Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pinacolada schreef:Weten jullie hoe dat zit met bijvoorbeeld de Lidl aanbiedingen? In de folder staan aanbiedingen vanaf maandag, maar bijvoorbeeld ook aanbiedingen vanaf donderdag. Zijn die aanbiedingen vanaf maandag dan bijvoorbeeld op vrijdag nog geldig?
purny schreef:Vakantie is geboekt! 15 daagse rondreis door Marokko.
Ik ben zo benieuwd naar het land, de cultuur en de mensen
Faelynn schreef:purny schreef:Vakantie is geboekt! 15 daagse rondreis door Marokko.
Ik ben zo benieuwd naar het land, de cultuur en de mensen
Gaaf purny!
Ik heb zelf ook zitten kijken om deze reis te doen via Shoestring Ik twijfel alleen over het reizen met een groep, ben gewend om alleen te gaan, maar voor Marokko vind ik dat niet verstandig (ben en klein blond meisje haha)
Wanneer ga je?
Dat vind ik een beetje een nadeel van een vaste baan hebben zometeen, heb maar een minimaal aantal vakantie dagen, en wil eind dit jaar graag naar Costa rica, dus dan ga ik al 4 weken kwijt zijn en in maart staat een kleine trip Londen gepland, dus dan zijn de vakantie dagen op.
De praktijk waar ik voor ga werken sluit ook af en toe en dat kost ook vakantie dagen, dus ben nog even benieuwd hoe dat gaat uitpakken, want wil niet verplicht 2 weken vrij hebben in de zomer vakantie bijvoorbeeld terwijl ik dan nergens heen ga maar t wel van m’n uren af gaat.. Kies liever zelf wanneer ik vrij neem of op reis ga. Begreep dat t wel allemaal in overleg kon, maar ik gok zo dat hun de praktijk liever een paar weken sluiten in de zomervakantie of met kerst, dan ergens willekeurig in November ofzo (wat mijn voorkeur zou hebben)
Nouja ik ga t wel zien, zijn fijne mensen dus er valt vast ergens iets te regelen, desnoods dan onbetaald verlof oid. Of m’n over uren tijd voor tijd, want ik zal wel wat overuren gaan maken gezien de kleinschaligheid van de praktijk, dat vind ik ook niet erg.
Varekaj schreef:Tijd voor tijd vind ik persoonlijk bijzonder handig. Moet je een keertje wat eerder weg of wat later beginnen, half dagje vrij voor iets, extra dagje vrij tussendoor, paard wat naar de DA moet of de smid komt, dan heb ik daar altijd overuren voor opgenomen. Ben je vrij maar kost het je niets. Laat je de uren uitbetalen, dan is in BE de belastingdienst met minimaal 50% ervan aan de haal. Dan liever een volledige vrije dag die gewoon doorbetaald wordt.
Is er geen optie dat je die vakantieperiodes meer uren oppakt bij je andere job? Of tijdelijk wat erbij gaat doen, zoals oppas aan huis, uitlaatdienst of dergelijke? Of een project in het buitenland zoals je onlangs deed?
PSvanLot schreef:In het onderwijs is er weinig te kiezen. 12 weken vaste vakantie en Pasen, Pinksteren, Hemelvaart, suikerfeest etc.
Bij mij op school zijn ze niet zo moeilijk, heb je een dag of twee nodig buiten de vakantie dan is dat ook vaak mogelijk.
Varekaj schreef:En als je dan die overuren kan laten tellen voor de sluitingsperiodes?
Zo werkt mijn vriend 40u/week in praktijk en op papier "maar" 38u/week. De 8u/maand overuren tellen ze samen en worden adv-dagen (arbeidsduurvermindering). De werkgever plant die in om brugdagen te kunnen sluiten. 21 juli is onze nationale feestdag. Valt die bijvoorbeeld op een donderdag, dan sluit het bedrijf ook op vrijdag en die dag is dan een adv-dag. Iedereen is thuis maar het kost ze geen vakantie.
Dan ben je alsnog (deels) die periode wel vrij maar behoudt je wel gewoon je loon.
Varekaj schreef:Voor de mensen met een laptop, even graag hulp.
Ik probeer me te oriënteren maar word beetje gek van het aanbod.
Ik zoek een laptop van middelmaat formaat die vlot en fijn is voor tekstverwerking, maar ook goed beeld etc voor sociale media, foto's en eventueel filmpjes. Onze huidige gsm's zijn android maar vriend heeft een iphone als werktelefoon die ik op termijn mss overneem. Verder niks van Apple in huis eigenlijk.
Iemand tips?