Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:29

Afbeelding

Afbeelding

Wat donker doet... Je ziet dat er voor het warme dus wel gebruik gemaakt word van hout of warme kleurtinten, blauw grijze estrikken i.c.m. donkere wanden en ook nog eens donkere meubels is misschien te. Dan zou ik die oude kast niet grijs maar juist wel wit schilderen. Je zou wel donkere elementen kunnen gebruiken maar dan moet er bv. hout en textiel tegen over staan. Geen gladleren bank en stoelen dus bv. Is het geen idee om 1 wand donker van kleur te maken, een wand waar je bv. een houtenkast, plankjes, eettafel, foto lijstjes en andere verschillende accessoires in een bruintint tegen aan kan zetten? En dan de andere wanden in bv. Iced Coffee te doen?

Edit wat voor kleur hebben de steenstrips?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:31

Jaaa, dat zijn mooie foto's ! Hoe vind je die zo snel ? Op welke zoektermen ?

Maar staat ice coffee qua kleur op de muren mooi bij een donkergrijze wand ? dat zou ik nooit doen ?!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:39

Had ze al eens eerder gepind haha, voor ons eigen huisje en mijn opleiding zit ik echt uuuuuuren op pinterest, zo 1-2-3 vind ik ze meestal ook niet :P . Gebruik hele verschillende zoektermen, wel meestal in het engels. In jou geval zal ik vooral op je vloer zoeken (terracotta tiles??) en dan zoeken naar plaatjes die jou aanspreken, kijk hoe er gecombineerd word. ;-)

Edit bruin en grijs kan prima gecombineerd worden, grijs is namelijk neutraal! ;-)
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 26-05-16 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:40

Pinterest moet je je voor aanmelden geloof ik he ? Maar eens doen dan .....
Watvoor opleiding doe je ?

_Marinke_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:44

Ja dat klopt, pinterest is zo fijn om inspiratie op te doen! Waar je eerder bv. tijdschriften door zou kammen ga je nu lekker pinteresten. :D

Ik volg de opleiding interieuradviseur. Erg leuk! Heb eerst bouwkunde gedaan en nu houd ik me meer bezig met de inrichting. :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:50

Ha leuke opleiding ! Handig om te weten ! ;)
Heb je bouwkunde ook eerst afgemaakt ? Wel leuke combi van opleidingen ook !

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:53

Interieur adviseur.. Klinkt leuk!

Heb je nog een project nodig? Mijn woonkamer _O-

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:06

Oh wauw, Marinke! Wat is je naam op pinterest? Dan kan ik even op je borden spieken. :D

Wij hebben ook een donker bruine vloer, met een lichtgrijze bank (met een lichblauw draadje erdoorheen) en zijn van plan om de muur achter de bank donkergrijs te schilderen (een beetje zoals hierboven dus), heel fijn dit voorbeeld! Mijn vriend kan zich niets voorstellen bij de ideeën die ik elke keer heb, dus is zo'n voorbeeld heel fijn.

Daarnaast zijn we van plan om robuuste houten planken te monteren tussen de openhaard en een muur (volgens mij had ik dit al eerder vermeld hier in het topic) en we hebben dus een salon en eet-tafel waarbij het blad van onbewerkt hout is en de poten van staal (heel donkergrijs/zwart). :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:11

Zeker een leuke (en handige) combinatie!

