Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xFioon schreef:Ik ben denk ik het meeste geld kwijt aan broodbeleg in de week. Ben nogal kieskeurig en laat ik nou net alleen de dure dingen lekker vinden. Wat eten jullie zoal op brood?
Sonja_vR schreef:Hier ook de vier A merken terug gestort gekregen. Nog een 17,50 en dan zijn we er , maar heb van de rest ook nog geen mail dat ze behandelt zijn.
Neonlight schreef:Maar vloeibare boter is wel gezonder dan een blok, maar ook duurder, ongeacht A-merk of niet. Zo is graanhoudende pasta duurder dan de gewone, A-merk of niet. De ongezondere vleessoorten is het vlees met de meeste foute vetten en dat is het goedkope vlees (kip uitgezonderd).
Maar zelfs als ik het luxere vlees weg laat, zou ik nog die bedragen niet halen die ik hier in het topic lees.
Winged schreef:Ik kom ook graag inspiratie opdoen hier. 1 persoonshuishouden en ik ben nogal eens de weg kwijt. Teveel vers inkopen en dan moeten weggooien is daar één van. Plus dat ik er nou nog steeds niet uit ben waar ik nou het beste mijn fruit kan kopen. Markt, Lidl, aldi, AH, Jumbo? HelpEn hoe hou je in hemelsnaam vers het beste goed.
vonneke schreef:Winged schreef:Ik kom ook graag inspiratie opdoen hier. 1 persoonshuishouden en ik ben nogal eens de weg kwijt. Teveel vers inkopen en dan moeten weggooien is daar één van. Plus dat ik er nou nog steeds niet uit ben waar ik nou het beste mijn fruit kan kopen. Markt, Lidl, aldi, AH, Jumbo? HelpEn hoe hou je in hemelsnaam vers het beste goed.
Vooraf bedenken wat je die week wilt eten. Je haalt vlug te veel in huis en dat bederft dan. Ik heb liever te kort en dat ik een keer bij moet halen dan dat ik weg moet gooien
elenaMM77 schreef:bij mij werkt dat helemaal niet..
omdat ik dan op zo'n dag daar juist geen zin in heb,
of een keer niet wil koken
en dan moet ik juist producten weggooien..
daarom heb ik een standaardlijstje met boodschappen die multi inzetbaar zijn..
kom ik er halverwege de week achter dat ik over ga houden, dan versnijd ik het/blancheer ik het en gaat het de vriezer in.. of ik maak op vrijdag een grote pan soep waar ook zo'n beetje alles in kan.
Neonlight schreef:Joyce2, ik pak meestal ook de huismerken, dat zei ik ook al. Maar het huismerk is hoe dan ook al duurder dan het minder gezonde alternatief.
vonneke schreef:Ik vind het vooral belangrijk te letten op e-nummers, zouten, vetten etc.
Daar eten we echt veel en veel van.
[naam] schreef:Ik vind het vooral belangrijk te letten op e-nummers, zouten, vetten etc.
Daar eten we echt veel en veel van.