Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:15

Mij teveel moeite voor die 2x per week aardappels haha. Stamppot eet ik alleen als mijn man er niet is. Heb geen zin om voor beide wat anders te koken.

Maar vind pasta dan nog makkelijker. Ben ik altijd binnen 15min aan het eten :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:17

Voor de vegetariërs, aankomende week bij dirk vivera burgers 99 cent

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:17

De fanta en koffieleutjes zijn goedgekeurd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:51

Bugels heksenkaas ook. Denk dat ze vorige week een beetje swamped waren ... lijkt nu weer wat tempo in te zitten

Edit:persil kreeg ik nu ook een mail van ... nog een paar dan ben ik rond

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:43

Meevaller bij Jan Linders vandaag; in de 50% korting bak lag een dolce gusto chocochino verpakking :D Die vind ik normaal altijd veel te duur, maar voor 2,50 heb ik em meteen meegenomen :9
Altijd leuk, dat schap :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:45

8nnemiek schreef:
Meevaller bij Jan Linders vandaag; in de 50% korting bak lag een dolce gusto chocochino verpakking :D Die vind ik normaal altijd veel te duur, maar voor 2,50 heb ik em meteen meegenomen :9
Altijd leuk, dat schap :D

Dat is relaxed!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:03

Ik weet nooit zogoed hoe ik die dingen zelf kan maken, dus koop altijd pakjes, als ze 1+1 gratis zijn vooral.

Eet dan vooral de romige tagliatelli van knorr of de kip madras van ah/knorr/lidl.

Nog even terug over het broodbeleg waar ik naar vroeg; ik eet vooral hartig beleg... Houd niet zo van hagelslag/chocopasta/enz.
Dus hier is het altijd kruidenkaas, brie, ham, rauwe ham, kipfilet, enz. maar helaas vind ik bijna geen voorverpakte lekker. Dus dat maakt mijn boodschappen doen altijd duur :+ Ben er nog niet helemaal over uit hoe ik dat goedkoper moet kunnen doen.

Verder ben ik ook alleen, maar ik maak altijd grote porties en vries dat in. Heb net een stoomschaal van tupperware bemachtigd met verschillende lagen voor in de magnetron, dus van de week dat eens uitproberen!
Aardappels koop ik wel altijd in een zak van 2,5 kg ofzo, maar ik bak ook bijna nooit aardappels. En als er al stukjes uit beginnen te groeien snijd ik die gewoon af, en als ze zacht worden zijn ze nog prima voor in de stamppot :P

Deze week tot nu toe voor ongeveer €15 boodschappen gedaan; brood, broodbeleg, boter, melk, fruit ongeveer.
Denk dat ik morgen nog even kalkoenfilet, wraps en pasta haal die in de aanbieding zijn, maar verder van t weekend al veel boodschappen gedaan en de week is al bijna voorbij :D

Ik zit nu op mn werk een beetje een saaie salade weg te lepelen; komkommer, tomaat, gerookte kip en pasta. Heb niet eens dressing :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:59

Beetje olijfolie en chilisaus en wat kokos. Supersimpel en erg lekker.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:08

Wij hebben ook geen hartig en precies dat soort beleg. Heb ook altijd vers beleg. Haal ook altijd verse pasta. Maar daartegen staat wel dat ik geen tot amper frisdrank haal. Chips voor onszelf haal ik 1 zak per week. Soms 2 als ik visite krijg. Heb ook standaard toastjes in huis dus als ik wat wil zet ik dat ook makkelijk neer. Beleg had ik toch al.

Verder gewoon een pak aardbeien yoghurt als toetje of ijs als het in de aanbieding is. Al eet ik dat zelden.

Mijn vriendin doet elke 2 weken grote boodschappen en is dan ruim 250euro kwijt. Hier zitten de luiers niet bij in en ook de flesvoeding niet. En het gekke is dat ik altijd het gevoel meer in huis te hebben dan haar haha :+

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:29

Ik lees hier nu een tijdje mee.
Wij zijn per week ongeveer 50 euro kwijt. Sommige weken wat meer en sommige weken wat minder.
Vlees/vleeswaren haal ik bij de slager en nergens anders.
Wij zijn met z'n 2en en 1x in de maand de oudste zoon in het weekend.

