Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:17

Voor de (na)zomer hebben we al in augustus geboekt, camper weer voor 4 weken gehuurd. Alleen willen we het voorjaar ook even ertussen uit, vorig jaar ook met een camper gedaan maar mijn man wil nu een keer een huisje en vanuit daar met de auto op pad.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:20

Waar huren jullie die camper? Ik had ook zitten kijken maar ze vragen per nacht meer (soms bijna het dubbele) als wat ik voor mijn villa met zwembad op Curaçao vraag :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:22

Heel tof al die geplande reizen!

Ik ga dit jaar wekelijks bijhouden wat we uitgeven, want volgens mij zitten er nog wat tochtkieren in het budget. Als ik alleen naar de vaste lasten + boodschappen kijk moet er nog genoeg zijn om te sparen maar valt toch tegen elke maand.

Week 1 was alvast duur, 550 euro aan extra kosten waarvan 180 voor de boodschappen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:26

Wij huren de camper altijd bij Oortgiese, iets verder weg maar nieuwe campers waar de hond ook mee mag. We hebben ook altijd de meest luxe, https://www.oortgiese-campers.nl/camper ... -personen/. Hebben al vaak een camper gehuurd maar een Adria staat bij ons bovenaan, dit is de enige Adria daar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:28

Wat gaaf dat de reis naar Estland door gaat, en wat lief dat je ouders een reisje naar Disney kado doen!

Alja, dat is een mooie prijs inderdaad, heerlijk zeg, zo'n weekje Veluwe!

Wij zijn al járen niet meer in een huisje/hotel op vakantie gegaan. Laatste keer was ergens in 2014 ofzo :+ Daarna alleen nog met onze eigen bootjes.
Afgelopen jaar hebben we helemaal geen vakantie gehad, ik had het te druk met mijn werk helaas.. Dit jaar is het plan om in April een aantal weekjes met de boot weg te gaan, dus ik hoop op goed weer in April :D

Vorige week is mijn hond geopereerd aan twee melkkliertumoren, dus dat was ook niet zo'n leuke afsluiter van de kerstvakantie. Gelukkig allemaal redelijk goed gegaan.. En ik slaap sinds vorige week al op de bank om haar niet alleen te laten :+
Maar *kaching*, €900 foetsie :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:37

Neonlight schreef:
Wij huren de camper altijd bij Oortgiese, iets verder weg maar nieuwe campers waar de hond ook mee mag. We hebben ook altijd de meest luxe, https://www.oortgiese-campers.nl/camper ... -personen/. Hebben al vaak een camper gehuurd maar een Adria staat bij ons bovenaan, dit is de enige Adria daar.

Dat zou ik ook nog een keer willen met de kinderen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:00

Je hebt ook van die platforms, boony en nog eentje waar je campers van particulieren kunt huren.

PSvan Lot, leuk dat je reis doorgaat.

Alja, mooi koopje !

Ik ga eind januari naar de Dominicaanse Republiek en cruisen en in mei 12 dagen naar Griekenland. Ik zat gisteren thee te drinken bij mijn zus en voor ik het wist had ze geboekt :wow: Nog wel even bedenktijd om vrij te vragen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:20

Campers van particulieren is vaak goedkoper, maar ook vaak oudere campers en mocht er iets aan de hand zijn is de kans op ellende met oplossen alleen maar groter.
Bij Oortgiese is bijvoorbeeld de FIAT service van toepassing mocht je met stukken staan, omdat dit in de 2 jaar fabrieksgarantie zit. Mocht er schade zijn, bedrijf heeft zelf ook een goede verzekering en kan zelf repareren en makkelijker zelf bestellen. Uiteindelijk is dat ook goedkoper.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:23

Ik had volgens mij op boony gekeken, maar vond dat niet bepaald goedkoop. Voor een beetje standaard (echte, geen bus) camper betaalde je in juni zo 175 euro per nacht.

Het is dat ik niks meer met verhuren te maken wil hebben, maar anders zou ik een camper kopen met de opbrengst van de verkoop van ons huis op Curaçao :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:50

Ik wil niet meer op vakantie, dan moet ik mijn paarden aan huis alleen achter laten en ik kan dat niet uit handen geven :=.

