Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karin1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:51

noviceh schreef:
Dat idee met sidetable achter de bank en die laten doorlopen vind ik juist heel leuk klinken Karin! Waarom hangt er eigenlijk een briefje aan een van die lampen? :D

Omdat mijn magneetbord nog altijd ergens boven ligt :+ :Y)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:52

Hee jongens!
Ik lees hier al zo lang mee en het leek me wel tijd om eens onder mn steen vandaan te kruipen. :o
Wat een gave huizen hebben jullie allemaal zeg, zo leuk om te zien hoe iedereen overal weer zn eigen draai aan geeft!

Per september ga ik met wat vriendinnen verhuizen naar een ander studentenhuis, we zijn van plan de boel daar even flink aan te pakken dus zal dan ook zeker wat before-after foto's delen. :))
Mn pinterestborden staan al vol met inspiratie :')

karin1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:54

ik dacht overigens dat het misschien mee zou vallen omdat 3 kasten voor de helft achter de banken vallen.
Daarvan zou je dus alleen de bovenste 2 planken zien. Op de bovenste zou ik dan poster op willen zetten. En daaronder foto lijstjes en plantjes e.d. De 2 kasten in de keuken wou ik dan aan de onderkant vullen met manden o.i.d. (optisch dicht)

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:43

@karin1985: je zou in de winkel eens moeten kijken hoe die staanders aan de planken vast zitten, want als die gewoon geschroeft zitten kun je die staanders natuurlijk ook gewoon recht zetten. Voor de stevigheid zou ik ze dan wel ook aan de muur vast zetten :D

karin1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:52

Ik vind het eigenlijk juist wel leuk dat ze scheef zitten. Anders zou het een eenvoudige stellingskast worden. Op deze manier heb je nog wat verdeling van de posten. De planken maken hem weer recht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:08

Ik heb ook geen probleem met het schuine, zeker niet als er meerdere tegen elkaar aan staan :D

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:15

Vind die schuine staanders juist wel origineel! Denk alleen inderdaad ook dat ik het zelf bij 1 of 2 zou laten. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:03

DubbelDun schreef:
@karin1985: je zou in de winkel eens moeten kijken hoe die staanders aan de planken vast zitten, want als die gewoon geschroeft zitten kun je die staanders natuurlijk ook gewoon recht zetten. Voor de stevigheid zou ik ze dan wel ook aan de muur vast zetten :D

Waarschijnlijk gaat dat niet ivm die bovenste steunbalkjes boven en onder. Dan gaat de plank niet passen als de staanders rechtop staan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:23

Afbeelding

Mams dacht dat ze een strandtas kocht... niet dus...
Maar wel geschikt op mijn slaapkamer! Wat past hier in? Vrij grote (hoge) mand!
Ik denk zelf aan een grote plant, maar wat is geschikt op de slaapkamer? Kan vrij warm worden in de zomer, kan ook in de schaduw daar. En zonlicht komt door jaloezien en vitrage dus niet direct.

Ben benieuwd naar jullie opties!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:27

Plant, wasmand, opberger voor kussens/plaids?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:33

Ik kom hier mijn vraag ook nog eens stellen. Volgens mij had ik dat al eens gedaan, maar jullie zijn zo creatief dat jullie vast mee kunnen en willen denken :D
Ik wil eindelijk mijn badkamertje verbouwen. Ding is maar 1,60 bij 1,50 ongeveer. En heeft ook nog 1 schuine wand. Heel ongelukkig. Er zitten nu kunststof schrootjes op, veel randen en relief dus slecht schoon en droog te houden.
Ik wil nu op alle wanden en de vloer nieuw materiaal, glad, simpel en betaalbaar. Liefst geen tegels ivm de wanden eronder, hooguit op de vloer. Ik kwam zelf pvc-wanden tegen, wat is er nog meer? Welke materialen hebben jullie als jullie geen tegels hebben?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:55

Tegenwoordig zie je veel beton cire. Zelf geen ervaring mee, maar ik vind het er wel heel mooi uitzien.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:11

Hoe bedoel je ''Liefst geen tegels ivm de wanden eronder'' ? Wat is de ondergrond?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:38

De ene wand een gipsen muurtje, de schuine wand is het dak, dat zal een houten wand zijn. De achterste wand ia de buitenmuur, stenen wand.
Mijn ervaring met dit huis is dat alles in slechte staat is, geen idee hoe de wanden er onder/achter vandaan komen. Alles is hier een verrassing.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 23:23

Tegels kan je - naar mijn weten, op bijna alle oppervlakten aanbrengen zolang deze stabiel zijn. Als je kijkt naar de tegellijm heb je meestal de standaard, en dan een speciale versie voor tegel op tegel, hout, etc.

Ik zou gewoon eens naar de hornbach gaan, en daar informeren naar wat er mogelijk is met tegels. Ook hebben ze een type PVC wanden systeem.

Je hebt ook arcyl douche wanden. Die kan je tegenwoordig op maat bestellen en uit 1 stuk (max 1 hoek dacht ik.

