Gaat wel goed hier met iedereen. Wij hebben nog maar 1 kijker voor ons huis gehad en was niet helemaal wat bij ons huis paste zeg maar. Het staat nog maar 3-4 weken te koop hoor, maar toch ben ik bang dat we het niet kwijtraken. Ik wil zo graag naar dat andere huis toe wat we op het oog hebben. Maar ja, ik heb niet even een paar ton achter de hand.
tja Symbeami, ik heb helaas hetzelfde probleem.. ook pas 1 kijker.. en dat in ruim anderhalf jaar. t is echt drama we zijn al een ton gezakt, maar dat maakt geen verschil. ik weet het ook niet meer wat we er nog meer aan kunnen doen. succes!!
Voor ons nog 8 dagen voordat we naar de notaris moeten. We hebben al een boel verhuisd naar de garage van het nieuwe huis en gisteren met sinterklaas een soort afscheidfeestje van het oude huis gevierd. De komende dagen worden pakken sneeuw verwacht, dat is wel balen ivm de verhuizing.
Wat jammer dat de verkoopkant nu echt een drama is! Onze makelaars kregen het bijna niet voor elkaar een afspraak te plannen samen. Er waren zo ongelofelijk veel mensen hier in de regio die 'nog even' een huis moesten kopen voor 1 januari. Schijnt een best heftige trend te zijn nu, mensen die kosten wat kost nog voor de 1e dat contract er door willen. Met ook best achterlijke prijzen erbij!
Wij hebben de sleutel in ieder geval! En alles is rond, dus we zijn nu flink aan het klussen (of beter gezegd, we zijn alles nog druk aan het slopen)
Gedeelte bij mijn ouders, meubels en spullen die je zonder huis niet gebruikt bij m'n schoonouders.. en de stalspullen/tuinspullen etc al in de schuur van het nieuwe plekje
Beetje puzzelen.. maar het staat haha.
Je moet er wat voor over hebben om geen dubbele hypotheek in je nek te hebben
amigootje
Geplaatst: 08-12-12 01:03
Vandaag wezen kijken bij huis, leuk ! Even weekend over nadenken, is het eerste huis wat ik bekijk en Zo ie zo voor het eerst dat ik een ga kopen. Dus alles is nieuw en ingewikkeld
Er waren vandaag in elk geval weer gunstige berichten over de hypotheek verstrekking, want nu gaan de veranderingen pas in april in, als ik dat goed begrepen heb.
juval
Geplaatst: 08-12-12 10:34
Symbeami schreef:
Er waren vandaag in elk geval weer gunstige berichten over de hypotheek verstrekking, want nu gaan de veranderingen pas in april in, als ik dat goed begrepen heb.
Hmmm dat gaat héél krap worden. Hypotheekverstrekkers komen om in het werk, en dan moet je dus nog bezichting(en) doen, koopovereenkomst sluiten én een definitieve hypotheek geregeld hebben in 3 weken minus de feestdagen.
Berdien, als ik de nieuwe hypotheek regels goed begrijp, kan er volgend jaar geen stukje aflossingsvrij meer bij een spaarhypotheek? Een spaarhypotheek kan wel, maar moet dan helemaal afgelost worden aan het einde van looptijd?
Mjetterd
Geplaatst: 09-12-12 15:08
Berdien schreef:
Nee hoor, waarom zou dat raar zijn?
Ik heb geen idee , vind het allemaal hartstikke spannend
Eeerrrr nee niet helemaal. De regels gaan dusdanig gelden dat als je een aflossingsvrije hyptheek hebt je die mag houden. Zit je in de bovenste belastingschijf dan zal je HRA stapsgewijs gaan dalen tot de tweede schijf. Het afsluiten van een nieuwe spaarhypotheek in Box 1 is dan niet meer mogelijk, er is uitstel voor bestaande hypotheken die omgezet worden naar een spaar- of levenhypotheek tot 1 april 2013. Een nieuwe spaarhypotheek kan dus ook niet meer, je moet in maximaal 30 jaar ten minste annuitair gaan aflossen. Bestaande rechten blijven wel behouden, dus stel jij hebt al een spaarhypotheek en je gaat een nieuwe woning kopen waarbij je over het meerdere HRA wilt, dan mag je je spaarhypotheek houden maar moet je nieuwe hypotheek ten minste annuitair afgelost worden. Wat je mag houden wordt gebaseerd op wat je op 31-12-12 als eigen woning schuld hebt.
Kortom: je huidige spaarhypotheek mag je houden, maar een nieuwe spaarhypotheek kan niet meer. Wil je naast je huidige spaarhypotheek een nieuw stuk (nieuwe woning, verhoging) dan moet dat gedurende de looptijd minstens annuitair worden afgelost.
Ann
Geplaatst: 09-12-12 15:11
Maar bij een annuïteiten hypotheek zit je toch met tamelijk hoge lasten in de beginperiode. Zo'n hypotheek zal voor veel starters niet op te brengen zijn? Edit: ik lees net Berdien haar reactie.
Nee hoor, bij een annuiteitenhypotheek verschilt je maandlast niet eens zozeer in vergelijking met bijvoorbeeld een bankspaarhypotheek. Jij bedoelt denk ik ene lineaire hypotheek, waarbij de aanvanglasten in het begin inderdaad hoger zijn, maar je wel sneller aflost.