Mensen met kinderen die in een andere provincie of in het buitenland zijn gaan wonen, die moeten maar kijken hoe die zichzelf redden later..
Geen idee meer wat dit met sparen te maken heeft trouwens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PSvanLot schreef:Hier loopt iedereen gewoon binnen wanneer ze zin hebben. Gewoon achterom door de achterdeur.
Bellen doen we hier in het dorp niet aan
Overigens niet alleen familie komt achterom, iedereen die de weg weet haha
Varekaj schreef:Je wil niet weten wat thuishulp, thuisverpleging, een serviceflat of verblijf in een woonzorgcentrum kostenDan is mantelzorg ook een vorm van besparen door zoveel mogelijk zelf op je schouders te nemen. Soms tot in den treure toe met schrijnende situaties als gevolg, maar dat is een andere zijweg van het onderwerp..
tita schreef:Iig is mijn ma met pensioen en werd ongevraagd mantelzorger omdat ze mijn oma wilden opsluiten op gesloten afdeling met echt gekke dementen mensen.
purny schreef:tita schreef:Iig is mijn ma met pensioen en werd ongevraagd mantelzorger omdat ze mijn oma wilden opsluiten op gesloten afdeling met echt gekke dementen mensen.
Dementerende ouderen zijn niet gek, ze zijn ziek.
Overigens "sluiten" ze echt niet iemand op voor zijn zweetvoeten, daar moet echt wel een noodzaak voor zijn, helemaal nu met de huidige tekorten
Zorginstellingen werken met eigen bijdrages.
purny schreef:Ik zou je eerst eens gaan inlezen en verdiepen in het ziektebeeld wat officieel Alzheimer heet voordat je deze uitspraken doet.
En waarom deze mensen op een gesloten PG (Psychogeriatrische) afdeling zitten.
Citaat:Wel, met het oog op mantelzorg is het in de toekomst bijna verplicht om dicht bij je familie te blijven wonen..Ik woon niet heel ver bij mn moeder vandaan, half uurtje rijden door de stad. Maar in een zorgsituatie is dat toch best ver, vooral om 'even iets te doen' ..
VanHuisUit schreef:Nou ja, totdat het niet meer gaat.. Mijn ouders hebben altijd gezegd 'nee kind, we willen je niet tot last zijn, leef lekker je eigen leven'... en toen ging het ineens slechter en toen konden ze het niet meer zelf... ja, en wat dan. Ben je lekker je eigen drukke leven aan het leiden..Moet familie dat wel willen. Die van mij willen gewoon niets. Willen alles in eigen hand. Dus zelf regelen (en gelukkig kan mijn vader dat heel goed...). Dus al zouden we willen, het is niet te doen...
Citaat:Nu is dat mooi, maar ook wel lastig. Want je wilt als kind ook graag voor je ouders zorgen, of het ze makkelijk maken.
Citaat:En wat heeft dit met sparen te maken... ja als je er zoals mijn ouders in zit (alles tot op zeer hoge leeftijd zelf in de hand willen houden) zul je wel wat geld tot je beschikking moeten hebben om eea te financieren...
Cer schreef:Wat dat betreft is rekenen op een erfenis misschien ook niet altijd wijs? Want als je ouder in een zorg instelling komt, kan de erfenis best snel verdampen denk?
fokfanaat schreef:geld in stenen kan je zeker wel warm schenken, daar zijn regelingen voor bij de notaris, zelfs met regelingen dat het eigendom al voor overlijden overgaat, maar er tot de dood kosteloos gebruik mag worden gemaakt van de woning