Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:38

Wij hadden er ook maar 10, hoorde dat de markt nu weer wat lijkt te veranderen, althans hier in de stad.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:23

Yvankaxx schreef:
Ons huis staat onder bod *\o/*
Uiteindelijk 6 bezichtigingen gehad en 4 biedingen.

Dat is weinig.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:24

pillow schreef:
Yvankaxx schreef:

Dat is weinig.

Als je krijgt wat je wil qua opbrengst heb je er maar 1 nodig toch? :Y)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 22:26

Zo is dat. En met 4 gegadigden kan de prijs altijd nog opgedreven worden.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 00:19

Alja schreef:
Yvankaxx schreef:

Jij ervaart de gekte dus nog niet op jullie huis?

Moet eerlijk zeggen dat wij wel ook mensen uit het westen hadden verwacht, maar zijn allemaal mensen uit de omgeving. Hij is wel 6000 keer bekeken op funda.
Aangezien het gaat om een klein dorp in noord oost Friesland is de gekte iets anders dan verderop. Scheelt al met waar wij nu wonen, 10km verder richting de bewoonde wereld waar 40k overbieden ook de norm is. Voor nu hebben wij 2 biedingen boven de vraagprijs gehad en zijn we daarmee dik tevreden!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 07:29

Flowery schreef:
Wij hebben vanmorgen weer een onwijs leuk huis bezocht! Gaan zeker een bod uitbrengen maar onze makelaar kon vanmorgen niet mee en kan vrijdag pas langs de woning om hem zelf nog even te bekijken. Ik ben dan met deze markt alweer bang dat dat te laat is := Maar we waren wel pas de 2e die kwamen bezichtigen dus ik hoop maar dat de rest niet meteen een uur later een bod doet :')

Gelukkig is onze makelaar gisteren nog langs geweest want het huis stond er een stuk slechter bij dan we dachten dus we gaan zeker geen bod meer uitbrengen.

Wel zijn we gisteren bij een onwijs mooi huis geweest waar gewoon niet geklust hoeft te worden dus daar gaan we grof op overbieden + motivatie + positieve hypotheek aanvraag (staat te koop bij onze eigen makelaar dus hij mocht ons helaas niet helpen, wel zijn onze financiën bekend bij de financieel adviseur waar de makelaar ook goed contact mee heeft)
En dan heeeel hard duimen dat we deze hebben :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 07:40

Spannend!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 07:44

Heel veel succes! Wanneer sluit die bieding?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 08:14

Urona447 schreef:
Ik heb ook vaak het idee dat mensen een grote verbouwing onderschatten. Je moet of heel veel geld hebben en het compleet laten doen of je moet er heel veel tijd in steken en dat gaat natuurlijk altijd ten koste van iets.

Dit is inderdaad wel een groot punt. Wij hebben de woning gekocht nadat de eerste kopers in de bedenktijd hadden ontbonden (kregen onverwachts een nieuwbouw woning aangeboden, verhaal is geverifieerd bij kennissen). Het had voor ons zo moeten zijn, maar wij hebben toch wel gerekend op 3x zoveel verbouwingskosten als dat zij hadden gedaan. En met onze berekening moet je echt nog een hele hoop zelf doen en kan je weinig uitbesteden :+

Verbouwen is zo duur. Één keer naar de bouwmarkt en je bent zo een paar honderd euro kwijt voor eigenlijk niks. Het ergste vindt ik nog dat je van het grootste deel van de kosten, het werk en materiaal niet eens meer wat ziet straks. Zit prachtig achter de muur verstopt _O-

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 08:22

Oudere huisjes hebben soms zulke mooie pareltjes waar toch wel wat werk aan nodig is...
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 08:28

Gisteren is de fotograaf bij het huis van mijn opa geweest, heel benieuwd hoe dat gaat lopen als ie online komt :D

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 08:30

ingedebruijn schreef:
Heel veel succes! Wanneer sluit die bieding?

Maandag 16:00 en hij verwacht dat hij ons die middag nog zal bellen of we het geworden zijn!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:02

Wendy_Komen schreef:
Oudere huisjes hebben soms zulke mooie pareltjes waar toch wel wat werk aan nodig is...
[ [url=m/NTAH9N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig inderdaad :')

Wij hadden een doorgezaagde draagbalk. Ze wilde graag de kortste route voor de elektra en vonden dat blijkbaar een strak plan toentertijd _O-

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 14:35

MarjanB schreef:
Het is wel heel mooi! Maar wellicht subsidie ivm monument?

