Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:36

Vette badkamer Dems :D De kleuren heb ik minder mee, maar de stijl... erg leuk :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:40

Dems , mooi !

Weten jullie of er goede websites bestaan waarop je ideeën kan opdoen ivm kleurgebruik, meuubels etc ?

Miesemuisje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:45

pinterest :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:54

Dees wat ontzettend mooi geworden! <3

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:10

Wauw mooie badkamer !

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:19

jezus die badkamer is echt gaaf <3 ik snap niet hoe je het kan bedenken.. als ik dit probeer oogt het als een bij elkaar geraapt zooitje....

vraagje voor mensen met palletbed... lever je veel in op comfort? aangezien ik denk ik geen lattenbodem hebt meer? of plaats je die nog erop? en hoe maak je eronder schoon? Mag mijn moeders matrassen overnemen, dus ben aan het neuzen

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:34

Haha Gianti, dat bijeengeraapte zooitje had ik ook in de laatste twee woningen. Dit keer moet het echt wat worden :)
De bank is inmiddels besteld, moeten we weer 10 weken wachten tot we verder kunnen :(
Onze smaak is modern, strak en design. Helaas verschrikkelijk duur ook.

Weet niet of iemand aflevering 5 van rtl woonmagazine heeft gezien? Jan des bouvrie en ik zitten heeeel erg op 1 lijn 8-) veel wit, maar met zwart voor de warmte en grote banken :D
Ben zo benieuwd hoe onze 5-zits hoekbank gaat worden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:36

ik ben gewoon te erg van 'ooooh dit vind ik mooi' 'ooooh maar dit is ook erg mooi'.... denk dat het industriel landelijk wordt maar _O-

hihi heb je foto :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:54

Zwart voor de warmte, Jotoma? Ha ha, daar associeer ik zwart nou helemaal niet mee. Wel met cachet of rust ;)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:59

Dat zei Jan ook, veel mensen durven daarom geen zwart. Maar voor ons huis geldt precies hetzelfde.
Witte vloer, witte muren (en 1 taupe) met zwart houten jaloezie en zwarte meubels. Breekt t koude en strakke witte enorm en maakt t idd earm :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:50

Ik associeer zwart juist absoluut niet met warmte en ben ook echt allergisch voor een inrichting zonder kleur :=
Mijn man had, toen ik hem leerde kennen, zwart, wit en rood in huis, dat oogt zo hard! Dat heb ik gelukkig vrij snel mogen veranderen hihi.

Al moet ik zeggen dat ik een volledig wit interieur echt prachtig kan vinden, mits er gebruik gemaakt wordt van warme materialen. Ik maak heel graag gebruik van wit in mijn omgeving :j

Dems, mooi!! Heel gaaf met de kast en de wasbak, heel mooi kleurgebruik ook :j
Vindt de tegels, de muur en de douchetegels in eerste instantie wat druk ogen, maar dat zal in het echt wel meevallen verwacht ik?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:15

Haha het moet idd geen donker hol worden en kleur mag van mij in accessoires terug komen.

Maar zwart en wit, ik ben er gek op!

Afbeelding

Rechtsboven en rechtsonder zijn de woonkamer van die aflevering. Ik vind het gaaf!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 05:49

Thanks allemaal.
Om even wat antwoorden op een rijtje te zetten...
Mysa: hij oogt indd ietsje gelig op de foto, die vloer. Maarrrr...in het "echt" is hij juist meer grijsbruin...hoewel, de hele vloer is natuurlijk vol kleur omdat elke tegel zo anders is. Vloer is indd keramisch. De kiezels in de douche is een mat indd...het staat heerlijk, absoluut niet glad (Ik wilde geen gladde tegels omdat ik bang ben uit te glijden na een nare beenbreuk).

Ir111 Op de muren zit gewone stuc, daaroverheen hebben we eerst geimpregneerd en daarna twee dikke lagen speciale badkamerverf :)

Gianti: het bedenken viel heel erg mee hoor, ik wilde graag een self-fitted badkamer en daarnaast ging ongeveer heel ons budget op aan de vloer hahaha, daarom moesten we ook wel creatief zijn. Zo'n echt badkamermeubel (mits een beetje mooi) is verschrikkelijk duur. Met dit kastje en de wasbak (is een voertrog) waren we voor 100 eur. klaar en heb je een bak aan bergruimte erbij.