Wel lekker goedkoop, geen vakantie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:22

Uit eten gaan en vakantie, dat is het enige waar wij wel grote(re) bedragen voor willen uitgeven. Op voorwaarde dat het wel écht de moeite waard is en dan nog zoeken we wel de beste verhouding prijs/belevenis. Voor onze reis in december hadden we 10 dagen of 12 dagen, en de langere reis was iets van €500 goedkoper. Maar je zit dan met een grotere groep en een hoop activiteiten zaten er enkel bij als optie, terwijl ze bij de andere allemaal standaard zijn voorzien. Als je hetzelfde programma zou willen, zou de langere reis dan alsnog een stuk duurder uitdraaien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:19

Ik heb iets anders in gedachten. En ga morgen boeken.
Ik heb waarschijnlijk mijn nieuwe bestek verkocht. Koper wil alleen dat ik het via DHL verstuur. Nu heb ik dat never nooit niet gedaan. Dus weet iemand hoe dit werkt?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:23

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:27

Je kunt online het pakket aanmelden, via hun site. Dan kun je vragen om een code dat ze bij het pakket punt de code voor je scannen.

Je hebt hun adres en emailadres nodig.

Als je het via Marktplaats verkocht hebt, dan kun je nu ook aangeven bij het sturen van het betaalverzoek via Marktplaats dat je het via DHL wil versturen. Dan wordt het adres etc automatisch ingevuld en jij krijgt het geld (moet je wel even je bankrekening invullen bij marktplaats)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:29

70 euro verdiend in 1 avondje :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:29

Altijd fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:22

Mooi verdiend purny :D

Ik heb nog een zooi materiaal van de paarden waar ik graag vanaf wil maar tweedehands is altijd zo'n gedoe. Nu wordt er ergens een giga tweedehandsbeurs georganiseerd waar ik wel heen wil maar dan ben ik sowieso al €40 aan diesel kwijt. De kans dat ik dat eruit haal is al niet top, al kan ik dan ook gelijk 2 zadels wegbrengen voor verkoop op commissie...

In de buurt is er nog zo een beurs maar je opbrengst krijg je uitgekeerd in waardebonnen van de organiserende winkel en die zijn maar 6 maanden geldig. Ook geen optie dus, ik ga nooit bij die winkel shoppen :+

Vandaag testen doen voor nieuwe job en brainstormen voor bijberoep. Ga beginnen als eenmanszaak maar denk wel na over een bedrijfsnaam en logo voor social media etc. Dat is nog verdomd lastig.
Kan van een vriendin een verplaatsbare/opvouwbare massagetafel overnemen alvast :D Dan is het enkel nog een fijne massagestoel vinden.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:21

Een vriendin is vormgever en kan je goedkoop aan een logo helpen, mocht je er hulp bij willen hebben!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:39

Ik bedacht me gister dat ik ook nog borden van de AH actie in de kast heb staan. Deze ga ik ook gewoon op Marktplaats zetten. Er zijn er vast wel een aantal gebroken durende corona pandemie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:25

Ken ook 2 grafisch vormgevers die me daarmee vast wel willen helpen :P Nadeel is dat ik echt op aardig wat verschillende domeinen ga inzetten qua bijberoep.

De testen kan ik nog steeds niet voor inloggen, dus maar weer mailtje gestuurd.

Wie deed hier ook alweer die transcriptie? Heb er wat over zitten opzoeken en is absoluut iets wat in mijn mogelijkheden zit! Ik doe nu immers al soortgelijk werk voor artsen (verslagen typen). Geraak er alleen niet goed uit wijs om aan te melden bij een bedrijf of organisatie. Is happyscribe betrouwbaar bijvoorbeeld?

Vanmiddag even naar paard en dan erna of vanavond kijken om alvast een laptop met software en eventueel printer aan te schaffen. Vanochtend ook een sollicitatie er weer uit gestuurd.

Heb echt een positieve vibe te pakken, want wil ook het lopen weer oppakken hierna :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:32

Ik doe het nog niet maar zodra ik terug ben van Curaçao ga ik me daarin verdiepen. Ik heb me wel al bij rev.com aangemeld, duurt een paar weken voor je weet of je binnen bent of niet. Ik weet het dus nog niet.

Als jij nog andere sites hebt, zie ik ze graag :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:34

Doei sparen :+
Ik kan m’n laatste fok product terug kopen en ik ga het doen geloof ik… mits ik stalling kan vinden inde buurt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:34

Ook een mooie reden om je spaargeld aan uit te geven!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:37

Tancreda4 schreef:
Ook een mooie reden om je spaargeld aan uit te geven!

Ja vind ik ook!

We hebben de pony’s aan huis maar helaas ingericht op pony’s dus een paard erbij is niet heel handig…

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:56

Weten jullie hoe dat zit met bijvoorbeeld de Lidl aanbiedingen? In de folder staan aanbiedingen vanaf maandag, maar bijvoorbeeld ook aanbiedingen vanaf donderdag. Zijn die aanbiedingen vanaf maandag dan bijvoorbeeld op vrijdag nog geldig?