Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:04

Leuk huis in Dwingeloo
Succes

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:14

Erg leuk huis inderdaad. Ik durf nu ons nieuwe huisje ook wel hier neer te zetten. Ik zal zo even wat linkjes opzoeken. Zal ik ook het ontwerp van onze nieuwe keuken hier delen? Of is dat te oftopic.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:34

pillow schreef:
MarjanB schreef:
@pillow succes! Waarom eigenlijk al zo vroeg een bod gedaan? Je hoort toch regelmatig dat makelaars het gebruiken om andere mensen nog hoger te laten bieden.

Vroeg? dag van te voren. Kijk als je niemand meer vertrouwd kun je beter helemaal ophouden.
Urona 447 Als je elk een eigen zitkamer hebt kun je dat toch geen dubbele bewoning noemen.

Dan heb ik niks gezegd :) onze makelaar adviseerde ons om niet te vroeg te bieden Max half uur voor sluiting.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:35

Loei schreef:
Erg leuk huis inderdaad. Ik durf nu ons nieuwe huisje ook wel hier neer te zetten. Ik zal zo even wat linkjes opzoeken. Zal ik ook het ontwerp van onze nieuwe keuken hier delen? Of is dat te oftopic.

Ja heel leuk!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:39

MarjanB: had hij daar een reden voor? En gefeliciteerd met de definitieve verkoop!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:55

Zo dus zon huis uit bijv. Die van Dwingeloo gaat echt ruim boven de vraagprijs verkocht worden..

ik hoorde al van ton hier i topic
maar gok dat het ook wel meer is als ik het alvan klushuizen lees hier.

Jemig wat een gekke markt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:02

Die in Dwingeloo is inderdaad leuk! Ben heel benieuwd waar dat uiteindelijk voor weggaat.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:06

Daihyo schreef:
MarjanB: had hij daar een reden voor? En gefeliciteerd met de definitieve verkoop!

Dank je!

Nou ja je hoort toch wel her en der dat makelaars toch nog even bellen met mensen die ze kennen of met andere aankoopmakelaars om aan te geven dit ligt er nu al qua biedingen. Eerlijk? Nee! Maar toch schijnt het wel te gebeuren helaas. Bij ons huis kwamen de biedingen ook pas laat minute binnen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:11

Aaah zo. Bij ons sluiten de biedingen morgen om 17.00u. We hadden maandag en dinsdag bezichtigingen en morgen om 12 uur last minute nog 1. Ik ben heel benieuwd :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:16

Wij helaas weer een afwijzing ondanks dat wij ook overboden hebben en maar een deel onder voorbehoud financiering.
Aankoopmakelaar gaf aan dat ze voor een bod zonder voorbehoud van financiering zijn gegaan.
Niet te doen meer joh.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:48

Zonder voorbehouden? Pfoeh. Hoewel het 9 van de 10 keer wel goed zit, vind ik het toch een risico.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:50

Aan de andere kant, als je weet wat je aan eigen geld in kunt brengen en van tevoren goed laat uitzoeken wat er aan hypotheek mogelijk is, dan kun je dat voorbehoud weglaten. Maar inderdaad, het is wel een risico. Ik zou 'm ook wel heel spannend vinden.
Aan de andere kant als verkoper is dit wel heel fijn. Ook een stukje zekerheid.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:54

MarjanB schreef:
Daihyo schreef:

Dank je!

Nou ja je hoort toch wel her en der dat makelaars toch nog even bellen met mensen die ze kennen of met andere aankoopmakelaars om aan te geven dit ligt er nu al qua biedingen. Eerlijk? Nee! Maar toch schijnt het wel te gebeuren helaas. Bij ons huis kwamen de biedingen ook pas laat minute binnen.

Dat inderdaad. Aankoopmakelaars bellen last minute nog even met de verkoopmakelaar wat er ligt en adviseren hun koper net nog wat hoger te bieden.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:05

Wij hebben wel groot deel eigen geld dus bieden ook elke keer maar deels onder voorbehoud. Volledig zonder voorbehoud vind ik toch een te groot risico.
Echt balen, huis was alles wat we zochten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:11

Ja snap ik. Ik weet ook niet of ik het zou durven inderdaad.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:37

horsii schreef:
Wij hebben wel groot deel eigen geld dus bieden ook elke keer maar deels onder voorbehoud. Volledig zonder voorbehoud vind ik toch een te groot risico.
Echt balen, huis was alles wat we zochten.

Wij hebben 3 weken voorbehoud gedaan in overleg met de bank. Dat kon allemaal net en was voor verkopers een plus. Dus wellicht zoiets proberen?

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:45

Oke we hebben dit huis gekocht zonder overbieden. Moet veel aan gebeuren hoor, zo gaan we de keuken vernieuwen en 3 maand na ontvangen van de sleutels ook de badkamer.

We gaan de 'cinewall' in de woonkamer slopen en alles opnieuw stucen. Ook de hele gang en bovenverdieping. Bijna alles gaan we strippen.

Er wonenn nu polen in die de Nederlandse verkoopmarkt niet heel goed snappen. Wij zijn gaan kijken middenin de bouwvak, dus animo was een stuk minder voor dit huis. We hebben dezelfde dag nog een bod gedaan van de vraagprijs, geaccepteerd!

3 januari de sleutels van dit stulpje :)

https://www.funda.nl/koop/nijverdal/hui ... relweg-41/

Dit is het ontwerp van de nieuwe keuken. Ik werk in een keukenzaak dus mijn collega's hebben topwerk verricht met dit ontwerp, het gaat fantastisch worden straks.

Mat zwarte deuren van Häcker met composieten werkblad , van Jetstone in de kleur Nerola Grey 2 cm dun met Apparatuur van AEG. Helemaal fan en kan niet wachten <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Al een paar kleine dingetjes gekocht, vloer, tafel en stoelen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:46

Mooi!

Die deuren willen wij ook vanuit de gang naar de woonkamer en keuken :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:49

Mooi hoor! Vooral dat plafond doet me denken aan een kantoor haha. Maar zo te zien gaan jullie er iets heel moois van maken. Spannend!!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:53

Ooh wat mooi! Waar heb je de tafel gevonden als ik vragen mag? Wij zoeken ook een ronde tafel als de verbouwing straks klaar is en vind het onderstel van deze echt gaaf!

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:17

Amethyst_ schreef:
Ooh wat mooi! Waar heb je de tafel gevonden als ik vragen mag? Wij zoeken ook een ronde tafel als de verbouwing straks klaar is en vind het onderstel van deze echt gaaf!

Gaaf he? ben ik ook echt verliefd op geworden. Ik zal even kijken. Het was een zaakje in vriezenveen maar ze hebben wel een website, ik zoek het even :)

Dankjewel allemaal! ja wordt een hele klus, maar hopelijk wel ons paleisje.

edit; dit is hem! https://www.tafelmagazijn.nl/product/ronde-tafel-jack/

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:35

Je kunt ook eens kijken bij stoer in wonen. Daar hebben wij onze tafel en stoelen vandaan. Vind hun stijl zo gaaf!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:02

Amethyst_ schreef:

Of dimehouse.nl. Ook wel leuk om eens door te ploegen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:42