Ik eet het liefst zo min mogelijk uit pakjes en zakjes. En als ik dat wel doe dan lees ik de etiketten en neem ik degene mee waar geen E621 in zit.
Sinds kort mix ik de nasikruiden zelf, vind die nog lekkerder ook dan uit een pakje Knorr/Conimex.
Soep idem dito ipv blik of zak open maken. Binnen half uur staat er een heerlijke verse tomatensoep op tafel.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:33

xFioon schreef:
Ik weet nooit zogoed hoe ik die dingen zelf kan maken, dus koop altijd pakjes, als ze 1+1 gratis zijn vooral.

Ik ook, ben nog niet zo handig en die pakjes zijn dan toch wel heel makkelijk. Koop ze wel altijd in aanbieding.

Turkse durum, burrito en kantonese kip vind ik heel lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:35

Er zijn zoveel kookfilmpjes op internet. Op AH.nl kun je jezelf helemaal uitleven!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:39

Klopt, moet ik nog eens doen. Komt er even niet van. Vaak laat thuis van werk en dan haast om gelijk door te gaan naar stal. Weekenden ook veel aan het rennen en vliegen laatste tijd. Staat op to do voor rustigere periode. Appie app heeft ook veel leuke recepten die ik nog wil proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:43

Kinderen willen morgen pannenkoeken... Papa is laat thuis en ik kan ze echt voor geen meter bakken.

Wat staat papa nu dus te doen... Pannenkoeken bakken whaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:25

-Komt weer even binnen vallen-

Boodschappen doen gaat best lekker maar geef nog veel geld uit op school (even een saucijzenbroodje, appelflap, koffie). Ik vind het best lastig om dit niet te doen, ik neem ook bijna zelf niks mee, behalve een mandarijntje, koekje en pakje drinken.
Maar ik vind brood wat ik van te voren opsmeer en in zon bak doe zo goor.
Hebben jullie tips wat wel lekker is om mee te nemen? Op alleen een mandarijn en een koekje overleef ik het ook niet, maar ik wil van dat gevreet uit de kantine af, want dat is knetterduur.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:43

In een zakje? In een bak krijgt het zo'n plastic smaak, in een zakje niet. Verder lastig. Extra lekker vers brood van de bakker meenemen oid? Of anders ontbijtrepen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 04:01

Brood en beleg apart meenemen. Je hebt broodtrommels met een koelelement, dan kan je het vers houden

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:48

amoj schreef:
-Komt weer even binnen vallen-

Boodschappen doen gaat best lekker maar geef nog veel geld uit op school (even een saucijzenbroodje, appelflap, koffie). Ik vind het best lastig om dit niet te doen, ik neem ook bijna zelf niks mee, behalve een mandarijntje, koekje en pakje drinken.
Maar ik vind brood wat ik van te voren opsmeer en in zon bak doe zo goor.
Hebben jullie tips wat wel lekker is om mee te nemen? Op alleen een mandarijn en een koekje overleef ik het ook niet, maar ik wil van dat gevreet uit de kantine af, want dat is knetterduur.

Brood s avonds al smeren en in de koelkast bewaren,
dan blijft je brood wel goed overdag..

op school, wij namen zelf theezakjes en potjes oploskoffie mee..
met een tea for one, kun je 4 bakken thee zetten als degene die de sterkste wil eerst maakt en de slapste laatst.. wil je niet delen, dan een tupperware bakje mee waar het theezakje in kan.

om heel eerlijk te zijn, ik kocht spullen in de kantine omdat ik gewoon geen zin had om vooraf klaar te maken en omdat ik zin had in slechte lekkernijen.. toen ik erachter was hoeveel geld mij dat niet per dag kostte was ik er snel klaar mee.. alles gewoon zelf mee..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:52

Ik kijk net op scoupy en zie allemaal dezelfde producten maar nu voor 50 cent.. Kan je ze nog een keer kopen en indienen?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:52

Als je de voorwaarden leest zie je dat je mee kan doen ook al heb je met de eerdere actie meegedaan. ;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:11

Oké. Die had ik niet gelezen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:30

Bedankt voor alle tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:33

Ik moet mijn bestelling nog plaatsen bij Jumbo. Bijna vergeten!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:53

Hier gaat het goed met de Emte Zegels sparen. Al denk ik dat ik het niet ga halen maar dat zie ik dan wel weer. Sparen jullie ze ook? Leuk emte goedkope dingen, AH Hamsterweken en Dirk ook veel haha moet gewoon kiezen scheelt dat alle 3 de winkels om de hoek zitten hier

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:59

Nog steeds hard aan 't sparen voor de AH Bestekset :Y)