Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:28

Heel misschien....krijg ik eindelijk ook een mooie vloer (als vrouw van de vloerenboer). Een klant wil deze vloer gaan promoten en vroeg om foto's van een 'project'. Genoeg projecten gedaan maar nog geen enkele van dit soort (reclaimed eiken, ong. 300 jaar oud en dan binnenkant). Nu stelde mijn jongste zoon voor om zo'n vloer bij onszelf te leggen als 'project'. Het gaat dan om de drie rechterplanken, hopelijk kunnen ze een beetje sorteren op kleur. Ons huis is vrij donker dus ik wil het liefst de lichter planken.

Eerlijk gezegd zou ik zelf gewoon eiken white wash gekozen hebben (gelukkig zit de rest van de fam. niet op bokt want die zouden me een ondankbare hond vinden). Maar goed, ik heb nu al 20 jaar een vloer van berken, was hout waar ze toen niets mee konden. Snap best waarom. Dus ik ben blij als het doorgaat.

Edit: foto uploaden lukt niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:18

Ben heel erg benieuwd naar zo'n vloer!! Klinkt geweldig!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:07

Anders heb ik nog wel een verdiepinkje dat gebruikt mag worden :D

De tafeltjes zijn klaar!

Afbeelding

Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:15

Mooi !!!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:20

Lisette03 schreef:
Doubtless wat een gave keuken! Foto's zijn van de architect, maar wel van het huis waar je gaat wonen toch? Wordt de doorgang niet onwijs smal als je daar nog wat tegen de muur zet? Kun je evt deurtjes dan nog wel normaal openen?
Zo'n 80cm in de breedte heb je zeker wel nodig.

Ik woon er nu 3 maanden :) Op dit moment staat er al een tafelblad op schragen tegen de muur aan & dan heb je genoeg ruimte over om te lopen en te koken. Kastjes kunnen nog gewoon open! Ik denk dat de ruimte tussen de muur en de keuken zo'n 1m50 is.

Wat een mooie tafeltjes <3

lrm

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:13

Heel gaaf michelle!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:57

Mooi mamamiesje !

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:21

Mooi die tafeltjes! Ik moet ook maar eens op zoek naar zoiets...wil ook graag zo'n stalen frame tafeltje! Marktplaats zei je he?

Hoe heb je het blad er op gemaakt?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:17

Die framepjes waren er voor gemaakt: aan één zijde zit in elke hoek een plaatje gelast, met een boorgaatje +:)+

En de tafelbladen zijn demonstratie planken geweest van een parketboer.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:42

superleuke tafeltjes MM! Vind je vloer ook errug mooi!

Wij hebben een lamp geknutseld voor boven de eettafel....twee rieten manden en een tak die ik jaren geleden had gevonden:Afbeelding

en nu met het zonlicht is het zoooo fijn in de keuken Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:49

Iedereen vind die vloer zo mooi, maar hij is gewoon zwaar mishandeld _O- Vooral dat stuk daar bij de bank; zand dat uit kinderschoenen valt en dat schuurt dan zo lekker :') Misschien moet ik ze gewoon maar eens een paar emmers zand naar binnen laten gooien en zo de hele dag door de kamer heen laten schuiven :+

Je keuken lijkt grooooot zo met die open tuindeuren!! :+:
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 04-06-16 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:54

mishandeld = mooi!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:07

Dat is een hele industrie hoor, vloerdelen 'mishandelen' alvorens ze te verkopen, let op mijn woorden, die vloer maakt je nog rijk. ;)

Prachtige lichtinval, Dems, in de keuken.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:37

Ons appartement staat nu zo'n 8 maanden te koop.
Echter loopt het helaas geen storm. (Ook niet na het zakken v/d vraagprijs)
Wat zouden jullie doen, afwachten of kijken of je nog ergens geld in kan investeren om het op te knappen?
Ik neig naar het laatste omdat ik weinig geduld heb. Of hebben jullie andere tips qua inrichting?

En als jullie het op zouden knappen wat zouden jullie dan de voorkeur geven?

- Toilet vervangen
- Andere vloer in de woon en eetkamer, ligt nu zeil (wil dan een mooie laminaat vloer voor een leuke prijs) incl. Plinten
- Deurposten + deuren op (laten) knappen (zijn n aantal stukken vanaf en is lelijk creme wit)
- Slaapkamer laten stucken (is nu heel lelijk behang en 1 gedeelte was door de katten gesloopt en nu door mn vriend)

Zelf denk ik nu heel sterk aan een nieuwe (goedkope) laminaatvloer met nieuwe plinten en de deurposten ed op te laten knappen.

Het balkon heb ik helaas na de foto's voor Funda pas opgeknapt, ziet er al gezelliger uit nu.

Afbeelding

Afbeelding

Linkje v/h appartement staat in mn onderschrift.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:00

Op de foto's op Funda ziet het heel aardig uit. Niet onaardig bedoeld maar ik vind het niet heel stijlvol, maar het is ook niet zo ingericht dat mensen er niet doorheen kunnen kijken. Echter de dingen die jij noemt kun je niet zien op de foto's, slechte muren, kapotte deurposten etc.

