Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pantykous schreef:Mijn opa en oma hebben ook veel warm geschonken, maar die konden hun zorg goed betalen van hun pensioen.
Mijn moeder is nu haar huis aan t verkopen maar die is pas 60 en daar zit nog wat hypotheek op dus ik hou geen rekening met een erfenis. Als ze 90 wordt ben ik zelf tegen de 70 dus moet het toch zelf regelen.
Zat nog even door die vaste lasten te bladeren, maar niemand met kinderen op de opvang hier?
Citaat:Nou ja, totdat het niet meer gaat.. Mijn ouders hebben altijd gezegd 'nee kind, we willen je niet tot last zijn, leef lekker je eigen leven'... en toen ging het ineens slechter en toen konden ze het niet meer zelf... ja, en wat dan. Ben je lekker je eigen drukke leven aan het leiden..
Citaat:Mijn andere oma en opa die al heullllll lang dood zijn verkochten hun huis en gingen in een luxe serviceflat wonen huur was destijds 2500 gulden zijn beide daar overleden en na de begrafenis was er 5000 gulden over van alles …. Best netjes gedaan toch. Hun huis was een villa dus echt boel geld op naar zorg…..maar zij kozen daar ook echt voor
VanHuisUit schreef:Mbt die laatste zin: het is niet mijn keus he, zo don't blame me of zoietsik zou het graag willen doen, mijn zus ook en ook mijn broer, maar ze willen niets.
denice schreef:Eigenlijk ook raar toch, dat je gedwongen wordt je buffer op te maken?
CharleyT schreef:denice schreef:Eigenlijk ook raar toch, dat je gedwongen wordt je buffer op te maken?
Kan me er wel wat bij voorstellen. Bijstand krijgen en een substantieel bedrag op je spaarrekening hebben
dat voelt ook niet ok.
De overheid heeft daar duidelijke regels voor opgesteld.