Fun-da deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 23:43

ikke schreef:
Douce schreef:
Ik weet niet of deze al gedeeld is maar ik ben echt verliefd:

https://www.funda.nl/detail/koop/burgh- ... /89133333/

Als ik mijn wensen aan AI zou geven zou dit eruit kunnen komen haha!

Over het huis kun je het hebben, dat is ook een kwestie van smaak maar de lokatie zou ik niet eens overwegen.

Onzin, met een kwartier stappen zit je in het bos. Mijn hele paardenjeugd ligt daar en nog kom ik er een paar x per jaar.
Fantastische stranden en bos, wat wil je nog meer?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 06:33

Ik houd van Zeeuws-Vlaanderen <3. Als het niet zo schreeuwend duur was zonder echte toekomstmogelijkheden, dan had ik er nog gewoond.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 10:11

Prachtig daar he Electra63?
Ik ga helemaal mee met BeFunny.
Ik zou het daar heerlijk vinden van september tot en met april. Heerlijk met de wind door je haren langs het strand en bij zandstraalweer door het bos.
Wanneer ik het geld zou hebben, dan zou ik de zomermaanden ergens willen zijn zonder of met weinig toeristen.
_San87_ schreef:
Ik houd van Zeeuws-Vlaanderen <3. Als het niet zo schreeuwend duur was zonder echte toekomstmogelijkheden, dan had ik er nog gewoond.

Ja, richting Cadzand, ja,
Voor de rest is het hier echt nog geen Wassenaar of Bloemendaal. Maar de prijzen stijgen wel, dat klopt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 10:13

idje schreef:
Prachtig daar he Electra63?
Ik ga helemaal mee met BeFunny.
Ik zou het daar heerlijk vinden van september tot en met april. Heerlijk met de wind door je haren langs het strand en bij zandstraalweer door het bos.
Wanneer ik het geld zou hebben, dan zou ik de zomermaanden ergens willen zijn zonder of met weinig toeristen.
_San87_ schreef:

Ja, richting Cadzand, ja,
Voor de rest is het hier echt nog geen Wassenaar of Bloemendaal. Maar de prijzen stijgen wel, ja.

Ik woonde in Nieuwvliet, in die omgeving (Cadzand, Retranchement, Sluis, Groede) is een huis helaas niet (meer) te betalen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 19:37

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 21:24

Kustzone (Waaronder idd Nieuwvliet) is duur geworden, dat klopt en het wordt ook steeds verder overspoeld door vakantieparken jammergenoeg.
Een tikkeltje oostelijker zijn er nog wel betaalbare huizen te koop maar het strand is dan wel verder weg.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:44

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:47

Wat een uitgewoonde keet :=

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 23:37

nou idd , kluswoning waar minstens 50k in moet :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 03:45

T is denk ik een oud huurhuis? Wel ruim!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 08:07

Ook een huurhuis hoeft er niet zo uit te zien :\

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 08:25

Oef dat ziet eruit zeg.. Maarja, LelijkStad hè? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 09:31

MarjanB schreef:

Precies en gezien de prijs zou die 50k te doen moeten zijn. Nieuwe keuken, nieuwe badkamer en een paar potten witte verf doen al een hoop.....

De vraag is dan of het een leuke buurt is. Dat zou je even uit moeten zoeken maar verder lijkt het in de basis wel ok.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 12:34

ikke schreef:
MarjanB schreef:

Precies en gezien de prijs zou die 50k te doen moeten zijn. Nieuwe keuken, nieuwe badkamer en een paar potten witte verf doen al een hoop.....

De vraag is dan of het een leuke buurt is. Dat zou je even uit moeten zoeken maar verder lijkt het in de basis wel ok.

