Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:31

Over badkamermeubels gesproken:

Wat vinden jullie van die "cement/betonlook" in de badkamers van nu? Aan de ene kant denk ik; heerlijk, geen voegen die verschimmelen en alles lekker makkelijk glad en schoon. Aan de andere kant: hoe voorkom je dat het op een bunker lijkt? :')

https://www.google.nl/search?q=badkamer ... AQ_AUIBigB

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:33

Oh ik hou ervan, maar wel met witte of lichte meubels, dus een wit bad ofzo, dan lijkt het niet meteen zo lomp.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:39

We gaan t.z.t. het bad eruit doen; zo heel groot is onze badkamer niet ( grofweg 4x3 m) en dan nemen we lekker een dubbele wastafel en een walk-in douche met regendouche :z
Maar ik zie volgens mij ook al wel dat je met dat beton ook wel in kleur kan variëren: het hóeft niet heel donkergrijs te zijn. En met veel oud hout erin, geeft ook al weer een warme sfeer :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:42

op veel foto's van de betonlook zou ik me afvragen wanneer maken ze de muren af.... :o

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:44

Ik vind betonlook prachtig, en is alleen erg kostbaar om zo je
badkamer te laten stucen :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:43

Iemand hier ervaring met keukens in Duitsland kopen :) ?
Keuken is net ingetekend, maar daar schrok ik nog al van .... was zeg maar
even snel 5K "duurder" dan we hadden ingeschat.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:47

Verschillende mensen die ik ken (over buren, diverse familieleden) hebben hun keuken uit Duitsland en zijn daar stuk voor stuk tevreden over! Weet niet hoe het bij m'n familie was, maar bij de overburen zijn ze het ook zelf in wezen meten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:48

Onze keuken komt uit nordhorn. Leverancier moet ik even nazoeken. Super fijn qua verkoop (spraken zelfs nl) en ook kwamen ze in huis inmeten. Plaatsen hebben we ook door hen laten doen maar was ellende omdat ze t niet in 1 dag af kregen (wat ze wel dachten) en ze vonden dat dat dan wel 3 weken later kon. Wij moesten nog een deel betalen en hebben dat achter gehouden en een ander ingehuurd. Ik was zó vreselijk kwaad dat ik vloeiend Duits sprak aan de telefoon hihi.
Ze hebben nooit om het restant vd betaling gevraagd.
Zelfde keuken, echt exact dezelfde, kostte in Nederland 6000 meer

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:23

Mijn ouders hebben de keuken bij de bouw van ons toenmalige huis in Duitsland gekocht, idd ook door het bedrijf in laten meten (ze moesten zelfs nog een keer terug komen omdat ze niet helemaal zeker waren van een maat, ze wilde eigenlijk dat mijn ouders het zouden meten maar die hebben geweigerd).

Betonlook vind ik erg mooi, maar ik denk dat je wel flinke lichtinval moet hebben.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:36

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:45

As we speak sta ik onze meubels te schuren. Ze worden gespoten. Misbruik het topic even voor de voor en na fotos :DAfbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:34

BloemBloem schreef:

Punt 1: Ja in DL is het vaak goedkoper
Punt 2: Dat gezegd hebbende, hebben wij onze keuken in NL gekocht en waar het aanvankelijk zogenaamd €11.000 was :roll: , was het 5 minuten daarna €9000,- en een kwartier later €7500,- :D
Kortom: fiks onderhandelen dus! Ik ben helemaal niet van het afdingen op de markt ofzo, maar als ik dát soort bedragen kom uitgeven dan ben ik gewoon keihard. Het groeit me niet op de rug en er staat geen geldboom in de tuin en ik kom hier bij jullie een klap geld uitgeven; take it, or leave it.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:36

Jes schreef:
Betonlook vind ik erg mooi, maar ik denk dat je wel flinke lichtinval moet hebben.

Dat, en wat BloemBloem zegt - de prijs, is wat mij ook tegen houdt.We hebben een inpandige badkamer, zonder ramen dus.

Iemand anders mooie tips voor onderhoudsvriendelijke (lees: ik doe het liefst niks, maar ja.. :+ ) badkamermuren? Ik vind voor de vloer die tegels die op hout lijken wel héél gaaf, maar goed ik zit er niet perse aan vast.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:02

MamaMiesje schreef:
Over badkamermeubels gesproken:

Wat vinden jullie van die "cement/betonlook" in de badkamers van nu? Aan de ene kant denk ik; heerlijk, geen voegen die verschimmelen en alles lekker makkelijk glad en schoon. Aan de andere kant: hoe voorkom je dat het op een bunker lijkt? :')

https://www.google.nl/search?q=badkamer ... AQ_AUIBigB

Oh mijn ouders hebben dit ook, in de badkamer en het toilet. Ik vind het zelf erg mooi! Dat onderhoudsvriendelijke vind ik ideaal, en ze hebben een houten tafel waar de wasbak in zit en een licht bad erbij. Nog wat decoratie in een loos hoekje van de badkamer, ik heb echt niet het idee dat het een bunker is! Ze hebben een vrij groot schuin dakraam, maar dat is dan alles. De prijs is wel even een dingetje inderdaad :=

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:44

BloemBloem schreef:

Slechte ervaring mee, kwaliteit viel me vies tegen en als je wel vergelijkbare kwaliteit hebt betaal je net zo veel als in NL. Zijn paar weken terug naar heel veel verschillende keukenboeren in Duitsland (bij Enschede / Oldenzaal de grens over die regio) en Nederland (Twente / Salland) geweest. Uiteindelijk geslaagd bij Wolters (Deventer), zeker een aanrader! Niks geen dwingende verkoop, denken goed mee en echt super en super vriendelijk!

