Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:43

ok, goed te weten....wij gaan meestal ook gesokt de trap op dus dat scheelt
Hoeveel lagen? of gewoon 1?

Sonja_vR

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:53

Meestal toch wel 2 lagen .
Wij hebben de trap naar zolder nu 1 laag gegeven na het plaatsen(stond al in de grondverf bij het plaatsen)
Maar een tweede is wel nodig

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:55

Nu we het toch over trappen hebben. Hoe doen jullie dat verder dan, want als de trap in de verf zit kan je er niet over heen lopen. Ik heb een klein trappetje van 3 trede's van mijn keuken naar de woonkamer, en die wil ik graag nog schilderen, maar ik heb ook 2 katten en die moeten er natuurlijk niet lekker overheen gaan paraderen ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:36

Tree om tree schilderen en voor een dag de katten opsluiten zodat zij er niet overheen kunnen :P

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:39

Tree om tree: goed idee! Betonverf kan ook voor de trap, daar heb ik vroeger een houten vloer mee geschilderd, redelijk slijtvast.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:31

Tree om tree is leuk, maar daar houden de katten geen rekening mee ;)
Onze schilder had tijdens de uitbouw de vloer al geschuurd en in grondverf gezet en nu zitten we er een paar weken in. Hij begon om 10u met lakken, was rond 11u klaar en om 15u mocht ik er met sokken overheen. Voor de zekerheid nog een uurtje langer gewacht. In de tijd van het schilderen zaten de katten op eigen kamer en toen ik er weer op mocht heb ik ze in reismandjes naar beneden getild. En 's avonds weer omhoog. Volgende dag alles weer zoals normaal :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 00:52

dems75 schreef:
Iemand hier ervaring met het verven van de trap? ik heb begrepen dat je hier het beste een vloerverf voor kunt gebruiken. Ik zoek iets in grijsgroen-achtige tinten....niet te licht

Ja, laagje grondverf en twee lagen lak, hoogglans, dat wel. Was na 5 vijf jaar nog keurig. Liep wel voornamelijk op sokken de trap op.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:50

]
wat een leuk topic blijft dit toch :) kom altijd wel met inspiratie hier vandaan.

Een half jaartje geleden hebben mijn vriend en ik ons nieuwe huis gekocht. Had m toen ook hier gedeeld. Een half jaar vol met spullen kopen en klussen. We hadden zo goed als geen spullen, dus konden helemaal los, haha. Dacht misschien wel leuk om een update te geven :)
Gister ben ik nog naar de kringloop geweest en wat spulletjes voor de eetkamer gekocht. Waar we alleen echt niet uitkomen, is de boekenkast. Wat eerst hemel op aarde leek, lijkt nu een onbegonnen werk. We lezen weinig, dus hebben geen 700 boeken. (Zoveel had de vorige eigenaresse er in staan). Om nou 700 boeken te komen die ik niet ga lezen vind ik ook weer zo iets. Misschien hebben jullie een leuk idee? Out of the box mag ook!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rachel_x op 08-06-16 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:05

bakjes en deurtjes (kopen of maken)?. Net als bij expedit kasten van ikea.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:20

Wilde ik ook zeggen! Je kunt er dan van alles in kwijt en het staat heel netjes! Niet in alle vakken. In de lege vakken kun je dan een leuke accessoire zetten.

bijvoorbeeld bamboo dozen van de Ikea:
http://i.marktplaats.com/00/s/NTQ1WDcyN ... 1/$_85.JPG

http://www.ae-trade-online.com/Bilder/W ... B-2-D1.jpg

http://statics.exclusiveone.com/exone/I ... -large.jpg

Het is alweer even geleden dat ik bij de IKEA was, maar toen hadden ze van die gave 'huiden' bakken! Weet niet of ze die nu nog hebben. Kon er zo gauw geen plaatje van googlen :P

En bijvoorbeeld bij de Xenos heb je 'nepboeken' Paar daarvan staan misschien ook leuk. Kun je ook iets in opbergen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:35

