[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:54

We hebben zeg maar hypotheekaangevraagd bij aegon.
dit is na een hoop gedoe goedgekeurd door aegon.
toen hebben we bij de hypotheekadviseur de offerte getekend en hij heeft dat weer terug gestuurd.
als we daar weer goedkeuring voor zouden krijgen (dat alle benodigde papieren etc. erbij zaten) dan kregen we weer bericht en was het goedgekeurd.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:10

Aegon heeft het ons ook niet geheel makkelijk gemaakt. Maar bij ons is er uiteindelijk een spoedprocedure gekomen omdat zij spullen zijn kwijtgeraakt.
Toen was het in een dag geregeld...
Normaliter kost dat een week of 2.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:15

bij ons ging het dus langzamer vanwege een bkr registratie.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:51

IvysToeter schreef:
We hebben zeg maar hypotheekaangevraagd bij aegon.
dit is na een hoop gedoe goedgekeurd door aegon.
toen hebben we bij de hypotheekadviseur de offerte getekend en hij heeft dat weer terug gestuurd.
als we daar weer goedkeuring voor zouden krijgen (dat alle benodigde papieren etc. erbij zaten) dan kregen we weer bericht en was het goedgekeurd.

toen die bkr eraf was, hoelang duurde het ongeveer?? ben wel benieuwd ons voorbehoud loopt bijna af..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:54

eeuhhh ff denken...
toen die bkr eraf was heeft de hypotheekadviseur het opnieuw aangevraagd.
week later kregen we bericht geloof ik en diezelfde week hebben we nog de offerte getekend.
en vorige week dinsdag hebben we bericht gehad.

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:31

Onze offerte hebben we al getekend en nu is die weer terug, afgelopen vrijdag hebben we goedkeuring gehad voor onze levensverzekering. Maar voor woensdag moet de hypotheek aanvraag akkoord zijn want dan lopen de ontbindende voorwaarden af!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:44

Hoe lang hebben jullie op goedkeuing van de levensverzekering moeten wachten? Ik hoop dat jullie vandaag of morgen bericht krijgen Roosjes, maar kan je geen uitstel aanvragen? Of hadden jullie dat al?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:49

Levensverzekering hebben wij gelukkig al, het is het 2e huis.. bij dezelfde bank e.d. dus dat scheelt hopelijk.....

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:04

WHOEHOE onze hypotheek is goedgekeurd!!! blij:D

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:26

Roosjes schreef:

GEFELICITEERD!!! *\o/* *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:38

Gefeliciteerd, fijn joh +:)+

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:20

Roosjes schreef:

SUPER! Van harte gefeliciteerd!!

Ik ben nog steeds zoekende. Vorige week twee bezichtigingen gehad. 1 appartement veel te duur en aan de kleine kant. Tweede appartement daar ben ik nog steeds dolenthousiast over. Heerlijk ruim en een beetje gek. Ligt in een fijne buurt aan de rand van de stad. Wel moet er hier en daar nog wat gebeuren. De groepenkast moet vervangen worden. De cv ketel is al aardig op leeftijd. Het expansievat hangt in de badkamer en moet verplaatst worden (kan met de installatie van een nieuwe ketel). De ramen achter zijn nog van enkel glas. Het staat op de planning om deze over twee jaar te vervangen door kunststof kozijnen met dubbelglas (de VvE betaalt de helft, de eigenaar de andere helft). Mijn vader kwam met het idee om dan voor die twee jaar alles goed af te dichten en evt. een voorzetraam te plaatsen. De badkamer heeft nog wat aandacht nodig. Deze is klein en er zitten een paar storende leidingen en twee deuren. Mijn idee 1 leiding omleggen, plafond verlagen met spotjes, deur dichtmetselen daar dan handdoekradiator plaatsen, glazen douchedeur plaatsen. Geen idee of dat allemaal kan; ben zelf totaal geen klusser.

Iemand hier ervaring met het plaatsen van een voorzetraam, een verlaagd plafond, een deur dichtmaken en een leiding omleggen?! Is dit goed zelf te doen? Kosten?

Gisteren ook nog twee bezichtigingen gehad maar dat vond ik maar tien keer niets. Nieuwe complexen, geen sfeer en eigenlijk al afgestemd op een iets oudere doelgroep :D .

Straks nog twee bezichtingen in dezelfde buurt als mijn 'lievelingsappartment', maar diep in mijn hart heb ik al een keuze gemaakt. Nu dat ik echt iets gevonden heb, slaap ik helemaal niet meer. Het ene moment wil ik er vol voor gaan, het andere moment raak ik er compleet van in de stress...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:31

Wat leuk dat je zo enthousiast bent!

Theoretisch gezien zal het allemaal wel kunnen, de vraag is alleen hoe handig jij zelf bent :)) Vriendin van me heeft een volledig nieuwe badkamer aangelegd in een slaapkamer, dus daar moesten ook leidingen etc komen. Meeste hebben ze zelf gedaan, met behulp van een handige vriend. Ik zelf zou het absoluut niet kunnen, ik ben een absolute kluskluns :+

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:42

Roosjes schreef:

Gefeliciteerd!!!