De grond is archeologisch dus je mag er wel paarden houden bijvoorbeeld maar niet in wroeten en als ze ooit bedenken dat ze daar wat gaan opgraven moet je dat toestaan. Zoveel adders dit huis. _/-\o_

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 14:45

Ik wandelde vanmiddag nog even langs het huis waar we gaan bezichtigen, echt een mooi keurig buurtje en heerlijk gelegen. Nu zag ik een paar huizen verderop ook een prachtig huis, wel enorm gedateerd en een lik verf kan geen kwaad op de kozijnen. Volgens mij oudere mensen als ik het goed zag. Hij staat natuurlijk niet te koop maar is het heel gek om als dit niets wordt een briefje door de bus te doen? Zeker gezien wij maar in 5 a 6 straten willen wonen is onze zoektocht zo beperkt en dan hebben we ook nog wensen qua grootte. Dit leek ook echt aan te sluiten.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 20:51

Schijnt wel vaker te gebeuren: Nee heb je, ja kan je krijgen. Als ze geen interesse hebben mikken ze je briefje bij het oud papier, als ze wel interesse hebben kunnen ze wat laten horen of je doorsturen naar een makelaar.

Ik kon ook zowaar nog een bezichtiging plannen bij een huis waar in de advertentie stond dat de kijkdagen al geweest waren. Blijkbaar ook niet verkocht, ondanks de volle kijkdagen. Misschien dat kopers onderhand de idioterie ook zat zijn?

Er komen ook echt krotten op de markt nu voor flinke bedragen. Kwam ook weer een pareltje voorbij met de melding 'fundering vraagt wat aandacht' in de advertentie waarbij na wat nazoeken blijkt dat er een fundering voor het huis is gebruikt die totaal niet geschikt is voor de grond waar hij op staat. Daar zou een compleet nieuwe fundering onder gezet moeten worden. :+ 'Wat aandacht' noemen ze dat.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 22:32

flooooo schreef:
Ik wandelde vanmiddag nog even langs het huis waar we gaan bezichtigen, echt een mooi keurig buurtje en heerlijk gelegen. Nu zag ik een paar huizen verderop ook een prachtig huis, wel enorm gedateerd en een lik verf kan geen kwaad op de kozijnen. Volgens mij oudere mensen als ik het goed zag. Hij staat natuurlijk niet te koop maar is het heel gek om als dit niets wordt een briefje door de bus te doen? Zeker gezien wij maar in 5 a 6 straten willen wonen is onze zoektocht zo beperkt en dan hebben we ook nog wensen qua grootte. Dit leek ook echt aan te sluiten.

Dat is zeker aan te raden. Wij hebben totaal 6 briefjes uitgedeeld in één straat en hebben daar maarliefst twee reacties op gekregen. Één reactie dat binnenkort huis x bij die makelaar in de verkoop zou komen en één iemand die zijn huis aan ons had willen verkopen (we kwamen er alleen niet uit met de prijs, dus die hebben we laten schieten).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:00

Wij hebben ook meerdere keren briefjes in de brievenbus gehad. Nooit wat mee gedaan overigens, ik laat het liever via de makelaar lopen. De briefjes kwamen vooral van investeerders/beleggers/vastgoed bedrijven. Met een particulier was ik misschien wel in gesprek gegaan.

Wij hebben vanmiddag en morgen bezichtigingen. 8 in totaal. Ik vond het eigenlijk wat tegenvallen :+
Maar goed, als de juiste er maar tussen zit :j

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:03

je hoeft er maar 1 te hebben die biedt!
wij hadden 12 bezichtigingen en 4 bieders. dus de hoeveelheid zegt niets.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:05

Ja dat is ook zo :j
En bij jullie ook overboden? En gunstige voorwaarden?
Ik ben zó benieuwd :D

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:10

Daihyo schreef:
Ja dat is ook zo :j
En bij jullie ook overboden? En gunstige voorwaarden?
Ik ben zó benieuwd :D

Bij ons was ook flink overboden.
het was uiteindelijk kiezen tussen twee bieders,
wij hebben gekozen voor degene die ons het beste leek passen in de straat.
Voorwaarden waren hetzelfde bij beide partijen. en scheelde 500,-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:12

Ik hoop echt dat er mensen gaan bieden die er ook gaan wonen. Geen beleggers of investeerders.
Heel dubbel, want daar zou ik het liefst aan gunnen, maar snelle overdracht is voor ons ook belangrijk ivm het andere huis.
Dus ik hoop op een jong stel dat vanuit een huurhuis komt en hun eerste huis gaat kopen en er per 1 november in kan trekken :))

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:25

Ons bod is geaccepteerd!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Niet de hoogste bieding maar door gunning gekregen!!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:01

Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:06

xSwanHeart schreef:
Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*

Dank je wel!! En nogmaals bedankt voor jouw motivatiebrief als voorbeeld, want onze motivatie gaf de doorslag :D