Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:30

MarjanB schreef:
Onze slaapkamer heeft flinke vertraging opgelopen omdat ik van t paard was gevallen en niks kon.. willen komend weekend weer verder. Alle muren worden wit en achter het bed wil ik een donkere wand. M’n vriend wil het liefst denim drift net als in de woonkamer maar ik vind het voor in de slaapkamer net wat licht. Wil wel een rustige kleur. Wat denken jullie? Middelste is de vloer die we hebben gekocht.

[ [url=m/N1Ae0z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou gaan voor schemerig.

MarliesV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:55

Marjan ik zou uit deze ook schemering kiezen. Maar persoonlijk vind ik alles te grijs en vind ik een blauwtint er door mooier.
Dus ergens tussen denim drift van je man en deze in. Lastig uitleggen.

Dames weet niet of dit hier hoort of in het tuin topic. Maar ik zoek verlichting voor onder de kap bij de schuur.
Laatst leuke bollampjes aan snoer gehaald maar veel te wit/koel. Leek totaal niet sfeervol.
Iemand een idee? Afbeelding
Afbeelding

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:05

Marjan ik vind Universeel dan weer het mooist :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:21

MarjanB schreef:
Onze slaapkamer heeft flinke vertraging opgelopen omdat ik van t paard was gevallen en niks kon.. willen komend weekend weer verder. Alle muren worden wit en achter het bed wil ik een donkere wand. M’n vriend wil het liefst denim drift net als in de woonkamer maar ik vind het voor in de slaapkamer net wat licht. Wil wel een rustige kleur. Wat denken jullie? Middelste is de vloer die we hebben gekocht.

[ [url=m/N1Ae0z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klank vind ik het mooist

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:41

ElizeVdS schreef:
Marjan ik vind Universeel dan weer het mooist :')

Ik ook.

Maar eerlijk vind ik het niet de mooiste kleuren bij deze tint vloer... Weet niet waarmee ik het zou combineren, maar weet ook niet hoe ik het wel zou doen.... Misschien een minder harde tint?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:55

Je kunt de denim drift met een scheut zwart erin ook wat donkerder maken. Dan blijf je in dezelfde tint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:46

Ik vind geen van de kleuren mooi Marjan, maar dat komt omdat ik t te donkere kleuren vind :P

Gefeliciteerd Suze :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:50

Ik vindt de kleuren ook te donker. Zou zelf voor iets zachters gaan.

karin1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:55

Ik zou zelf ook geen donkere kleur in de slaapkamer willen. Als je sàvonds op bed gaat en het licht gaat uit is het toch wel donker :P . En ik vindt het heerlijk wakker worden in een lichte kamer. Ik zou bij donkere kleuren toch meer moeite hebben om op gang te komen vermoed ik (om over het humeur nog maar niet te spreken :+ )

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:57

MajanB Ik zou eerder gaan voor een kleur met wat meer goen in, of gewoon groen. Vind ik erg mooi staan bij een warm houten vloer.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:00

Wij hadden de kleur "denim" van Gamma op de slaapkamer. Vond ik een heel fijne kleur. Veel donkerder zou ik zelf liever niet willen maar heb nu heel zacht oudroze en witte gordijnen. Vind het nu te licht (maar gordijnen zijn ook lichtdoorlatend dus dat helpt niet)

Denim:
https://www.kleurenwaaier.nl/kleur/143168

Wat we in ons nieuwbouwhuis krijgen zijn we nog niet over uit

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:30

Ik wil eigenlijk erly dew maar vriend wil geen groen :') ik ga d’r nog eens over denken.. resultaat show ik nog! (Als t ooit af komt) kan nog steeds niet bukken dus dat is wel lastig als je wil klussen

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:42

Marjan :(:)
Verder, laat hem kiezen uit twee kleuren, early dew en een andere kleur waarvan je zeker weet dat hij hem niet kiest ;)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:43

Haha.. tot je per ongeluk toch zit met een kleur die je niet wilt :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:46

Hahahaha ach ja aan de ene kant vind ik het vervelend dat ik niet Mn gang kan gaan maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn dat het hem ook wel wat kan schelen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:47

Afbeelding
Paar weken terug had ik de muur al gewit en nu heb ik met beits de houten achterkant van de leuning geschilderd. Dezelfde petrol kleur als binnen op de muur en buiten op het tuinhuis. :)
Edit: het hout onderaan tegen de tredes ga ik nog wit schilderen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:48

