Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:01

Grr ik weet gewoon niet wat ik wil/ zoek. Stel er komen grijs blauwe boerenplavuizen ( super mooi ). Wat dan ? Lichte of juist donkere kleur bank en eetkamer stoelen ? En donkere kleur op de muur ??

Marvel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:14

Ik ben pro zwart/wit, maar wit moet bij mij de voorhand hebben. Ik weet niet hoe donker je vloer wordt, maar ik zou er een lichte bank bij doen. En alle muren wit en 1 wand met kleur.
Dan zou ik daarna pas kijken wat er met de rest vd meubels moet gebeuren.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:10

Waarom alle muren wit en 1 wand een kleur? Wij hebben geen enkele wand meer wit en dat is het beste besluit ever

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:13

Ondat dat mijn smaak is :D Ik vind het rustig en strak ogen en je kan het met veel andere kleuren combineren.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:21

Dat kan hihi. Maar ik zou het niet adviseren. Het is zó sfeer bepalend Hoe je wanden er uit zien

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:06

Ik heb alle wanden wit. Heerlijk :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:16

Ik vind witte muren ook fijn. Zit nog wel wat werk in, hier. Maar moet zeggen dat ons huis nogal rustiek is, van hout. En ik ben er wel een beetje klaar mee, alles houtkleur... Weet niet of ik in een strak nieuwbouwhuis alle muren wit zou maken.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:55

benangelique schreef:
Waarom alle muren wit en 1 wand een kleur? Wij hebben geen enkele wand meer wit en dat is het beste besluit ever

Hebben we nu ook in huis, in ons nieuwe huis ook :j Witte muren zijn bij ons het beste besluit ever geweest.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:09

Wij gaan zaterdag verhuizen en zijn nu druk bezig met schilderen :)
Onze slaapkamer heeft een grijze muur en de rest wit, de woonkamer een mintgroene muur en de rest wit, in het knatoortje van mn vriend is 1 muur groen en in de logeerkamer is 1 muur wit en 3 muren een beetje paarsig (de kleur van bosvruchtenyoghurt :') )

Wel helemaal leuk nieuw huis om in te richten!
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest wat oude meubels te schilderen.
Gisteren dit pareltje afgemaakt, de oude dekenkist van oma :) Hij was donkereiken met flink wat kringen en beschadegingen en nu dus met krijtverf groen gemaakt :) nieuwe knopjes erop!Afbeelding

Deze staat in de logeerkamer wat naast die functie ook mijn kamer wordt waar mijn kledingkast komt en mijn toekomstige nog aan te schaffen kaptafel :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 23:36

Wat een leuke kist! Hoe heb je hem geverfd? Als in.. Welke producten?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 05:36

benangelique schreef:
Dat kan hihi. Maar ik zou het niet adviseren. Het is zó sfeer bepalend Hoe je wanden er uit zien

eens hoor....hier ook geen witte wanden. Zo blij mee.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 05:37

Maris schreef:
Grr ik weet gewoon niet wat ik wil/ zoek. Stel er komen grijs blauwe boerenplavuizen ( super mooi ). Wat dan ? Lichte of juist donkere kleur bank en eetkamer stoelen ? En donkere kleur op de muur ??

Mooi, ik houd van grijs/blauwe boerenplavuizen! Ik zou voor niet te donker gaan. Een soort tussenkleur zeg maar. Idem voor de muren. Hoeft niet perse licht of donker, kan er ook tussenin ;)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:47

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:26

Suuskipje schreef:
Jotoma schreef:

met de krijtverf van de gamma!
deze https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... b021534111

Die is wel een stukje voordeliger dan Annie Sloan. Heb je nog voor en/of na bewerkt of geschuurd oid?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:31

dems75 schreef:
Maris schreef:

Mooi, ik houd van grijs/blauwe boerenplavuizen! Ik zou voor niet te donker gaan. Een soort tussenkleur zeg maar. Idem voor de muren. Hoeft niet perse licht of donker, kan er ook tussenin ;)

Ja, ik denk dat wij wel een beetje dezelfde smaak hebben misschien.
Maar ik hoor altijd je moet combineren met licht en donker, koel en warm etc. Plavuizen zijn koel van kleur. Eettafel en kast zijn van hout dus warm van kleur. Ik wil er nog een boekenkast bij waarschijnlijk in zwart of in ieder geval donkere kleur. Houtkachel is ook donkergrijs. Dus wel veel donker dan. Maar ik vind een donkere bank op die plavuizen zo mooi staan..... Kan natuurlijk dan ook 2 lichte stoelen erbij en lichte eetkamerstoelen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:50

Ceetje_bokt schreef:
@Marinke ik weet niet precies wat je bedoelt, maar dit is ons wasmeubel. Mijn broer heeft deze gemaakt van eiken hout en behandeld met twee componentenlak, waardoor het onbehandeld lijkt. De wastafels hebben we gewoon zelf gekocht bij de karwei. Zo'n meubel kan een meubelmaker maken.[ [url=m/vfasPC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Fisasb.jpg]Afbeelding[/url] ]
En let wederom niet op de rotzooi, de kleding etc is weg en de spiegel komt nog.

Mooi hoor! Maar ik bedoel het niet zoals jij hebt, je hebt echt losse kommen dat wil ik niet. Ook wil ik het hout door laten trekken.

