Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:16

Leuk idee! Ik volg dit topic al een tijdje en heb al leuke ideeen opgedaan. Ik ben nu al super blij met jullie hulp! Dankjulliewel :)

Omdat de makelaar gezegd had dat een likje verf niet veel zou uitmaken heb ik gewoon erge twijfel gekregen. Plus dat je het liefst geld 'bespaart' voor je nieuwe huis. Maar de gekochte meubels kun je ook weer verkopen of hergebruiken.

Ik ga aan de slag met de gegeven tips! Wat goedkope meubels scoren die er toch leuk uitzien (en wat leuker bij elkaar past :') ) en het iets huiselijker/leefbaarder laten tonen.
Hopelijk heeft het resultaat.

Heb net de stenen muur om de moederhaard wit geschilderd (was ook n beetje gelig, maar we gaan deze er denk ik niet uit slopen) en ga zo naar de Gamma om schuurspullen en een schuurmachine halen om de plinten +?deurposten en dergelijke onder handen te nemen. Hopelijk is dat voor weggelegd voor mij :=
De bank heb ik ook al in de eetkamer gezet zodat die vd week naar de stort kan :Y)

Ceetje_bokt

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:16

Heb je aan de makelaar gevraagd wat de indruk is van kijkers? Dat is vaak waardevolle informatie en dan kan je altijd besluiten of je er nog geld in wil stoppen of niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:23

Ik denk dat je het appartement zo onderhoudsarm mogelijk moet maken.
Dingen als plafond witten, deurposten, kozijnen, trappen, Kitranden vervangen etc.. Als die er goed uit zien dan is dat een pluspunt.

Vraagje voor de anderen: is de krijtverf van de gamma of welke bouwmarkten dan ook, net zo simpel als de Annie sloan?
Ontvetten en schilderen, dat zoek ik!
Ik zoek ook licht grijs. Bij Annie sloan komt dan de paris in de buurt denk ik, duck egg is een leuk plan b. Maar wel zeer afwijkend van licht grijs.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:25

Ik kan ook echt moeilijk door meubels heen kijken. Dan knap ik er al op af door de foto's op funda.

Ik zou idd lekker je geld grotendeels bewaren voor je nieuwe huis en dus nu geen nieuwe meubels kopen. Maar ze verven zodat ze allemaal wel in 1 lijn zijn. Oogt al een stuk strakker.
Een muurtje verven kan denk ik nooit kwaad. Uiteindelijk pas je dan wel behoorlijk wat aan waardoor t een geheel anders wordt.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:27

Hannanas schreef:
Ik denk dat je het appartement zo onderhoudsarm mogelijk moet maken.
Dingen als plafond witten, deurposten, kozijnen, trappen, Kitranden vervangen etc.. Als die er goed uit zien dan is dat een pluspunt.

Vraagje voor de anderen: is de krijtverf van de gamma of welke bouwmarkten dan ook, net zo simpel als de Annie sloan?
Ontvetten en schilderen, dat zoek ik!
Ik zoek ook licht grijs. Bij Annie sloan komt dan de paris in de buurt denk ik, duck egg is een leuk plan b. Maar wel zeer afwijkend van licht grijs.

Hier iemand in t topic die ook met andere dan annie sloan heeft gewerkt. Zag er mooi uit, maar was vooraf volgens mij wel eerst geschuurd.

Ik heb net gister de kleurenkaart van Annie Sloan ontvangen. Heb jij die ook besteld?
Ik ben blij dat ik t gedaan heb, wilde ook voor de lichte grijs gaan, maar die mismatched enorm met onze muurkleur. Wij gaan nu voor de graphite voor het ombouwsel van de keuken.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:29

Ik heb die van gamma gebruikt! Moest hem wel even licht opschuren dat de laklaag eraf was maar daarna good to go. Ik vind hem erg fijn iig :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:34

Ik zou graag foto's van m'n interieur posten *\o/*. Helaas zit ik nog midden in een verbouwing, dus geen representatief beeld ;(.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:59

Ik kan bijna foto's posten Zijn de laatste dingeb aan het ophangen en moeten nog wachteb op 2 canvassen. Oh en de nieuwe bank, hocker en eetkamerstoelen moeten nog komen
Had die besteld, alleen dat bedrijf heeft de afdruk horizontaal gemaakt ipv verticaal... Dus die komen dan nog.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:09

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn slaapkamer zoals hij nu is (inclusief gedicht gat in de muur van toen de sloop van het buurhuis gigantisch mis ging :'( ).

