat je zegt, soort controle kamer of zoiets :)) ach het is ook wel soort van schattig :+

Duhelo

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 17:04

ik zou ook kiezen voor een laptop. Mijn werkplaats thuis heeft 2 grote schermen, los toetsenbord en losse muis en een bakje waar ik zo de laptop kan aankoppelen => drie bruikbare schermen, opstelling van een desktop, maar mogelijkheid tot de laptop idd buiten of op de bank te gebruiken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 17:20

Vroeger vond ik die desktops wel fijn. Toen had je nog weinig externe hardware, en dan is het handig als je een dvd recorder kan inbouwen, en een extra harde schijf, en het spul ging om de haverklap stuk dus dan kon je het makkelijk repareren..
Maar tegenwoordig zie ik er echt het nut niet meer van in.
Ik neem mijn laptop ook regelmatig mee om op locatie te kunnen werken. IPad ernaast en ik heb er een tweede scherm bij, en zo kan ik prima een hele dag werken vanaf de boot of buiten inderdaad.
En laptops zijn meestal zuiniger. Het lijkt misschien niet veel, maar als zo’n desktop 100W meer verbruikt, en je zit er 8 uur per dag achter, dan tikken de kilowattjes wel aan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 17:37

Het verzamelt vooral stof en pluizen }:0

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:49

Citaat:
Oeeeeeeh die klinkt mooi Faelynn :D In dezelfde lijn als dat project met die zwerfdieren?

Het gaat door!! Deze keer niet voor een zwerfdieren project (geloof ook niet dat dat in Ijsland heel erg een ding is eigenlijk)

Zwerfdieren project wil ik wel graag nog een keer doen, maar was volledig op vrijwillige basis en moest je veel zelf betalen wat best wel kostbaar was, dus weet niet of het financieel haalbaar is voor mij om dat elk jaar te doen, zeker als ik zelf af en toe ook nog vakantie wil of een reis maken. Maar misschien dat ik dat eind dit jaar of volgend jaar als het kan wel weer een keer ga.

Ik ga nu naar Ijsland mee als tourgide met een rondreis van 1,5 week en ben dan de chauffeur voor de groep, heel tof, want mag overal mee naar toe, alle onkosten worden betaald en krijg nog een kleine vergoeding extra.
Vliegticket is zojuist geboekt dus het is definitief. *\o/*
Ben nog niet eerder in Ijsland geweest, maar het landschap en noorderlicht schijnt adembenemend mooi te zijn, dus dat ik het op deze manier mag doen is natuurlijk fantastisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:02

Zo da's pas een uitdaging van formaat! Cool! Stiekem jaloers :D

Ik zag onlangs een vacature van Nordic voorbij komen om te gaan werken als gids, musher en trainer met de honden in Zweden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:26

Faelynn schreef:
Citaat:
Oeeeeeeh die klinkt mooi Faelynn :D In dezelfde lijn als dat project met die zwerfdieren?

Het gaat door!! Deze keer niet voor een zwerfdieren project (geloof ook niet dat dat in Ijsland heel erg een ding is eigenlijk)

Zwerfdieren project wil ik wel graag nog een keer doen, maar was volledig op vrijwillige basis en moest je veel zelf betalen wat best wel kostbaar was, dus weet niet of het financieel haalbaar is voor mij om dat elk jaar te doen, zeker als ik zelf af en toe ook nog vakantie wil of een reis maken. Maar misschien dat ik dat eind dit jaar of volgend jaar als het kan wel weer een keer ga.

Ik ga nu naar Ijsland mee als tourgide met een rondreis van 1,5 week en ben dan de chauffeur voor de groep, heel tof, want mag overal mee naar toe, alle onkosten worden betaald en krijg nog een kleine vergoeding extra.
Vliegticket is zojuist geboekt dus het is definitief. *\o/*
Ben nog niet eerder in Ijsland geweest, maar het landschap en noorderlicht schijnt adembenemend mooi te zijn, dus dat ik het op deze manier mag doen is natuurlijk fantastisch.

Super toffe reis!!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:44

Jij hebt wel de niet-standaard baantjes, ik ben wel een beetje jaloers haha :j

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:47

Wat gaaf Faelynn! Ik vond Ijsland echt prachtig <3

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:53

Leuk Fealynn! Ik heb een vriendin die wel 3x per jaar naar IJsland gaat, het schijnt er prachtig te zijn.

