[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:57

dag van de overdracht aangegeven dat we gingen verhuizen en dat het nieuwe adres van af die dag in ons bezit was
daarna hebben we op de dag van de definitieve verhuizing doorgegeven dat adres 1 niet meer van ons was.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:02

Ik bel wel gewoon n week van te voren, want we willen 3 week na de overdracht uiterlijk verhuist zijn, dan moeten ze de boel toch wel geregeld kunnen hebben haha

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:13

gwl kun je zelfs op de dag regelen...zaken als telefoon en internet zou ik een stuk bijtijdser doen , die werken nog al eens niet zo snel

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:49

Wij hebben vandaag reactie gehad van de makelaar en helaas was de keuze naar een andere kandidaat gegaan. Dus de zoektocht gaat weer verder.
Pff vind het eigenlijk helemaal niet leuk meer een koophuis zoeken haha. Hebben nu al zo vaak mis gegrepen. Maar goed het hoort erbij!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:17

Haha ik heb dat ook hoor! Gelukkig wel in 1x t huis, maar wat n ellende met de hypotheek. Ik ga hierna gewoon nooit meer verhuizen, zij het naar een huurwoning :')

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:41

Balen Miran. Heb je wel alweer wat anders op het oog?
Hier was het bieden niet zo spannend (achteraf gezien), maar de verkopers hadden een ontbindende voorwaarden voor een finaal akkoord voor hun nieuwe huis, waarvoor ze tot 3x toe uitstel aan me gevraagd hebben.
Kan Eleionomae helemaal begrijpen. ;-)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:10

Miran88 schreef:
Wij hebben vandaag reactie gehad van de makelaar en helaas was de keuze naar een andere kandidaat gegaan. Dus de zoektocht gaat weer verder.
Pff vind het eigenlijk helemaal niet leuk meer een koophuis zoeken haha. Hebben nu al zo vaak mis gegrepen. Maar goed het hoort erbij!

Ik ken dat gevoel hoor, maar straks heb je ene heerlijk huisje en dan denk je! Het had zo moeten zijn!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:59

Gas, water en licht heb ik hier gewoon online verhuizing doorgegeven en op de dagen zelf de meterstanden doorgegeven. Internet, TV en telefonie moet je wel een maand van tevoren regelen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:09

Allemaal spannende momenten hier :)
Onze verkoper heeft ook eventjes op ons moeten wachten met de verkoop, maar hij zat ook met een huis wat al een behoorlijke tijd te koop stond dus het was voor hem geen probleem..

Gas Water en licht hebben wij geregeld op het moment dat ons appartement verkocht was. We waren alleen tijdens de verbouwing vergeten de nieuwe meterstanden door te geven waardoor de netwerkbeheer het op zijn heupen kreeg en begon te dreigen met afsluiten :') maar is allemaal goed gekomen.

Ondertussen ben ik nog steeds bezig met het laatste beetje rest van ons hypotheek drama. We hebben onze roodstand nog niet terug, maar agh dat mag de pret niet drukken !

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:16

Zit hier te wachten op het definitieve akkoord van de nieuwe levensverzekering.
Hij moet 1 augustus ingaan dus zou deze week wat moeten hebben ...

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:16

Momenteel zijn de hypotheken, levensverzekeringen, etc allemaal drama. Sterkte met de spannende tijden!

Even nog een aanvullende vraag: hoe hebben jullie een keus gemaakt uit een energieleverancier? Ze zeggen allemaal de goedkoopste, beste, vriendelijkste, meest duurzame te zijn. Bij de één krijg je veel korting, de ander weer goedkopere stroom, etc.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:25

Wij nemen onze huidige eerst gewoon mee en gaan dan daarna met een kennis die in de energie business zit een keer om tafel om te kijken wat voor ons het beste werkt (die man heeft z'n werk gemaakt van bedrijven vergelijken, ideaal)

Nou wij hebben het laatste document weer ingeleverd en de hypotheek adviseur heeft m direct weer ingestuurd dus ik ben benieuwd hoe lang t nu duurt voor t finaal akkoord eindelijk binnen is.