Moest alleen mijn eindstage nog, maar omdat de bouw zo op z'n gat ligt ben ik in overleg met school tussendoor de opleiding interieuradviseur gaan doen (verkort 4 jaar in 2 jaar), om dan straks de bouwopleiding verder af te kunnen ronden. In de hoop dat de bouw weer gaat aantrekken. :P

Hihi en projecten zijn meer dan welkom! Omdat ik de opleiding in 2 jaar doe heb ik t.o.v. mijn studiegenoten maar een kleine portfolio, hun hebben gewoonweg op school al veel meer projecten gemaakt. Dus als iemand een uitgebreid advies / plan wil. Pb box staat open! Kosteloos omdat ik het dan ook graag voor mijn portfolio wil gaan gebruiken. ;-)

Fee de borden staan nog privé (staat het e.e.a. door elkaar). Moet het eens gaan ordenen en openbaar gooien. Heb het echt gebruikt als opslagplaats voor mezelf. Klinkt trouwens goed hoe je dat in gedachten hebt omtrent je eigen interieur!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:18

Eens Fee, dat klinkt erg mooi!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:13

Op die donkergrijze muur zou ik of een witte kast of "lichte" houtkleur (teak achtig)

Sorry ik kom binnen vallen, lees alweer even mee en in een van de eerste topics ook wel gepost (tot Dems ongeveer met verbouwen begon)

Wij krijgen 1 augustus de sleutel van ons huis (eerste koophuis) tzt moeten badkamer en toilet aangepakt worden en wil ik een "echte" entree maken met washok.
Keuken is pas 3 jaar oud en erg gaaf, woonkamer hoeft volgens mij ook niets te gebeuren.
Slaapkamers wil ik wel schilderen/behangen maar heeft verder geen werk nodig.
Voor de nieuwsgierigen:
https://goo.gl/photos/m9LqfbEmpyNjprRb6

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:32

Dat ziet er niet Nederlands uit :D Wat een mooie omgeving zeg en het huis ook +:)+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:58

Klopt is Frankrijk :D
De regio waar wij wonen is vele malen beter te betalen dan iets soortgelijks in NL.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:59

Wauw mooi huis! Gaaf!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:22

Wauw gaaf ! Vooral die overloop waar je zo de woonkamer inkijkt.
Is dat rood omlijnde op die foto van bovenaf allemaal jullie grond ?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:15

Vind een donkere muur wel erg mooi, maar ben bang dat het mijn woonkamer te donker maakt. Misschien dat ik in de toekomst nog wel eens 1 muur donker ga doen. Weet het nog niet :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:06

_Marinke_ schreef:
Hihi dat mag je gerust zeggen hoor! :D Wat vind je van deze kast?

[ Afbeelding ]

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:29

_Marinke_ schreef:
Mooi hoor! Maar ik bedoel het niet zoals jij hebt, je hebt echt losse kommen dat wil ik niet. Ook wil ik het hout door laten trekken.

Zoals dit een beetje: http://www.hornbad.nl/db_images/hornbad/badmeubels.jpg

Maar dan het onderste stuk van hout (zelf maken), waarbij je de bovenkant het blad dus door kan laten lopen en alleen waar je dus de kraan hebt de wasbak. Snappen jullie hem nog? Maar die wasbak zoals op bovenstaand plaatje moet toch los te bestellen zijn?! Dus zonder dat meubel eronder. :')

Heb je dit niet bij Ikea?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:50

Vast wel! Maar is dat dan ook los te krijgen en van een beetje kwaliteit? Iemand ervaring mee?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:16

Jes schreef:
Wij krijgen 1 augustus de sleutel van ons huis (eerste koophuis) tzt moeten badkamer en toilet aangepakt worden en wil ik een "echte" entree maken met washok.
Keuken is pas 3 jaar oud en erg gaaf, woonkamer hoeft volgens mij ook niets te gebeuren.
Slaapkamers wil ik wel schilderen/behangen maar heeft verder geen werk nodig.
Voor de nieuwsgierigen:
https://goo.gl/photos/m9LqfbEmpyNjprRb6

Wat een mooi huis met zoveel steen in het interieur <3 ook een prachtige omgeving inderdaad!!
Ze hebben er wel een zooitje van gemaakt in de badkamer zeg := Wat een boel spulletjes! Weet je al wat voor badkamer je wil hebben?

ik ben op zoek naar tips!