Zoals dit een beetje: http://www.hornbad.nl/db_images/hornbad/badmeubels.jpg

Maar dan het onderste stuk van hout (zelf maken), waarbij je de bovenkant het blad dus door kan laten lopen en alleen waar je dus de kraan hebt de wasbak. Snappen jullie hem nog? Maar die wasbak zoals op bovenstaand plaatje moet toch los te bestellen zijn?! Dus zonder dat meubel eronder. :')

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:08

Gianti heb je toevallig ook de maten van je kamer / plattegrondje? Heb hem al eens eerder voorbij zien komen. :P

Maris ik denk dat een zwarte bank en stoelen dan best mooi kan worden! Wel de wanden licht van kleur houden. ;-)

Het licht er overigens wel een beetje aan wat je wilt, wil je een heel lichte ruimtelijke woning of mag het juist wel wat knusser worden? In kleuren heb je ook verschillen in lichte en donkere kleuren, als je kijkt naar de kleurencirkel zie je dat geel bovenaan staat dat is de lichtste kleur in de kleurencirkel, paars staat er tegenover en is de donkerste kleur in de kleurencirkel, rood en blauw staan dichtbij paars en zijn ook donkerdere kleuren te noemen. Groen en oranje zijn juist weer wat lichtere kleuren. De ene kant (oranje en rood) is warmer en de andere kant (blauw en groen) juist weer kouder. En dan heb je ook nog eens verschil in verzadiging (mate van grijs toevoeging in een kleur) wat een kleur helderder of juist lichter / donkerder maakt. Maar dan ga je het echt hebben over Kleurenleer, heel interessant hoor daar niet van maar niet even makkelijk samen te vatten haha. Het bovenstaande is basis en als je dat in je achterhoofd houd kom je al een heel eind. :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:54

Euh, dit klinkt idd best ingewikkeld .... Huiskamer ligt op het noorden, dus ook koel licht. En natuurlijk vind ik ook net weer donkergrijs of blauw mooi qua kleur ( voor kast en/of bank). Ook weer koel van kleur dus. En ik zoek een beetje een knus stoer sfeertje zonder al te veel tierlantijnen. Dus de kleur is wel heel belangrijk.
Beetje dit sfeertje : http://www.de-opkamer.nl/site/vloeren/o ... 70058.html

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:03

Ik denk dat wanneer je vloer en muren koel zijn, je de meubels echt prima donker kunt doen.
Hebben wij nu ook. Kan per pb wel foto sturen als je wil.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:19

Maris schreef:
Euh, dit klinin nu kt idd best ingewikkeld .... Huiskamer ligt op het noorden, dus ook koel licht. En natuurlijk vind ik ook net weer donkergrijs of blauw mooi qua kleur ( voor kast en/of bank). Ook weer koel van kleur dus. En ik zoek een beetje een knus stoer sfeertje zonder al te veel tierlantijnen. Dus de kleur is wel heel belangrijk.
Beetje dit sfeertje : http://www.de-opkamer.nl/site/vloeren/o ... 70058.html

Mooi sfeertje! De donkere kleur op de muren maakt dat het knus aan voelt. :D Door een aantal meubels en elementen in een lichte (witte) kleur toe te passen maakt dat het niet een te donker hol word.

Wat voor kast had je in gedachten??

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:22

Ik heb nu een midden kleur houten kast (en eettafel) Die laat ik zo waarschijnlijk ( warm van kleur, dus goed. Denk ik ...) en dan nog een andere, smallere donkere boekenkast erbij misschien.
Geen idee ook of het mooi is om tegen een donker grijze muur bv.. een zelfde kleur kast te zetten. Of moet die dan juist wit of hout voor het contrast ? Niets moet natuurlijk, dat snap ik, maar ik zou zo graag eens voorbeelden willen zien !

En ik ben niet zo van het ...maison sfeertje met al die witte meubels ( sorry).
Zo'n donkere muur geeft idd vaak een mooie sfeer vind ik !

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:31

Wauw, die muurkleur vind ik ook super mooi. Persoonlijk zou ik er dan voor kiezen om met meerdere grijstinten te werken. Vind ik zachter dan wit of zwart er tegen aan. L

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:55

Hihi dat mag je gerust zeggen hoor! :D Wat vind je van deze kast?

Afbeelding

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:10

Jotoma schreef:
Jotoma schreef:

met de krijtverf van de gamma!
deze https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... b021534111

Die is wel een stukje voordeliger dan Annie Sloan. Heb je nog voor en/of na bewerkt of geschuurd oid?

Van te voren goed de laklaag geschuurd en natuurlijk stofvrij gemaakt. verder niet nabewerkt :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:22

_Marinke_ schreef:
Hihi dat mag je gerust zeggen hoor! :D Wat vind je van deze kast?

[ Afbeelding ]

Op zich de kleuren van die kast wel mooi. Maar ik houd meer van grof hout/oude kast. Niet die nieuwe stijl. Past ook niet in mijn huisje van 150 jaar oud (vind ik ). Dus meer een ouderwetse houten boekenkast die ik dan zelf een grijstintje ofzo ga geven.

Ja, kleur verf op die muur is mooi he ? Maar wel echt donker. En ik weet uit ervaring dat je een donkere muur niet zomaar heb overgeverfd in 1 keer. Dus om "even " te proberen....
Plus de ene muur die voor een kleurtje in aanmerking komt ( achter de bank en kast ) is met steenstrips. Echt totaal geen idee of dat mooi is in donkergrijs ( of sowieso in een kleur).
Andere muur die in aanmerking komt voor kleurtje is een korte muur waar de open (witte) trap voor staat . Die muur zie je alleen echt vanuit de zitkamer zelf. Maar daar staat alleen onder de trap een witte kast tegen aan, verder geen meubelen.