Spannend hoor Caballo77, denk dat het er maar net aan ligt of je een beetje klussers in je familie/vriendenkring hebt. Ik heb dat niet helaas :+ dus kom niet zo ver..

Ik ben in onderhandeling := Heb maandag een bod gedaan (was bang dat het te laag zou zijn) en gisteren een tegenvoorstel gekregen, ze zijn toch al een paar duizend gezakt. Ben heel benieuwd of het gaat lukken, heb wel een grens in mijn achterhoofd en het zal er om hangen denk ik of dat gaat lukken of niet..

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:00

Zo de laatste bezichtigingen zijn achter de rug. Het is zo klaar als een klontje en heb de knoop doorgehakt. Ik volg mijn gevoel en ga voor mijn lievelingsappartement. Een vriend van mijn ouders is een handige klusser en hij gaat mij helpen om eea op te knappen. Morgen nog even contact opnemen met de makelaar om een derde bezichtiging te plannen. Mijn 'klusmannetje' gaat dan mee om te kijken of mijn plannen uitvoerbaar zijn en ik wil nog een keertje de sfeer opsnuiven. Als alles goed zit, dan breng ik een bod uit!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:47

Roosjes gefeliciteerd!!!!! Eindelijk maar toch :)

Wij kregen gisteren post van de levensverzekering dat ze toch nog graag achtergrondinformatie wilden opvragen bij de huisarts. We wachten dus verder af. Gister meteen het formuliertje weer teruggezonden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:47

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:22

En we wachten vrolijk verder grrr. Vanmiddag te horen gekregen dat mijn levensverzekering is goedgekeurd, maar die van mijn vriend ligt nog bij de medische afdeling. Daar krijgen we maandag bericht over. Er is afgesproken met Obvion dat ze dinsdag sowieso alles beoordeeld hebben, dus wordt nog een spannend weekend!

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:01

Leorah schreef:
En we wachten vrolijk verder grrr. Vanmiddag te horen gekregen dat mijn levensverzekering is goedgekeurd, maar die van mijn vriend ligt nog bij de medische afdeling. Daar krijgen we maandag bericht over. Er is afgesproken met Obvion dat ze dinsdag sowieso alles beoordeeld hebben, dus wordt nog een spannend weekend!

Ow bah ik ken die spanning helemaal.. maar als het klaar is dinsdag lkkr champagne gaan drinken;) heb je trouwens een link je van je huis? ben wel beetje nieuwsgierig geworden.. wanneer kijgen jullie de sleutel?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:31

Wij zouden de offerte vandaag binnen krijgen maar helaas... alles is nu doorgestuurd naar de agrarische afdeling... :?

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:38

Spannend al dat wachten op het goedkeuren van de hypotheken en meer. Veel succes allemaal!!

Hier zijn ook vorderingen te melden. Ik heb vanmiddag een derde bezichtiging gehad en............... een bod uitgebracht op mijn lievelingsappartementje!! Alles wat ik graag wil veranderen is mogelijk en mijn ouders en handige klusvrienden hebben al toegezegd mij te willen helpen!! De makelaar heeft mijn bod vandaag doorgespeeld naar de verkopers en verwacht maandag bij mij terug te komen met een antwoord. Voor het geval dat voor woensdag al een afspraak ingepland bij de hypotheekadviseur!!!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:33

ik ben benieuwd caballo! heb je een link van het appartementje?

Wij hebben het huis gekocht!!! *\o/*
er staat nu niet meer te koop bij het huis, maar VERKOCHT.
aan ons dus :D :D

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:15

Gefeliciteerd IvysToeter!!

En spannend hoor Caballo77, hopen op een goed tegenbod :D

Bij mij is het ook gelukt, heb het appartement gekocht (onder voorbehoud). Ging best snel eigenlijk, vond het super spannend het onderhandelen, want had wel een duidelijke grens voor mezelf en had mijn twijfels of ze zo ver zouden zakken aangezien ze pas nog flink in de vraagprijs gedaald waren. Maar ik heb er toch nog 12.500 af gekregen :)
Vrijdag ook een gesprek gehad bij de hypotheek adviseur, het lastige is dat er nu zo veel onduidelijk is vanuit de politiek en dat maakt het ook wel lastig om een keuze te maken in wat voor een hypotheek ik wil en wat er nog precies mogelijk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:16

Voor ons als adviseurs is het al moeilijk om te adviseren, laat staan dat het voor jou als koper enigzins makkelijk is om te beslissen wat voor hypotheek je wilt. Dit schiet niet op zo :n Plannen zelf en de gevolgen ervan zijn min of meer helder, maar het verrotte is dat het niet meer dan plannen zijn... En het niet duidelijk is in hoeverre deze plannen goedgekeurd gaan worden straks.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:50

Berdien, zie jij de plannen positief tegemoet? als adviseur zijnde?
ik zie de markt op zich alleen maar verder op slot schieten , totdat de prijzen echt op zijn gat gaan ...
voor de bezitters die in de afgelopen paar jaar hebben gekocht zwaar küt , voor de kopers van dat moment natuurlijk hartstikke leuk, mocht er ene hypotheek te krijgen zijn onder normale voorwaarden.