Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Petrichor schreef:Esirene schreef:nemen jullie altijd iemand mee op bezichtiging, of kun je de 1e x ook alleen gaan? En wat is dan goed om op te letten en te vragen aan de makelaar?
Op de site van eigenhuis hebben ze een checklist voor de bezichtigingen, super handig om even te kijken wat je belangrijk vindt om te weten!
Ik ga zelf donderdag 2 appartementen bekijken (in dezelfde flat) en we zijn vanalles aan het uitzoeken maar vind het spannend. Niet de eerste bezichtiging maar wel een plekje waarvan we erg enthousiast zijn.
Stel we vinden het echt wat willen we natuurlijk proberen om een 2e bezichtiging te doen, maar als we het zouden willen hebben jullie nog tips voor het onderhandelingsproces? Wanneer/met hoeveel begin je?
WOZ waarde is 40k lager en vergelijkbare huizen in dezelfde flat zijn ook voor +-10k minder verkocht.
Ik hoor graag ervaringen haha
Bedenk eerst voor je zelf wat je maximaal kwijt wilt zijn. Ik heb geen idee wat het appartement kost waar jij gaat kijken.
Maar stel voor dat de vraagprijs 130.000 euro is en jij zoiets heb van mwah ik vind 122.500 euro wel de max, doe dan eerst een bod van 115.000 zodat je uiteindelijk na het onderhandelen op die 122.500 euro uitkomt.
Bied je direct 122.500 euro kun je niet veel meer doen met een tegenbod en zul je altijd meer gaan betalen.
Maar goed dit zijn hele leuke theorieën van mij, maar zo werkt het op het moment bijna niet meer in de huizenmarkt. Tenzij de appartementen toch al even te koop staan of niet zo heel geliefd zijn.
Prairy schreef:Nog wat loonstroken inleveren die wel overeenkomen plus verklaring waarom die ene hoger is?
Prairy schreef:Ja, als het niet overeenkomt, kunnen ze niet beoordelen of je inkomen goed is (ook al heb je meer verdiend). Dus best logisch.
En anders misschien nog een verklaring van je werkgever erbij ofzo, voor die extra uren.
En als de overdracht iets uitgesteld wordt, is misschien vervelend, maar meestal is daar toch wel een mouw aan aan te passen?
Berdien schreef:Als je loonstrook afwijkt van je werkgeversverklaring dan komen daar vragen overVaak kunnen die goed uitgelegd worden, maar dat moet je dan wel even doen. Dus door andere loonstroken of een verklaring van je werkgever. Maar als je daardoor je sleuteloverdracht mist dan heb je of een hele strakke (te strak?) termijn gepland, of er wordt wel heel traag gewerkt. Of bedoel je niet de sleuteloverdracht maar het aflopen van de termijn voor de ontbindende voorwaarden?
NenaC schreef:dat heb ik al vaker gehoord van de hypotheker. het is natuurlijk allemaal uit te leggen van jullie kant en het gaat ook wel goed komen maar het kost natuurlijk ook extra stress en zo. en dat is het hele huis kopen proces toch al.
NenaC schreef:dat heb ik al vaker gehoord van de hypotheker. het is natuurlijk allemaal uit te leggen van jullie kant en het gaat ook wel goed komen maar het kost natuurlijk ook extra stress en zo. en dat is het hele huis kopen proces toch al.
Sassy schreef:NenaC schreef:dat heb ik al vaker gehoord van de hypotheker. het is natuurlijk allemaal uit te leggen van jullie kant en het gaat ook wel goed komen maar het kost natuurlijk ook extra stress en zo. en dat is het hele huis kopen proces toch al.
Kan ik helaas over meepraten.
Wij hadden al een advocaat ingeschakeld die in de startblokken klaar stond om in actie te komen.
Echt maar last last minute niet nodig gehad![]()
En volgens die advocaat waren wij lang niet de enigen...
Ook van die verhalen als dingen laten liggen (na 5!! weken werd er eens gemeld dat iets niet juist op de werkgeversverklaring stond), iets niet goed uitleggen, verkeerd aanvragen, noem het maar op....
Al met al zijn we drie maanden bezig geweest met de financiering
Anna79 schreef:Succes vandaag Saul!!!
Petrichor schreef:Tiggs schreef:Bij mij stond er alleen de naam van het bedrijf op met adres
En dat was dus prima? Niet dat je hem weer terug krijgt ofzo.
Want ik las ook al dat er b.v. op moet staan en NAW KVK btw etc....
Bonna schreef:Wat vinden jullie van dit huis? Nog verkooptips? Het is mijn ouderlijk huis en mijn ouders vinden de verkoop lang duren.
https://www.funda.nl/koop/zutphen/huis- ... straat-85/
Saul schreef:Volgens mij mogen we de bak niet groter maken bij het huis wat we willen....
Er zit een archeologische bestemming op er mag dus geen drainage aangelegd worden en zelfs niet gegraven worden (omzetten)
Iemand daar verstand van?