Je zou het ook eens hier kunnen vragen :) [HK] Voor alle vragen over het verbouwen, klussen en restylen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:27

@goof: kijk ook eens naar Trespa. Niet echt goedkoop, maar wel heel veel kleuren en houtlook. Vrijwel onverslijtbaar ook.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:30

Dank voor jullie reacties, ik zal jullie tips even bekijken. De badkamer is zo piepklein dat wat duurder materiaal alsnog niet duur zal uitvallen :+
Dank voor de link FatCat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:39

Bij een toch al kleine badkamer zou ik kijken naar o.a. wasbak/meubel die ook wat kleiner is. Alle beetjes helpen :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:45

Ja uiteraard, lijkt me logisch :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:22

Goof, ik zou tegels ook juist niet uitsluiten. Het sluit heel goed af waardoor je eigenlijk geen last van rot zou kunnen krijgen. Dat krijg je pas als er lucht en vocht bij komt. Kijk maar eens naar palen in de grond, die rotten pas bij de oppervlakte, daaronder blijven ze gewoon goed.

Verder weet ik niet hoe je plafond is, maar als je ruimte hebt voor zo'n elektrisch afzuigsysteem kan je er heel wat mee zonder dat het kapot gaat. Zo'n afzuigsysteem werkt echt goed om te drogen!

Mijn ouders hebben ook een plafond van kunststof schrootjes in de douche, daarboven zit de houten dakconstructie, het lijdt niet door het afzuigsysteem.

Oh ja en een gesloten douchecabine die niet tot het dak gaat houdt vocht en warmte ook lekker binnen de cabine. Is mijn ervaring.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:28

Afbeelding

Net even een boeketje laten samenstellen. Goed gelukt vond ik zelf. Even geen goede bestemming voor mijn houten kom. (niets om er in te doen)
Dinsdag naar Tuinland, kijken of ik een gave plant kan vinden voor in de mand.

Afbeelding

Mooie plek om die afzichtelijke buizen wat uit het zicht te krijgen. Misschien nog op een verhoging.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:15

Hoi allemaal! Ik lees al een hele poos sporadisch mee met jullie, maar omdat ik vrij weinig ervaring met inrichten heb heb ik nooit actief meegekletst. Maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Ik heb een lichte studentenkamer met een heel groot en hoog raam waar de hele dag de zon op staat. Nu vroeg ik me af: weten jullie misschien iets leuks ter decoratie? Ik dacht zelf aan een kleine hangplant aan strodraad vanaf de kruising van de kozijnen, en een extra simpele plant op de vensterbank o.i.d. en de nepplantjes eraf. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee of weten jullie nog leuke ideeën? :D
Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:58

Goof schreef:
Ik kom hier mijn vraag ook nog eens stellen. Volgens mij had ik dat al eens gedaan, maar jullie zijn zo creatief dat jullie vast mee kunnen en willen denken :D
Ik wil eindelijk mijn badkamertje verbouwen. Ding is maar 1,60 bij 1,50 ongeveer. En heeft ook nog 1 schuine wand. Heel ongelukkig. Er zitten nu kunststof schrootjes op, veel randen en relief dus slecht schoon en droog te houden.
Ik wil nu op alle wanden en de vloer nieuw materiaal, glad, simpel en betaalbaar. Liefst geen tegels ivm de wanden eronder, hooguit op de vloer. Ik kwam zelf pvc-wanden tegen, wat is er nog meer? Welke materialen hebben jullie als jullie geen tegels hebben?

Wij hebben art deco panelen tegen de muur.
https://www.google.nl/search?q=art+deco ... ZHF72xNTKM:

Aan de andere kant heel licht beige.

En een scheepsdekvloer :)

Deze vloer hebben wij.
https://www.google.nl/search?q=scheepsd ... uA9ODa4pCM:

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:34

xIrlijn schreef:
Hoi allemaal! Ik lees al een hele poos sporadisch mee met jullie, maar omdat ik vrij weinig ervaring met inrichten heb heb ik nooit actief meegekletst. Maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Ik heb een lichte studentenkamer met een heel groot en hoog raam waar de hele dag de zon op staat. Nu vroeg ik me af: weten jullie misschien iets leuks ter decoratie? Ik dacht zelf aan een kleine hangplant aan strodraad vanaf de kruising van de kozijnen, en een extra simpele plant op de vensterbank o.i.d. en de nepplantjes eraf. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee of weten jullie nog leuke ideeën? :D
[ [url=m/9opPLz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige erker! Voor een groots raam, mag wat mij betreft een groot gebaar. Dus grote planten (of planten die snel groeien en een bv een grote lantaarn met kandelaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:05

Janine1990 schreef:
Goof, ik zou tegels ook juist niet uitsluiten. Het sluit heel goed af waardoor je eigenlijk geen last van rot zou kunnen krijgen. Dat krijg je pas als er lucht en vocht bij komt. Kijk maar eens naar palen in de grond, die rotten pas bij de oppervlakte, daaronder blijven ze gewoon goed.

Verder weet ik niet hoe je plafond is, maar als je ruimte hebt voor zo'n elektrisch afzuigsysteem kan je er heel wat mee zonder dat het kapot gaat. Zo'n afzuigsysteem werkt echt goed om te drogen!

Mijn ouders hebben ook een plafond van kunststof schrootjes in de douche, daarboven zit de houten dakconstructie, het lijdt niet door het afzuigsysteem.

Oh ja en een gesloten douchecabine die niet tot het dak gaat houdt vocht en warmte ook lekker binnen de cabine. Is mijn ervaring.

Ik heb geen ruimte voor een douchecabine, het wordt 1 vloer met afvoerput erin en douchewand.
Een plafond heb ik ook niet echt, ik heb een schuine wand. daarin zit een klapraam, luchten kan ik het wel.

Befunny; heb je die panelen ook echt in de douche zelf?