VanHuisUit schreef:Moet familie dat wel willen. Die van mij willen gewoon niets. Willen alles in eigen hand. Dus zelf regelen (en gelukkig kan mijn vader dat heel goed...). Dus al zouden we willen, het is niet te doen...
Nou ja, totdat het niet meer gaat.. Mijn ouders hebben altijd gezegd 'nee kind, we willen je niet tot last zijn, leef lekker je eigen leven'... en toen ging het ineens slechter en toen konden ze het niet meer zelf... ja, en wat dan. Ben je lekker je eigen drukke leven aan het leiden..
Citaat:
Nu is dat mooi, maar ook wel lastig. Want je wilt als kind ook graag voor je ouders zorgen, of het ze makkelijk maken.
Vind ik ook lastig. De druk om dit te 'moeten willen doen' is best hoog. Als je aanvragen doet voor hulp wordt er 100x gevraagd 'kan u het echt niet zelf. is er echt niemand in de omgeving die het kan, vraag het eens aan een buur of een kind' etc etc. En dan op socials 'mantelzorgen is toch normaal', en 'je wil toch voor je ouders zorgen!'.
Ja, ik wil dat prima, als ik part time werk ofzo...
en dat gaat ff niet, ivm rekeningen enzo.
Citaat:
En wat heeft dit met sparen te maken... ja als je er zoals mijn ouders in zit (alles tot op zeer hoge leeftijd zelf in de hand willen houden) zul je wel wat geld tot je beschikking moeten hebben om eea te financieren...
En je moet het zelf nog kunnen als oudere. En als dat niet meer lukt is een hele sloot geld ook wel handig inderdaad
Wat dat betreft is rekenen op een erfenis misschien ook niet altijd wijs? Want als je ouder in een zorg instelling komt, kan de erfenis best snel verdampen denk?