Als ik dit topic zo lees en de nieuwsberichten zie heb ik zo’n mazzel gehad… op gunning - en een best bod - heb ik een eengezinswoning gekocht in m’n eentje, als ondernemer. De hypotheek was al ietwat lastig en er waren zoveel kijkers!
Er moest nog wel het een en ander aan gebeuren maar inmiddels woon ik er 4 maanden en is het volledig naar mijn wens. Heerlijk! Omdat ik niet alle tijd van de wereld heb klussen we - familie en vrienden, thank god - stapsgewijs.
Wel schrijnend, want ik heb vriendinnen die gewoon geen fatsoenlijke hypotheek krijgen, in hun eentje zijn en daarom pietluttig klein wonen (met een fatsoenlijk inkomen!), enorme huren betalen en niet blij zijn thuis…
Van de week komt het huis van mijn oma te koop. Volledig gerenoveerde woning in Den Haag. Wel klein, het is meer een appartement op de begane grond. Dus wel met tuin, leuke wijk. Hij is al 40 jaar in bezit van familie dus ben enorm benieuwd waar die voor weggaat.
Zo stom he.. het interesseert helemaal niemand dat je krom ligt van de huur betalen. En een veel lagere maandlast van een hypotheek, nee dat is levensgevaarlijk. Voer gewoon in: x jaar huur y = hypotheek van maximaal y mogelijk ofzoiets.
Yes het is gelukt. We hebben de woning in Leggeloo gekocht!
Van harte gefeliciteerd! Weet je al wanneer de overdracht ongeveer is?
Het huis per 15 december. De schuur en het land mg per direct. Dat is fijn want dan hoef ik alle zooi uit de schuur niet eerst in de opslag te brengen. En alvast beginnen met de afrastering ed.