Ik denk dat een huis makkelijk te verkopen is als het er uitziet alsof er weinig aan gebeuren moet. De prijsklasse waarin jij verkoopt is voor starters. Die hebben meestal niet de middelen om een toilet te vervangen, stucen etc. Zij moeten het idee hebben dat ze er zo in kunnen trekken, alleen wat verven en evt een vloer vervangen.

Ik zou dus alles wat kapot is aanpakken, zijn je deurlijsten stuk? Plamuren en schilderen. Ziet je muur er niet uit? Behang eraf en nieuw behang erop. Is je vloer stuk, nieuw stuk zeil oid erin. Is je vloer niet stuk dan gewoon laten liggen.

Qua inrichting wat ik van de foto's zie, opvallend vond ik de twee banken in de woonkamer. Kun je er eentje uitgooien en er een stoel voor in de plaats zetten? Toont groter en is gebruikelijker (dus makkelijker voor koper om zich voor te stellen hoe het huis eruit ziet als hij het inricht). De wasmachine droger etc, kan daar een deurtje of rolgordijn oid voor? Ziet er rustiger uit. De eetkamer, kun je andere hoezen over de stoelen doen? Die zijn kapot, als je kapotte stoelen ziet staan kun je als koper makkelijk gaan piekeren over wat er nog meer kapot is in huis (toilet, keuken, whatever).

Ik zou eerst bovenstaande doen, daarna evt kijken of je het iets sfeervoller kunt maken in de stijl die tegenwoordig hip is. Inspiratie genoeg in dit topic. :D

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:34

Ik begrijp je punt helemaal qua sfeer, vind ik zelf ook. Dankjewel voor de uitgebreide post. Het is het appartement van mijn vriend. (Ik woon er ook niet, willen graag samen wat gaan kopen) Er mist inderdaad wat sfeer. (Was voorheen nog meer een mannen huis ;))

We willen er graag vanaf en als ik er nu nog iets in kan investeren wat resultaat oplevert dan doe ik dat graag. Wij willen gewoon graag weg.
We zijn al flink gezakt in prijs. De prijzen liggen hier in het gooi al best hoog. Maar ik denk dat onze doelgroep of starters zijn of een alleenstaande oudere.

Ik ga even met mijn vriend overleggen en kijken wat we met jou tips kunnen! Dankjewel nogmaals :)!

T is gewoon dubbel. Aan de ene kant zak je liever qua prijs zodat de kopers minder betalen en het op kunnen knappen naar hun wensen en aan de andere kant wil je dus wel wat doen omdat het nu zo sfeerloos is. De eetkamer hebben we des tijds maar gewit en opgeknapt (stond een computer kast en allemaal andere zooi) maar nu oogt het weer saai en leeg. Wij zitten er zelf ook nooit..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 00:30

Ik zou ook een bank eruit doen en daarvoor de tv op de plaats zetten. Verder zou ik eens kijken naar annie sloan verf. Ik zou de meubels namelijk lekker wittig verven. Ik vind het nu nogal veel hout kleur. Qua kleur en tijd denk ik dat je meubels verven in je voordeel is en de boel ook al enorm op knapt. Daarnaast is een vloer erg smaakgevoelig en aanwezig.

En maak het maar wat vrouwelijker met accessoires in een mooie kleur. Bij de kwantum en leenbakker kom je voor een kleine prijs vaak al ver.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:25

Ik zou idd een bank eruit halen, spullen die nu in de vensterbank staan eruit en er een pot/vaas en mooie kwalitatief goede nepbloemen en iets van een houten bakje met wat kaarsen (of deze op de salon tafel zetten) bij de Action hebben ze ook erg leuk spul.
Ook zou in de dingen van de witte wand afhalen en de spiegel en hoge kastje eruit. Wat accessoires in de kleur blauw van de muur wellicht een vloerkleed. Het plantje op tafel is echt veel te klein, zet een plant in de vensterbank en een blad oid met kaarsen op tafel.
Boven de tafel zou ik iets ophangen.
In de slaapkamer echte nachtkastjes met lampjes (Ikea/Action) en de tv eruit. Eventueel een sprei en sierkussens voor de bezichtiging en foto's.
Deurposten zou ik zeker repareren en de muur waarvan het behang kapot is ook.
Loop kritisch door het huis, is de verf averal netjes (geen hoekjes /randjes overgeslagen of juist teveel (randje gekleurde verf op het plafond bijvoorbeeld ).

Zijn de salontafel en tv kast dezelfde kleur? Zo niet zou ik deze in dezelfde kleur schilderen.
Voor deze meubels zou je ook op Ikea hacks kunnen zoeken.

* wat ik zelf zou doen is alle kleine kastjes de deur uit, een mooie buffetkast in de eetkamer (en gordijnen ophangen) een grote tv kast in de woonkamer, lamp daarnaast. Een gebreide deken op de bank, en een minder massieve salontafel in dezelfde kleur als de tv kast (ik zou wel voor hout gaan, teak of acacia bijvoorbeeld ) en een andere kleur gordijnen (eventueel de huidige verfen).