Maar hoe kan het dan dat je ineens zo veel duurder bent na het inmeten?? Want als je gewoon de juiste maten hebt doorgegeven toen de offerte werd gemaakt dan kan het echt niet ineens zo veel duurder zijn.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:22

Jullie gaan de meubels meenemen denk ik, Bloem? Welke kleur word het?

Ik heb eigenlijk een beetje hulp nodig, hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Voor ons nieuwe huis wil ik in de woonkamer naast de openhaard ongeveer vier robuuste houten planken willen ophangen, en in de keuken ook één lange plank.
Een beetje dit idee:
Afbeelding
Afbeelding

Heb al wat gezocht op internet voor wat zaken waar ik dit zou kunnen halen in Zuid-Holland (iets verder weg mag eventueel ook), maar kan niks vinden naar mijn smaak. Als iemand zich verveeld en zin heeft om mij te helpen zoeken, heel graag. O:)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:32

Gewoon een houthandel of zagerij/Schaverij bij jou in de buurt zoeken. Kan mijn man wel vragen of hij iets weet in het westen van het land.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:37

Is dit wat? http://www.houtmerk.nl/
Wij wilden eerst okk stijgerhout vanwege de stoere uitstraling, maar onze timmerman raadde het af omdat het zacht hout is. Nu hebben we eiken hout behandelt met skylt, een 2componenyenlak die super mat is.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:25

Ik ken wel een houtzagerij in Noord-Holland maar dat is misschien te ver? (Vlakbij Alkmaar)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:33

Wat kan je doen tegen galmen?

Ik ben september verhuisd en wegens tijdnood hebben we alleen onze slaapkamer en die van onze zoon opgeknapt. De rest van het huis hebben we alleen onze meubels in gezet.

Gisteren was ik het helemaal zat om te kijken naar de meest vreselijke gordijnen die je kan bedenken. Ik heb alles van de muren getrokken en heb opeens zoveel meer licht! Ik vind het prachtig! Maar...

Nu galmt het dus ik huis. Eigenlijk wil ik geen nieuwe gordijnen ophangen want ik vind dit veel mooier. Ook als we de woonkamer wel gaan opknappen wil ik geen gordijnen meer. Maar die galm wil ik ook niet :+

Iemand tips? Een kleed op de vloer is niet echt een optie met 6 harige honden..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:38

Fee, ja die planken van dat onderste plaatje zijn zeker mooi ! Ik maak het mezelf alleen nog moeilijker, want ik wil zulke planken, maar dan ook een tv meubel in hetzelfde hout erbij .....

Paulina, sorry ik weet alleen dat gordijnen en kleden op de vloer werken tegen galm .... :+ :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:18

MamaMiesje schreef:
Jes schreef:

Dat, en wat BloemBloem zegt - de prijs, is wat mij ook tegen houdt.We hebben een inpandige badkamer, zonder ramen dus.

Iemand anders mooie tips voor onderhoudsvriendelijke (lees: ik doe het liefst niks, maar ja.. :+ ) badkamermuren? Ik vind voor de vloer die tegels die op hout lijken wel héél gaaf, maar goed ik zit er niet perse aan vast.

Wat vind je van plexiglas op de muur?!

Afbeelding

Zelf vind ik steenstrips op de muur erg mooi

Afbeelding

Afbeelding

Of zulke tegels

Afbeelding

Paulina, wat heb je op de muur?? Onze ervaring is dat het met bijvoorbeeld gestuukte muren veel meer galmt dan met behang op de muur.
Planten in huis kunnen ook schelen!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:30

Wauw wat mooi met die stenen <3

Voor echo heeft bij mij echt een kleed geholpen... maar ja dat is al Rot met konijn en kleine hond

Ik heb vandaag eindelijk mijn tafel staan

Afbeelding

Nu zat ik te denken aan mooie grote/hoge donk3r4 vaas op de tafel met bloemen. Wat denken jullie ( enig idee waar ik zo iets vind voor r3delijke prijs

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:42

Het is niet echt bij jou in de buurt :P Maar vorige week nog bij de outlet factory in cruqius geweest en daar hadden ze hele mooie grote donkere vazen (met chineese tekens erop)!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:48

Ja die steentjes...hartstikke mooi...en wie gaat dat allemaal schoonmaken... ? :')
Maar dat plexiglas vind ik ook weer te..eh...zwembadachtig zeg maar :+