Ik zou zeggen : begin met lezen :D
Tijdschriften, platen, strips,.. aangevuld met kleine bloempotjes met vb een cactusje, een spiegeltje, foto's in een kadertje, ...
Volgens mij is er veel inspiratie te vinden op pinterest! Maar boeken of iets dergelijks horen er toch wel bij... kunnen ook mooie kunstboeken zijn, of boeken met paardenfoto's, mode of andere hobbies? En dan gerangschikt op kleur... aahhh <3

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:53

Gave boekenkast! Ik zou in jouw geval eens kijken op pinterest accounts van rtl woonmagazine en vt wonen. Vooral de eerste doet veel met kasten, accessoires en hoe in te richten (op kleur, op hoogte boeken) zodat t niet rommelig wordt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:08

Prachtig huisje, heel sfeervol. En wat een heerlijk boekenhoekje! Ik zou hem vullen met boeken, planten, foto's, souveniertjes etc. Ze hoeven ook niet vol te staan, dat maakt het wat benauwd denk ik.

Gave leunstoel erbij, leuk kleedje en klaar <3

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:31

Inderdaad de boeken in kleine groepjes bij elkaar sorteren. Onderin een paar mooie manden / opbergdozen. Dan foto's, dierbare spulletjes, accessoires (groot en klein), planten en misschien kan je op sommige plekken een lampje kwijt om iets uit te lichten? :-)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:09

Ik kom hier ook sinds hele lange tijd een zoete inval doen. Wij hebben onlangs een boerderij gekocht en zijn dus ook druk aan het brainstormen over het interieur, dus even hier een stipje :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:17

Ik zou kijken of je niet een paar deurtjes of lades kan maken voor de onderste twee lagen.
Een paar mandjes en bijvoorbeeld van die tijdschrift mappen. Ook zou ik de boeken meer bijelkaar zetten en wel een vak echt opvullen met boeken. Denk dat het een rustiger beeld geeft.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:03

Mooi huis, Rachel! Kan je niet helpen met de boekenkast.

Hier vandaag geslaagd voor eetkamerstoelen
Afbeelding

En lampen voor boven de eettafel. We hebben er twee gekozen van een maatje groter volgens mij en ze worden dan betongrijs gespoten met een zwarte ketting.
Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:20

Heel mooi Fee!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 05:26

oh wat een leuk huis! heel knus! JAloers op boekenhoek! Indd...boekjes in groepjes bij elkaar, hier een daar een mandje erin voor de rust, misschien voor de leuk een oud laddertje ertegenaan. Verder kun je een of twee plaids netjes opgevouwen neerleggen en eventueel wat fotolijstjes. Ik zou daar dus een heerlijke leesstoel neerzetten met een mooie lamp erbij. Heerlijk teruggetrokken lezen!

Wat een gave lampen Fee!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:11

Goedemorgen :) Is er hier iemand toevallig die een steigerhouten badmeubel heeft :) ?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:38

Meelezer meld zich ;-)

Een steigerhouten badmeubel heb ik gehad in mijn vorig huis. Er zat zo'n leuke kom op als wastafel.
Wat wil je erover weten?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:45

Popke schreef:
Meelezer meld zich ;-)

Een steigerhouten badmeubel heb ik gehad in mijn vorig huis. Er zat zo'n leuke kom op als wastafel.
Wat wil je erover weten?

Dat wil ik dus graag in ons nieuwe huis *\o/* , maar .... ik neem aan dat je het meubel moet impregneren? Gaat het erg werken?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:31

Hier ook een ervaringsdeskundige met steigerhouten badkamermeubels! Ik kan je (straks, ben nu ah werk) wel een heel verhaal typen als je wilt.....

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:55

miezelke schreef:
Hier ook een ervaringsdeskundige met steigerhouten badkamermeubels! Ik kan je (straks, ben nu ah werk) wel een heel verhaal typen als je wilt.....

Ow .... dit klinkt niet positief :+ -O- , maar graag, fijn :)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:14

Mijn man maakt ze zelf en maakt ze dan van al gedroogd hout wat ook echt al een tijd op kamertemperatuur ligt. Bij ons waren er geen problemen met het werken. Was ook niet extra behandeld hout...