[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 10:38

Geduld is soms nodig al zou ik niet tot eind van de week wachten maar bv dinsdag even bellen.

Sassy ik krijg zo het idee dat ik kennelijk nog niet mag verhuizen om de een of andere mij nog onbekende reden. Heb me er nu bij neergelegd zo ongeveer. Alleen ex gooit steeds roet in het eten. -O- ga weer door met de tuin met zo min mogelijk geld insteken nog. Dan is die maar vast op orde voor mij of voor verkoop. Daarna ga ik wel schilderen als het buiten te brrr is, slaapkamer gaar behang weghalen. Muurverf heb ik al liggen dat scheelt. Gekregen van iemand dat scheelt weer. En langzaam aan spul uitzoeken van ex dat nog hier staat. Heb nu adres van iemand waar ik of zelf kan verkopen of hij koopt meeste in een keer op. :j

Yltje

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 23:45

Ik kom me hier ook maar ns melden.

Vriendlief en ik hebben serieuze plannen om ons eerste huis samen te gaan kopen. Het huis op t oog staat nog niet in de verkoop maar komt dit binnenkort wel.

Nu is het grootste struikelblok..;

Waar beginnen we in godsnaam?! Uiteraard moet er uberhaupt een bezichtiging komen of het in de smaak valt (zo op wat we hebben gehoord wel) maar hoe of wat daarna, of ervoor, of tijdens het wachten :o?

Moeten we iemand inschakelen om te helpen? Moeten we vooraf al een (tijdelijke ofzo?) hypotheek regelen op de gok van we willen het huis echt, of doe je dat pas na de bezichting enzo.

Ik voel me heel dom en blond maar ik heb geen idee waar ik aan moet denken :=

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 01:05

Om te beginnen zou ik een afspraak maken met een onafhankelijke hypotheekadviseur. Die kan je vertellen hoe het werkt en hoeveel hypotheek jullie kunnen krijgen. Hypotheek vraag je pas aan als je een koopcontract hebt getekend, maar het is wel handig om te weten of je het huis wat je wil kopen kan betalen.

Daarna zou ik contact opnemen met een makelaar als aankoopmakelaar, die kan je helpen met het hele proces van kopen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:24

Ze zijn akkoord met €177500 :)
Ze probeerde toch nog €180.000 te krijgen maar heb gezegd dat ik niet hoger kon gaan :o

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:11

Gefeliciteerd Lieszje!!!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:33

Dankje :)
Wel wat vreemd nog allemaal :')
Was eigenlijk helemaal niet zo actief opzoek en nog heel kort.
Maar is een leuk en praktisch huis voor mij :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:10

Lieszje schreef:
Dankje :)
Wel wat vreemd nog allemaal :')
Was eigenlijk helemaal niet zo actief opzoek en nog heel kort.
Maar is een leuk en praktisch huis voor mij :)

Haha dat had ik ook. Beetje rond aan het kijken, maar niet serieus en opeens een nieuwbouwappartement gekocht :+

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:23

Hier ook hoor, ging bij ons zo razendsnel :=
Wij zijn gisteren nog even wezen kijken om wat dingen op te meten en gelukkig nog steeds helemaal weg van het huis :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:21

Wel bizar ook zo plotseling :')
Moet zeggen dat ik het nog niet zo goed besef allemaal :+

Dat is fijn Anna :D

Ik wil eerdaags nog even met mijn vader gaan kijken..
Ben met bezichtigen samen met mijn moeder geweest.
Wat ik een beetje op internet lees wat ze nakijken met een bouwtechnische keuring kan ik denk net zo goed mijn vader eerst laten kijken of die keuring wel echt nodig is..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 06:58

Gefeliciteerd Lieszje!

Ik ben bang dat wij ondanks nog meer gezeik toch het huis gekocht hebben := :oo

Vind het dood eng :')

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 07:10

Saul schreef:
Gefeliciteerd Lieszje!

Ik ben bang dat wij ondanks nog meer gezeik toch het huis gekocht hebben := :oo

Vind het dood eng :')

Voorzichtig gefeliciteerd dan maar... maar nog meer gezeik... weet niet of ik daar zin in had ondanks het leuke huis maar alles eromheen....

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 07:16

Ze willen ons absoluut niet tegemoet komen met de vraagprijs. De makelaar is super onvriendelijk en ze stellen ons een hoop eisen (ze hebben duidelijk een machtspositie).
We moeten wachten totdat de mensen van hun nieuwe huis een nieuw huis hebben en kunnen er op zijn vroegst pas eind februari in.

Had er zelf ook helemaal geen zin meer in.
Flink koppijn van gehad. Maar van de andere kant. In dat jaar dat we nu aan het kijken zijn is dit het tweede huis pas met een mooie lapje grond waarvan ik denk ja dat is perfect voor mijn pony's.
Het andere huis met de juiste hoeveelheid grond voor onze prijs was in een week weg.

En hier zijn we de eerste. Het huis is mooi (natuurlijk moet er het eea gebeuren) de grond is perfect.