Ik vind de grijze kleuren ook iets te hard voor de slaapkamer en bij de vloer. Zou zelf voor iets warmer of een blauw/groen tint kiezen denk ik. :)

Hier begint het ook al ergens op te lijken. Morgen komt de fotograaf voor ons huis zodat het maandag of dinsdag op internet kan. Hopelijk is het snel verkocht! :=
Verder wachten we nu op de offerte van de financierder zodat we de hypotheek van het nieuwe huis definitief kunnen maken. En dan kan ik eindelijk foto's delen hier zodat jullie ons hopelijk kunnen helpen met kleuren verf kiezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:18

Spannend Frummels, hopelijk ben je er snel vanaf maar dat zal wel in deze tijd.

Vraagje:
We hebben besloten de helft van de carport er af te halen. Hij wordt de helft smaller waar door de (toch al grote tuin hihi) nog eens 2.5 meter dieper wordt.

Nu willen we een enkelsteens muurtje maken en daar het kleine stukje dak (golfplaten) die er nog zijn op laten rusten.

Iemand enig idee wat zo'n enkelsteens muurtje zetten kost? We gaan het de vader van mijn vriend laten doen en voorlopgi gewoon op de fundering die er ligt.
Over 2 jaar willen de schuur en caport bij elkaar trekken en dan alles goed doen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:58

Wat t kost geen idee maar wij hebben in de garage ook een enkelsteens muur en veel problemen met vocht daardoor. Dus mocht je er ook spullen in op willen slaan is dat wel iets om rekening mee te houden

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:07

MarjanB schreef:
Wat t kost geen idee maar wij hebben in de garage ook een enkelsteens muur en veel problemen met vocht daardoor. Dus mocht je er ook spullen in op willen slaan is dat wel iets om rekening mee te houden

Vraag me af of dat aan het enkelsteens ligt... mijn ouders hebben eem oude enkelsteens garage en de auto staat kurkdroog net als spullen.
Mn vader heeft ooit van pallets en plastic platen een carport gemaakt en ook zijn auto stond gewoon kurkdroog op het eigenlijke terras.

Kan me voorstellen dat de fundering/betonplaat te dun is en de grond er onder niet juist?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:10

MarjanB schreef:

Het is nu een carport van 6 meter breed en het wordt een carport van 3 meter breed. Aan de voorkant open dus en weinig opslag

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:38

Janine1990 schreef:
MarjanB schreef:

Vraag me af of dat aan het enkelsteens ligt... mijn ouders hebben eem oude enkelsteens garage en de auto staat kurkdroog net als spullen.
Mn vader heeft ooit van pallets en plastic platen een carport gemaakt en ook zijn auto stond gewoon kurkdroog op het eigenlijke terras.

Kan me voorstellen dat de fundering/betonplaat te dun is en de grond er onder niet juist?

Fundering is goed zit zelfs geïsoleerde kruipruimte onder. De muur staat direct op de weerkant dus krijgt ook alle regen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:02

DubbelDun schreef:
https://www.metsel-gigant.nl/kosten-metselwerk-per-m2/

Je hebt steens (20 cm dik) en halfsteens (10 cm dik). Het 2e is lang zo stevig niet en als dat ook nog het gewicht van een dak moet dragen mag je eerst wel laten uitrekenen of dat mogelijk is.

Het is een dakje van golfplaten. Niet echt veel gewicht. Er komt ook aan weerszijde van het muurtje een stalen paal te staan waar nu het dakje ook op rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:04

MarjanB schreef:
Janine1990 schreef:

Fundering is goed zit zelfs geïsoleerde kruipruimte onder. De muur staat direct op de weerkant dus krijgt ook alle regen.

Dat is balen joh!

Hier een carport die aan 3 kanten dicht is en 1 zijde open. Daar staan de tuinmeubels en kussens van de loungeset onder en die zijn na afgelopen winter nog helemaal mooi. Geen vocht in getrokken oid.

Wanneer we over een tijdje een nieuwe schuur/garage gaan zetten gaan we uiteraard wel voor goede isolatie etc.

Maar dat is een latere zorg, de badkamer is net klaar, nu nieuwe kunstof kozijnen boven, alles stukken en nieuwe radiatoren. Over 2 weken komen ze tuin aanleggen.