Hier zijn we ook druk met het pakken van de verhuisdozen. Bij ons staan ze allemaal op de overloop. We hebben nu maar een klein huisje dus we hoeven niet echt veel spullen in te pakken.
Afgelopen donderdag is mijn hele klas getrakteerd op taart. De vader van een meisje uit mijn klas werkt bij de hypotheker en hij heeft ons geholpen met een hypotheek. De kids waren helemaal blij... ze vroegen zelfs wanneer ik weer een huis ging kopen hahah!
Wij wel! Morgen komt de opzichter van de huurstichting bekijken of we nog dingen weer moeten aanpassen en ik kreeg vandaag telefoon van degene aan wie het huis nu is toegewezen. Ze wil deze week graag komen kijken. Verder heb ik vandaag heel wat schoongemaakt in ons nieuwe huis. We hebben geluk dat het huis al leeg staat en dat de oude eigenaar ons alvast een achterdeur-sleutel heeft gegeven om al dozen daar neert te kunnen zetten. Zaterdag wordt onze garage opgehaald (die is verkocht), dus dan hebben we een open-tuin, maar goed, tis maar voor 2 weekjes!
Wel fijn dat jullie de sleutel al hebben! Dan kun je al wat oververhuizen! Hier staan alle doze overal wat een bende! Maar nog 2 weken en dan krijgen we de sleutel! Wanneer krijgen jullie officieel de sleutel?
Hahah mijn huis wordt ook steeds ongezelliger. Mijn vriend heeft een bed gemaakt, die moet alleen nog geschilderd worden. Ik ben bezig met wat leuke schilderijen maken. Voor de rest moet er nog wel het een en ander ingepakt worden blegh helemaal geen zin meer in., maar nog twee weken en dan gaat het grote feest beginnen!
Ik heb vandaag weer 4 dozen ingepakt. De huur opgezegd en de Eneco geregeld. Maar ben hartstikke grieperig, dus veel meer doe ik niet. Dinsdag komen ze al van de woning corporatie kijken voor de eerste inspectie.
Kreeg een mail vanavond om 19:40 uur, onze hypotheek is ook rond!! Nu kunnen we écht blij zijn en gaan verheugen. Nu eerst alle verzekeringen, elektriciteit, huur opzeggen etc. regelen.
Lizzle wat goed! Dan is het helemaal echt hè. .. spannend hoor!
Caballo77
Geplaatst: 30-11-12 10:46
Zo te lezen zijn je allemaal druk in de weer met hypotheken, koopovereenkomsten, spullen inpakken en wat al niet meer. Super !
Zelf ben ik ook druk bezig met de hele papierwinkel. Maandag heb ik een concept van de koopovereenkomst ontvangen en gisteren antwoord gekregen op mijn vragen en meer info over de VvE. Notulen en zo ontvangen en dat ziet er allemaal prima uit. Echt een actieve VvE! Wel nog een puntje waar de makelaar mee bezig is. Je mag alleen huisdieren houden na toestemming van het bestuur. De makelaar voorziet geen problemen maar gaat zorgen voor een schriftelijke toestemming. Ik heb mijn hondje al elf jaar en zij moet natuurlijk mee verhuizen! Hypotheekofferte is binnen; vanmiddag heb ik een afspraak met de hypotheekadviseur. Notaris is uitgezocht. Taxateur heeft gisteren de taxatie uitgevoerd.
Ik ben nog niet bezig met pakken. De verkopers hebben inmiddels een ander huis gevonden en kunnen daar 1 maart 2013 in. Sleuteloverdracht is dus pas volgend jaar maart. Op zich geen probleem; kan ik nog even sparen en op mijn gemak naar spullen zoeken. Wil wel vragen of ik een keer langs mag komen om alvast de gordijnen en zo op te meten. Straks nog even informeren bij de notaris en de hypotheekadviseur hoe alles nu gaat lopen met de hypotheek en de sleuteloverdracht. Dat snap ik nog niet zo goed .
nou, gister weer een middag in het oude huis geweest. ze kwamen de glasvezel aansluiten.. heb ik zelf niets meer aan, maar wie weet is dat toch een doorslaggevend puntje voor de kopers ... t was er koud, en saai.. niet leuk meer. ik heb me wel nuttig gemaakt, kastjes uitgesopt, vloer gedweild, gras gemaaid.... verder is het dramatisch.. we horen helemaal niets van de makelaar.. geen kijkers niets.. ik weet ook niet meer wat ik er verder aan kan doen. kreeg wel een optie voor een advertorial op de plaatselijke website met facebook en linkedin connecties.. kost 90,-.. misschien heeft het zin.
Ik heb gisteren tegen mijn vriend gezegd dat ik voor de kerst al voor de eerste keer in ons nieuwe huisje wil slapen. Theoretisch gezien is dat mogelijk. We krijgen de 17e de sleutel, dus hebben dan een week.
Wij zijn vandaag even bij ons huisje wezen kijken. En we krijgen de sleutel al 1 week eerder. De eigenaar gaat er volgend weekend al uit en wil liever niet dat het huis een week leeg staat, vandaar dat we de sleutel al wat eerder krijgen. Nu gaat het toch allemaal wel erg snel.....
Roosjes, wat leuk zeg dat je de sleutel al eerder krijgt! Maar heb je dan ook eerder een afspraak bij de notaris?
Hier staan dus ook al wat dozen ingepakt. Ik heb donderdag de huur opgezegd (per 14 januari) en de Eneco en verzekeringen zijn ook al geregeld. Van Eneco hebben we ook al een papier in de brievenbus gekregen voor de 'warmte' van het nieuwe huis, dus nu even in de gaten houden dat we die ook krijgen van de elecktriciteit (daar had ik namelijk wel om gevraagd om beide al aan te sluiten daar per 17 december) soms heb ik het idee dat ik qua inpakken nog veel te weinig gedaan heb, maar dan denk ik weer hoever had ik anders willen zijn?
nou, ik ga toch maar eens informeren hoe dat zit met vergunningen en toestemming etc om mn huis toch evt maar te gaan verhuren. ik ben benieuwd.
amigootje
Geplaatst: 05-12-12 12:53
Mag ik me ook melden
Hier ook op zoek naar huisje
Aanstaande vrijdag ga ik de eerste bezichtigen.
Van de week bij de hypotheek adviseur geweest. Wat een ingewikkeld verhaal zeg. Gelukkig heb ik een hele lieve zwager met verstand van zaken die overal mee naar toe gaat