Ik heb voor mijn werk een Macbook air gehad, heb verder niets met Apple maar kan hier toch wel heel fijn mee werken! Dus, verder geen Apple apparaten hoeft geen bezwaar te zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:55

In het kader van bezuinigingen; hoort daar ook bij de kassabon nakijken en als het niet klopt terug gaan naar de winkel?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:58

Alja schreef:
In het kader van bezuinigingen; hoort daar ook bij de kassabon nakijken en als het niet klopt terug gaan naar de winkel?

Doe ik wel, maar het meeste gaat via de bezorging en dan heb ik het vooraf al gecontroleerd.

Maar als ik teveel betaal dan vind ik ook dat ik recht heb op het terug te krijgen. Vaak bel ik wel even zodra ik thuis ben.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:59

Ik heb het ook gedaan :+
Gaat om 2.70 euro, niet heel veel maar vind het principe.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:09

Ligt eraan. Als ik er thuis achter kom doe ik er niets mee, minimaal 8 km enkele reis naar een winkel, dat kost me meer om weer terug te gaan. Maar bijna altijd controleer ik het, en bij de supermarkt heb ik altijd de handscanner, dus een foute prijs zie je meteen. Heb zo bij de Jumbo regelmatig een foutje ontdekt en artikelen gratis gekregen, zo ook met houdbaarheid.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:13

Ik sta rustig aan de service balie voor 10 cent teveel (schapkaartje was stuk). Maar dat doe ik dus meteen, dat bewijst ook wat makkelijker, er voor terug gaan doe ik niet. Dan heb ik gewoon pech en ik haal de benzine er niet uit (moet voor boodschappen minimaal 1 dorp verder, en 6-7km totaal is zelfs met 1 op 21/22 al snel niet rendabel).

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:14

Ik doe het ook meteen, met de handscanner zie ik het vaak gelijk een maak dan een foto. Dat scheelt weer tijd bij de balie :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:15

Wat leuk, Faelynn! Maar als je tour guide bent, moet je dan zelf niet veel van het land weten?

Bij mij ligt het aan het bedrag en hoeveel tijd ik heb.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:20

Ik heb gebeld en kan het de volgende keer laten verrekenen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:26

Hangt af van het bedrag en waar ik ben. Ben ik al thuis, dan laat ik het zo, zolang het niet meer dan een paar euro is. Voor €10 keer ik gewoon terug hoor, maar als ik het aan de kassa zie zeg ik het eveneens.
Meestal is het echter in mijn voordeel en dan hou ik gewoon mijn mond O:)

Kunnen jullie niet meekijken terwijl ze scannen? Bij onze supermarkt staat er een kassascherm naar de klant gericht, kan je alles meevolgen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:31

Ik bestel bijna altijd bij de AH en als er een product niet in orde is dan zet ik dat meteen in mijn account en krijg ik het de volgende keer vergoed.

Met kerst kreeg ik iets meer dan €20,- terug. Had kreeftensoep besteld en die was kapotgegaan in de tas... Alles onder de kreeftensoep. Op zich geen ramp, maar mijn God wat stonken een aantal papieren dozen daardoor.
Allemaal weg kunnen doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 22:27

@Faelynn echt wat suuuuuper gaaf :j _/-\o_

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 07:35

Heel tof faelynn!

Ik bestel boodschappen online dus dan is het makkelijker controleren. Als er wat fout is maak ik gewoon een verzoek aan in de app.

Woolsocks is leuk! Ik heb al 17 euro in cashback staan *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 07:49

Donderdag controle van de pees van paard 1 en castratie van pony. Hoe leuk hij ook is als hengst en zijn deklicentie heeft, het zit hem immens in de weg en bezorgd qua lawaai ook overlast.
Doei centjes :')

Woolsocks ga ik eens uitpluizen, vroeg op en heb de tijd :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 08:30

Pantykous schreef:
Heel tof faelynn!

Ik bestel boodschappen online dus dan is het makkelijker controleren. Als er wat fout is maak ik gewoon een verzoek aan in de app.

Woolsocks is leuk! Ik heb al 17 euro in cashback staan *\o/*

Had ik ook sinds augustus. Laat het nu steeds uitbetalen en dan zet ik het op de spaarrekening waar ook het ‘wisselgeldsparen’ van de Rabobank op komt.

Staat nu weer €0,85 op sinds 4 januari.
Gaat niet zo hard, maar dat geeft ook niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 08:38

Ik weet het niet met die apps zoals Woolsocks. Voor wat hoort wat en anders konden ze niet bestaan. Die apps volgen al jouw aankopen en waar je die gedaan hebt. Ik weet niet of ik dat zo fijn vind eigenlijk. En wat doen ze met die data?