En toch wel belangrijk het is voor ons echt gunstig geprijsd (ondanks alle onkosten waarin ze niet tegemoet willen komen :Y)

De rest van de huizen was allemaal max hypotheek en dat wil ik eigenlijk niet. En minder grond.

Dit is gunstiger geprijsd omdat het een langgevel boerderij is die opgesplitst is in 2 ipv vrij staand. Maar daar kunnen we wel mee leven :)
Laatst bijgewerkt door Saul op 06-10-18 07:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 07:18

Saul nou dan bekijken ze het maar. Ik ben ook eens bij een huis wezen kijken wat mij wel wat leek. Hele week na de bezichtiging toe geleeft en toen we daar aankwamen was het van ja maar de mensen willen er pas oktober 2019 uit want dan wordt hun nieuwe appartement opgeleverd. Dan denk ik ook hallo waarom dan nu al je woning te koop zetten? Plus wat gebeurd er als je een strenge winter krijgt waarin bouwvakkers vorstverlet hebben, juist dan wordt het misschien wel januari 2020. Dan denk ik ook zet dat dan op funda of zeg het in elk geval voor de bezichtiging!

Lieszje van harte gefeliciteerd! Mijn vriend en ik hebben ook net een huis gekocht maar ook ik bevat het nog helemaal niet. Ik denk dat dat pas komt als je de sleutel krijgt. :D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 07:30

Klopt zo dacht ik ook. Maargoed het zijn 4 maanden. Wij zitten nu gehuurd dus geen dubbele lasten. Ja het is zonde van de 4 maanden huur. Maargoed onze huur is de helft van de toekomstige hypotheek.
Dus omdenken en dan kun je nog even 4 maanden fanatiek sparen voor het nieuwe huisje.
Plus kunnen we in het voorjaar klussen ipv tijdens de kerst haha.

We willen er wel op spelen dat het echt uiterlijk die datum wordt. Anders is het van de zotte en duurt het dadelijk nog een jaar.

We hebben er goed over nagedacht en zo iets van. We zetten onze trots op zij en laten zo iets moois niet schieten door een stelletje eikels

We hebben gister akkoord gegeven aan de makelaar. Dus ben benieuwd hoe nu verder.

Iig moest hij onze paspoorten hebben. En daarna? Geen idee :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 07:32

Als je maar niet met je laat spelen, maar volgens mij sta je wel duidelijk op je strepen. Nou ik hoop voor jullie dat het wat gaat worden! :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:50

Februari is op zich nog wel te doen toch?
Het scheelt voor jullie ook wel dat de huur lager is dan de hypotheek straks.
Bij mij lijkt het erop dat ik met de hypotheek goedkoper uit ben :')
Ben benieuwd hoe het bij jullie loopt..
Moet er bij jullie veel aan het huis gedaan worden?

Het begint hier wat door te dringen :')
Zal wel flink wat spullen weg moeten doen omdat ik kleiner ga wonen :P
Waarschijnlijk vind de overdracht eind November plaats.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:53

Iemand die vandaag mee doet met de openhuizendag of huizen gaat bezichtigen :)?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:19

Februari is toch niet gek? We zitten al in oktober, als het je droomhuis is zou ik met alle liefde wat huren voor de tussentijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:21

Februari vind ik ook niet gek? Wij kochten ons huis eind januari en 1 juni konden wij erin.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:22

Ik ook :j

Wij hebben ook heel veel gedoe gehad met ons huis, als we dat van te voren hadden we het niet gedaan. Dus maar goed dat we dat niet wisten, want nu het gedoe lang en breed achter de rug is, wonen we hier heerlijk! Het kan echt wel een goede keuze zijn om het gedoe op de koop toe te nemen, als het huis echt is wat je zoekt.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:26

Jammer dat het zo'n gedoe is Saul, maar ik snap dat je je droomhuis niet laat schieten. Februari is inderdaad te doen, hopelijk lukt het! Mooie tijd om te beginnen.
Wij verhuizen met Sinterklaas, met een dochter van 6, pfff over een onhandige datum gesproken...

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 11:26

Dat is wel lastig Anna..
Misschien iets later of eerder vieren met een briefje van sinterklaas erbij?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 13:03

Ja ik heb Sinterklaas al gevraagd om een week eerder te komen :D

Dochterlief zat er al over in of Sint het nieuwe huis wel kon vinden :+

We vieren het nu in het weekend van 1 december en verhuizen in het weekend van 8 december. Wel zo rustig voor haar want ze vindt het altijd best spannend rond Sinterklaas...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:00

Maar dat heb je toch ook zelf in de hand? Je had ook kunnen zeggen dat je de leveringsdatum later wilde bijvoorbeeld (of eerder).

En 4 maanden is echt niet zo lang hoor, je hebt ook ongeveer 2 maanden nodig om je hypotheek te regelen. En de tijd is zo voorbij ;)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:17

Prairy: je hebt het niet altijd voor het kiezen; bij ons hebben de verkopers een nieuwbouwhuis gekocht en dat was niet op tijd klaar, daardoor is er uitstel aangevraagd en zitten we nu rond sinterklaas. Balen voor ons maar je kunt die mensen ook moeilijk dakloos maken. Bovendien hadden ze het op tijd aangegeven.