Ik woon in een studio & mis eigenlijk wat opberg/werkruimte in de keuken. Ik had in m'n vorige woning een tafelblad op schragen liggen, die heb ik meegenomen & dat staat nu in de keuken. Idee van vriendlief is om zelf een tafelblad te maken & dat aan de muur te bevestigen. Is makkelijker met de vloer schoonmaken en kan het blad wat hoger bevestigd worden.

We zitten er aan te denken om dat blad te maken met het laminaat dat nog over is (warm grijs met een nerf), afwerken met een stalen randje (er staat een stellingkast om de hoek, dus dan komt dat mooi terug). Ik denk dat terugkerende materialen belangrijk zijn omdat de keuken nogal opvallend is :D Even foto's van de architect gebruikt:

Afbeelding

Afbeelding

Zo ziet het eruit als je binnenkomt. Het blad zou dus aan de muur tegenover de keuken bevestigd worden. Wat denken jullie?

Een tweede optie zou een kastje met een blad zijn. Kastje zou dan ondiep en net zo breed als de keuken zijn (om de doorloop te behouden maar wel ruimte te creëren). Zit te denken aan een van deze 2:

Afbeelding

Afbeelding

Dus een wit kastje met blad gelijk aan de kleur van de vloer, of een kastje met een blad dat doorloopt naar de zijkanten & witte deurtjes erin...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:50

De laatste foto had ik in mijn studio.
Gemaakt van een Ikea keukenblad.
Zeer simpel en goedkoop.
Ik vond het prachtig en noodzakelijk op 25 m2.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 15:30

Dank jullie :D
We zijn er uiteraard heel blij mee (vooral ik, ML maakt het niet zoveel uit hoe het huis eruit ziet).
Kan niet wachten tot we de sleutel krijgen.

Rood omlijnde is idd allemaal van ons, hebben straks 5ha grond, grond is hier niet zo duur gelukkig, 5 a 7 duizend euro per hectare deze percelen eerder 5 aangezien ze qua ligging etc niet geschikt zijn voor de landbouw.

Badkamer nog geen idee wat ik precies wil. Wil in elk geval 2 wastafels, grote douche met handdouche en stortdouche en een ruim bad.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:46

Ik kan je helaas niet helpen, Lau... Geen ideeën, sorry!!

Hier nog 13 dagen voordat we los kunnen gaan in ons eigen huisje. Hebben een hele lijst gemaakt met wat er allemaal moet gebeuren en wat we allemaal willen doen.
Vind het alleen zo lastig om een planning te maken.
Hebben ook precies de week uitgekozen dat mijn heel handige vader (werkt in de bouw) nét met vakantie is, dus dat we de eerste dagen zelf moeten overleven wat klussen betreft. :')

Vandaag met mijn vriend ook even kleuren wezen kijken voor de huis en slaapkamer.
Willen graag alle muren wit, behalve dan in iedere kamer één gekleurde muur.
Voor de woonkamer zijn we het er wel over eens dat het een grijze/antraciet muur word. Voor de slaapkamer vind ik het echt een stuk lastiger!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 00:13

@Doubtless; wow wat een toffe keuken en kast! :wow: Daar hou ik wel van. :D

Ik zou kiezen voor een witte kast met groen (zelfde kleur als keuken) blad. Je keuken is echt een statement. Door dan te kiezen voor een houten blad op de kast wordt het een beetje 'lafjes' vind ik. Net alsof je niet meer durfde zeg maar. Snap je wat ik bedoel? Ik zou overigens niet de kanten groen doen, dat wordt weer wat teveel denk ik.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:08

Doubtless wat een gave keuken! Foto's zijn van de architect, maar wel van het huis waar je gaat wonen toch? Wordt de doorgang niet onwijs smal als je daar nog wat tegen de muur zet? Kun je evt deurtjes dan nog wel normaal openen?
Zo'n 80cm in de breedte heb je zeker wel nodig.