Met energie label E zou ik eerst kijken naar de kozijnen en isolatie voor je 50k aan een keuken, badkamer en verf uit geeft. Kwa vocht lijkt er hier en daar ook wat doorslag te zitten.
Voordeel van zo opgeleverd krijgen is dat je kwa sloopwerk en afvoer niet heel veel meer hoeft te doen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:20

Dat red je echt nooit met €50k. Elektra zal ook allemaal vervangen moeten worden en als je toch bezig bent zou ik het echt helemaal kaal-kaal trekken, dus ook al het leidingwerk e.d. vervangen. Het ziet er niet onderhouden uit, dus zou ook rekening houden met een nieuwe CV ketel.

Elektra, leidingwerk, CV-ketel, maatregelen voor isolatie, gevel, kozijnen, badkamer, keuken, schilderwerk, enz. Eigenlijk zou je voor de verkoopbaarheid in de toekomst bij de entree nog een apart toilet moeten maken als je toch grootschalig bezig bent. Bij een woning van 143 m² is het gek als er geen apart toilet is.

Mooiste zou zijn als je de garage bij de woning betrekt en dan de hele indeling omgooit. Dan ben je echt waarde aan het vermeerderen.

Ik zou rekenen op minstens een ton incl. onvoorzien (zonder de indeling te wijzigen, incl extra toilet) en dan moet je echt nog heel veel zelf doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 18:05

Ik lees dat er een apart toilet is op de verdieping van de keuken/huiskamer.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 18:19

Waarom de garage opofferen? Dat is een gegarandeerde parkeerplaats in een wijk die vermoedelijk (gezien het bouwjaar) in de openbare ruimte maar 1,3 parkeerplaatsen per huishouden heeft. Los van het feit dat je de fietsen e.d. ook nog ergens moet laten.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 19:23

Brainless schreef:
Ik lees dat er een apart toilet is op de verdieping van de keuken/huiskamer.

Die staat niet op de plattegrond.

@Dorus; de garage offer je op zodat je meer woonoppervlakte krijgt, meer vierkante meters = meer waarde. Je zou dan kunnen overwegen een berging te maken in de (voor)tuin.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:12

Sorry, maar ik zie het voordeel niet. De woning is imo al ruim genoeg. Ik hecht meer waarde aan een garage, zeker in een wijk waar ik vermoed al veel te weinig parkeerplaatsen zijn.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 21:05

Dorus schreef:
Sorry, maar ik zie het voordeel niet. De woning is imo al ruim genoeg. Ik hecht meer waarde aan een garage, zeker in een wijk waar ik vermoed al veel te weinig parkeerplaatsen zijn.

Niet iedereen is zoals jij ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 23:23

mavantos schreef:
Dorus schreef:

Maar de meeste bewoners van drive-in woningen kennelijk wel, gezien die garage zelden bij het huis getrokken wordt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 23:24

In grote steden met betaald parkeren geeft een garage geen recht op vergunning. Als je je garage ombouwt dan blijft dat voor de gemeente gewoon parkeerplaats. In Amsterdam zijn er hele wijken waar bewoners de garage omgebouwd hebben en nu heel Amsterdam betaald parkeren heeft, zijn er een hoop woningen die geen “goedkope” eerste vergunning krijgen. Vaak zijn het woningen die onderdeel zijn van hoogbouw en daarvoor zijn al te weinig plekken. Ik snap Dorus dus wel.
Als ze waar ik nu woon betaald parkeren gaan invoeren dan heeft 70% van de bewoners met een garage ook een probleem.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 23:32

mavantos schreef:
Dorus schreef:

Nou ik geef Dorus gelijk de woning is ruim genoeg een garage zou voor mij meer waarde hebben.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 23:44

Ik hou van onze garage. Zeker in de winter.
Dan rijd ik in de ochtend naar mijn werk en zie de andere arme zielen die die ochtend moesten krabben :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 08:17

Parkeerplaats is goud waard. Ik zou nooit mijn parkeerplaats opofferen voor meer woonruimte. Tenzij ik nog meer plaats had om mijn auto te parkeren.