Britt, die tegels zijn ook redelijk druk, maar wordt afgezwakt door het "verwassen" effect van de tekening. Ik vond dat het wel kon omdat de rest van de muren niet betegeld is hahaha. Gewoon een beetje lekker gek.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 07:31

Ik vind je badkamer helemaal tof Dems :j
De drukkere tegels in de douche zijn in combi met de rust er omheen echt heel gaaf

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:17

Laatst bij de fokkers van onze hondjes geweest. En waar kom je dan mee thuis?!?! :')

Afbeelding
Een mosselpaal! <3

Afbeelding
Afbeelding
Twee boomstammen als tafeltjes

Afbeelding
En twee super gave wortel lampen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:14

Wauw, flink geshopt! Wel leuk!
Blijven de lampen op de grond staan, of worden ze nog gehangen oid?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:24

dank je!
Ze moeten inderdaad nog opgehangen worden. er zitten nu kleine fittingen in en de (mooie grote, met zeg maar zo'n zichtbaar spiraal) lampen die we gezien hebben, hebben allemaal een grote fitting, dus dat willen we veranderen.
En we zijn er nog niet over eens waar we ze willen hangen....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:33

Wat is precies een mosselpaal? Een paar die in het water heeft gestaan en waar zich mosselen op vast gezet hadden?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:55

helemaal goed! had er ook nog nooit van gehoord maar toen ik hem daar zag staan vond ik hem echt iets hebben :D

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:23

hele mooie vondsten Kentaro! jaloers!!!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:00

dank je! van die lampen hadden ze er meerdere. ieder met de hand gemaakt dus geen twee hetzelde. maar ze hadden deze maat en een maat kleiner! ze hadden ook nog super gave grote boomstronken om salon tafels van te maken!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:38

Gisteren de tegels voor de badkamer uitgezocht. *\o/*

Afbeelding

De houtlook voor de vloer en loopt door om het bad heen. Boven het bad een randje met die siertegel tot het schuine dak begint. De egale tegel is voor de wanden.

De kranen en wc pot enzo hebben we ook uitgezocht (nouja vriendlief), zijn er alleen nog niet echt over uit wat we met de wastafel gaan doen. Mijn vriend wil gewoon zo'n standaard hangend badkamermeubel alleen die staan mij dus echt niet aan. := Ik zei al kun je zelf niet iets maken van hout (en zo behandelen dat het past bij de vloertegel) zodat je het blad ook deels over het bad heen kunt laten lopen (bad word ingebouwd). Je hebt van die meubels waarbij de wasbak er niet los op staat maar half waarbij er dus nog wel zo'n dikke witte rand zichtbaar is. Dat wil ik dus ook graag, die wastafel hoeft echter van mij niet volledig door te lopen. Maarja die badkamerboer die zei al dat zulke wastafels een vermogen kosten enzo, maar dat hoeft toch helemaal niet? Of zijn ze niet los te bestellen? Lijkt me toch wel..? Gewoon zo'n keramische...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:09

mooie tegels!
Ja hoor, die kun je gewoon loskopen. Kijk bijvoorbeeld eens bij sanidump of via internet. Behoorlijke prijsverschillen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:31

gave tegels!!

@kentaro: die lampen wauw <3

ik had al eerder foto van mijn kamer geplaatst. Ik wil nu lange tafel gaan maken waar konijnenhok onder past en tv op en klein zitplekje ernaast.. ik heb al schragen gevonden die ik geweldig vind (zwart gecoat staal), maar ik ben nog niet overuit wat voor hout... steigerhout vindt ik erg mooi, maarja zoveel kleur keuzes :oo en heb nou niet makkelijkste vloerkleur. wil ook salontafel maken van dat hout

ik vind deze zelf erg mooi, maar ben bang dat het dan teveel wit wordt weer in mijn kamer :S

https://www.praxis.nl/bouwmaterialen/ho ... cm/5372891

https://www.praxis.nl/bouwmaterialen/ho ... 00/5545280

https://www.praxis.nl/bouwmaterialen/ho ... cm/5542440

mijn kamer:
Afbeelding

jullie hebben zulke geweldige huizen, misschien wat tips voor mij :o

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:51

@Marinke ik weet niet precies wat je bedoelt, maar dit is ons wasmeubel. Mijn broer heeft deze gemaakt van eiken hout en behandeld met twee componentenlak, waardoor het onbehandeld lijkt. De wastafels hebben we gewoon zelf gekocht bij de karwei. Zo'n meubel kan een meubelmaker maken.Afbeelding
Afbeelding
En let wederom niet op de rotzooi, de kleding etc is weg en de spiegel komt nog.