Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leorah schreef:We krijgen waarschijnlijk morgen of donderdag te horen of de hypotheekaanvraag is geaccepteerd. Dan wordt het huis deze week nog getaxeerd ivm verbouwing. Morgen krijgen we het voorlopig koopcontract en volgende week dinsdag hebben we weer een afspraak bij de hypotheker voor het invullen van de hypotheekofferte en het ondertekenen van het voorlopig koopcontract, dat daarna retour kan. Dat was het geloof ik allemaal en dan weet ik eerlijk gezegd niet hoe het precies verder gaat.
Ik neem aan dat de hypotheekofferte dan nog een tijdje onderweg zal zijn ofzo?
Op dit moment word ik een beetje geleefd door alle afspraken en regeldingen op dit moment, dus ik ben het een beetje kwijt zo onderhand.
Weet wel dat morgen waarschijnlijk een hele spannende dag gaat worden, want als de hypotheekaanvraag wordt goedgekeurd, dan staat er in principe niks meer in de weg zei de hypotheker. Hij belt me zodra hij het bericht heeft. Hijzelf kon niks vinden waardoor het niet door zou kunnen gaan. Ik ben zelf gewoon heel onzeker en wil eerst bevestiging hebben voordat ik echt blij kan zijn.
Leorah schreef:Wie kan mij vertellen of we nu al voorzichtig blij mogen zijn?? De hypotheekaanvraag is goedgekeurd zonder opmerkingen of bijzonderheden. De offerte moeten we komende week tekenen en opsturen, dan moet die nog beoordeeld worden geloof ik? De hypotheker zegt dat we nu wel 99% zeker kunnen zijn, omdat de woning haar waarde absoluut heeft en ook de verbouwplannen er goed uitzien.
pmarena schreef:Gefeliciteerd met de aankopen![]()
En wat zonde van het appartement nu je net zo enthousiast was eigenlijk...maar goed dat je er nu achter komt, dat scheelt je een kat in de zak en dan komt er vast nog wel een keer wat leukers op je pad
Hier als verkoper van de week met nieuwe makelaar gesproken.
We gaan het huis (staat al 3 jaar te koop) nu te koop zetten voor 249.000 euro in de hoop dan tenminste (een) kijker(s) te krijgen, maar gezien de hypotheek 270.000 euro is blijven we dus, zelfs als het nu voor de vraagprijs verkocht gaat worden, achter met een schuld van 25.000 euro....daar word je ook niet vrolijk van
En door al dat elkaar gek maken gaat niemand natuurlijk de vraagprijs willen geven dus de kans is dan erg groot dat men nog een stuk lager uit wil gaan komen....![]()
Klöte-crisis