De meubels zijn nu te duidelijk aanwezig en net allemaal anders, mensen worden teveel afgeleid door de meubels en kunnen de ruimte niet in zich opnemen.
Dus meubels zelfde kleur en accessoires ook allemaal in een kleur (kleur van de blauwe muur?)

Sorry zit op mobiel dus reageren (mijn eigen post terug lezen) is wat lastig.
Je moet kopers helpen zich thuis te laten voelen, door kleuren en meubels te gebruiken die rustig zijn en warmte uitstralen, het toont nu wat kil.

Edit: vloer zou ik niets aan doen, dat kan de nieuwe bewoner wel doen, maar deurposten repareren is wel van belang.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:04

Dankjewel voor alle tips!
Ik weet niet of we alles gaan doen, maar ik ga zeker wat dingen aanpassen. De bank gaat er zeker uit, de salontafel is kapot dus die mag van mij ook weg.

Het liefst koop ik veel nieuwe spullen, maar weet niet zeker of ik die dan in ons toekomstige huis zal gebruiken. Vinden jullie dat niet zonde van het geld dan?
Dat is een beetje waar ik tegen aan loop/liep.

Ik ga vandaag even kijken wat ik zelf kan doen en misschien maar eens kijken of ik voor het toilet een offerte oid kan laten maken.
Slaapkamer misschien laten stucken, dan ziet het er ook beter uit.

Zouden jullie in de eetkamer eventueel nog een muur een kleur geven? Bijvoorbeeld de muur met de eettafel? Of zo laten? Schilderij ophangen lijkt mij ook een goed plan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:08

Allereerst, het ziet eruit als een keurig appartement. Ik zou de blauwe bank weg doen, haaks met de bruine bank een fijne stoel zetten en de tv op een mooier meubel tegenover de bruine bank zetten.

Verder inderdaad wat decoratie, een hele grote zilveren vaas/pot met siertakken, op tafel een vaas met verse bloemen, creeer wat gezellige hoekjes in het huis. Hang een schilderijtje op. Ook mag je best laten zien dat er geleefd wordt, er staat niks dat daarop wijst, vind ik. Geen koffiezetapparaat of toaster in de keuken, alles klinisch opgeruimd. Maak t wat gezelliger.

De vloeren zou ik laten zoals ze zijn. De deurposten zou je eventueel op kunnen knappen.

Aan de andere kant, mensen kijken ook door de spullen heen. Maar het helpt wel er wat gezelligheid in te brengen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:22

Mensen kunnen in het algemeen juist heel slecht door spullen heen kijken :=
Mooiste is als je het hele huis neutraal in de verf zet met evt een feature wall met een kleurtje .
Meubels doe je toch al wil vervangen straks, allemaal in 1 kleur Zetten (lang leve krijtverf van de kwantum )
En de kozijnen fris in de verf.
Dat geeft vaak al weer een veel beter beeld voor kijkers om hun eigen inrichting in een huis te plaatsen.
Idd wel laten zien dat er geleefd word (opgeruimd tuurlijk, maar een koffiezet apparaat en waterkoker in beeld kan prima). Maar beetje sfeer maken is aan te raden

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:45

:)* Hey misschien is dat wel een leuk idee: eenieder die dat wil, plaatst foto's van de vertrekken in het huis (allemaal of waar je raad over wil) en dan geven wij suggesties over verplaatsingen/veranderingen. Je zou bijvoorbeeld kunnen aangeven of je het in kleine/makkelijke/goedkope dingen zoekt - zoals weg doen, verschuiven, een kastje schilderen, andere accessoires. Of groot/meer werk/meer kosten - zoals een muur schilderen, een nieuwe bank, je huis verkopen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:45

Oh ik heb andere ervaringen :D. Maar goed, kan me voorstellen dat mensen het idd niet kunnen. Ik zie bijvoorbeeld geen meubels als ik huizen bekijk :@. Dan zie ik een lege ruimte met de mogelijke meubels die ik er zelf in plaats.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:32

Vind ik een leuk idee MM!

Als ik een huis bekijk zie ik zelfs bij een lege bouwvallige schuur onze toekomstige leefruimtes := voor we dit huis kochten een ander huis bekeken waar we de aangrenzende schhu dan tot woonruimte zouden verbouwen, had het al helemaal ingericht, ramen en deuren erin etc etc :D
Ik kan ook overal doorheen kijken maar er zijn heel veel mensen die dat niet kunnen.

Het huis wat we nu kopen had ik ook bij de eerste bezichtiging al ideeën om een echte entree en wasruimte te maken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:56

_San87_ schreef:
Oh ik heb andere ervaringen :D. Maar goed, kan me voorstellen dat mensen het idd niet kunnen. Ik zie bijvoorbeeld geen meubels als ik huizen bekijk :@. Dan zie ik een lege ruimte met de mogelijke meubels die ik er zelf in plaats.

Ik heb dat ook hoor, maar zeker in onze huizen zoektocht kwamen we er achter dat dat niet vanzelfsprekend is.
De makelaars waren telkens weer verbaas dat wij zo makkelijk door alles heen keken