pmarena schreef:Huis begin 2007 gekocht, aankoopprijs 250.000 euro, dus alles bij elkaar (kosten koper) een hypotheek van 270.000 euro.
Eind 2009 gaan samenwonen in een nieuw huis, dus blijven wonen in dat huis is geen optie, we zijn al 3 jaar lang het nieuwe huis aan het verbouwen en het oude huis is al 3 jaar lang goed verhuurd gelukkig.
Maar nee dan heb je dus nog niks afgelost eigenlijk, was het maar zo dat ik het huis al 20 jaar had, dan zat er veel meer ruimte in de prijs
Ik heb gewoon een hypotheek van 270.000 euro op dat huis en op het moment dat ik bij de notaris de sleutel overdraag aan een koper, moet ik gewoon dat geld aan de bank betalen zodat mijn hypotheek afgelost is....
En tja hoe kom je aan 25.000 euro? De makelaar wil ook graag betaald krijgen voor zijn diensten natuurlijk
Ja, dat is een vervelende situatie! Ik ken jouw situatie persoonlijk niet natuurlijk, maar technisch gezien was het inderdaad niet zo handig om in deze tijd je huis te verkopen. Ik snap ook dat je met dubbele huurlasten moeilijk kunt aflossen.
Lastig hoor, huizen kopen/verkopen. Ik ga eerst nog even een tijdje huren. In je eentje kun je sowieso moeilijk kopen en met alle nieuwe regeltjes voor 2013 wordt het nog lastiger.