Mijn vriend moest nog helemaal naar kampen om n handtekening van zn baas die daar vakantie aan t vieren was. Handig zo die bouwvak :')

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:26

Charaz schreef:
Ik neem aan dat ze daar toch wel rekening mee houden Babe? Of weet de bank dat niet?

Gisteravond te horen gekregen dat ze er inderdaad rekening mee gaan houden en vrijdag bericht geven. Pfff spannend

@eleionomae, wat een gedoe! Hopelijk weten jullie het straks ook!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:20

Nah, ik donderdag een bod uitgebracht, niks gehoord dus makelaar weer gaan bellen. 'miscommunicatie blabla' , dus het bod is vandaag pas doorgegeven. Ik geloof er niks van, er waren meer kijkers dus opzeker dat ze gingen kijken of er meer bieders waren.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:27

Somebody_ schreef:
Momenteel zijn de hypotheken, levensverzekeringen, etc allemaal drama. Sterkte met de spannende tijden!

Even nog een aanvullende vraag: hoe hebben jullie een keus gemaakt uit een energieleverancier? Ze zeggen allemaal de goedkoopste, beste, vriendelijkste, meest duurzame te zijn. Bij de één krijg je veel korting, de ander weer goedkopere stroom, etc.

Wij hebben gekeken naar de voorwaarde en hoe betrouwbaar de leverancier is..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:48

Ruitje, herkenbaar , zoiets hebben wij met iets anders aan de hand gehad... is uiteindelijk wel losgelopen trouwens

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:09

Wat een aanfluiting.. miscommunicatie..? Een bod is een bod..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:27

ik vermoed ook echt wel dat hij tijd wilde rekken ivm een geïnteresseerde kijken
"even kijken of die met wat leukers komen" waar niets zinnigs is uitgekomen ,
dan maar dat bod van Ruitje bespreken

(de makelaar waar wij ons huis via gekocht hebben had ook echt een handje van dat soort acties.)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:25

Dat hebben wij idd ook meegemaakt.
Een huis dat te koop stond voor 169.000,- en wij wilden weten of daar een beetje rek in zat.
Makelaar zei meteen: "Nee, ze hebben al een bod van 160.000,- afgewezen".
Ondertussen was het huis verhuurd onder de leegstandswet (al een aantal jaar) en gaat er steeds harder achteruit (ik kom er dagelijks langs). Staat al jaren te koop en deze week is de vraagprijs verlaagd naar 159.500,-.
Die zullen ook niet heel blij zijn denk ik.... want rond die prijs hadden wij namelijk ook serieus een bod gedaan, als de makelaar niet meteen had gezegd dat dat geen zin had.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:33

Die zullen idd niet blij zijn :=

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:19

Ik kom even weer uit de meeleesmodus.. wat is jullie ervaring met hypotheek verstrekken en geen vast contract hebben? Vriendlief heeft een andere baan op het oog, maar dat zou betekenen dat hij zijn vaste contract op moet zeggen. Tegelijkertijd zijn wij ook nog steeds naar een andere woning aan het kijken, maar is dat nog wel mogelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:44

Eindelijk de levensverzekering rond zodat onze hypotheekaanvraag ingediend kan worden. :+ Voorbehoud van financiëring loopt volgende week ook af, dus zit een beetje haast bij.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:12

Naath86 schreef:
Ik kom even weer uit de meeleesmodus.. wat is jullie ervaring met hypotheek verstrekken en geen vast contract hebben? Vriendlief heeft een andere baan op het oog, maar dat zou betekenen dat hij zijn vaste contract op moet zeggen. Tegelijkertijd zijn wij ook nog steeds naar een andere woning aan het kijken, maar is dat nog wel mogelijk?

Wij hebben de hypotheek aangevraagd op 2 niet vaste contracten. Je moet van 3 jaar terug inkomen kunnen aantonen en een intentie verklaring van je werkgever meenemen en dan is t geen probleem :)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:21

Anoniem schreef:
Eindelijk de levensverzekering rond zodat onze hypotheekaanvraag ingediend kan worden. :+ Voorbehoud van financiëring loopt volgende week ook af, dus zit een beetje haast bij.

Hier ook de acceptatie van de levensverzekering binnen *\o/* *\o/*

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:28

Yaaay voor de levensverzekeringen! Dat was bij ons echt het enige wat wel zonder slag of stoot ging :')