Uiteraard gaat dit allemaal hersteld worden. De behangborden staan normaal ook achter mijn bed tegen de muur meer verdeeld over de gehele muur. Op de grond ligt een koeienhuid (zwart, donkerbruin, roodbruin en wit gekleurd), op de muren zit nu ral 9010, wanneer de kapotte muur volledig gefixt is, worden de muren geschilderd in de kleur Aged cotton van Mia Colore (kalkverf in een warme wittint).

Nu de vraag, ga ik één van de muren een andere kleur geven, of ga ik dat niet doen :9. Zelf neig ik naar niet, omdat ik immers de behangborden al heb, welke ik sowieso niet weg ga doen, het behang dat erop zit komt uit de jaren 50 :).

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:30

Ik moest meteen denken: héél zacht mosgroen :j

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 05-06-16 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:51

Grappig, ik had precies dezelfde gedachte!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:58

MamaMiesje schreef:
Ik moest meteen denken: héél zacht mosgroen :j

[ [url=m/gQTC4C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DIDDH3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een soortgelijke kleur komt in mijn woonkamer, een tintje donkerder. Dus ik weet niet of ik dat voor de slaapkamer een geschikte optie vind... Het is wel een mooie kleur, dus ga t zeker onthouden :).

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:23

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:33

Die olive Verde is prachtig, zoiets had ik in gedachten voor de keuken maar is een soort grijsgroenblauw geworden. Deze kleur is vroeger veel gebruikt. In het huis waar ik ben geboren (18e eeuw) kwam hij voor. Of in elk geval in de buurt)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:50

Oh leuk idee Mamamiesje. Ik zal eens wat foto's maken van mijn appartement, eens zien of jullie nog tips en trucs hebben...

Oh en vraagje, is er ook een spierwitte krijtverf? Bij de kwantum hebben ze alleen gebroken wit, en dat staat niet met de rest van mijn huis, daar is alles spierwit.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:29

Hoe werken jullie tv kabels en dergelijke weg?

Ik heb de bank inmiddels weggehaald en ik ben nu aan het kijken voor nieuwe meubels. Ik wil het toekomstige tv meubel recht tegenover de bank zetten. Maar in die hoek zit het glasvezel kastje en dergelijke (rechts vd tv op onderstaande foto)
Wat hebben jullie daarmee gedaan of wat zouden jullie ermee doen? Een plant oid voor zetten? (Let niet op de zooi :+)

Afbeelding

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:18

Achter de plinten :j

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:25

Mijn stiefbroer had zo'n witte vierkante kabelgoot bovenop de plint gelegd tegen de muur aan en daar de snoeren in verwerkt. Achter de plinten paste niet. Je zag 'm niet zitten. Zag er super strak uit.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:17

Dr hangt ook echt n kastje tegen de muur. Die kun je helaas niet weg werken :( maar zo'n kabelgootje zou ik misschien nog kunnen proberen voor de kabels!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:39

Lange gordijnen ophangen? En dan dezelfde in de eetkamer hangen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:18

Ik zou er ook idd gewoon een plant voor zetten, eventueel op een blok ofzo.

Ik vindt de verkoop foto's er heel goed uit zien, alleen de woonkamer inderdaad wat vol. En jammer dat er iets voor de raam hangt. Ik zou alleen voor de foto de woonkamer even leeg ruimen. Hoge lamp weg en bank. Misschien een schilderij minder en dan een foto maken.

Vervolgens kan je het zelf aanpassen aan hoe je het mooi vindt of er nog even wil wonen :)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:22

Iemand hier ervaring met het verven van de trap? ik heb begrepen dat je hier het beste een vloerverf voor kunt gebruiken. Ik zoek iets in grijsgroen-achtige tinten....niet te licht

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:26

Wij hebben 4 jaar terug gewoon de trap geschuurd die al in de grondverf stond en daarna lakverf gehaald.

Nu in t nieuwe huis hebben we hem later schilderen en kregen we de tip om een maand lang op sokken over de trap te gaan voor behoud vd trap.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:42

Toto nu toe iedere trap gewoon in de houtbak geZet en dat werkt prima

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:40

Grrr...autocorrect, houtlak dus